Gå til innhold

Snehvit sin:) Mister og mister, men gir ikke opp


snehvit88

Anbefalte innlegg

Har fortsatt ikke hørt noe fra sykehuset. Regner med det blir over nyttår innkallelsen kommer i posten, og det er helt greit.

Prøver å utnytte ‘ikkegravidtiden’ til trening. Den fysiske forskjellen over de siste ukene er liten, det må nøye studeres i speilet😂 Men jeg er veldig fornøyd😊 Motivasjonen var  i utgangspunktet å få bedre og mer stabil humør, bedre søvn, mer energi og bli sterkere. Det ga resultater veldig raskt😊

Ellers føler jeg meg ofte ensom i helgene, følte det ikke slik før...

Endret av snehvit88
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Begynner også å bli i bedre form nå som jeg ikke er gravid 😅 alt hjelper! Og kjekt med noe annet å fokusere på.

Det ned ensomheten kan jeg forstå. Nå kan ikke min historie sammenlignes med din for jeg har bare hatt en SA og har bare ikke blitt gravid på ny. Men merker jeg fokuserer ikke like mye på det siden jeg har en på 2.5 år fra før.. Hadde jeg ikke hatt han vil jeg tro jeg hadde kjent på det samme... ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, lillemeg90 skrev:

Begynner også å bli i bedre form nå som jeg ikke er gravid 😅 alt hjelper! Og kjekt med noe annet å fokusere på.

Det ned ensomheten kan jeg forstå. Nå kan ikke min historie sammenlignes med din for jeg har bare hatt en SA og har bare ikke blitt gravid på ny. Men merker jeg fokuserer ikke like mye på det siden jeg har en på 2.5 år fra før.. Hadde jeg ikke hatt han vil jeg tro jeg hadde kjent på det samme... ❤

Oi, kjente ikke til historien din! Har du dagbok?😊 Samme om du har mistet 1 gang, det er tungt uansett. Selvfølgelig oppleves det forskjellig fra person til person, så jeg vet jo ikke hvordan du opplever det. Vil gjerne lese dagboken din hvis du har😊 Siden du har et barn fra før så vil jeg tro du var ganske sikker på at svangerskapet ditt kom til å gå bra. Da blir jo sjokket stort! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, snehvit88 skrev:

Oi, kjente ikke til historien din! Har du dagbok?😊 Samme om du har mistet 1 gang, det er tungt uansett. Selvfølgelig oppleves det forskjellig fra person til person, så jeg vet jo ikke hvordan du opplever det. Vil gjerne lese dagboken din hvis du har😊 Siden du har et barn fra før så vil jeg tro du var ganske sikker på at svangerskapet ditt kom til å gå bra. Da blir jo sjokket stort! 

Ja, har en men den ligger i graviditetsdagbok og er for både begge svangerskapene pluss prøving. Har ikke giddet å flytte den 🙈 den heter "når 3 blir 4". Velkommen skal du være 😃 

Det var litt rart egentlig for jeg hadde en dårlig følelse hele veien. Var nesten mest lettet når jeg mistet for jeg fikk ikke fred for tankene. Første gang var jeg jo redd for å miste men ikke sikker på det som den gangen jeg mistet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dragoste

Hei! Så bra at de forhåpentligvis har funnet årsaken!! Håper du får gjort noe med det snart, og håper du har det bra i all denne ventingen 😘

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.12.2017 den 20.13, Dragoste skrev:

Hei! Så bra at de forhåpentligvis har funnet årsaken!! Håper du får gjort noe med det snart, og håper du har det bra i all denne ventingen 😘

Har det ganske bra i all ventingen😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk brev fra sykehuset, det blir ultralyd 13 februar. Da nærmer det seg 7 mnd siden forrige aborten.

Har holdt styr på syklusen med «my calendar», og det ser ut som kroppen er fint tilbake. Syklusene siden aborten har vært 27, 26, 25, 26 dager. Blødningene har blitt kraftigere etter jeg var hos fotsoneterapeut. Og kroppen er så altfor hormonstyrt når det kommer til sexlyst og humør og klønethet! Har ikke sett det så tydelig før😂

2 uker før mens mister jeg sexlyst! Jeg kan tenke på sex men underlivet reagerer nesten ikke, det er litt dødt der nede rett og slett. Det varer frem til et par dager etter  mensen har startet. Når det nærmer seg EL igjen har jeg dager jeg sitter helt fjern å fantaserer meg bort på jobb😂 Føler jeg nesten bare tenker på sex da. Og «alle» menn blir kjekke.

Og jeg har funnet ut at pms starter minst 1 uke før mensen, ikke to dager før som jeg trodde tidligere. 

Og jo nærmere mensen jo mer vimsete og glemsk blir jeg! Er det vanlig? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så sliten i hodet og lei av meg selv! Må bare klage litt😅 Skal tilbringe dagen i sofaen alene. Har sovet 11 timer. At det snart er tid for å bli gravid igjen tar litt over nå. Ligger i bakhodet hele tiden. Har hatt en lang stund der jeg lett ser humor i det meste som skjer, men nå er alt flatt. Er mer stille og har ikke noe å fortelle. Sitringen og overskuddet er borte. Tror jeg blir deprimert neste gang jeg blir gravid.  

Tolker alt negativt og tar meg nær av ting jeg ellers hadde driti langt i. Konstant pms. Var på julebord i går og det var ikke gøy i det hele tatt. Kjolen var for kort og en kollega sa jeg var plagsom fordi jeg sender for mange meldinger når jeg lurer på noe (sånn tolket jeg det hvertfall). 

En kamerat sa i går at jeg er tynn som en flis. Føler meg allerede stygg og ekkelt tynn. Så var det han som sa at jeg er vimsete og litt kort i hodet. Snakker først og tenker etterpå. Føler meg ofte dum. Har en humor som ikke alle er helt med på, ganske useriøs dumskallehumor. Føler meg så dum når jeg skal regne i hodet og bommer med stooooor margin, folk ler jo. Gikk i spesialklasse for matte på skolen, og fikk karakter 3 på et nivå laaaangt under de andre. 

Bare griner og syns alt er dritt. Vil ikke være på jobb, føler alt går dårlig... maste meg fra å holde et foredrag fordi det er en morder blant en av deltagerne. Han har drept et barn. Oppgaven ble gitt videre til en som fikk såååå mye skryt for at han mestrer jo alt! For en stund siden hadde sikkert jeg også vært imponert over at han tar seg av det, men nå er jeg full av selvmedlidenhet🙄 Det er så teit...

Dette ble et langt innlegg😅 Og sikkert et ganske dumt et. Så eh... redigerer eller sletter det kanskje senere😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, snehvit88 skrev:

Er så sliten i hodet og lei av meg selv! Må bare klage litt😅 Skal tilbringe dagen i sofaen alene. Har sovet 11 timer. At det snart er tid for å bli gravid igjen tar litt over nå. Ligger i bakhodet hele tiden. Har hatt en lang stund der jeg lett ser humor i det meste som skjer, men nå er alt flatt. Er mer stille og har ikke noe å fortelle. Sitringen og overskuddet er borte. Tror jeg blir deprimert neste gang jeg blir gravid.  

Tolker alt negativt og tar meg nær av ting jeg ellers hadde driti langt i. Konstant pms. Var på julebord i går og det var ikke gøy i det hele tatt. Kjolen var for kort og en kollega sa jeg var plagsom fordi jeg sender for mange meldinger når jeg lurer på noe (sånn tolket jeg det hvertfall). 

En kamerat sa i går at jeg er tynn som en flis. Føler meg allerede stygg og ekkelt tynn. Så var det han som sa at jeg er vimsete og litt kort i hodet. Snakker først og tenker etterpå. Føler meg ofte dum. Har en humor som ikke alle er helt med på, ganske useriøs dumskallehumor. Føler meg så dum når jeg skal regne i hodet og bommer med stooooor margin, folk ler jo. Gikk i spesialklasse for matte på skolen, og fikk karakter 3 på et nivå laaaangt under de andre. 

Bare griner og syns alt er dritt. Vil ikke være på jobb, føler alt går dårlig... maste meg fra å holde et foredrag fordi det er en morder blant en av deltagerne. Han har drept et barn. Oppgaven ble gitt videre til en som fikk såååå mye skryt for at han mestrer jo alt! For en stund siden hadde sikkert jeg også vært imponert over at han tar seg av det, men nå er jeg full av selvmedlidenhet🙄 Det er så teit...

Dette ble et langt innlegg😅 Og sikkert et ganske dumt et. Så eh... redigerer eller sletter det kanskje senere😂

Ååå. Fikk vondt av å lese dette. Leit at du har en tung periode, har du noen å snakke med om dette?

Unødvendig av din kamerat å si sånne ting.. Det sårer. Jeg er sikker på at du er fantastisk. 💕

Og når det kommer til å føle seg dum så forstår jeg deg utrolig godt, det er en veldig vondt følelse å ha på jobb som forsterkes av dårlige perioder. Du er ikke alene.

Stor klem og håper dagen i morgen blir bedre!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Blondie65 skrev:

Stor klem!

😘

15 timer siden, Aryamili skrev:

Ååå. Fikk vondt av å lese dette. Leit at du har en tung periode, har du noen å snakke med om dette?

Unødvendig av din kamerat å si sånne ting.. Det sårer. Jeg er sikker på at du er fantastisk. 💕

Og når det kommer til å føle seg dum så forstår jeg deg utrolig godt, det er en veldig vondt følelse å ha på jobb som forsterkes av dårlige perioder. Du er ikke alene.

Stor klem og håper dagen i morgen blir bedre!

Hei❤️ Takk:klem:

Pratet med kjæresten, da føltes det litt bedre. Og i dag føler jeg meg uthvilt, Ser de positive tingene: det er snart ferie og mamma står for middagen😂

Godt det er flere som sitter med den følelsen på jobb:ninuskapus: Faktisk litt greit å kunne tenke på det når den kommer.  

Kom også på i går at hvis veggen kan opereres bort så tar det tid for såret å gro, da kjentes det litt bra. Men det blir jo selvmotsigende. Ønsker meg barn så fort som mulig samtidig som jeg blir glad for alt som utsetter en graviditet🤔 Men satser på at det går bra hvis veggen blir operert bort

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jula er her! Deilig med ferie.

Er på syklusdag 18 og i går startet mensmurringer som jeg har kjent når jeg har blitt gravid. Det er lett å tenke at mensmurringer er et tegn på at egg fester seg. Vil ikke innbille meg ting når vi starter prøvingen igjen.  Jeg vet jo at EL har vært, for sexlyst ble fraværende fra dag 12-13. Så det er ikke tegn på EL. Tenker det er viktig å kjenne at symptomer som kan tolkes som gravidsymptomer rett og slett er pms. 

Er innstilt på operasjon av denne skilleveggen og at neste svangerskap går bra. Blir skuffet hvis gyn på sykehuset mener det ikke blir operasjon.. 

Sånn ellers ser jeg familielivet til søster med skrekk og gru! Julaften hos henne var hyling og protester fra start til slutt. To små barn klarte å lage 3,5 times Texas! Derfor ble det en veldig kort julekveld😅 Hun tar det med knusende ro! Beundrer hennes tålmodighet! 

Ser for meg at livet er slutt når man får barn😂 Samtidig vil jeg gjerne ha barn😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, snehvit88 skrev:

Jula er her! Deilig med ferie.

Er på syklusdag 18 og i går startet mensmurringer som jeg har kjent når jeg har blitt gravid. Det er lett å tenke at mensmurringer er et tegn på at egg fester seg. Vil ikke innbille meg ting når vi starter prøvingen igjen.  Jeg vet jo at EL har vært, for sexlyst ble fraværende fra dag 12-13. Så det er ikke tegn på EL. Tenker det er viktig å kjenne at symptomer som kan tolkes som gravidsymptomer rett og slett er pms. 

Er innstilt på operasjon av denne skilleveggen og at neste svangerskap går bra. Blir skuffet hvis gyn på sykehuset mener det ikke blir operasjon.. 

Sånn ellers ser jeg familielivet til søster med skrekk og gru! Julaften hos henne var hyling og protester fra start til slutt. To små barn klarte å lage 3,5 times Texas! Derfor ble det en veldig kort julekveld😅 Hun tar det med knusende ro! Beundrer hennes tålmodighet! 

Ser for meg at livet er slutt når man får barn😂 Samtidig vil jeg gjerne ha barn😂

Jeg har også alltid hatt den innstillingen, at barn er slutten på livet. 

Jeg lever fortsatt!  :D men når det er sagt,  så er jeg veldig glad for at jeg ikke fikk barn i tidlig 20 årene. Jeg er glad for at jeg har reist, studert, festet og levd livet før jeg fikk barn. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Blondie65 skrev:

Livet er ikke slutt når man får barn. Bare anderledes.

Mente ikke at noen skulle føle seg støtt på noen måte😅 

4 minutter siden, Ruccula skrev:

Jeg har også alltid hatt den innstillingen, at barn er slutten på livet. 

Jeg lever fortsatt!  :D men når det er sagt,  så er jeg veldig glad for at jeg ikke fikk barn i tidlig 20 årene. Jeg er glad for at jeg har reist, studert, festet og levd livet før jeg fikk barn. 

 

Haha😂

Du er heldig som har fått levd livet først! Jeg har alltid vært veldig bundet til hjemstedet. Prøver å leve så mye som mulig nå😅 Så hvis det blir barn, prøve å leve livet med barn i en barneverden❤️🦖🦄🌈

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg godt i den tankegangen. Jeg er ikke særlig glad i barn, og blir ofte "skremt" av å se andre med barn og hvordan livet deres er. Men så er de jo lykkelig på sin måte likevel, og man utvikler en helt annen type tålmodighet når det er ens eget ser det ut som. Tror jeg er mest redd for å miste komforten jeg er vant til, og spontanitet i hverdagen. Samtidig ser jeg frem til å finne gleden i små ting igjen, og se opplevevelser gjennom et barns perspektiv. Skulle jeg forbli barnløs, så tror jeg at jeg måtte hatt en mental opprydding med meg selv for å gjøre litt om på tilværelsen og fokuset. 

Hvordan har julen ellers vært hos dere? Her er det mest lettelse over at det er over for denne gang🙈😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 26.12.2017 den 18.01, LoveTrain skrev:

Skjønner deg godt i den tankegangen. Jeg er ikke særlig glad i barn, og blir ofte "skremt" av å se andre med barn og hvordan livet deres er. Men så er de jo lykkelig på sin måte likevel, og man utvikler en helt annen type tålmodighet når det er ens eget ser det ut som. Tror jeg er mest redd for å miste komforten jeg er vant til, og spontanitet i hverdagen. Samtidig ser jeg frem til å finne gleden i små ting igjen, og se opplevevelser gjennom et barns perspektiv. Skulle jeg forbli barnløs, så tror jeg at jeg måtte hatt en mental opprydding med meg selv for å gjøre litt om på tilværelsen og fokuset. 

Hvordan har julen ellers vært hos dere? Her er det mest lettelse over at det er over for denne gang🙈😂

Er helt enig i at den skumleste tanken er å miste komforten og å gjøre hva man vil når man vil! 

Jula har for min del vært behagelig og rolig😊 Er bare glad det er ferie😂 Skjønner det har vært mye julestyr for deg😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj nå bare sutrer jeg... Innså nettopp at vi har holdt på med prosjekt baby i 3 år... 

Oppsummert fra nyeste til eldste:

MA, uke 8, juli 2017, embryo 6+6

Kjemisk, uke 6, mai 2017

MA, uke 8, januar 2017, embryo 6+1

Blæremola, uke 7, 2016

MA, uke 12, 2015, embryo 6+4

MA, uke 10, mars 2015 (Ble gravid første gang januar 2015)

 

Var nettopp en tur i byen for å få behandling for mitt acneproblem, der trodde damen at jeg hadde fått baby siden sist... Måtte jo si at vi mistet og at det nå var sjette gang. Hun ble helt forferdet. Når hun reagerte på den måten fikk jeg en følelse av å synes synd på meg selv, følte meg veldig liten. Tårene rant under hele behandlingen pga dette, ikke pga smerten av acnebehandlingen. Det føltes egentlig litt godt å bli sett. Grein hele veien til bussen, og den gamle søte bussjåføren så meg inn i øynene med et medlidende blikk. Så plutselig syntes jeg ikke synd på meg selv lenger... Det varte en halvtime eller noe sånt. Nå er jeg bare lei meg og tenker å droppe spillekvelden. Kjenner jeg meg selv rett så kommet jeg uansett til å sitte der muse stille og bare vente på å dra hjem igjen. Derfor gidder jeg egentlig ikke prøve engang... 

Fy søren så lang tid dette har tatt! Det er 6 eller 7 uker til UL. Hvis det blir operasjon tar det sikkert en evighet å få den. Hvis vi blir henvist rett til Porsgrunn så kommer det også til å ta en evighet å komme inn... Er det noen som vet hvor lang tid dette kan ta?

Ble plutselig veldig utålmodig igjen:raven:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste jeg vet er at det kan lønne seg å ringe inn og si at du har mulighet til å hoppe inn på kort varsel dersom de får en avbestilling og det blir en åpning i køen. Hvis du faktisk har muligheten til å ta i mot en time på kort varsel, da :) Selv hadde jeg ikke tålmodighet til å vente på det offentlige, så jeg kastet jo penger på en privatklinikk. Hadde time til hysteroskopi da jeg var 16 uker på vei etter å ha hoppet på privat IVF mens jeg sto på venteliste i det offentlige ;) Så min time ble en av de åpningene, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.12.2017 den 13.27, miore skrev:

Det eneste jeg vet er at det kan lønne seg å ringe inn og si at du har mulighet til å hoppe inn på kort varsel dersom de får en avbestilling og det blir en åpning i køen. Hvis du faktisk har muligheten til å ta i mot en time på kort varsel, da :) Selv hadde jeg ikke tålmodighet til å vente på det offentlige, så jeg kastet jo penger på en privatklinikk. Hadde time til hysteroskopi da jeg var 16 uker på vei etter å ha hoppet på privat IVF mens jeg sto på venteliste i det offentlige ;) Så min time ble en av de åpningene, hehe.

Å ta imot time på kort varsel er jeg helt klar for! Da avlyser jeg heller planer på jobb! Om sjefen blir sur eller ikke får ikke hjelpe!

Hvor mye kostet det på privatklinikk? 

Så greit å vær hele 16 uker på vei da😂 Heller det enn å stå i kø😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...