Gå til innhold

Anne Brith


MiriamH

Anbefalte innlegg

Jeg synes at hun virker så veldig påtatt. Hun oppfører seg slik hun vil at folk skal omtale og beskrive henne. Lenge før hun ble spurt om å være med på bloggerne, så har hun hatt øyeblikk hvor hun i sin egen verden, later som om hun blir filma. Hun har øvd liksom. Litt som når man er i sin egen verden på bussen, med musikk på øra. 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det med kaninfiltre er jo bare morsomt da, må være lov å tøyse litt. Jeg vet om mange som har det gøy med de filterene, folk som er mye eldre enn henne  :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Diamant skrev:

Det med kaninfiltre er jo bare morsomt da, må være lov å tøyse litt. Jeg vet om mange som har det gøy med de filterene, folk som er mye eldre enn henne  :) 

Ikke om et "alvorlig" tema og IKKE om hun vil bli tatt seriøst.... 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Vikinggirl skrev:

Ikke om et "alvorlig" tema og IKKE om hun vil bli tatt seriøst.... 

Nei, selvfølgelig ikke hvis det var et alvorlig tema... Men ellers er jo de filterene bare for gøy :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, Infinity skrev:

Det var en som sa at bloggerne tjente 5 øre klikket.

I dag hadde Anne Brith 10 993 klikk. Det blir 549,65.

 Om hun har 10 000 klikk i gjennomsnitt i måneden, så tjener hun 15 000 kr.

Hun må vel også betale skatt av disse pengene. Hun er jo ikke den mest sponsede bloggeren, men hun antyder jo hele tiden at hun tjener store penger.. Hva er det hun tjener så rått på ?

Er det deltagelsen på bloggerne som er så godt betalt ?

.

 

 

 

 

I går hadde hun over 40.000 klikk så jeg tror du må gange det regnestykket med 4. Ved siden av holder hun bakekurs og har minst 4 sponsede innlegg i måneden. Da snakker vi 60.000 i klikk, kursinntekter og blogginnlegg ligger hun på et seksifret beløp i måneden. Noe hun selv har sagt på bloggen. 

 

Når det er sagt så ligger det en del annonselenker på blogger rundt om og bloggere tjener også på det, samt å selge oppskrifter til magasiner og skrive bøker. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, LilleLerke skrev:

Hva heter hun på snap?

Annebrith.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, StJames skrev:

I går hadde hun over 40.000 klikk så jeg tror du må gange det regnestykket med 4. Ved siden av holder hun bakekurs og har minst 4 sponsede innlegg i måneden. Da snakker vi 60.000 i klikk, kursinntekter og blogginnlegg ligger hun på et seksifret beløp i måneden. Noe hun selv har sagt på bloggen. 

 

Når det er sagt så ligger det en del annonselenker på blogger rundt om og bloggere tjener også på det, samt å selge oppskrifter til magasiner og skrive bøker. 

Med det regnestykket ditt/hennes burde hun være i stand til å kjøpe 2 hus by now... Om hun tjener sekssifret beløp pr mnd. 

Endret av Vikinggirl
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Vikinggirl skrev:

Med det regnestykket ditt/hennes burde hun være i stand til å kjøpe 2 hus by now... Om hun tjener sekssifret beløp pr mnd. 

Det er vel banken som ikke regner blogg-inntekt som sikker nok til å få lån da. Noe jeg skjønner veldig godt, selv om man drar inn en del i måneden. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, NumberSix skrev:

Det er vel banken som ikke regner blogg-inntekt som sikker nok til å få lån da. Noe jeg skjønner veldig godt, selv om man drar inn en del i måneden. 

Mange bloggere som får lån med kun bloggen som jobb. Så lenge man kan vise til lønnsslipper over tid med så god lønn, gir banken lån. Blant annet Eirin Kristiansen har både stort boliglån og billån med blogg som inntektskilde. (For øvrig enig med deg, synes det er en usikker lønn)

Endret av Femilie
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror nok også det handler litt om hvor dyrt man vil kjøpe, og eventuelt bygge. Det å ha en egenkapital på 300.000 i Oslo området og rundt er ikke mye, selv med 500.000 (hos oss) kunne vi være heldige å få noe middels meh i Oslo og omegn. 

Så sånn sett, syntes jeg ikke det er rart at det tar så tid før de får seg et hus. De er tross alt 5 stk, og som hun sier i bloggen så må man jo leve litt også. Tar det tid, så tar det tid. Det at Eirin og Anna har fått seg store og fine hus/leiligheter så er det deres sak, og bankens sin sak. Og litt ros, så syntes jeg det er bra at AB bruker litt tid på å både spare opp, og finne seg et sted hvor hun og alle mann kan trives, det hadde vært verre om de bare kjøpte seg det største og fineste huset fordi "bloggere kan".  

Så respektpoeng hos meg på den. 

(Men den handlelista/1000kr uka.. not so much) 

edit: dems - deres. 

Endret av dillyduzit
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertesukog mine tanker. 

HVORFOR skal det ikke være lov å være kritisk til en blogger som AB? Hun kommer med kontroversielle påstander og meninger i bloggen sin og på Snapp. Hun er ofte ute etter å provosere og klarer det flere ganger. Hun kritiserer andre, både direkte og indirekte. Hun HAR hengt ut andre folk og satt dem i dårlig lys. De personene må tåle det og takle at flere tusen leser om det. MEN så snar noen kritiserer AB og har andre meninger, så skal de "gå å ta seg en bolle", slutte å lese bloggen, skrive med fullt navn, de er mobbere og driver heksejakt. Det er gjengmentalitet mot henne. Men hva med at både hun og sine bloggvenner henger ut enkeltpersoner her. Det er kallenavn på de som er her inne. Navn som ALDRI har vært sagt OM AB.  Det AB og hennes hærskare holder på med er AKKURAT  det samme som det flere brukere her inne blir beskyldt for.  

Det er så mange skylapper ute å går at jeg blir svett! 

Jeg er meget kritisk til AB, men er nok ikke blitt med i AB's regnskap, men jeg er her inne og noen ganger liker jeg innlegg ;) 

Jeg er kritisk til all "vingling" hun kommer med. Sier det ene i ett øyeblikk, noe annet i neste. Hun benekter flere fakta, er ufine i svar og ja - jeg er kritisk til hennes eksponering av avkommet. Jeg er kritisk til hennes kroppsfokus og eksponering av seg selv når hun samtidig mener å stå for noe helt annet. Jeg har flere ganger blitt sjokkert over dobbeltmoralen hennes.  

Og jeg ser lett at utseende hennes blir diskutert en sjelden gang. Sier ikke at det er riktig, men det er ikke rart når hun fokuserer så ekstremt mye på det selv. Alt fra trening, mat, vise seg lettkledd, fiksing av bryn og lepper og vipper osv. 

En blogger som gjør så mye og kommer med så mye og med viten og vilje provoserer leserne sine - ja da må hun regne med at også kritiske røster vil høres.  

Ingen blir hyllet av alle, alltid. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Ms. Daisy
3 minutter siden, tov skrev:

Hjertesukog mine tanker. 

HVORFOR skal det ikke være lov å være kritisk til en blogger som AB? Hun kommer med kontroversielle påstander og meninger i bloggen sin og på Snapp. Hun er ofte ute etter å provosere og klarer det flere ganger. Hun kritiserer andre, både direkte og indirekte. Hun HAR hengt ut andre folk og satt dem i dårlig lys. De personene må tåle det og takle at flere tusen leser om det. MEN så snar noen kritiserer AB og har andre meninger, så skal de "gå å ta seg en bolle", slutte å lese bloggen, skrive med fullt navn, de er mobbere og driver heksejakt. Det er gjengmentalitet mot henne. Men hva med at både hun og sine bloggvenner henger ut enkeltpersoner her. Det er kallenavn på de som er her inne. Navn som ALDRI har vært sagt OM AB.  Det AB og hennes hærskare holder på med er AKKURAT  det samme som det flere brukere her inne blir beskyldt for.  

Det er så mange skylapper ute å går at jeg blir svett! 

Jeg er meget kritisk til AB, men er nok ikke blitt med i AB's regnskap, men jeg er her inne og noen ganger liker jeg innlegg ;) 

Jeg er kritisk til all "vingling" hun kommer med. Sier det ene i ett øyeblikk, noe annet i neste. Hun benekter flere fakta, er ufine i svar og ja - jeg er kritisk til hennes eksponering av avkommet. Jeg er kritisk til hennes kroppsfokus og eksponering av seg selv når hun samtidig mener å stå for noe helt annet. Jeg har flere ganger blitt sjokkert over dobbeltmoralen hennes.  

Og jeg ser lett at utseende hennes blir diskutert en sjelden gang. Sier ikke at det er riktig, men det er ikke rart når hun fokuserer så ekstremt mye på det selv. Alt fra trening, mat, vise seg lettkledd, fiksing av bryn og lepper og vipper osv. 

En blogger som gjør så mye og kommer med så mye og med viten og vilje provoserer leserne sine - ja da må hun regne med at også kritiske røster vil høres.  

Ingen blir hyllet av alle, alltid. 

Synes at det er vel så ille når man tar en blogger i forsvar her inne på en eller annen måte. Da får man høre. Typiske kommentarer etc. Jeg er ikke for måten hun eksponerer sine barn på, men søren heller jeg går heller ikke og terper på hver minste ting og kommenterer absolutt alt på dama. Det være seg utseende eller at hun ivrer sånn etter å finne en mann. Synes hylekoret kan bli vel intenst her til tider og ikke minst veldig stygt - det bør folk være for gode til. Hele meningen med debatten forsvinner i usakligheter da. Ja hun bør ta til seg at man skal ikke bruke barna slik hun gjør, men gjør det på en konstruktiv måte da for svarte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Ms. Daisy skrev:

Synes at det er vel så ille når man tar en blogger i forsvar her inne på en eller annen måte. Da får man høre. Typiske kommentarer etc. Jeg er ikke for måten hun eksponerer sine barn på, men søren heller jeg går heller ikke og terper på hver minste ting og kommenterer absolutt alt på dama. Det være seg utseende eller at hun ivrer sånn etter å finne en mann. Synes hylekoret kan bli vel intenst her til tider og ikke minst veldig stygt - det bør folk være for gode til. Hele meningen med debatten forsvinner i usakligheter da. Ja hun bør ta til seg at man skal ikke bruke barna slik hun gjør, men gjør det på en konstruktiv måte da for svarte. 

Det er da mange som gjør det. Du kan ikke dra alle over en kam - noen er usaklige, andre ikke - så da er lite nytte i at du skriver "dere" om alle som er kritiske. Det er nok av eksempler på at folk skriver saklig, berettiget kritikk. Bloggere er viktige medieaktører. de sette dagsorden. Og de lever godt av bloggingen sin. Skal de være fritatt for kritikk bare fordi de har valgt å ha et diffust skille mellom seg selv som privatperson og bloggen?

AB sier at hun gjerne svarer på saklig kritikk. Det kan hun gjerne si at hun gjør - men jeg har ved flere anledninger spurt henne om barns rett til privatliv og hva hun mener om bruken av sine egne barn i bloggen i forhold til barnekonvensjonen, og hun har ikke verken godkjent kommentarene eller svart på dette  - så at hun hevder at så lenge kritikken er saklig, så svarer hun - det er løgn. Hun gjør ikke det.

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, StJames skrev:

I går hadde hun over 40.000 klikk så jeg tror du må gange det regnestykket med 4. Ved siden av holder hun bakekurs og har minst 4 sponsede innlegg i måneden. Da snakker vi 60.000 i klikk, kursinntekter og blogginnlegg ligger hun på et seksifret beløp i måneden. Noe hun selv har sagt på bloggen. 

 

Når det er sagt så ligger det en del annonselenker på blogger rundt om og bloggere tjener også på det, samt å selge oppskrifter til magasiner og skrive bøker. 

hvis hun har tjent et sekssifret beløp i mnd, har hun vel neppe trengt å "spare" så lenge til hus.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er lov å si i fra, men gjør det da i all åpenhet. Skriv det på FB da. Mangler det merking, ja vel, da kan det nevnes til vedkommende. 

 

Jeg gjør det @Snøring, uredelig markedsføring og manglende markedsføring sier jeg alltid i fra om. Jeg har fått "takk" i 3/30 tilfeller, resten er enten ufine, blokkerer, eller driter i det.

Nå bryr jeg meg mindre, irriterer meg fremdeles, men redde markedsføringsverden har jeg gitt opp.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...