Gå til innhold

Anne Brith


MiriamH

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

57 minutter siden, KaraThrace skrev:

Så snap storyen hennes nå, og det er jo egentlig en lettelse å se at det faktisk bare er 23stk som har klikket seg inn på bloggen hennes via link fra KG. Det betyr jo at linking her ikke genererer mer enn noen ører for henne.

Dette er jo helt fantastiske nyheter til alle som beskylder oss kjerringer for å holde bloggerne gående. 

For øvrig 47000++ følgere på Face og pluss minus 40 likes på enkelte innlegg (dæven jeg er dårlig i prosentregning, men likevel) og kun 1 kommentar under de samme innleggene (og den er selvfølgelig overstrømmende positiv). Men klart. 100 000 er "for henne" og hennes eskapader, 23 imot.

Endret av Vipser
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
1 time siden, Ms. Daisy skrev:

Må faktisk si meg enig med AB for jeg måtte inn på lenken lengre oppe og se. Det er faktisk ingen menneskerett å følge et annet menneske på snapchat, blogg eller whatever. Jeg kan være enig i mye man sier her, men i mange tilfeller terper folk her på helt meningsløse ting. So what om dama klippa opp brudekjolen f.eks? Who cares? Vil hun gjøre det så får hun gjøre det. Jeg hadde nok irritert meg mye om jeg fulgte diverse Å kjendiser på snap etc,m en det gjør jeg ikke og det er bare helt supert. Anbefales på det varmeste. Hun får masse gratis reklamer her på KG ihvertfall or jeg hadde aldri hørt om henne før hun ble heftig diskuert her inne....

Dette er klassisk argumentasjon. Kritikken vedr. klipping av brudekjole handler ikke isolert sett om klippingen, men den ses i sammenheng med innleggene hun har om å spare og være økonomisk. Dette føyer seg inn i rekken av selvmotsigelser som AnneBrith bedriver gjennom bloggen. Hun fremstiller seg som flinkis på mange områder, ofte hevet over de fleste andre, og da er det greit å påpeke at kartet ikke stemmer helt med terrenget. Hun ville fremstått som mer økonomisk dersom hun solgte den, evt mer nestekjærlig (som hun tidlig i karrieren mente å være) om hun gav den bort. I forhold til det hun prøver å lære de unge familiemedlemmene, så er det jo helt lavmål. 

Hun beskriver seg selv som mammablogger nå, og er opptatt av å vise hvilke gode valg hun tar både økonomisk og oppdragelsesmessig. Hun går ikke av veien for å belære andre, så da må hun nok tåle at hennes selvmotisigelser blir kommentert.

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mallory
1 time siden, dillyduzit skrev:

Man ser på skrifttype og layout at de to nederste kommentarene ikke er hentet fra KG, men Anonymforumet til Klikk.no (fellesforum for Barn i magen og Din baby). Det har skjedd før at bloggere har beskyldt KG for ting som i realiteten er skrevet i andre fora. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte lete helt tilbake til 2015, ja, på et annet forum også. 23 stk som holder til her inne stemmer sikkert, er jo 23 likes på det positive innlegget Hilton publiserer (se imgur over). :Knegg: 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Kollontaj skrev:

Måtte lete helt tilbake til 2015, ja, på et annet forum også. 23 stk som holder til her inne stemmer sikkert, er jo 23 likes på det positive innlegget Hilton publiserer (se imgur over). :Knegg: 

Altså.. det er jo det motsatte av å hetse AB han viser her, og som har fått 23 likes:

http://www.espenhilton.com/wp-content/uploads/2017/02/Skjermbilde-2017-02-27-kl.-22.42.46.png

Konklusjonen er altså: Han viser kommentar fra Kvinneguiden hvor hets blir slått ned på. Han viser kommentar som er tatt ut av sammenheng (som jeg forklarer over her) og han viser kommentarer som er fra et ANNET FORUM enn Kvinneguiden, og som er to år gammelt.

Hadde AB hatt samme moderatorer som CBE hadde antagelig kommentarer på utseende blitt fjerna etter fem sekunder .. og problemstillingen hadde vært løst. 

Endret av Vipser
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Vipser skrev:

Altså.. det er jo det motsatte av å hetse AB han viser her, og som har fått 23 likes:

Skjermbilde-2017-02-27-kl.-22.42.46.png

Ja, men det er jo vi 23 som holder til her og er megger, vet du. Er vel ingen andre her? 😂

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er det han har outet noen med fullt navn? 

Og Hilton, hvis du leser dette: man må faktisk tåle litt når man lever av å blogge. Folk kommer til å ha meninger om det meste. Tåler man det ikke burde man kanskje finne en annen jobb? Mobbing er ikke OK, men kritikk må man tåle.

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Loffeliten

Visst er det en del kommentarer på KG som er over streken, negative kommentarer om bl.a utseende er ikke greit. Men jeg syns faktisk at det store flertallet klarer å foholde seg saklige, jeg. 

Jeg tenker at de usaklige kommentarene som dukker opp gjør det himla enkelt for bloggere (og fansen deres) å avfeie absolutt all kritikk som "hat" - vi degraderes til "de sure meggene på KG som slenger dritt og er misunnelige haters". Svært mye av det som skrives om (blant andre) Anne Brith sin blogg er jo saklig kritikk (om eksponering av mindreårige, om å bomme på målgruppen når hun legger ut nakensnap til en mengde følgere som egentlig bare er ute etter makroner og cupcakes, og så videre), men det er jo veldig mye enklere å avfeie kritikken som "hat" enn å ta konstruktiv kritikk til seg og tenke over om kritikerne kanskje, muligens har et lite poeng? 

(Jeg skrev noe av dette som en kommentar på bloggen til han der Hilton-fyren, men det ble ikke godkjent, gitt.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Loffeliten
7 minutter siden, Hummingbird2 skrev:

Hvor er det han har outet noen med fullt navn? 

 

I kommentarfeltet på blogginnlegget som det linkes til over her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Loffeliten skrev:

Visst er det en del kommentarer på KG som er over streken, negative kommentarer om bl.a utseende er ikke greit. Men jeg syns faktisk at det store flertallet klarer å foholde seg saklige, jeg. 

Jeg tenker at de usaklige kommentarene som dukker opp gjør det himla enkelt for bloggere (og fansen deres) å avfeie absolutt all kritikk som "hat" - vi degraderes til "de sure meggene på KG som slenger dritt og er misunnelige haters". Svært mye av det som skrives om (blant andre) Anne Brith sin blogg er jo saklig kritikk (om eksponering av mindreårige, om å bomme på målgruppen når hun legger ut nakensnap til en mengde følgere som egentlig bare er ute etter makroner og cupcakes, og så videre), men det er jo veldig mye enklere å avfeie kritikken som "hat" enn å ta konstruktiv kritikk til seg og tenke over om kritikerne kanskje, muligens har et lite poeng? 

(Jeg skrev noe av dette som en kommentar på bloggen til han der Hilton-fyren, men det ble ikke godkjent, gitt.)

Dette er veldig viktig. Caroline Berg Eriksen benytter akkurat samme taktikk - griper tak i ett usaklig innlegg og prøver på den måten å diskreditere all saklig kritikk. Folk som følger med her, vet jo at dette ikke er tilfelle og at dette ikke er typisk for bloggkritikken i det hele tatt.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sugemerke

Generelt er folk her inne flinke til å slå ned på slike kommentarer, men bloggerne og vennene deres griper tak i disse innleggene og bruker de for det dem er verd. Dette er en god grunn til å holde seg saklig. Det er da virkelig nok å kritisere uten at man går på utseende og diverse annet tull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig det er sagt før, bare at jeg ikke har fått det med meg; angående all denne brudekjoleklippingen og forlovelsesring-sutringen på Bloggerne. Hun og denne Kim, hadde de ikke snakket sammen tidligere om flytting og sånn? Han fridde, hun sa tydeligvis ja. Hadde de i det hele tatt bodd sammen og snakket om alt dette rundt flytting? For meg så ser det ut som at de forlovet seg, og så plutselig begynte å snakke om flytting og hvordan ting skulle være, og da gikk det ikke. Fantes det en bryllupsdato, i og med at hun hadde kjøpt kjole og hele pakka? Jeg bare skjønner ikke helt gangen i dette. :P 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, NumberSix skrev:

Det er mulig det er sagt før, bare at jeg ikke har fått det med meg; angående all denne brudekjoleklippingen og forlovelsesring-sutringen på Bloggerne. Hun og denne Kim, hadde de ikke snakket sammen tidligere om flytting og sånn? Han fridde, hun sa tydeligvis ja. Hadde de i det hele tatt bodd sammen og snakket om alt dette rundt flytting? For meg så ser det ut som at de forlovet seg, og så plutselig begynte å snakke om flytting og hvordan ting skulle være, og da gikk det ikke. Fantes det en bryllupsdato, i og med at hun hadde kjøpt kjole og hele pakka? Jeg bare skjønner ikke helt gangen i dette. :P 

Da er vi to ..

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mallory

Tenk så lett det er for hvem som helst å stikke innom med en stygg og dum kommentar, som deretter kan brukes som "bevis" på og beskrivelse av nivået her inne. Jeg synes nemlig ikke det er så mange gjengangere som er verstinger, veldig ofte er det nye brukere med få innlegg som slenger mest usaklig dritt og pådrar seg et par brukerdebatter før de blir borte. Man kan spekulere på hvilken agenda disse har, men spekulasjoner er jo strengt forbudt på KG, så da gjør jeg ikke det.

Endret av Mallory
Fjernet to ord
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, NumberSix skrev:

Det er mulig det er sagt før, bare at jeg ikke har fått det med meg; angående all denne brudekjoleklippingen og forlovelsesring-sutringen på Bloggerne. Hun og denne Kim, hadde de ikke snakket sammen tidligere om flytting og sånn? Han fridde, hun sa tydeligvis ja. Hadde de i det hele tatt bodd sammen og snakket om alt dette rundt flytting? For meg så ser det ut som at de forlovet seg, og så plutselig begynte å snakke om flytting og hvordan ting skulle være, og da gikk det ikke. Fantes det en bryllupsdato, i og med at hun hadde kjøpt kjole og hele pakka? Jeg bare skjønner ikke helt gangen i dette. :P 

Han fridde etter at de hadde vært sammen i underkant av seks måneder. Han bodde i Trondheim hele tiden, så var vel helgebesøk nå og da. AB har slettet veldig mange innlegg rundt dette, og jeg får aldri til å se caching.. 

https://disqus.com/home/discussion/villaperlesukker/anne_brith_vil_du_gifte_deg_med_meg/

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, Ms. Daisy skrev:

Har jeg skrevet det? Da må du lese en gang til. Jeg skrev at tåler man ikke bli sitert og kommentert for det man skriver anonymt så kan man la være eller man kan skrive under fullt navn.

Han står ihvertfall åpent for det han sier og gjemmer seg ikke blant en hel haug her inne på KG. Nå synes jeg forøvrig at å skrive slikt om AR er unødvendig - har ikke behov for å kalle den ene for det andre uansett. Poenget er at her inne r man til tider VELDIG hårsåre når noen tar til motmæle. En liten klubb kan man vel si for de som er imot bloggere og som henger seg opp i ALT.

Flott at han står for det han sier under fullt navn. Men det forklarer fortsatt ikke hvorfor han kan anklage hele KG for å mobbe, når han kritiserer andre på akkurat samme måte. Hele poenget hans med blogginnlegget, slik jeg ser det, er at vi på KG er dømmende, hetsende og mobbende kjerringer. 

Jeg skjønner ikke helt hva argumentet ditt var for at han får lov til å kritisere, men ikke andre uten at det blir kalt mobbing og hets.

Og det er ingen som er i mot bloggere (slik jeg ser det). Men det er jo uten tvil enkelte bloggere som skaper mer reaksjoner, nettopp fordi de kanskje oppfører seg litt mer kontroversielt, eller gjør ting som vekker følelser inni leserne (gjerne det som kan påvirke tredjeparter).

Endret av Hattifnatten
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kikket på snappen fra i dag og jeg håper AB har noen rundt seg som kan snakke henne til rette. Dette virket ikke i nærheten av normalt. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud som den dama driter seg ut på Bloggerne🙈🙈🙈 Putetv.no! Det er så tilgjort og pinlig at det går ikke an. At treningsfrue er med på dette tar jo kaka😱 Gud så flaut å oppføre seg sånt. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Kollontaj skrev:

Kikket på snappen fra i dag og jeg håper AB har noen rundt seg som kan snakke henne til rette. Dette virket ikke i nærheten av normalt. 

Fortell!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...