Gå til innhold

Skravletråd mars/april 2017


Aomame

Anbefalte innlegg

Fortalte det til "bestevenninna mi" når jeg fant det ut selv, i uke 5. Foreldre og nærmeste familie fikk vite det etter tul når jeg var 9+0. Er nå 15+6 og har ikke fortalt det til noen andre enda, annet enn at mamma og svigermor har fortalt det til venner av seg og nærme venner av oss har fått vite. Forteller det i plenum til øvrig slekt og venner etter OUL om noen uker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her er det bare min mamma som vet enn så lenge. Vi venter fortsatt på henvisning til Rikshospitalet, og vi har bestemt oss for å ikke beholde hvis det viser seg å være noe galt med fosteret denne gangen også. Jeg kjenner jeg er veldig spent nå, spesielt siden jeg nærmer meg 12 fullgåtte uker. Jeg håper vi slipper å ta et valg denne gangen.. Og jeg skulle ønske jeg slapp å bære på denne ryggsekken. 

Forrige gang fortalte vi det til våre foreldre i uke 7, men til øvrige familie og venner etter oul. Da visste vi fortsatt ikke at hun var syk. Denne gangen venter vi nok til alle undersøkelser viser at baby er frisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant å høre om når dere fortalte det. Det ble så  jeg bestillte en ul time til neste uke. Har behov for å høre og se at alt ser bra ut før jeg forteller :) så nå venter jeg spent på å se hvem som gjemmer seg i magen!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mainecoon skrev:

Interessant å høre om når dere fortalte det. Det ble så  jeg bestillte en ul time til neste uke. Har behov for å høre og se at alt ser bra ut før jeg forteller :) så nå venter jeg spent på å se hvem som gjemmer seg i magen!

Det forstår jeg godt! Vi ville heller ikke si noe før jeg visste at det var normalt nedi der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God natt i skravletråden, noen som er våkne her? Ligger nå her på Kalnes med høy feber og nyrebekkenbetennelse, er egentlig trøtt men veneflonen er plagsom😛 Fikk se babisen da, h*n vinket og gjorde seg til for oss:rodmer: Var bare nødapparetet som var der da, så fikk ikke sett noe kjønn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Birdo skrev:

God natt i skravletråden, noen som er våkne her? Ligger nå her på Kalnes med høy feber og nyrebekkenbetennelse, er egentlig trøtt men veneflonen er plagsom😛 Fikk se babisen da, h*n vinket og gjorde seg til for oss:rodmer: Var bare nødapparetet som var der da, så fikk ikke sett noe kjønn..

Nei, uff! Hvordan går det nå? Håper det er bra med både deg og baby! God bedring! :blomst: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper alt er bra med deg og baby, Birdo! Nyrebekkenbetennelse er virkelig ikke godt!

(Jeg hører forresten også til på Kalnes. Er veldig spent på føden der kontra St. Olavs hvor jeg fødte første gang.) 

Jeg har endelig fått time på Rikshospitalet, og skal inn til onsdag for genetisk veiledning, ultralyd og morkakeprøve. Grugleder meg til å se baby og ikke minst denne prøva. Første gang tok jeg fostervannsprøve, og det fantes ikke vondt. Men denne morkakeprøva høres av en eller annen grunn mye mer skummel ut. Blir i hvert fall veldig godt å få det unnagjort og forhåpentligvis få høre at baby er frisk. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Leviora skrev:

Nei, uff! Hvordan går det nå? Håper det er bra med både deg og baby! God bedring! :blomst: 

Mye bedre nå, ikke noe smerter i korsryggen og "bare" 37,5 i feber. Hadde veldig lavt blodtrykk på morgen, men den stabiliserte seg igjen, satt siste dryppet kl 14 så fikk jeg dra hjem. På sånne dager som dette, så elsker jeg virkelig hjemme❤ Baby har det bra, driver å turner og står i inni der. Tusen takk!:blomst:

14 minutter siden, lorelei6 skrev:

Håper alt er bra med deg og baby, Birdo! Nyrebekkenbetennelse er virkelig ikke godt!

(Jeg hører forresten også til på Kalnes. Er veldig spent på føden der kontra St. Olavs hvor jeg fødte første gang.) 

Jeg har endelig fått time på Rikshospitalet, og skal inn til onsdag for genetisk veiledning, ultralyd og morkakeprøve. Grugleder meg til å se baby og ikke minst denne prøva. Første gang tok jeg fostervannsprøve, og det fantes ikke vondt. Men denne morkakeprøva høres av en eller annen grunn mye mer skummel ut. Blir i hvert fall veldig godt å få det unnagjort og forhåpentligvis få høre at baby er frisk. 

Nei, det kan jeg skrive under på! Det var vondt. Også har jeg sovet så dårlig, senga er virkelig ikke noe god å ligge i😛 Også sliter jeg alltid med å sove på nye steder. Men folkene der var kjempe koselige da😊

Masse, masse lykke til med prøve og ultralyd:blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, det hørtes ikke noe gøy ut Birdo! Bra du er bedre og har fått dra hjem, og at alt er bra med babyen. Nyrebekkenbetennelse hørtes skikkelig vondt ut.

I morgen blir det OUL på meg. Håper alt er bra med den lille. Gleder meg til å se ham/henne! Vi vil gjerne også vite kjønn, så vi kan begynne å sirkle oss inn på er navn :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, var ikke mye moro! Det verste var ventingen, var på legevakta i byen 18.30, ble endelig lagt inn på rommet mitt på Kalnes 00.15. Kjempe deilig å sitte så mye med smerter i korsryggen🙈

Så moro med OUL da! Er to uker til jeg skal, gleder meg masse😁 Har du noe håp om hvilket kjønn det er da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt at du er bedre @Birdo:) 

Her skal vi på OUL neste uke, gleder meg!! Har et bittelite håp om jente (selv om jeg tror gutt) siden vi har en liten gutt fra før av. Ikke farlig uansett, begge deler er så absolutt like velkomment!

Nå må bare tiden gå litt fort fremover så jeg får kommet meg hjem fra nordsjøen. Slitsomt å være gravid her ute. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig sjalu på dere som skal på OUL allerede! :fnise: Jeg skal på første kontroll neste torsdag, gleder meg til det!

Vi har vært på tidlig UL og fått sett at alt er i orden. Herlig å se den lille krabaten :hjerte: Jeg må vente til uke 19 med OUL siden jeg har bakovervendt livmor, det er 9 uker til! Virker som en evighet! :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OUL overstått! Alt er bra med det lille nurket! Babyen lå med navlestrengen mellom bena så det var vanskelig å se kjønnet, men hun trodde at det var en gutt. Det er helt likegyldig for meg hva vi får, men jeg synes likevel det er spennende å vite mer om hvem som kommer :) Vi har en datter fra før så da kan det bli artig med en av hver. Termin ble satt til 27.02.17, så det er jo noen dager tidligere enn beregnet. Men jeg synes det er veldig greit å bli flyttet den veien i stedet for motsatt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk @j86:blomst: 

Så spennende @Aomame! Kjedelig at baby lå så teit til da, men viktigste er jo at alt står bra til😊 Gleder meg så mye til min. Håper vi får se ordentlig, jeg gikk ned 23 kilo på 6 mnd rett før jeg ble gravid så har litt ekstra polstring på magen.. 

Over til noe helt annet, noen andre som "sliter" med at neglene vokser utrolig fort?:fnise: Må file mine tre ganger i uka minst, blir gaaal. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Birdo skrev:

 Over til noe helt annet, noen andre som "sliter" med at neglene vokser utrolig fort?:fnise: Må file mine tre ganger i uka minst, blir gaaal. 

Ohyes! Veldig plagsomt. Jeg glemmer å klippe dem, så de knekker på jobb. De har også blitt mer sprø, så de fliser seg opp. Hekta seg fast i ullgenseren min rev ut en tråd :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Leviora skrev:

Ohyes! Veldig plagsomt. Jeg glemmer å klippe dem, så de knekker på jobb. De har også blitt mer sprø, så de fliser seg opp. Hekta seg fast i ullgenseren min rev ut en tråd :(

Godt det ikke bare er meg! Er dritkjedelig å styre med neglene hele tiden :P Neglene vokser som bare det og håret mitt blir bare tynnere og tynnere.. Sikker på at jeg har mistet minst 50% av tykkelsen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ikke en morsom morgen..(Beklager for detaljer) Gikk på do etter første antibiotikapille som vanlig, og på papiret var det "masse" blod. Var ikke noe i do, men var som sagt på papiret. Før jeg gikk på do så boblet det i magen, sånn at jeg følte jeg måtte på do, vet ikke om det har noe å si. Ringte sykehuset, men de sa jeg skulle ta det rolig å avvente.. Gikk i nesten 4 km igår pluss at jeg drakk litt mye Cola Zero, og nå sitter jeg her og har verdens dårligste samvittighet og er redd for at det går dårlig:sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Birdo skrev:

Ikke en morsom morgen..(Beklager for detaljer) Gikk på do etter første antibiotikapille som vanlig, og på papiret var det "masse" blod. Var ikke noe i do, men var som sagt på papiret. Før jeg gikk på do så boblet det i magen, sånn at jeg følte jeg måtte på do, vet ikke om det har noe å si. Ringte sykehuset, men de sa jeg skulle ta det rolig å avvente.. Gikk i nesten 4 km igår pluss at jeg drakk litt mye Cola Zero, og nå sitter jeg her og har verdens dårligste samvittighet og er redd for at det går dårlig:sukk:

Huffda, er så ubehagelig det der. Må bare vente å se.  Når jeg opplevde kraftige blødninger for noen uker siden sa gyn at det er relativt vanlig, og så lenge jeg ikke opplevde smerter e.l. Var det liten sannsynlighet for at det skulle gå galt så sent i svangerskapet (hadde passert 12 uker). Krysser fingrene for dere :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, KMT skrev:

Huffda, er så ubehagelig det der. Må bare vente å se.  Når jeg opplevde kraftige blødninger for noen uker siden sa gyn at det er relativt vanlig, og så lenge jeg ikke opplevde smerter e.l. Var det liten sannsynlighet for at det skulle gå galt så sent i svangerskapet (hadde passert 12 uker). Krysser fingrene for dere :-) 

Takk for det!

Har vært så heldig hittil i svangerskapet og ikke opplevd noen blødninger, så dette skremte meg virkelig. Har vært helt oppløst i tårer siden kl 6, er så redd for at noe skal skje.. Har ingen smerter, men merker jeg overtenker hver følelse for å se om det kan bli smerter. Ligger helt stille i sofaen og har ingen planer om å røre meg resten av dagen, kun for å gå på do når det trengs selv om det byr meg imot merker jeg. Skal ikke bare være lett å gå gravid😔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg kan puste lettet ut, var ikke mer enn en gang til etter andre gang ser kom litt rødlig på papiret. Ikke noe mer nå hvert fall, men tar det rolig resten av dagen for det😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...