Gå til innhold

Pokemon Go


Snadder

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, Simbyxor skrev:

Tror de rullerer litt på hva du får tak i. Jeg har dratt mange steder, men fått det samme, tross i litt andre spawns. Men man får mange flere pokemons når man kjører bil enn når man går, var poenget mitt. Ikke flere sjeldne, men flere i det hele tatt. Fordi du kommer fortere gjennom km.

Jeg får ikke flere av å sitte på i bil. Har prøvd det flere ganger uten hell :( Ser det står på nett at man skal kunne få opptil en pokemon i minuttet dersom man beveger seg fort, eller ca en pokemon pr 200 meter, men dette har aldri jeg sett noe til. Tror maks antall pokiser jeg har fått på en incense er 9-10.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 minutter siden, Ardwinna skrev:

Jeg får ikke flere av å sitte på i bil. Har prøvd det flere ganger uten hell :( Ser det står på nett at man skal kunne få opptil en pokemon i minuttet dersom man beveger seg fort, eller ca en pokemon pr 200 meter, men dette har aldri jeg sett noe til. Tror maks antall pokiser jeg har fått på en incense er 9-10.

Merkelig. Må være noe med mobilnettet. Gjort det i 1 år nå. Effektivt også i båt :) får kanskje 25 stk. Særlig på Bastø fosen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke greia med 10 kilometers-egg. I eggene kan du få.

Porygon (fikk "tusen stk" under eventet)
Larvitar
Dratini (ofte å finne her!)
Mareep
Sudowoodo (som spawner så og si overalt ellers, hele tiden)
Miltank
Chansey (hvem har ikke den?)
Lapras
Aerodactyl (den er jo svært vanlig å finne vill...)
Snorlax (åjada. Har 3 stk, holder nå)
Skarmory (like vanlig som pidgey nesten, jo?)

 

Av nevnte kunne jeg tenkt meg Larvitar, Mareep, Miltank og Lapras. Men, bortsett fra Larvitar som jeg får relativt ofte, får jeg det *aldri*. Så jeg skjønner ikke greia. For meg er resten som er nevnt skikkelig uinteressante, som en Pidgey eller Spearow. I bestefall en überdårlig Squirtle.

 

Allikevel ser jeg folk spare og spare, på 10 km-egg, så de kan klekke alle sammen på én gang. 80% legger ut en melding etterpå om hvor skuffa de ble av resultatet. Det hadde jo vært MYE mer spennende om man kunne få Charizard, eller andre "3rd.step"-utviklinger? Hver gang jeg får 10 km-egg, er det enten Larvitar, Aerodactyl, Skarmory eller Chansey. Førstnevnte ønsker jeg meg jo, siden jeg sparer opp til en jenteversjon av Tyranitar, men ellers... blææ... 

Endret av Simbyxor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel. Jeg har fanget én vill dratini, fått én porygon i egg, fanget én Aerodactyl, fått én chansey i egg (for et par uker siden, og jeg har spilt siden det ble sluppet i Norge), fanget én og klekket to Lapras, fanget maks fem skarmory... Så jeg skjønner veldig godt poenget med dem.

Dog har jeg klekket totalt 12 mantine - flesteparten før de ble flyttet til 5km egg.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører mye buss, og fanger lite pokemon på bussen, og med en gang bussen kjører over 40 km, så kommer det ingen. For farten er for høy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Simbyxor said:

Jeg skjønner ikke greia med 10 kilometers-egg. I eggene kan du få.

Porygon (fikk "tusen stk" under eventet)
Larvitar
Dratini (ofte å finne her!)
Mareep
Sudowoodo (som spawner så og si overalt ellers, hele tiden)
Miltank
Chansey (hvem har ikke den?)
Lapras
Aerodactyl (den er jo svært vanlig å finne vill...)
Snorlax (åjada. Har 3 stk, holder nå)
Skarmory (like vanlig som pidgey nesten, jo?)

 

Av nevnte kunne jeg tenkt meg Larvitar, Mareep, Miltank og Lapras. Men, bortsett fra Larvitar som jeg får relativt ofte, får jeg det *aldri*. Så jeg skjønner ikke greia. For meg er resten som er nevnt skikkelig uinteressante, som en Pidgey eller Spearow. I bestefall en überdårlig Squirtle.

 

Allikevel ser jeg folk spare og spare, på 10 km-egg, så de kan klekke alle sammen på én gang. 80% legger ut en melding etterpå om hvor skuffa de ble av resultatet. Det hadde jo vært MYE mer spennende om man kunne få Charizard, eller andre "3rd.step"-utviklinger? Hver gang jeg får 10 km-egg, er det enten Larvitar, Aerodactyl, Skarmory eller Chansey. Førstnevnte ønsker jeg meg jo, siden jeg sparer opp til en jenteversjon av Tyranitar, men ellers... blææ... 

Jeg bor i Trondheim og ser ikke mye Dratini eller Chansey, ei heller Larvitar. Får ikke mange Snorlax i egg heller, det er mest av de andre du nevner. Trenger alltids flere av disse for å evolve til noe bra, som er bra både i gymmer og kan være nyttige i enkelte raids. Men jeg hater porygon og miltank! Har fått en million miltanks, samme med Manine.

Anonymkode: 76f3f...12a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bor i Trondheim og ser ikke mye Dratini eller Chansey, ei heller Larvitar. Får ikke mange Snorlax i egg heller, det er mest av de andre du nevner. Trenger alltids flere av disse for å evolve til noe bra, som er bra både i gymmer og kan være nyttige i enkelte raids. Men jeg hater porygon og miltank! Har fått en million miltanks, samme med Manine.

Anonymkode: 76f3f...12a

Er forskjellige i egg utifra hvor du er, da. Men jeg tenkte egentlig mest på de som bor her jeg bor, og som får det samme jeg får, da jeg skrev det. 

Noen for mye av noe, lite av noe annet. Skjønner jeg må til trondheim for å få miltank:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hverken fått Lapras, Snorlax eller Miltank i 10 km-egg, og har spilt siden spillet ble lansert i Norge. Har faktisk et til ruging nå, håper virkelig det blir en av overnevnte som klekker, eventuelt en Chansey - den har jeg vel fått en gang før... 

Anonymkode: 8ab53...fc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har hverken fått Lapras, Snorlax eller Miltank i 10 km-egg, og har spilt siden spillet ble lansert i Norge. Har faktisk et til ruging nå, håper virkelig det blir en av overnevnte som klekker, eventuelt en Chansey - den har jeg vel fått en gang før... 

Anonymkode: 8ab53...fc4

Men hva får du, da? Jeg får heller ikke Lapras, har 1 og den fant jeg vill i et boligområde, og den er i tillegg ganske dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt "RNG" med eggene også da..
Jeg har bare fått 1 Chansey.. Aldri fått snorlax..Fikk oftest skarmory og mantine..

Jeg og kompisen min gikk ofte mye sammen, fikk egg samtidig og klekket..
Han har en drøss med Larvitar,Chansey, Lapras, snorlax..Han har 9! Blisseys..Jeg har 0 XD
Og vi har brukt samme pokestops, bodde i samme by...
De jeg har fått, mangler han, og vice versa :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Simbyxor skrev:

Men hva får du, da? Jeg får heller ikke Lapras, har 1 og den fant jeg vill i et boligområde, og den er i tillegg ganske dårlig.

I det siste har jeg stort sett fått bare Gligar og Mantine (sikkert 5 hver, minst), får stort sett bare 5 km så er ekstra kjedelig når det bare er skit i 10 km. Før 2. gen husker jeg egentlig ikke helt hva jeg fikk, men har liksom ikke vært helt det store :P 

Anonymkode: 8ab53...fc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.8.2017 den 15.14, Chibi skrev:

Er litt "RNG" med eggene også da..
Jeg har bare fått 1 Chansey.. Aldri fått snorlax..Fikk oftest skarmory og mantine..

Jeg og kompisen min gikk ofte mye sammen, fikk egg samtidig og klekket..
Han har en drøss med Larvitar,Chansey, Lapras, snorlax..Han har 9! Blisseys..Jeg har 0 XD
Og vi har brukt samme pokestops, bodde i samme by...
De jeg har fått, mangler han, og vice versa :) 

Merkelige greier! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 27.8.2017 den 19.04, AnonymBruker skrev:

I det siste har jeg stort sett fått bare Gligar og Mantine (sikkert 5 hver, minst), får stort sett bare 5 km så er ekstra kjedelig når det bare er skit i 10 km. Før 2. gen husker jeg egentlig ikke helt hva jeg fikk, men har liksom ikke vært helt det store :P 

Anonymkode: 8ab53...fc4

Nei.. er noe med det. Jeg har 3 stk 10-km nå som jeg sparer. Driver og klekker 5 og 2 km. Får bare rare greier :P 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ny versjon tilgjengelig for oppdatering for iPhone (?). Android, ikke riktig enda... Noen mener Mewtwo kommer på fredag. Hva tror dere? Jeg har vært i Oslo og raida med en liten gruppe nå og da. Håper jeg får en invite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kommer det visstnok nye legendariske fra gen. 2, de som ligner hunder - og, det ryktes om shiny Pikachu rundt omkring i verden :O 

Anonymkode: 8ab53...fc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har opplevd to ganger at jeg har kjøpt pokecoins og blitt fakturert dobbelt. 

Kjøpte altså 2500 pokecoins (219kr), men ble belastet for 438kr uten at jeg fikk tilsvarende pokecoins. Betalte altså  438kr for 2500 pokecoins. 

Har sendt mail til Niantic of Apple, men har enda ikke fått svar.

Er det flere som har opplevd dette? 

Anonymkode: da55c...7d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.9.2017 den 13.31, AnonymBruker skrev:

Har opplevd to ganger at jeg har kjøpt pokecoins og blitt fakturert dobbelt. 

Kjøpte altså 2500 pokecoins (219kr), men ble belastet for 438kr uten at jeg fikk tilsvarende pokecoins. Betalte altså  438kr for 2500 pokecoins. 

Har sendt mail til Niantic of Apple, men har enda ikke fått svar.

Er det flere som har opplevd dette? 

Anonymkode: da55c...7d2

Noen? 

Anonymkode: da55c...7d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt problemet med at appen har hengt seg rett etter kjøp men pokecoinsene har vært på plass etter en restart. Dette er en del uker siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, padawan skrev:

Har hatt problemet med at appen har hengt seg rett etter kjøp men pokecoinsene har vært på plass etter en restart. Dette er en del uker siden.

Har rlogget ut, restarta appen, skrudd av telefonen, ja egentlig alt som er anbefalt på deres nettsted. 

Fryktelig irriterende! 

Anonymkode: da55c...7d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...