Gå til innhold

Pjuskens prøverier


Pjusk

Anbefalte innlegg

På tide å oppdatere her igjen kanskje. 

Var hos gynekologen i forrige uke. Grudde meg veldig på forhånd, men det gikk veldig bra. Fikk svar på prøvene vi tok i sommer og både mine og mannens prøver så bra ut, så det er jo positivt. Det ble tatt ultralyd og gynekologen sa at alt så fint ut og at det så ut som jeg kom til å ha eggløsning i løpet av de neste dagene. Det eneste han nevnte var at slimhinna så litt tynn ut til at jeg nettopp hadde hatt mensen, hva nå enn det betyr. 

Som jeg trodde, så trodde også gynekologen at det er bekkeninfeksjonen som er grunnen til problemet. Jeg fikk resept på primolut for å stabilisere syklusen og letrozol for å få eggløsning. Jeg skal gå på primolut annenhver måned og letrozol måneden i mellom, pluss at jeg skal ta blodprøve for å sjekke progesteronnivået samme måned som jeg tar letrozol. Dersom ingenting skjer og jeg ikke blir gravid så får jeg en ny time til gyn om 3 mnd og det kan da være at vi må ha mer hjelp for å få det til. Den tid, den sorg tenker jeg. Jeg er innstilt på at vi skal prøve disse 3 månedene nå og kanskje så går det :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Pjusk skrev:

På tide å oppdatere her igjen kanskje. 

Var hos gynekologen i forrige uke. Grudde meg veldig på forhånd, men det gikk veldig bra. Fikk svar på prøvene vi tok i sommer og både mine og mannens prøver så bra ut, så det er jo positivt. Det ble tatt ultralyd og gynekologen sa at alt så fint ut og at det så ut som jeg kom til å ha eggløsning i løpet av de neste dagene. Det eneste han nevnte var at slimhinna så litt tynn ut til at jeg nettopp hadde hatt mensen, hva nå enn det betyr. 

Som jeg trodde, så trodde også gynekologen at det er bekkeninfeksjonen som er grunnen til problemet. Jeg fikk resept på primolut for å stabilisere syklusen og letrozol for å få eggløsning. Jeg skal gå på primolut annenhver måned og letrozol måneden i mellom, pluss at jeg skal ta blodprøve for å sjekke progesteronnivået samme måned som jeg tar letrozol. Dersom ingenting skjer og jeg ikke blir gravid så får jeg en ny time til gyn om 3 mnd og det kan da være at vi må ha mer hjelp for å få det til. Den tid, den sorg tenker jeg. Jeg er innstilt på at vi skal prøve disse 3 månedene nå og kanskje så går det :jepp:

Så spennende Pjusk. Krysser fingrene for at medisinene er det som skal til :D :D heier så mye på deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Meley skrev:

Så spennende Pjusk. Krysser fingrene for at medisinene er det som skal til :D :D heier så mye på deg. 

Tusen takk for det Meley :klemmer: Satser på at det er dette som skal til nå, og så håper jeg at vi blir gravide begge to snart :jepp:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.11.2017 den 22.28, Jill skrev:

Åå så bra! Lykke til med prøvingen! Håper den sitter slik dere ikke trenger mer hjelp. :)

Tusen takk for det Jill! Håper det jeg også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var vi plutselig på CD30 igjen da. Dersom mensen ikke har kommet innen onsdag så er dette den lengste syklusen hittil. Fikk akutt sterke, stikkende smerter i magen i dag som sikkert varte rundt 30 sek, og så var det over igjen. Ellers har jeg i grunnen ingen spesielle symptomer på verken graviditet eller mens :klo: testet negativt for ett par dager siden og vurderer å teste enten i morgen eller på onsdag igjen. En del av meg sier at jeg er gravid (men tørr ikke håpe), mens en annen del sier meg at jeg ikke er gravid og at jeg ikke klarer å bli gravid uten hjelp. Egentlig sier fornuften seg enig med det siste :ler:

Dersom mensen kommer snart så skal jeg begynne på primolut neste syklus, og da blir det vel en syklus uten eggløsning(?) før jeg skal starte på letrozol syklusen etter for å fremkalle eggløsning. Såfremt mensen kommer en av de nærmeste dagene vil det si at jeg skal gå på letrozol i romjula og at eggløsning vil bli en gang den første uka i Januar. Trøster meg med at da vil jeg iallefall slippe å være dårlig i jula :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

  • 2 uker senere...

Så koselig at dere spør! Glemmer helt å oppdatere her jeg :fnise:

Mensen kom på CD33, så jeg er i gang med en ny syklus :ler: startet på primolut forrige lørdag og skal gå på det til og med lørdag som kommer. Så kommer forhåpentligvis mensen rundt CD28. Neste syklus (i romjula tror jeg) skal jeg starte på letrozol for å få eggløsning, og da håper jeg virkelig at spiren sitter! Begynner å kjenne litt ekstra på utålmodigheten nå merker jeg. Vi har tross alt prøvd i ett år nå, og når vi startet hadde jeg virkelig ikke trodd at det skulle ta så lang tid :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.12.2017 den 13.58, Sille4 skrev:

Blir spennende fremover da :) jeg har ei venninne som prøvde lenge, men spiren satt første måneden med Letrozol <3

Åh, så herlig! Håper virkelig letrozol virker for meg også. Hadde vært perfekt med en september 2018-baby :rodmer:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Pjusk skrev:

Åh, så herlig! Håper virkelig letrozol virker for meg også. Hadde vært perfekt med en september 2018-baby :rodmer:

 

Krysser alt jeg krysse kan for deg denne pp <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for det Sille4 og Meley :hjerte:

Da var jeg kommet til CD3 og jeg var og hentet ut letrozolen i dag, siden jeg tenkte at det var greit å ha hentet den ut før jul siden jeg skulle begynne e på den i romjula (trodde jeg). Kom hjem og skulle se på pakken, så ser jeg at det står utenpå pakken at jeg skal ta en tablett dag 3-7, ikke 7-14 som jeg av en eller annen merkelig grunn hadde fått det for meg :roll: godt det snart er jul og ett par dager fri, for dette hodet henger ikke med lenger. Har vært så mye jobb i det siste at hodet henger ikke med i det hele tatt og kroppen begynner også å slite. Merker jeg er sliten både fysisk og psykisk, og jeg er så redd for at letrozolen ikke virker og at jeg dermed får den knekken jeg hittil har klart å unngå. Er veldig glad for at jeg ikke har vært så opphengt i å bli gravid med en gang for da hadde jeg nok allerede hatt den knekken opp til flere ganger vil jeg tro. Merker det blir verre og verre for hver person som blir gravid nå, samtidig som jeg kjenner på takknemligheten for de to jeg allerede har :rodmer:

Ellers har jeg vært hjemme med sykt barn nesten hele denne uken (flaks at jeg har hatt kveldsvakter denne uka, det klaffer sjeldent så bra), og nå sitter jeg og kjenner på vond hals :sur:. Jeg har jo vært så heldig å berget unna det meste av sykdom som ungene har dratt med seg hjem fra barnehagen, men nå er det jo jul, så da er det klart at jeg skal bli syk. Kan ikke bli mer typisk :sukk:. Jaja, skal jobbe i kveld så får jeg noen dager fri i allefall, og neste jul skal jeg jo være i permisjon :nigo:. Det var forsåvidt planen denne julen også, men. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD10 i dag. Startet på letrozol CD3 og tok det til og med CD7, så nå gjenstår det å se om det blir noe EL etter hvert. Har begynt å teste med el-tester og streken er allerede mye sterkere enn den har vært de syklusene tidligere når jeg har testet (da har jeg så vidt kunne skimte en svak strek). Men den er enda ikke så sterk at den er positiv, og jeg er spent på om den blir det. CD21 skal jeg til legen å ta blodprøver for å sjekke progesteronnivået og se om jeg har hatt eggløsning. Merker at jeg er spent på veien videre. Kanskje er det dette som skal til, kanskje må vi ha mer hjelp. 

Ellers er jeg fremdeles syk og har nå fått bihulebetennelse og nesten mistet stemmen, så denne julen har jo vært helt fantastisk :sarkasme: Skulle så gjerne ønske at jeg kunne tatt med meg ungene ut på ski nå i julen siden vi har fått så mye snø, men det er jeg rett og slett ikke i form til. Stakkars ungene begynner å kjede seg av å være inne hele dagene, men sånn er det når mammaen og pappaen er syke :syk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

CD13 og EL burde strengt tatt være rett rundt hjørnet. Legger inn aksjer annenhver dag her nå for å være litt på den sikre siden på at vi ikke misser EL :tongue:

Denne influensaen jeg har hatt i jula vil virkelig ikke gi slipp på meg. Må innrømme at jeg gleder meg litt til hverdagen igjen nå, for vi har virkelig ikke fått gjort noen ting når begge vi voksne har vært dårlige. Mini 1 og Mini 2 har heldigvis sluppet unna, men det har naturligvis vært kjedelig for de også når de ikke har fått vært ute eller gjort noe annet spennende. Så her har det gått mye i film, spill og innelek. 

I kveld skal vi til mamma og pappa på middag og se på rakettene, så da blir det heldigvis en liten forandring :ler: Mini 1 og 2 gleder seg iallefall veldig, så jeg tror det blir en fin avslutning på jula og året for de to :hjerte::hjerte: 

Dette er sikkert siste turen innom KG for i år, så da ønsker jeg dere alle et GODT NYTTÅR! :kristin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD15 og jeg mistenker at jeg nettopp har hatt eggløsning :hoppe: fikk positive EL-tester i går (tror jeg?) og i dag våknet jeg av noen helt forferdelige smerter som jeg antar var EL-smerter. Det er første gang siden vi startet prøvingen for ett år siden at jeg har fått positive EL-tester, så det er jo positivt! Nå mangler jeg bare en positiv graviditetstest! Håper den kommer om ett par uker :nigo:

I går var forresten dagboken min 1 år! Vet ikke om jeg skal juble eller ikke for det. Hadde liksom ikke sett for meg at prøverdagboken skulle bli så lang når jeg startet :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hipp hurra for eggløsning men kjedelig at dere har prøvd så lenge. Håper dere lykkes snart😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nytt år! Så spennende med positiv el-test! Håper prøverdagboken ikke trenger bli så veldig mye lenger. :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...