Gå til innhold

Helene Drage


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Endaen
9 minutter siden, Trude.lutt skrev:

Mat er kg, trening er vekt. Sies det i forhold til vektnedgang. Forstår heller ikke helt hva hun driver med.

 

Mat er kilo, trening er gram er det vel det heter😉 Men ja, hun har misforstått totalt å, eller så vil hun ikke ofre godteriet sitt for vektnedgang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Endaen skrev:

Mat er kilo, trening er gram er det vel det heter😉 Men ja, hun har misforstått totalt å, eller så vil hun ikke ofre godteriet sitt for vektnedgang.

Riktig, trening er gram :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Trude.lutt skrev:

Mat er kg, trening er gram Sies det i forhold til vektnedgang. Forstår heller ikke helt hva hun driver med.

 

Jeg har ikke endret kosthold, men gått ned over 10 kg på under 1 år, så kan ikke si meg enig i den påstanden

Endret av Miranda16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gundagrynte
1 time siden, Marthe75 skrev:

Verden trenger personer som Helene Drage, som våger å trå utenfor komfortsonen, og vise oss at det gikk helt fint👍

Men! Helene lever fortsatt på snøen som falt for flere år siden. Hun var jenta som tok av 60 kilo og ble glad i seg selv. Så glad at hun måtte spre det glade budskap for alle.  Hun er ikke lenger den jenta, nå er hun jenta som tok av 60 kilo, men klarte ikke den tunge jobben med å bli der. Den jenta er ikke så glad i seg selv lenger, for hun er jo ikke fornøyd med den kroppen hun har nå. Da hadde hun ikke fokusert så mye på egen trening og egen diett, men bare gitt råd til andre. 

Hvordan skal hun klare å selge sitt opplegg til meg, når jeg kan se selv at det ikke nytter på henne selv? 

Hun repeterer seg selv til det uendelige, og bloggen er rett og slett kjedelig. 

Gi oss oppdateringer på vekt, bilde av vekten, bekjenn matsyndene, fortell om de hemmelige kaloriene - hent tilbake troverdigheten. 

Alle kan trå feil, å innrømme feilene er første skritt i riktig retning👍

Du sier;  *.Den jenta er ikke så glad i seg selv lenger for hun er jo ikke fornøyd med den kroppen hun har nå*...Er det derfor det kommer ca veldig mange bilder i undertøy hver eneste uke fordi hun ikke er fornøyd?

Endret av gundagrynte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

51 minutter siden, Endaen skrev:

Du har gått ned bare vha trening, mao? @Miranda16 Hva har du gjort? var du svært inaktiv før det?

Jeg trener moderat kondisjon, powerwalk av 45 min, 7 dager i uka, så det blir noen mil i uka. Nå er ikke jeg noe matvrak, men spiser 3 måltider per dag og prøver å begrense inntak av sjokolade så mulig som mulig. Trening for meg begrenser søtsuget mitt.

Moren min sa en gang at man bør visualisere 1 kg som 2 halvkg med smør, og da ser man faktisk hvor mye man går ned. Etter at jeg bikka 34, så er forbrenninga ganske mye lavere, så er dritfornøyd, men klart man ha selvdisiplin. Jeg har gått i masse snøføyke for å si det sånn og trening kan være dritkjedelig noen ganger

Nå har jeg i utgangspunktet  ikke vært veldig overvektig. Følte jeg hadde 10 kg for mye. Når jeg nå ser resultatene vil jeg regulere det målet, men vil ikke være CBE tynn.

Sorry for sidesporet

Endret av Miranda16
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, SelinaKyle skrev:

Det er ikke en påstand, det er basert på forskning: 

http://www.greteroede.no/rdogtips/1494121.o2.html

Ok. Er ikke så opptatt av om dette er forskning for min del, da jeg nådd hovedmålet i et bra tempo.Jeg har godt ned i snitt 1 kg i måneden og det er ganske mye. Har nådd målet mitt, men tenker at når jeg klarer å gå ned i dette tempoet som jeg er fornøyd med så kommer jeg ikke til å endre kostholdet

For mange kan det sikkert fungere med anbefalinger basert på forskning

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men tilbake til HD. Selvdisiplin er hovednøkkelen til å lykkes med å komme i form og det er jo det som svikter totalt i forhold til kost og trening for henne og må hun få sortert i hodet med terapi eller coaching. Det som har kommet frem på bloggen, så tror jeg ikke hun vil ha fremskritt før hun kjenner på følelsene og ikke døyver dem mat, som er symptomer på spiseforstyrrelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg følger henne på snap, og lurer på hva den treningen hun som PT bruker på kundene heter? Er det dette som er tabata?

Det hoppes og kastes med ball på tjukkasmadrass, slenges med tau, man går med strikk rundt knærne (monsterwalk), fjellklatrer-øvelsen, burpees o.l. 

Ser aldri at de tar markløft eller knebøy, militærpress, benkpress... osv.  (Ikke knebøy mens man holder seg i kabeltrekken,  men med stang altså.) Har sett de tar hip thrust i et apparat, blir vel noe av det samme som med stang. (Jeg trener selv i en kjeller med basic utstyr.. :P  )

Bare stusser litt på at hun ikke bruker de store styrkeøvelsene innimellom også, bare disse høypuls-øvelsene jeg lurer på om er tabata-trening eller noe annet. Bare nysgjerrig altså.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lysestake

Jeg tror en god del PT-er holder seg unna sånne øvelser med kundene sine rett og slett fordi det er lettere for dem å få til andre og mindre kompliserte øvelser. Særlig når det ser ut som hun i all hovedsak bedriver intens pulsdriver-trening. Det er en uting å gjøre med baseøvelser uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest canacas
26 minutter siden, loffen skrev:

Jeg følger henne på snap, og lurer på hva den treningen hun som PT bruker på kundene heter? Er det dette som er tabata?

Det hoppes og kastes med ball på tjukkasmadrass, slenges med tau, man går med strikk rundt knærne (monsterwalk), fjellklatrer-øvelsen, burpees o.l. 

Ser aldri at de tar markløft eller knebøy, militærpress, benkpress... osv.  (Ikke knebøy mens man holder seg i kabeltrekken,  men med stang altså.) Har sett de tar hip thrust i et apparat, blir vel noe av det samme som med stang. (Jeg trener selv i en kjeller med basic utstyr.. :P  )

Bare stusser litt på at hun ikke bruker de store styrkeøvelsene innimellom også, bare disse høypuls-øvelsene jeg lurer på om er tabata-trening eller noe annet. Bare nysgjerrig altså.

 

Skulle min PT aldri trent meg til å kjøre elementære øvelser; knebøy, markløft, benkpress osv, så ville jeg byttet PT. For meg er det disse "originale" øvelsene som gjør meg sterk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det spørs nok helt hva slags mål man har med treningen. Det er ikke alle som hele tiden trener for å bli sterkere. Det er ganske tydelig at den kunden vi ser mest til nå om dagen trener for å bygge rumpe. Og det gjør hun nok med de øvelsene vi ser. Hip trusts, strikkøvelser osv. Rumpa består av mange forskjellige muskler, så der må det støtteøvelser til, for å få slitt ut hele muskulaturen. 

Vi ser hva? Førti sekunder av en PT-time som varer 30-60 minutter? Hva skjer de resterende 29-59 minuttene? Ser da at kundene har progresjon, også må man bare stole på at om de ikke er fornøyd med resultatene, så bytter de PT.

De fleste program har vel for øvrig baseøvelse som en liten, men viktig, del av treningsøkten. Starter gjerne med type 5x5, 6x3 ect reps med baseøvelse også går resten på mer isolerende øvelser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, canacas skrev:

Skulle min PT aldri trent meg til å kjøre elementære øvelser; knebøy, markløft, benkpress osv, så ville jeg byttet PT. For meg er det disse "originale" øvelsene som gjør meg sterk. 

Ja samme her. 

Jeg ville heller løpt en tur i skogen, for høy puls. Men er det dette som er tabata?

Og hun legger jo ut MASSE fra treningene, så det er pussig at hun tilfeldigvis har unngått å vise baseøvelsene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest canacas
1 minutt siden, loffen skrev:

Ja samme her. 

Jeg ville heller løpt en tur i skogen, for høy puls. Men er det dette som er tabata?

Og hun legger jo ut MASSE fra treningene, så det er pussig at hun tilfeldigvis har unngått å vise baseøvelsene.

Tabata er intervalltrening; 20 sekunder på, 10 sekunder pause osv. Jeg bruker å gjøre det på mølla. 

Min PT bruker å sette meg igang med tabata på burpees, da har jeg ett intenst hat innvendig :sur: for det er så forbanna tungt. Men effektivt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, canacas skrev:

Tabata er intervalltrening; 20 sekunder på, 10 sekunder pause osv. Jeg bruker å gjøre det på mølla. 

Min PT bruker å sette meg igang med tabata på burpees, da har jeg ett intenst hat innvendig :sur: for det er så forbanna tungt. Men effektivt :) 

Ah, takk. :ler: Så det er intervaller.. enten med forskjellige øvelser eller løping da. :)  Intervaller tar jeg også på mølla.

Men altså, jeg hadde blitt sur om min PT fikk meg til å stå og kaste en ball ned i en tjukkasmadrass. :P  fuck.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SelinaKyle
1 time siden, Miranda16 skrev:

Ok. Er ikke så opptatt av om dette er forskning for min del, da jeg nådd hovedmålet i et bra tempo.Jeg har godt ned i snitt 1 kg i måneden og det er ganske mye. Har nådd målet mitt, men tenker at når jeg klarer å gå ned i dette tempoet som jeg er fornøyd med så kommer jeg ikke til å endre kostholdet

For mange kan det sikkert fungere med anbefalinger basert på forskning

Det var bare en kommentar på noe du sa var en påstand, men som er vitenskapelig bevist at er sant. I artikkelen står det at dette gjelder særlig for de som skal ned ganske mange kg i vekt. Det skal jo tydeligvis ikke du, så da er det jo bra for deg at du bruker lengre tid og går ned mindre i vekt pr uke. De fleste som er svært overvektige er jo nettopp det pga kostholdet, og dermed vil endring av kosthold være mer effektivt enn trening. 

Og nettopp dette er relevant i forhold til HD. Jeg ser absolutt ingen forandring på henne, og hun trener enormt mye i tillegg til å spise sunt. I hvertfall hvis vi skal basere oss på det hun sier. Da forstår jeg ikke at hun ikke går ned. Det hadde ikke vært noe fokus på om hun går ned i vekt dersom hun selv ikke hadde påstått at hun går ned hver uke. 

Jeg har gått ned 10 kg på to måneder ved å spise 4 sunne måltider om dagen, en liten utskeiing her og der, og trene moderat 4-5 ganger i uka. Jeg er ikke større enn HD, så skjønner ikke hvorfor hun ikke får resultat hvis hun faktisk følger det opplegget hun sier hun følger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hovedproblemet er spiseforstyrrelsen, og er enig, hvis hun ikke gjør noe med følelsene tilknyttet mat, vil hun ikke gjøre fremskritt dersom kosthold er det viktigste som du sier. Spiseforsryrrelsen har i dette tilfellet en dominoeffekt. Får hun ikke den under kontroll så vil den til syvende og sist også gå utover den fysiske aktiviteten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...