Gå til innhold

Pokemon Go


Snadder

Anbefalte innlegg

Liker overhode ikke det nye systemet med at raid ikke blir varslet på forhånd. Brukte nesten en halvtime på å ta ned en gym i går og akkurat da jeg trykka på Blisseyen min for å hive den inn, så dukka det opp en boss og den gikk ikke inn. Så da stod gymmen ledig i to timer til raidet var ferdig. Fikk heldigvis lagt den inn etterpå, men det var bare helt tilfeldig at jeg gikk forbi der igjen akkurat da. 30 min er ganske mye i mitt hektiske liv, jeg ble faktisk ganske snurt. Blisseyen stod kun i en time, så det ble heller ikke mye gevinst av det til slutt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest padawan

Er det bare jeg som får veldig mye heng og feilmeldinger om dagen. Har nesten 500 Pokemon og får feilmelding minst annenhver gang jeg skal transfere eller evolve. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdaterte spillet i går etter å ikke ha spilt på en stund (glemte at jeg ikke kjørte bil til jobb før jeg var ute av døra og lette etter bilnøkkelen, så misset akkurat bussen og måtte vente i 10 minutter på neste. Fikk da mine første 10 minutter "fritid" på en stund :P) Slo ut en gym men før jeg fikk satt inn min Pokemon hadde noen fra et annet lag alt satt inn en Pokemon der. Dårlig gjort :/ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, padawan skrev:

Er det bare jeg som får veldig mye heng og feilmeldinger om dagen. Har nesten 500 Pokemon og får feilmelding minst annenhver gang jeg skal transfere eller evolve. 

Samme her. Spillet mitt er helt på bærtur om dagene og henger seg for alt, uansett hva jeg gjør.

6 timer siden, appelsinjuice skrev:

Oppdaterte spillet i går etter å ikke ha spilt på en stund (glemte at jeg ikke kjørte bil til jobb før jeg var ute av døra og lette etter bilnøkkelen, så misset akkurat bussen og måtte vente i 10 minutter på neste. Fikk da mine første 10 minutter "fritid" på en stund :P) Slo ut en gym men før jeg fikk satt inn min Pokemon hadde noen fra et annet lag alt satt inn en Pokemon der. Dårlig gjort :/ 

Trodde ikke det gikk an? Det var noen som nevnte her en gang at det var lagt inn sperre på et minutt eller noe sånt, sånn at ingen kan smette inn en pokemon med én gang du har slått ut alle pokisene i en gym.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.8.2017 den 15.51, Ardwinna skrev:

Samme her. Spillet mitt er helt på bærtur om dagene og henger seg for alt, uansett hva jeg gjør.

Trodde ikke det gikk an? Det var noen som nevnte her en gang at det var lagt inn sperre på et minutt eller noe sånt, sånn at ingen kan smette inn en pokemon med én gang du har slått ut alle pokisene i en gym.

Det har jeg ikke hørt om. Kanskje en fra det andre laget bekjempet gymmen samtidig/rett før meg ? For det var jo bare en Pokemon igjen der til slutt. Jeg surra litt da jeg forsøkte å sette inn Pokemon'en min, da, for jeg hadde glemt hvilken knapp jeg skulle trykke på :P Så kanskje jeg brukte mer enn et minutt. Jeg vet ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, appelsinjuice skrev:

Det har jeg ikke hørt om. Kanskje en fra det andre laget bekjempet gymmen samtidig/rett før meg ? For det var jo bare en Pokemon igjen der til slutt. Jeg surra litt da jeg forsøkte å sette inn Pokemon'en min, da, for jeg hadde glemt hvilken knapp jeg skulle trykke på :P Så kanskje jeg brukte mer enn et minutt. Jeg vet ikke. 

Det er kanskje mulig at det var en til som sto og sloss i gymmen, og at det på en måte var vedkommende som slo gymmen? Nei jeg vet ikke. Kan jo også bare være spillet som er teit.
Jeg opplevde nesten det samme men da låste hele spillet seg akkurat da jeg slo ut siste pokisen, så jeg måtte starte spillet på nytt. Da var det en annen fra samme lag som meg som hadde tatt over gymmen, men det var forsåvidt greit.

Jeg har nå flere ganger prøvd å teste ut den teorien om at man får sjeldne pokiser dersom man bruker incense på øde steder,  langt unna veier, spawnesteder og pokestops. Det funker særedeles dårlig. Jeg har prøvd flere ganger å hive ut incense når jeg er langt oppi skauen ute på landsbygda, og får svært sjeldent noe annet enn de samme drittpokisene som kryr av overalt ellers (paras, natu, Spinarak o.l.). De eneste litt spennende jeg har fått på skogstur er en Totodile og en Chikorita.

Og spillet driver stadig og snyter meg for kilometer! :dry:

Endret av Ardwinna
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, Ardwinna skrev:

Det er kanskje mulig at det var en til som sto og sloss i gymmen, og at det på en måte var vedkommende som slo gymmen? Nei jeg vet ikke. Kan jo også bare være spillet som er teit.
Jeg opplevde nesten det samme men da låste hele spillet seg akkurat da jeg slo ut siste pokisen, så jeg måtte starte spillet på nytt. Da var det en annen fra samme lag som meg som hadde tatt over gymmen, men det var forsåvidt greit.

Jeg har nå flere ganger prøvd å teste ut den teorien om at man får sjeldne pokiser dersom man bruker incense på øde steder,  langt unna veier, spawnesteder og pokestops. Det funker særedeles dårlig. Jeg har prøvd flere ganger å hive ut incense når jeg er langt oppi skauen ute på landsbygda, og får svært sjeldent noe annet enn de samme drittpokisene som kryr av overalt ellers (paras, natu, Spinarak o.l.). De eneste litt spennende jeg har fått på skogstur er en Totodile og en Chikorita.

Og spillet driver stadig og snyter meg for kilometer! :dry:

Incense på øde steder har jeg for lengst gitt opp etter en hyttetur i fjor. Det var bortkastet incense :P 

Jeg spiller i grunn ikke lenger, men de siste dagene har jeg skrudd spillet på noen ganger når jeg har gått forbi Pokestops også skrudd det av igjen rett etterpå (har gitt opp å gå inn candy. Har Porygon som buddy og har bare 30 candy så jeg må gå langt inn i evigheten for å kunne evolve til Porygon 2)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, appelsinjuice skrev:

Incense på øde steder har jeg for lengst gitt opp etter en hyttetur i fjor. Det var bortkastet incense :P 

Jeg spiller i grunn ikke lenger, men de siste dagene har jeg skrudd spillet på noen ganger når jeg har gått forbi Pokestops også skrudd det av igjen rett etterpå (har gitt opp å gå inn candy. Har Porygon som buddy og har bare 30 candy så jeg må gå langt inn i evigheten for å kunne evolve til Porygon 2)

Du må bevege deg for å få mest mulig utbytte av incense.

Anonymkode: 76f3f...12a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du må bevege deg for å få mest mulig utbytte av incense.

Anonymkode: 76f3f...12a

Det hjelper ikke så veldig det heller etter min erfaring. Man får kanskje litt fler pokiser men man får jo ikke mer spennende pokiser.

Før var jeg alltid på hugget og åpnet spillet uansett hvor jeg var for å snurre stops og fange pokiser, men nå åpner jeg bare spillet av og til, og det hender at det går noen dager uten at jeg har åpnet spillet i det hele tatt. Jeg tar meg faktisk i å glemme det innimellom. Mulig jeg blir litt mer ivrig når gen 3 kommer men det varer neppe så lenge siden jeg uansett må se langt etter legendariske og regionale fra gen 1 og 2. Det er samledelen jeg synes er morsomst med spillet så interessen dabber av når det er enkelte pokiser som er umulig å få tak i her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du må bevege deg for å få mest mulig utbytte av incense.

Anonymkode: 76f3f...12a

Det hjelper ikke så mye på øde steder. Har testa det ut flere ganger på fjelltur selv, fant nada og niks annet enn en Pidgey og lignende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8/21/2017 den 20.16, Ardwinna skrev:

Det er kanskje mulig at det var en til som sto og sloss i gymmen, og at det på en måte var vedkommende som slo gymmen? Nei jeg vet ikke. Kan jo også bare være spillet som er teit.
Jeg opplevde nesten det samme men da låste hele spillet seg akkurat da jeg slo ut siste pokisen, så jeg måtte starte spillet på nytt. Da var det en annen fra samme lag som meg som hadde tatt over gymmen, men det var forsåvidt greit.

Jeg har nå flere ganger prøvd å teste ut den teorien om at man får sjeldne pokiser dersom man bruker incense på øde steder,  langt unna veier, spawnesteder og pokestops. Det funker særedeles dårlig. Jeg har prøvd flere ganger å hive ut incense når jeg er langt oppi skauen ute på landsbygda, og får svært sjeldent noe annet enn de samme drittpokisene som kryr av overalt ellers (paras, natu, Spinarak o.l.). De eneste litt spennende jeg har fått på skogstur er en Totodile og en Chikorita.

Og spillet driver stadig og snyter meg for kilometer! :dry:

Men du må kjøre bil. Bruker insence utelukkende hvis jeg sitter på i bil i 30-80-soner. Får mye artig, men ALDRI sjeldne uansett hvor jeg er. Tror 99% sikkert at ikke alle pokemons kan dukke opp når man bruker det. Kun et utvalg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Incense er fint å bruke på øde steder når vi får en ny generasjon Pokémons.

Når gen 3 kommer en gang utpå høsten?! så kan det også være lurt å gå til steder hvor det spawner en del og aktivere et lucky egg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, appelsinjuice skrev:

Det hjelper ikke så mye på øde steder. Har testa det ut flere ganger på fjelltur selv, fant nada og niks annet enn en Pidgey og lignende. 

Da har du hatt Max uflaks, de gangene jeg har startet incense på øde steder så får jeg ihvertfall noen som jeg ikke får til vanlig, prøv en incense når gen 3 kommer, sikker på at du får noe bra da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, Simbyxor skrev:

Men du må kjøre bil. Bruker insence utelukkende hvis jeg sitter på i bil i 30-80-soner. Får mye artig, men ALDRI sjeldne uansett hvor jeg er. Tror 99% sikkert at ikke alle pokemons kan dukke opp når man bruker det. Kun et utvalg. 

Hvor finner man 30-soner? Kjører du rundt i boligfelt? :P 

I 80-soner rekker du vel ikke å trykke på de som måtte dukke opp ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, appelsinjuice skrev:

Hvor finner man 30-soner? Kjører du rundt i boligfelt? :P 

I 80-soner rekker du vel ikke å trykke på de som måtte dukke opp ?

1: jeg sitter på hvis jeg spiller med insence. Og det er her og der :)

2: jo, man rekker det. De er mulige å trykke på i flere kilometer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Simbyxor skrev:

1: jeg sitter på hvis jeg spiller med insence. Og det er her og der :)

2: jo, man rekker det. De er mulige å trykke på i flere kilometer. 

Hm, pussig, det har ikke jeg fått til. Men nå er det labert med 80-soner her, er vel 100 på motorveien og da kjører man jo i 120 :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, appelsinjuice skrev:

Hm, pussig, det har ikke jeg fått til. Men nå er det labert med 80-soner her, er vel 100 på motorveien og da kjører man jo i 120 :P 

Her er det mye 30-,40-,50,-70, og 80-soner. Kun én 100 - sone. Funker fint i de sonene :) i 100 stikker de av..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt drømte jeg at gen 3 var sluppet i spillet og at det plutselig spawnet masse spennende pokiser! :ler:
Var bittelitt skuffa da jeg våknet og innså at det nok dessverre var tilbake til de samme gamle pokisene.

11 timer siden, Simbyxor skrev:

Men du må kjøre bil. Bruker insence utelukkende hvis jeg sitter på i bil i 30-80-soner. Får mye artig, men ALDRI sjeldne uansett hvor jeg er. Tror 99% sikkert at ikke alle pokemons kan dukke opp når man bruker det. Kun et utvalg. 

Jeg har prøvd det også. Funket like dårlig.
En av de første gangene jeg prøvde incense (rett utenfor huset her) poppet det opp en Lapras, så jeg tror i teorien at du kan få alle slags pokiser. Det er vel bare som med incense som med annen spawning; det er de mest vanlige som popper opp oftest og noen få skal man være dritheldig for å få tak i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Ardwinna skrev:

I natt drømte jeg at gen 3 var sluppet i spillet og at det plutselig spawnet masse spennende pokiser! :ler:
Var bittelitt skuffa da jeg våknet og innså at det nok dessverre var tilbake til de samme gamle pokisene.

Jeg har prøvd det også. Funket like dårlig.
En av de første gangene jeg prøvde incense (rett utenfor huset her) poppet det opp en Lapras, så jeg tror i teorien at du kan få alle slags pokiser. Det er vel bare som med incense som med annen spawning; det er de mest vanlige som popper opp oftest og noen få skal man være dritheldig for å få tak i.

Tror de rullerer litt på hva du får tak i. Jeg har dratt mange steder, men fått det samme, tross i litt andre spawns. Men man får mange flere pokemons når man kjører bil enn når man går, var poenget mitt. Ikke flere sjeldne, men flere i det hele tatt. Fordi du kommer fortere gjennom km.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en onix i egg idag. Det var veldig lenge siden sist! Og en croconaw stakk av fra meg. Da ble jeg skikkelig irritert :P (gym boss). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...