Gå til innhold

Ha med baby på forelesning?


Eigladjente

Anbefalte innlegg

7 timer siden, O.G. skrev:

Er babyen rolig så ser jeg ikke problemet med at den er med på forelesningen. 

Det er jo sannsynlig at ungen vil være hele tiden...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, O.G. skrev:

Nei, men en baby er flyttbar.

Som er forstyrrende i en forelesning. 

Anonymkode: f17e6...576

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På den tiden jeg var student så satt de med barn seg øverst i auditoriumet når ungene var med, sånn at det var gjort på et halvt minutt å få ungene ut i hallen hvis de ble urolige. Sjenerte ikke meg eller andre studenter overhodet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.9.2016 den 21.09, O.G. skrev:

På den tiden jeg var student så satt de med barn seg øverst i auditoriumet når ungene var med, sånn at det var gjort på et halvt minutt å få ungene ut i hallen hvis de ble urolige. Sjenerte ikke meg eller andre studenter overhodet. 

Hvordan vet du det?

Har du snakket med alle studentene om hva de synes om det?

Anonymkode: c74f8...e04

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Babyer har ikke noe på forelesning å gjøre. Newsflash: de er heller ikke så stille som den stolte mor tror. 

Anonymkode: 9ef9e...5e6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24/09/2016 den 23.33, AnonymBruker skrev:

ved Universitetet i Oslo er babyer velkommen :)

Anonymkode: c8b32...d0e

Ikke på våre forelesninger.. UiO er ganske stort.

Anonymkode: 62df7...70a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24/09/2016 den 22.44, Eigladjente skrev:

Er jeg egoistisk og setter mine egne behov foran andre sine behov, fordi jeg skriver det jeg mener om denne saken? :) Husk at om medstudenter/forelesere hadde hatt noe problem med babyer under forelesninger så hadde de virkelig klagd til resepsjonen på skolen som STYRER DETTE. Og da hadde selvfølgelig skolen gjort noe med dette! Og ikke gitt mer tillatelse til og ha med babyer! Så hvorfor tror du ikke skolen har gjort dette? Nettopp fordi de helt sikkert ikke har fått inn noen klager heller! ;)

Det tror jeg ikke noe på. Folk strekker seg ganske langt før de klager og opplever man da å for eksempel ikke få gehør fra foreleser så er det nok mange som ikke vil klage videre.

Anonymkode: 62df7...70a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...
På 20.9.2016 den 21.49, AnonymBruker skrev:

Uaktelt, og jeg hadde klagt til lærer og rektor, og fått med meg flere til å klage.

Og hvis babyen våkner tar det lengre tid enn 30 sekunder, ett par minutter å gå ut! Da man må pakke ned sekken osv, komme seg til døra osv.

Anonymkode: c74f8...e04

enig.

Anonymkode: fed14...3a3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.9.2016 den 13.00, BeautyBox skrev:

Hvorfor har du i det hele tatt opprettet en tråd for å spørre om dette er greit, TS? Når du tydeligvis på forhånd har bestemt deg for at dette er greit? 

Hvis man leser igjennom tråden og ser hvilke innlegg som har fått flest plusser, så er det ikke vanskelig å se hva overtallet mener: Det er ikke greit.

Ved min høgskole er det ikke akseptert å ta med baby på forelesning. 

Signerer den.

Anonymkode: fed14...3a3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gammel tråd but still. En i klassen min har noen ganger med seg babyen sin - og de forelesningene er helt ødelagt for meg. Hun beklager seg hver gang, forklarer at det er krise - og det er greit når det skjer kanskje 1 gange i semesteret. Hadde det vært alle forelesningene hadde jeg klaget og klaget til jeg ble hørt. Det er ufattelig respektløst. Newsflash: DU har valgt å få barn, det er DITT problem. Alle de andre i forelesning skal ikke måtte ta hensyn til din dårlige planlegging. 

Skolen min godtar det heller ikke. De godtar det i nødsituasjoner ved obligatorisk undervisning man MÅÅ møte på for å bestå, men aldri ellers - heldigvis. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har studert en del med baby på slep, og vil si at det kommer helt an på babyen. Jo mindre den er, jo lettere er det. Når babyen begynner å bli mer aktiv, vil det antagelig bare fungere med forelesninger i babyens sovetid. Om du har en rolig baby som sover mye, så vil det være mulig å følge forelesninger, men det skal ikke så mye støy til før det er forstyrrende for de andre. Om du sitter nær utgangen er det mulig å evakuere relativt fort ved lyd. Man må bare se an barnet rett og slett. Også tror jeg kanskje det er mer akseptert med barn på studier med eldre studenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn har ikke noe på forelesning å gjøre. 

Anonymkode: 9ef9e...5e6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, boblevann skrev:

Gammel tråd but still. En i klassen min har noen ganger med seg babyen sin - og de forelesningene er helt ødelagt for meg. Hun beklager seg hver gang, forklarer at det er krise - og det er greit når det skjer kanskje 1 gange i semesteret. Hadde det vært alle forelesningene hadde jeg klaget og klaget til jeg ble hørt. Det er ufattelig respektløst. Newsflash: DU har valgt å få barn, det er DITT problem. Alle de andre i forelesning skal ikke måtte ta hensyn til din dårlige planlegging. 

Skolen min godtar det heller ikke. De godtar det i nødsituasjoner ved obligatorisk undervisning man MÅÅ møte på for å bestå, men aldri ellers - heldigvis. 

Synes du skal klage med en gang jeg.

Hva slags krise er det at du ikke kan droppe forelseninger en gang i blant, (alså henne,ikke du)

 

Anonymkode: fed14...3a3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har aldri sett babyer inne på treningstudiet, men hvis jeg noen gang skulle se,det  kommer jeg til å begynne å ta bilder av mødrene og  sende inn klager hver bidig gang til treningssenteret hovedkontor etter å lest tråden om baby på treningssenter.

Anonymkode: fed14...3a3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En baby har ikke noe å gjøre på en forelesning. Det er forstyrrende og barn er ikke så lydløse som foreldrene mener. Hilsen tidligere student som har opplevd barn og babyer på forelesninger (som var obligatoriske), og dermed måtte være der å få forelesning ødelagt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir påtvunget å omgås med babyer på buss, trikk, ute på gaten, på sentre og over alt - så please, la meg hvert fall gå på forelesninger uten at folk skal drasse med seg babyen sin dit også. De har ingenting der å gjøre. Hvorfor kan ikke folk planlegge litt bedre :dry: Barnevakt/dagmamma er en fin ting.

Anonymkode: d503a...7c2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tamsi

Nesten litt ekkelt å lese. Blir man automatisk så selvsentrert og sta med en gang man får barn, eller før i dette tilfellet? Man gjør seg selv til den personen i klassen med en gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...