Gå til innhold

Helene Drage


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Veldig mye pupp på den nye headeren. Veldig mye pupp generelt for tia! Altså, heia pupp, free the nipple, men guri malla

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gundagrynte
10 minutter siden, jegerenenhjørning skrev:

Veldig mye pupp på den nye headeren. Veldig mye pupp generelt for tia! Altså, heia pupp, free the nipple, men guri malla

Hun er stolt av kroppen sin...les: vise frem mest mulig av den hele tiden og gjerne overalt! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Endaen

Nok et hårete mål! Vel, ikke overraskende.Hun er i hvert fall åpen med at likes betyr alt for henne, hun er så mye mer usikker enn hun vil gi uttrykk for. Jeg syns synd på henne.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gundagrynte
5 minutter siden, Endaen skrev:

Nok et hårete mål! Vel, ikke overraskende.Hun er i hvert fall åpen med at likes betyr alt for henne, hun er så mye mer usikker enn hun vil gi uttrykk for. Jeg syns synd på henne.

Hvor usikker er man på en skala fra 1-10 når man velger å stå frem naken i VG? Eller i bikini i *alle landets aviser/media*..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Endaen
2 minutter siden, gundagrynte skrev:

Hvor usikker er man på en skala fra 1-10 når man velger å stå frem naken i VG? Eller i bikini i *alle landets aviser/media*..?

Jeg anser at dette ekstreme behovet for bekreftelse er et utslag av den underliggende usikkerheten hennes. Den gang som nå. Hun må presisere at hun fikk 100 likes i løpet av 20 minutter og syns det åpenbart er kjempestas. Men målet hun da må nå er jo helt urealistisk og nok en ting hun kommer til å feile på. Og så er det den samme gamle greia nok en gang. 
Veldig mange med ekstremt eksponeringsbehov er jo egentlig veldig usikre, HD havner åpenbart i den kategorien, spør du meg.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gundagrynte
4 minutter siden, Endaen skrev:

Jeg anser at dette ekstreme behovet for bekreftelse er et utslag av den underliggende usikkerheten hennes. Den gang som nå. Hun må presisere at hun fikk 100 likes i løpet av 20 minutter og syns det åpenbart er kjempestas. Men målet hun da må nå er jo helt urealistisk og nok en ting hun kommer til å feile på. Og så er det den samme gamle greia nok en gang. 
Veldig mange med ekstremt eksponeringsbehov er jo egentlig veldig usikre, HD havner åpenbart i den kategorien, spør du meg.

Kjøper den forklaringen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det målet om spagaten har hun hatt tidligere.

#prosjektspagat finner jeg bare 2 tidligere innlegg om. 

Merkelig nok forsvant dette målet også i stillhet. 

Og hva er greia med 100 likes så skal jeg jobbe med spagaten? Hun gjentar jo til det kjedsommelige at hun trener og setter seg mål for sin egen del. Drite i andre osv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, BeverTramp skrev:

Det målet om spagaten har hun hatt tidligere.

#prosjektspagat finner jeg bare 2 tidligere innlegg om. 

Merkelig nok forsvant dette målet også i stillhet. 

Og hva er greia med 100 likes så skal jeg jobbe med spagaten? Hun gjentar jo til det kjedsommelige at hun trener og setter seg mål for sin egen del. Drite i andre osv.

En av hennes mål er å komme ned i spagaten?? Har hun ikke viktigere mål å nå? Jeeezl Det begynner å bli mer og mer tydelig at hun operer altfor mye etter innfallsmetoden. Et barn får en ny leke så er det kjempegøy i 2 timer, litt samme greia spør du meg. Realisme er ikke hennes sterkeste side, Er det et projekt hun har fullført?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tottelotta
9 timer siden, Lysestake skrev:

Det ER jo det som er forretningsstrategien hennes. Hun tiltrekker seg oppmerksomheten til gjengen med acceptance-greiene, senest nå når hun har hatt flere innlegg i uka om cellulitter og hvor lite det plager henne, og om hvor stolt hun er av rumpen sin. Hun hadde kanskje håpet at det skulle generere like mye oppmerksomhet som Fitnok-Camilla fikk (som nå har klippekort i flere store nyhetskanaler) men det ser ikke ut som det var like gøy når man fikk servert akkurat samme historie for tiende gang. Tidligere har hun jo hatt liknende runder med "selvfølgelig kan jeg gå i bikini selv om jeg er overvektig", "selvfølgelig kan jeg gå i short selv om jeg er overvektig" "lår har cellulitter" osv.

Den åpenbare målgruppen til dette er jo disse som du snakker om. Som er usikre på kroppen sin, har komplekser, og som kanskje ikke føler seg hjemme i "fitnessverden". Problemet er jo at i skyggen av all positivismen, kroppsaksepten og oppmerksomheten rundt dette, i likhet med motebladene, fitnesstrenerne og alle andre PT-er, så er fortsatt end game å selge deg ting. Helene selger seg selv som foredragsholder, PT, kostholdsveileder, feelgood-blogger osv, men i likhet med mange andre treningsbloggere under imaget å være venninna di som bare liker deg som du er og bare skal gi deg hyggelige tips og triks. Jeg sier ikke at det er noe ufint, men det er nå en gang nisjen hennes. 

Uten å vite noe særlig om hva slags opplegg hun gir kundene sine, så er jo min hovedinnvending bak hennes produkt og markedsføring at hun nører opp under feilaktige oppfatninger om kropp, vekt og helse, og bidrar kontraproduktivt til "målgruppen". I den senere tid har hun tonet ned hele den "det er akkurat like sunt å være overvektig som slank" så det er i det minste et skritt i riktig retning. Likevel: 

Det er helt tydelig et klart skille mellom liv og lære på bloggen. Ironisk nok kommer dette frem i andre sosiale medier. På bloggen er alt helt konge, hun poster matplaner med 1600-1700 kcal og planlegger 10-15 timer trening i uka og poster masse treningsbilder, på snap ligger hun og er syk i sengen og har dårlige dager og alt har skjært seg mange ganger i uken. Det er ingen som hadde angrepet henne for å fokusere mindre på sine egne greier, og mer på andres, dersom hun var i en periode der trening og kosthold var vanskelig og ble prioritert ned.

Følgerne hennes oversvømmet over nederlag på nederlag, noe som for dem som sliter med å komme seg ut av startgropen er skikkelig negativt. Hun sier at det er et ledd i det å være en "ærlig blogger", men når man skal skrive flere utmalende blogginnlegg om hver eneste hump i veien hun har, så virker jo hele kostholds- og treningsprosjektet som en dritvanskelig og totalt utmattende prosess. For de aller fleste mennesker er det ikke vanskelig å leve noenlunde sunt og trene regelmessig, hun fremstiller det som en fulltidsjobb. Og de aller fleste har perioder med dårlig motivasjon, stress eller er slitne, man må bare bite tenna sammen og FORTSETTE. Fordi det tross alt er viktig. 

I tillegg er hun jo med på å bidra til det allerede enorme kroppsfokuset i samfunnet ved et evigvarende og høylytt fokus på KROPP KROPP KROPP hele tiden. Ironisk nok gjør hun et kjempepoeng av at hun er "mer enn kroppen sin" på snap og andre steder, samtidig føler hun at det er veldig viktig å blogge om det flere ganger i uken, poste lettkledde bilder jevnlig og gjøre et poeng av kroppen sin i alle sammenhenger.

Ellers så skriver hun nå at hun har "to jobber" på bloggen, og det var nytt for meg, i alle fall. Da hun var ute og forsvarte seg med å ha publisert private epostadresser på snappen sin, så var hun jo pt som drev blogg på hobbybasis, så kan ikke være det det er snakk om... Jaja. 

Jeg er forsåvidt enig med deg. Det jeg mener, men ikke klarte å formulere godt nok, er at hun burde tilby noe mer/annet. Hun lokker til seg de nevnte overvektige/usikre, og putter dem inn i en "A4 treningsmal" (ja, jeg vet jeg generaliserer veldig, men du skjønner hva jeg mener...?) og selger kostholds-/slankeprogram.

Hun kommer aldri til å bli en "vanlig" PT, og burde derfor tenke utenfor boksen mht hva hun selger. Folkehelse og treningsglede for denne gruppen kommer ikke av å telle kalorier og gjøre tung styrketrening. Det er iallfall min påstand. Hva med utetimer? Gåturer i naturen, bruke parker/lekeplasser osv for å vise hvor lite som skal til. Pop-up trim (ja, trim, ikke hardtrening). Sykkelturer. Kostholdsveiledning med fokus på råvarer og enkle kjøreregler heller enn strenge regimer, veiing og måling.

Det som er fryktelig synd er at hun pr i dag ikke er moden nok til å holde på med dette. Det viser all vinglingen, de hårete målene som aldri nås og aggresjonen tydelig. Hadde hun gjort det praktiske superenkelt og lagt alt dramaet på hylla til fordel for å være autentisk og god mot seg selv og andre hadde det blitt et knall opplegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gundagrynte

..og atter engang stadfester hun at vi som kritiserer er troll! Gleder meg til den dagen hun faktisk forstår at blogger man, har en forhistorie med krass kritikk av *alt og alle*, er selverklært PR-kåt og benytter enhver anledning til å flashe...jammen da vil man få kritiske kommentarer. Hva forventer hun egentlig??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, gundagrynte skrev:

..og atter engang stadfester hun at vi som kritiserer er troll! Gleder meg til den dagen hun faktisk forstår at blogger man, har en forhistorie med krass kritikk av *alt og alle*, er selverklært PR-kåt og benytter enhver anledning til å flashe...jammen da vil man få kritiske kommentarer. Hva forventer hun egentlig??

Det som var mest interessant var at hun stilte seg spørsmål om hun lurer seg selv ved å tro hun er fornøyd med kroppen for å generere klikk? Så da hvis vi svar på det vi alle visste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gundagrynte
6 minutter siden, Miranda16 skrev:

Det som var mest interessant var at hun stilte seg spørsmål om hun lurer seg selv ved å tro hun er fornøyd med kroppen for å generere klikk? Så da hvis vi svar på det vi alle visste!

Ja nemlig :) Og vi fikk også bevis for at hun *ikke leser her inne* for alt for mye var direkte kopi av det som står i denne tråden..og slik går nu dagan....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gundagrynte
16 minutter siden, Lysestake skrev:

Noen alternative overskrifter

"To PT-er og internettcoacher vil veldig gjerne ha deg som kunde"

"To foredragsholdere ønsker gjerne å få mer oppmerksomhet rundt sin egen person"

http://imgur.com/xyySZeE

:fnise:...Latterlig at de pakker inn PR-kåtheten sin i *slik bidrar vi i kampen mot det massive kroppsfokuset*...som de på ingen måte er med på å bidra til selv...OMG....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

31 minutter siden, Lysestake skrev:

Noen alternative overskrifter

"To PT-er og internettcoacher vil veldig gjerne ha deg som kunde"

"To foredragsholdere ønsker gjerne å få mer oppmerksomhet rundt sin egen person"

http://imgur.com/xyySZeE

:pls:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om de er så fornøyde med den kroppen de har, hvorfor poserer de seg mindre da?

Jeg gjør hva jeg kan for å kle bort valkene mine, og jeg poserer på bilder for å se slankere ut - fordi jeg IKKE er fornøyd med kroppen min. Hadde jeg vært fornøyd, hadde jeg nok ikke brydd meg om å bruke energi på å kle bort og snike meg unna ved fotografering.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange her lurer på hvordan hun kan trene så mye og ikke gå ned i vekt. Vel, i og med at hun har den størrelsen hun har så er det vel ikke sikkert at treningen hun utfører er særlig "mye" i forhold til hva vi tenker er mye? Husker hun hadde hatt en halvtimes løpeøkt, det kan jo være bra det, hvis man gønner på og kommer seg 5-7 km. Men hun hadde "løpt" på 6 km/t. Hallo? Da kommer du 3 skarve km på en halvtime. Det er gangfart. Det sier mye om kondisen hennes, hvilket sier mye om hvor hardt hun klarer å presse seg på spinning, saltimer etc.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...