Gå til innhold

Uenighet om vaksiner


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ta et søk på "doctors against vaccination", så ser dere at det er ikke bred enighet der ute, selv blant leger.

Anonymkode: 34a84...8ce

Det finnes sikkert en og annen doktor Mengele der ute, men det er fortsatt en grunn til at de ikke har noe som helst gjennomslag i fagmiljøet, og det er fordi de er tinnfoliehatter med en fiks ide.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det hadde vel kanskje vært like greit om alle vaksinemotstanderne ble smittet av disse sykdommene, så får vi utryddet dem en gang for alle!

Anonymkode: 54b9c...151

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg nekter å vaksinere ungene, vil ikke sprøyte de full av gift. Dette har skapt litt murringer med barnefar, og selv om jeg vinner kampen så skaper det litt dårlig stemning når temaet er oppe. Regner med at det sklir over når dette vaksineregimet er slutt etter ungdomsskolen.

Er det flere som sliter med det samme?

Anonymkode: b5542...9ed

At du er en idiot, synes jeg ikke barna dine skal lide for. 
Innlegget ditt renner over ren dumhet og du viser en total mangel på hvorfor vi vaksinerer oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, sol87 skrev:

Veldig fint at du bidrar til at barn som ikke kan ta vaksiner også kan ta del i disse naturlige, premature dødsfallene.

Ja, ikke sant. Nettopp derfor så burde barnevaksinasjonsprogrammet vært påtvungent ved lov, akkurat som skolegang er det.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke raringer, det er ofte svært høyt utdannede mennesker med stor refleksjonsevne. Fiks idè, liksom. :fnise:

Anonymkode: b5542...9ed

Kan da absolutt være raringer selv med høy utdannelse. Eller betyr høy utdannelse automatisk at man er smart på alle områder?

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Jus sanguinis skrev:

Ja, ikke sant. Nettopp derfor så burde barnevaksinasjonsprogrammet vært påtvungent ved lov, akkurat som skolegang er det.

Innen det skulle skje, så får vi tro at realiteten med vaksinasjonsprogrammet har innhentet befolkningen. Heldigvis går det rett vei. 

Anonymkode: b5542...9ed

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Tutte skrev:

Kan da absolutt være raringer selv med høy utdannelse. Eller betyr høy utdannelse automatisk at man er smart på alle områder?

Selvfølgelig er det raringer i alle varianter, men man må slutte å si at det er mennesker med lav utdanning som velger bort vaksinasjoner, for det er i mange tilfeller motsatt.

Anonymkode: b5542...9ed

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vel vært et meslingsutbrudd i California, Canada som skyldes at flere barn ikke er vaksinert. Og 5-6 andre større utbrudd i Europa, der en 18mnd gammel baby døde, og over 600 smittet i Tyskland.  

Barna takler som regel en meslinginfeksjon greit. Det blir som en alvorlig influensa, og det er sjeldent den gir hjerneinfeksjon. Barnet kan få lungebennelse og andre bakterieinfeksjoner pga svekket immunforsvar, detfinnes antibiotika mot dette, bare synd nårvi lever i en tid der antibiotikaene bør brukes minst mulig. Men med et barn med meslinger, som får lungebetennelse må barnet selvfølgelig bli behandlet. Etter en meslingsinfeksjon blir immunforsvaret bare svekket i 2-3 år, så man må bare være litt ekstra forsiktig... 2-3 år er ingenting. Hvis barnet blir sykt som 1 åring fungerer immunforsvaret normalt når barnet er rundt 4.  Hvis barnet blir forkjøla og ungen er uvaksinert bør man absolutt ikke ta med ungen ut siden den første meslingsfasen er uten utslett, så man vet ikke👍🏻😊

Lykke til, håper barna dine ikke blir syke og smitter andre.

 

ps; For å få en sykdom under kontroll kreves en vaksinasjonsdekning i befolkningen på 80-95 prosent, det kalles "flokkbeskyttelse" som sørger for at uvaksinerte, altså dine barn er ganske beskyttet 👍🏻 

Anonymkode: bbcab...67d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig er det raringer i alle varianter, men man må slutte å si at det er mennesker med lav utdanning som velger bort vaksinasjoner, for det er i mange tilfeller motsatt.

Anonymkode: b5542...9ed

Har aldri tenkt på om det er høy eller lav utdanning som avgjør om folk velger å vaksinere eller ikke. Det eneste jeg tenker er at de som velger og ikke vaksinere, ikke virker særlig oppegående akkurat.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

ps; For å få en sykdom under kontroll kreves en vaksinasjonsdekning i befolkningen på 80-95 prosent, det kalles "flokkbeskyttelse" som sørger for at uvaksinerte, altså dine barn er ganske beskyttet emoji unicode: 1f44d-1f3fb 

Anonymkode: bbcab...67d

Kan det derfor tenkes at noen fronter vaksine, men lar være å vaksinere sine egne? Ja!

Anonymkode: ba85c...18b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gå på "vaksineaksjonen.no - vaksineinformasjon for den bevisste" på facebook, der treffer du meningsfeller som har opplevd det samme. Jeg støtter deg 100%, vet at uvaksinerte barn er jevnt over friskere enn vaksinerte :) 

Anonymkode: c2417...065

Jepp. Si det til oldemoren din, som mistet to søsken til kikhoste. De var jo superfriske helt til de lå der kikende og kavende etter luft i mors armer, og til slutt døde.

Er du helt historieløs?

Anonymkode: af663...8a9

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan det derfor tenkes at noen fronter vaksine, men lar være å vaksinere sine egne? Ja!

Anonymkode: ba85c...18b

På Nesodden er det 85% dekning, en del vaksine-motstandere... 4 av 10 uvaksinerte, nærmer seg at de uvaksinerte ikke er like sikre som resten av landet! Så her fronter folk og velger å ikke vaksinere... 😊 Hvis jeg bodde på Nesodden hadde jeg absolutt vaksinert barna min, for jeg ville ikke risikert å få skyld i meslingsepidemien på Nesodden. http://www.tv2.no/a/6628513/ og denne artikkelen ble skrevet for 2 år siden så dekningen er sikkert under 85% nå

Anonymkode: bbcab...67d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jepp. Si det til oldemoren din, som mistet to søsken til kikhoste. De var jo superfriske helt til de lå der kikende og kavende etter luft i mors armer, og til slutt døde.

Er du helt historieløs?

Anonymkode: af663...8a9

Da min nyfødte fikk kikhoste var det særs alvorlig og det med all verdens nymotens medisin. Legene sa at det dør barn av dette også i vesten i dag, eller de overlever gjerne med skader i hjernen grunnet forlenget oksygenmangel. Jentungen min hadde et O2 opptak på rundt 70 prosent under hvert hosteanfall og når de kom hvert 4-5 minutt så sier det seg selv at det blir lite oksygen over tid. Så trenger ikke historie, det skjer også i dag. Det er stadig kikhosteepidemier grunnet manglende flokkimmunitet. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har fått 4 barn ut i verden og anser deg som en god mor? Jeg tror omsorgsevnen din ikke eksisterer, da du ikke er klar over hva du utsetter dine egne barn og ikke minst andre barn for - når du ikke vaksinerer de. Bra du har en mann som har hjerneceller og tenker litt med hodet, men du har vel klart å hjernevaske og fraråde han å gjøre det. Håper barna dine har fars gener og vaksinerer seg når de blir store, når de overhodet ikke har en mor som klarer å ta vare på helsen til barna. 

Du kan jo takke deg selv den dagen barna ligger på sykehus med en dødelig sykdom, eller hvis barna dine kommer i kontakt med et annet barn som blir dødssyk. Da er det jo din skyld. Hva skal du si da? "Eh... unnskyld for at jeg gjorde barnet ditt syk". Da sitter du der da, og er medskyldig i en død på grunn av en kvalmende holdning.

Anonymkode: 731a4...58c

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Silfen skrev:

Da min nyfødte fikk kikhoste var det særs alvorlig og det med all verdens nymotens medisin. Legene sa at det dør barn av dette også i vesten i dag, eller de overlever gjerne med skader i hjernen grunnet forlenget oksygenmangel. Jentungen min hadde et O2 opptak på rundt 70 prosent under hvert hosteanfall og når de kom hvert 4-5 minutt så sier det seg selv at det blir lite oksygen over tid. Så trenger ikke historie, det skjer også i dag. Det er stadig kikhosteepidemier grunnet manglende flokkimmunitet. 

Trist! Er jo mye større risiko for nyfødte som ikke har kommer i riktig alder for vaksine og som det er veldig farlig for. Trist at du måtte oppleve det! Gikk det bra med datteren din? Ble hun smittet på sykehuset? trist altså! Du må bli fryktelig provosert av dette. Sender deg en klem❤

Anonymkode: bbcab...67d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trist! Er jo mye større risiko for nyfødte som ikke har kommer i riktig alder for vaksine og som det er veldig farlig for. Trist at du måtte oppleve det! Gikk det bra med datteren din? Ble hun smittet på sykehuset? trist altså! Du må bli fryktelig provosert av dette. Sender deg en klem❤

Anonymkode: bbcab...67d

Ja, de sa hun ville fått et helt annet forløp med bare første runde av vaksinen. I stedet endte vi opp med et 5 måneders forløp. Hun var 4 kilo ved fødsel og 5400 ved 6 måneder. Sier litt om hvor mye energi kroppen brukte på å bli frisk. Heldigvis uten men. 

Og helt klart det provoserer med disse antivaksinistene. Det gjorde det før, men enda mer etter man har hatt en skokk leger stå rundt sengen og snakke om å indusere koma fordi de var redd hun ikke orket mer. Å vite at foreldre frivillig utsetter unger for sånt gir meg lyst til å sette de i gapestokk på torget. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Meslinger var ikke farlig da jeg vokste opp og hvis vi ser på statistikken var det svært få som døde av den før vaksinen ble introdusert og også en raskt synkende kurve på insidenter. Det de som sprer frykten glemmer å si er at dødeligheten er stor i u-land uten infrastruktur, rent vann, næringsrik mat, gode hus og klær, og dødeligheten er svært lav i vesten. Mange av de som fikk meslinger under utbruddet i California var vaksinert. Samtidig med dette utbruddet var det mange barn i Mexico som døde av MMR-vaksinen og flere havnet alvorlig skadet på sykehus. Dette var det ingenting om i media.

Den samme statistikken ser vi med andre sykdommer, at de var på kraftig nedsenkede linje før vaksinene kom.

Aluminium blir brukt i vaksiner for forsterke immuniseringen og det er ikke et heldig stoff å injisere. Nå har hepatitt B-vaksinen blitt endel av barnevaksinasjonsprogrammet og hvis et spebarn på 2måneder får samme dose som en voksen vil aluminiumsprosenten være mye større hos spebarnet. Er det bra? I tillegg er det en sykdom som stort sett rammer de som bruker urene sprøyter, som sprøytenarkomane og prostituerte, da det er seksuelt overførbart. Er mange barn rammet av dette i Norge siden de har valgt å legge denne vaksinen i barnevaksinasjonsprogrammet?

Det er lov å stille kritiske spørsmål om vaksine, som man gjør med andre legemidler uten å bli hogget hodet av.

Anonymkode: 7de18...92d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når barnefar var skeptisk til vaksiner hos oss blei han fortalt av helsestasjonen at barnevernet så på det som omsorgssvikt å ikke vaksinere.  

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aluminium blir ikke brukt i vaksiner i Norge. Slutt å vær et mehe som sprer feilaktig informasjon. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Zanzibar3 skrev:

Når barnefar var skeptisk til vaksiner hos oss blei han fortalt av helsestasjonen at barnevernet så på det som omsorgssvikt å ikke vaksinere.  

Da gikk helsestasjonen altfor langt, og burde vært rapportert videre. 

Anonymkode: aa500...58e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...