Gå til innhold

Helene Drage


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest gjest- silje
Den ‎03‎.‎06‎.‎2016 at 13.02, Pearl2.0 skrev:

Mange her lurer på hvordan hun kan trene så mye og ikke gå ned i vekt. Vel, i og med at hun har den størrelsen hun har så er det vel ikke sikkert at treningen hun utfører er særlig "mye" i forhold til hva vi tenker er mye? Husker hun hadde hatt en halvtimes løpeøkt, det kan jo være bra det, hvis man gønner på og kommer seg 5-7 km. Men hun hadde "løpt" på 6 km/t. Hallo? Da kommer du 3 skarve km på en halvtime. Det er gangfart. Det sier mye om kondisen hennes, hvilket sier mye om hvor hardt hun klarer å presse seg på spinning, saltimer etc.

Med hennes vekt og at hun ikke var en typisk aktiv jogger som hadde jogget lenge på det tidspunktet, så blir det litt feil å klage på km og tiden hennes. Hun forbrente nok mye mer, enn hva jeg for eks hadde gjort på 30min, mtp at hun er stor, og hvor tungt det faktisk var for kroppen hennes. Det å presse seg selv, når det gjelder jogging, er ikke så smart, mtp skader, da beina får en enorm belastning under jogging.

Om Helene presser seg under trening, vet jeg ikke, men trening er jo ikke nok i seg selv for å slanke seg, ergo så er det hovedsakelig kostholdet som nok må få en opprydning i det, for at hun skal klare å gå ned i vekt. Jeg vet om mange som ikke klarer å å gå ned i vekt, om de trener og presser seg enda så mye - perser i øvelser og tid på mølla, men hva hjelper det? Når de spiser for 4?

HD var motiverende - før. Når hun hadde resultater og ikke var så opphengt i å elske kroppen sin, for all del,,, det er ikke negativt.. Ingen er perfekte, men når hun driver en trenings og motivasjonsblogg, så vil jeg si, at den kroppen HD har nå dessverre gå under overvektig (mest sannsynlig fedme) og da kan en lure på hva hun ønsker å motivere folk til? At en skal være fornøyd? Det er jo greit nok, men ikke kall det sunt, og for all del, så håper jeg ikke at folk blir mer motiverte til å fortsette sin usunne livsstil slik som HD gjør for tiden. Kanskje jeg er litt brutal her, men det å fremelske en så usunn kropp (uansett hva HD sier, så er det ikke sunt å være så overvektig), foran hele Norge, gjør at jeg tenker mitt.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den 3.6.2016 at 17.30, punkyB skrev:

Der er du inne på noe essensielt - det er jo det enorme kroppsfokuset man bør komme til livs - og da spiller det jo ingen rolle om man er tykk eller tynn. Nå spiller jo disse damene på at det er TYKK som er det ultimate .

Så sier de jo også at det er ok at du spiser masse usunt så lenge du er fornøyd med deg selv - det r jo en veldig skummel holdning.

Helene Drage har vel mange helkroppsbilder av seg selv i treningstøy som forsåvidt er ok, mens fitnok har veldig mange magebilder o.l. som jeg aldeles ikke skjønner poenget med. 

Jeg ville ikke kalt FItnok tykk, da. Og jeg har ingen kunnskaper om denne Fitnok, men hun virker som en søt og flott ung kvinne. Om hun deler Drages fordommer og holdninger, og mangel på respekt og "dårlig hukommelse" i forhold til tidligere utsagn derimot... men enn så lenge så ser jeg ingen problem med magebildene hennes i alle fall.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Severin skrev:

Jeg ville ikke kalt FItnok tykk, da. Og jeg har ingen kunnskaper om denne Fitnok, men hun virker som en søt og flott ung kvinne. Om hun deler Drages fordommer og holdninger, og mangel på respekt og "dårlig hukommelse" i forhold til tidligere utsagn derimot... men enn så lenge så ser jeg ingen problem med magebildene hennes i alle fall.

Nei det er jeg enig med deg i. Men hun er ikke slank - hun har som filosofi at man skal kunne ha noen få kilo ekstra og ha det ok - og jeg støtter henne der. MEN jeg liker ikke at hun spiller på kropp - uansett hvordan de ser ut. 

Sånn ellers er vel hun en helt annen person/personlighet enn HD.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 6.5.2016 at 22.09, Macro skrev:

Hva er greia med Helene Drage? og hvorfor er denne dama KG's problemstilling nr. 1?

Noe å sladre om?:vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gundagrynte
8 timer siden, Mari Y skrev:

Noe å sladre om?:vetikke:

Lysestake skrev følgende på side 1: 

Min hovedfascinasjon er at hun videreformidler halvsannheter og direkte feilinformasjon om kosthold og trening basert på egne "erfaringer". Ved å følge med på bloggen hennes har du for lengst "lært" at 

1) det er ikke usunt å være overvektig, sykelig overvektige kan være vel så sunne som normalvektige, om ikke sunnere

2) det eneste alternativet til overvekt er ortoreksi, spiseforstyrrelse og et liv i evig forsakelse

3) å spise sunt, men å spise godteri 4-5-6 ganger i uka er ikke sløvt eller inkonsekvent, det er en "sunn balanse"

4) de eneste som problematiserer punkt 1-3 er fatshamende kjerringer som mener hun skulle hatt sixpack og thighgqp for å være en OK person

problemet med dette er todelt, de som velger denne tilnærmingen vil antageligvis ikke få resultatene de ønsker, bli demotivert og føle at de har kastet bort tiden sin, i tillegg blir dette en hendig sovepute for de som ikke ønsker å ta tak i livsstilen sin og slår seg til ro med at vektnedgang er umulig, godteri tre ganger i uka er sunn balanse, og det er ikke så farlig å være tjukk. Og alle de er feil. 

21
Endret av gundagrynte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg lurer på er om hva holdningen til ferie er? Ikke telle kalorier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 timer siden, Severin skrev:

Jeg ville ikke kalt FItnok tykk, da. Og jeg har ingen kunnskaper om denne Fitnok, men hun virker som en søt og flott ung kvinne. Om hun deler Drages fordommer og holdninger, og mangel på respekt og "dårlig hukommelse" i forhold til tidligere utsagn derimot... men enn så lenge så ser jeg ingen problem med magebildene hennes i alle fall.

Nå hører det jo med til historien at "fitnok-Camilla" har en forhistorie (i likhet med Helene). Før hun ble så fryktelig opptatt av å være #fitnok så postet hun store mengder mer eller mindre nakenbilder av seg selv på ulike forum. Bl.a. helt eksplisitte bilder av rumpa uten undertøy på fitnessbloggen.no. Dette er sikkert sletta nå. Så motivasjonen er vel akkurat den samme, oppmerksomhet, oppmerksomhet, oppmerksomhet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gundagrynte
2 minutter siden, TiGi:) skrev:

Nå hører det jo med til historien at "fitnok-Camilla" har en forhistorie (i likhet med Helene). Før hun ble så fryktelig opptatt av å være #fitnok så postet hun store mengder mer eller mindre nakenbilder av seg selv på ulike forum. Bl.a. helt eksplisitte bilder av rumpa uten undertøy på fitnessbloggen.no. Dette er sikkert sletta nå. Så motivasjonen er vel akkurat den samme, oppmerksomhet, oppmerksomhet, oppmerksomhet.

Like barn leker best og mest sies det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke alle som har som mål å få sixpack, mulig jeg er for gammel til at det står høyest på ønskelista?  Lurer på hvor hun har fra at "ALLE" ønsker det? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gundagrynte
9 minutter siden, Miranda16 skrev:

Det er ikke alle som har som mål å få sixpack, mulig jeg er for gammel til at det står høyest på ønskelista?  Lurer på hvor hun har fra at "ALLE" ønsker det? 

Ja det lurer jeg på også...Hvor har hun dette fra??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg tenker er veldig positivt med at HD stolt (selv om man kan undres hvor stolt hun egentlig er) viser frem kroppen sin med cellulitter(!!) og forteller at den kroppen er like bra som en slank kropp er det at for sykelig overvektige (som meg) har akkurat den kroppen, om ikke ennå større. Og den kroppen skal man få lov til å like selv om man vet man ville trivdes enda bedre i en slankere kropp. For det å få en slank og sunn kropp når man veier 140 kilo tar mer enn tre måneder. 

Som jeg har nevnt tidligere i tråden har jeg nå kommet i gang med en livsstilsendring, og jeg er veldig glad for at jeg kan være glad i kroppen min også før den veier 75 kilo. Ellers hadde veien dit vært veldig trist og lang. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gundagrynte
6 minutter siden, Hjärtat skrev:

Det jeg tenker er veldig positivt med at HD stolt (selv om man kan undres hvor stolt hun egentlig er) viser frem kroppen sin med cellulitter(!!) og forteller at den kroppen er like bra som en slank kropp er det at for sykelig overvektige (som meg) har akkurat den kroppen, om ikke ennå større. Og den kroppen skal man få lov til å like selv om man vet man ville trivdes enda bedre i en slankere kropp. For det å få en slank og sunn kropp når man veier 140 kilo tar mer enn tre måneder. 

Som jeg har nevnt tidligere i tråden har jeg nå kommet i gang med en livsstilsendring, og jeg er veldig glad for at jeg kan være glad i kroppen min også før den veier 75 kilo. Ellers hadde veien dit vært veldig trist og lang. 

Så hvorfor har hun da tidligere kritisert andre overvektige? Hvis det nå er slik at hun er så stolt av kroppen sin, og du sier jo det selv at man undres over HVOR stolt hun egentlig er...Eller er hun bare stolt fordi hun har fått flashet seg i *alle landets aviser og på TV*..? Man kan jo begynne å lure....

Endret av gundagrynte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, gundagrynte skrev:

Så hvorfor har hun da tidligere kritisert andre overvektige? Hvis det nå er slik at hun er så stolt av kroppen sin...eller er hun stolt fordi hun har fått flashet seg i *alle landets aviser og på TV*..? Man kan jo begynne å lure....

Ja, det har ikke jeg fått med meg. Skrev egentlig bare en generell kommentar fordi jeg vet noen synes det er en måte å fronte overvekt og at hvis overvektige vil gå ned, kan de ikke elske kroppen sin. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gundagrynte
3 minutter siden, Hjärtat skrev:

Ja, det har ikke jeg fått med meg. Skrev egentlig bare en generell kommentar fordi jeg vet noen synes det er en måte å fronte overvekt og at hvis overvektige vil gå ned, kan de ikke elske kroppen sin. :-)

Jammen det er jo bare tull, selvfølgelig kan man elske kroppen sin på veien ned!! Jeg har faktisk tilgode å se en kommentar fra noen som mener at man ikke kan det...akkurat som at overvektige ikke kan gå i bikini. Folk har gått i bikini siden 1950....:) Det har da aldri stått noe sted at de som er overvektige eller ikke er topptrent-IKKE FÅR LOV TIL Å BRUKE BIKINI...!! Så hvor hun har det fra...det lurer jeg på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, gundagrynte skrev:

Jammen det er jo bare tull, selvfølgelig kan man elske kroppen sin på veien ned!! Jeg har faktisk tilgode å se en kommentar fra noen som mener at man ikke kan det...akkurat som at overvektige ikke kan gå i bikini. Folk har gått i bikini siden 1950....:) Det har da aldri stått noe sted at de som er overvektige eller ikke er topptrent-IKKE FÅR LOV TIL Å BRUKE BIKINI...!! Så hvor hun har det fra...det lurer jeg på...

Det var noen av de tidligste kommentarene her som sa noe om det. 

Selvfølgelig er det ingen lov som sier at man ikke får gå i bikini om man er feit, men man har jo lest diverse kommentarer om at man plager andre med synet av et fleskeberg i lårkort shorts.:-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gundagrynte
2 minutter siden, Hjärtat skrev:

Det var noen av de tidligste kommentarene her som sa noe om det. 

Selvfølgelig er det ingen lov som sier at man ikke får gå i bikini om man er feit, men man har jo lest diverse kommentarer om at man plager andre med synet av et fleskeberg i lårkort shorts.:-)

Forstår at man kan finne slike kommentarer støtende/sårende, men det er noe med å klare å heve seg over det...Ikke lett...det vet jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

jeg har forsvaret HD før men må faktisk si at det irriterer meg grenseløst at hun gnåler sånt om at overvektige også kan gå i bikini/shorts. om det så har blitt nevnt i en tåpelig kommentar eller i forum så er ikke dette hva flerparten mener. utfra det enorme fokuset hun legger i det så fremstår det som at det har vært protest tog mot overvektige og små plagg.....og ei heller er det flerparten som mener hun må ha six pack eller thigh gap! jeg driter mildt sagt fint i hvordan hun ser ut så lenge hun er ærlig men det er vel en annen historie...på tide å finne noe nytt å promotere 🙄

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lysestake
15 timer siden, Miranda16 skrev:

Det er ikke alle som har som mål å få sixpack, mulig jeg er for gammel til at det står høyest på ønskelista?  Lurer på hvor hun har fra at "ALLE" ønsker det? 

Det kommer innenfra. Hun har vært utrolig opphengt i dette målet, først skulle hun oppnå det selv, og da det ikke ble noe av, ble hun helt besatt av å gjøre et poeng av at folk uten sixpack også kunne være bra mennesker, også kunne være flinke PTer og ha OK kropper. De aller fleste i Norge ville ikke hatt sixpack uansett! Det er et ganske sært fitnessmål, som ikke de aller fleste er noe fan av (i tillegg er det ikke veldig sunt for jenter) 

http://imgur.com/a/3KRhL

Begynn å lese fra bunnen. Hvor lenge skal man stille hele verden ansvarlig for komplekser som kommer innenfra? 

Endret av Lysestake
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det bekfreftet at hun har fått seg en annen jobb, Litt forvirrende innlegg, Hun sier at jobben hadde ugunstig arbeidstid og at hun ikke har tid til familie og venner, samtidig skal hun jobbe som PT på kvelden. Hun snakker om å fullføre kontrakter. Betyr det at hun skal avslutte dem og sette strek?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...