Gå til innhold

Ha med baby på forelesning?


Eigladjente

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Jessica skrev:

Jo bare hyggelig. Her er det mange som klarer å lire av seg mye kvalmende bak anonym knappen. Jeg tror og vet at mennesker i virkeligheten har mye mer forståelse i hverdagen . Ha en fin kveld du å. Husk babysjal og allier deg helst med flere som kan hjelpe deg litt 

For min del hadde det ødelagt hele studiet mitt om noen hadde med seg baby, fordi jeg har konsentrasjonsvansker. Så nei det handler ikke alltid om forståelse dessverre :( 

Anonymkode: ed7a7...a6e

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Jessica skrev:

Jo bare hyggelig. Her er det mange som klarer å lire av seg mye kvalmende bak anonym knappen. Jeg tror og vet at mennesker i virkeligheten har mye mer forståelse i hverdagen . Ha en fin kveld du å. Husk babysjal og allier deg helst med flere som kan hjelpe deg litt 

Ja :) Det der med og skrive hva som helst bak det anonyme navnet er jo veldig kjent. Utrolig lett og skrive frekke kommentarer da :) I virkeligheten er det absolutt IKKE så ille når en annen person har med en baby :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Jessica skrev:

Ha en fin kveld du å. Husk babysjal og allier deg helst med flere som kan hjelpe deg litt 

Kjære vene.

Ingen her sier at TS ikke skal få utdanne seg. Poenget er at en forelesning er noens arbeidsplass, det er ikke en stue, en lekeplass eller et sted hvor TS er alene.

TS bor i Norge, hun får studielånet omgjort til stipend i fødselspermisjonen. Ingenting tilsier at TS trenger å ha hastverk med å begynne på skolen igjen.

TS fremstår som en superegoist uten evne til å sette seg inn i andres situasjon. Ikke en egenskap jeg ser etter i en sykepleier, akkurat ...

Anonymkode: 9711b...915

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Eigladjente skrev:

Ja :) Det der med og skrive hva som helst bak det anonyme navnet er jo veldig kjent. Utrolig lett og skrive frekke kommentarer da :) I virkeligheten er det absolutt IKKE så ille når en annen person har med en baby :) 

Vi er alle anonyme her, håper du forstår det innmellom alle de krampaktige smileyene dine. 

:)

Anonymkode: 9711b...915

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ærlig så synes jeg ikke TS har fått så mange ufine kommentarer her. Noen er kanskje unødvendig krasse, men jeg opplever at dere skjærer alle kommentarer som er imot dette, under samme kam som de som er krasse. Da virker det mer som at du ikke tolererer svar som ikke taler din sak, TS. 

Anonymkode: ed7a7...a6e

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det holder med at noen få ikke synes det er greit :) Det holder med at noen få mener det ødelegger for at de lærer. Det må ikke være mange.

Anonymkode: 05a3b...d4f

Hjelpes. En mor med baby går da gjerne ut av salen om baby blir urolig. 

Dere som mister fokus av  30 sekunder med barnegråt, hvordan takler dere det om noen klaprer på laptopen ved siden av dere, eller kommenterer noe foreleseren har sagt, eller tygger på et eple, eller har en telefon som vibrerer? 

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nettopp. En sjelden gang, ikke hver dag, hver uke slik TS tydeligvis ser for seg opplegget.

Anonymkode: 9711b...915

 

En sjelden gang som i ett og annen kurs. Så da var det gjerne hver uke ja, men ikke hver dag nei. Ingen kurs på universitetet som har forelesning hver dag.

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken foreleser godkjenner dette?

Anonymkode: 9711b...915

 

Jeg har forelest på universitetet selv, og jeg hadde ikke hatt noe problem med dette. Forutsatt at mor og baby gikk ut om baby begynte å skrike.

Anonymkode: 2414e...e47

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Eigladjente skrev:

I virkeligheten er det absolutt IKKE så ille når en annen person har med en baby :)

Kan du nevne noen jobber hvor man kan ha med seg babyen sin hver dag?

Anonymkode: 9711b...915

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har studert i mange omganger, og jeg synes det var forstyrrende med de som tok med barn på forelesning! 

Et annet aspekter er at jeg ikke fatter at de selv fikk noe ut av det for det var opp og ned med barnet i vogna, inn med smokken, vugging med vogna, det så ut som de ikke fikk med seg noe av forelesningen, og hva er poenget da? 🤔

Endret av Jobbermedbarn
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke greit synes jeg. Tror mange hadde blitt både irritert og forstyrret av en baby på forelesning. Plutselig begynner den å hyle midt i forelesningen. Nei, huff. Dette er en god oppskrift på å gjøre seg selv upopulær. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Eigladjente skrev:

Ja :) Det der med og skrive hva som helst bak det anonyme navnet er jo veldig kjent. Utrolig lett og skrive frekke kommentarer da :) I virkeligheten er det absolutt IKKE så ille når en annen person har med en baby :) 

Jo det er faktisk ille for ganske mange når noen drar med seg en baby. For selv om de tror det er stille, så er det lyder, og obs der måtte vi lete etter smokken, og så var det å bysse litt på vogna, og så bære litt på skulderen, og så skal hun bare rappe etter maten stakkars og så må vi bare ditt og datt, og det forstyrrer VELDIG. Selv om du syns det er en god ide så ødelegger det for andre. Og staten betaler faktisk for at en av foreldrene skal holde seg hjemme med ungen, så får man heller ta diskusjonen om far kan ta permisjonen mens mor studerer. Og du, det er greit å lære seg at folk kan være uenig med deg uten at du kaller dem frekke. 

Anonymkode: 7ffba...55a

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Dere som mister fokus av  30 sekunder med barnegråt, hvordan takler dere det om noen klaprer på laptopen ved siden av dere, eller kommenterer noe foreleseren har sagt, eller tygger på et eple, eller har en telefon som vibrerer? 

Anonymkode: 2414e...e47

Barnegråt er helt annerledes enn de dagligdagse lydene som er mye lettere å venne seg til, for den skjærer mye mer og får meg til å dette fullstendig ut av alt jeg prøver å konsentrere meg om. At noen kommenterer noe foreleseren har sagt er bare faglig innspill så det er ikke avbrudd på samme måte. Dersom noen klaprer hardt på laptopen eller tygger på et eple, eller har en telefon som vibrerer, så sier jeg, foreleseren eller andre i fra, men det er en ytterst sjeldenhet da ingen i klassen min lager slike lyder mens foreleseren snakker. 

Anonymkode: ed7a7...a6e

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, man kan jo påstå at folk har mer forståelse i virkeligheten, men i virkeligheten hører du nok kanskje ikke så mye til de som ikke synes det er greit.

Det er vanskeligere å være den som sier ifra enn å bare være enig.

Jeg bare synes det er merkelig å ta med seg baby på skolen. Ville man gjøre det samme på jobb? Jeg tviler så hvorfor skal folk bli plaget på et studie?

Det må jo være forferdelig upraktisk å ha med seg baby på skolen. Det er gjerne ikke så veldig tilrettelagt for en baby og jeg hadde ikke klart å følge med om jeg samtidig måtte følge med på en unge.

Anonymkode: 9485c...5d7

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er spent på om TS poster samme problemstilling etter at hun har født. Jeg tviler.

Anonymkode: 9711b...915

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hjelpes. En mor med baby går da gjerne ut av salen om baby blir urolig. 

Dere som mister fokus av  30 sekunder med barnegråt, hvordan takler dere det om noen klaprer på laptopen ved siden av dere, eller kommenterer noe foreleseren har sagt, eller tygger på et eple, eller har en telefon som vibrerer? 

 

En sjelden gang som i ett og annen kurs. Så da var det gjerne hver uke ja, men ikke hver dag nei. Ingen kurs på universitetet som har forelesning hver dag.

 

Jeg har forelest på universitetet selv, og jeg hadde ikke hatt noe problem med dette. Forutsatt at mor og baby gikk ut om baby begynte å skrike.

Anonymkode: 2414e...e47

TS snakker om sykepleieutdanning som har mye obligatorisk, og ofte fulle dager (samt øvingssal og praksis). Jeg tar en mastergrad nå der det er undervisning fire dager i uken, ikke obligatorisk, men jeg vil ha med meg forelesningen likevel. Uten babygråt (eller unger som bare skal spille mobilspill, leke litt med en bil, hunder som er syke eller andre underlige ting folk syns er greit å slepe inn døren i auditoriet). Jeg har for øvrig drevet mye med undervisning, og hadde ikke tillatt baby (eller barn eller hund).

Anonymkode: 7ffba...55a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke disse babyene fedre som kan ta fellesperioden om mor skal studere? Jeg tenker at jeg heller ville hatt baby hjemme med far enn med meg på forelesning.. Både for min egen del, babyens del (har de det ikke bedre hjemme?) og for medstudenters skyld. Som andre har nevnt kan det lett være forstyrrende. Hadde enten fokusert fullt ut på studier eller tatt den permisjonen

Anonymkode: f1d0b...65c

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, nei, nei og atter nei!! Vi hadde en dame som tok med babyen sin på forelesing støtt og stadig og det var helt greit så lenge den sov, men som regel så våknet den en gang ila forelesningen og forstyrret alle sammen. Påskrudde mobiler, snakking med medelever om helgens festlighet, dyr og barn har ingenting i en forelesning å gjøre! Ei heller på stillesalen. Sånn er det bare.

Er selv student med baby. Tok fagene på nett etter at baby var født og satt da hjemme. Når baby var 6 mnd fikk jeg dagmamma så jeg kom meg i forelesning de 3 timene om dagen. Sånn er det når du har barn, man kan ikke få i pose og sekk. 

Anonymkode: 2f8c0...c59

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I studietiden opplevde jeg at to mødre tok med seg baby på forelesning gjennom et helt år. Kan ikke huske at det var noen forstyrrelser ved det. De gikk ut om babyen klynket, og ammet diskré i forelesningssalen. Jeg tror ikke jeg ville gjort det samme selv, men så er ikke min sønn så rolig av seg heller...

Men jeg synes det er litt rart med alle som mener de blir så forstyrret av små lyder på forelesning. Det er jo ikke sånn at medstudentene er så stille at du kan høre en knappenål falle heller. Noen har bråkete tastatur, andre har glemt å skru av mobilen, andre igjen gjesper, strekker seg, romsterer i sekken/ veska, noen er veritable møteplagere og stiller irrelevante spørsmål om alt og ingenting til foreleser, noen skravler/ hvisker osv. Og det må man nesten tåle når man har med mennesker å gjøre... 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS snakker om sykepleieutdanning som har mye obligatorisk, og ofte fulle dager (samt øvingssal og praksis). Jeg tar en mastergrad nå der det er undervisning fire dager i uken, ikke obligatorisk, men jeg vil ha med meg forelesningen likevel. Uten babygråt (eller unger som bare skal spille mobilspill, leke litt med en bil, hunder som er syke eller andre underlige ting folk syns er greit å slepe inn døren i auditoriet). Jeg har for øvrig drevet mye med undervisning, og hadde ikke tillatt baby (eller barn eller hund).

Anonymkode: 7ffba...55a

Jeg har tilgode og se at TS skriver hva hun studerer(hvilket innlegg har jeg oversett eventuelt?) og jeg svarer derfra ut fra min erfaring med romslige forelesningssaler og få timer med forelesninger i uka. Dette har jeg gjort klart i et tidligere innlegg.

Selvfølgelig går man ut om ungen lager mye lyd, men en baby som sover på bakerste rad forstyrrer ikke de som sitter 10 eller flere sete-rader lenger frem, og jeg syns ikke det er grunn til å nekte noen å være tilstede på forelesning. Om man totalt mister konsentrasjonen av de 30 sekundene det tar for mor å forlate rommet om babyen våkner og begynner å lage lyd, da vil man slite med studiene uansett.

Anonymkode: 2414e...e47

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Amarone skrev:

I studietiden opplevde jeg at to mødre tok med seg baby på forelesning gjennom et helt år. Kan ikke huske at det var noen forstyrrelser ved det. De gikk ut om babyen klynket, og ammet diskré i forelesningssalen. Jeg tror ikke jeg ville gjort det samme selv, men så er ikke min sønn så rolig av seg heller...

Men jeg synes det er litt rart med alle som mener de blir så forstyrret av små lyder på forelesning. Det er jo ikke sånn at medstudentene er så stille at du kan høre en knappenål falle heller. Noen har bråkete tastatur, andre har glemt å skru av mobilen, andre igjen gjesper, strekker seg, romsterer i sekken/ veska, noen er veritable møteplagere og stiller irrelevante spørsmål om alt og ingenting til foreleser, noen skravler/ hvisker osv. Og det må man nesten tåle når man har med mennesker å gjøre... 

Da har ikke du noen som helst anelse om hva konsentrasjonsvansker er, eller at vi mennesker er forskjellige. 

Anonymkode: ed7a7...a6e

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har tilgode og se at TS skriver hva hun studerer(hvilket innlegg har jeg oversett eventuelt?) og jeg svarer derfra ut fra min erfaring med romslige forelesningssaler og få timer med forelesninger i uka. Dette har jeg gjort klart i et tidligere innlegg.

Selvfølgelig går man ut om ungen lager mye lyd, men en baby som sover på bakerste rad forstyrrer ikke de som sitter 10 eller flere sete-rader lenger frem, og jeg syns ikke det er grunn til å nekte noen å være tilstede på forelesning. Om man totalt mister konsentrasjonen av de 30 sekundene det tar for mor å forlate rommet om babyen våkner og begynner å lage lyd, da vil man slite med studiene uansett.

Anonymkode: 2414e...e47

Nåja, jeg har gått ut av en bachelorgrad med B i snitt. 

Anonymkode: ed7a7...a6e

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...