Gå til innhold

Skravletråd mars/april 2017


Aomame

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Marimba skrev:

Jepp, helt utrolig! Var på kvinneklinikken på Jessheim (privat). De skrytes opp i skyene diverse steder, og er ganske frempå når det gjelder ul-utstyr. Kosta 1300, men verdt hver krone. 

Så koselig! Gleder meg til OUL, nå som jeg har sett hjertet slå så blir det ekstra godt å høre det:rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skal til samme klinikk, men ikke før jeg er nesten 13 uker. Må innrømme at jeg misunner deg litt tidligere ul, for hodet tenker alt fra MA  til innbilt svangerskap med jevne mellomrom. Men jeg tvinger meg til å tenke positivt! :) litt over fire uker til min første ul. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg teller ned dager til UL den 17. september. Er (forhåpentligvis) 8+6 da. Vi skal ta på Ultraportalen i Trondheim, var veldig fornøyd etter sist gang :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 25. august 2016 at 17.33, Marimba skrev:

6+4 i dag, og jeg har vært på tidlig UL og hørt på hjertelyden til Minien :)  :rodmer::strix:

Ekstremt betryggende at den ligger på riktig sted denne gangen, og at det ikke er noe galt selv om jeg har hatt litt småblødninger og brunlig utflod. 

Å, så bra! Så deilig å få den bekreftelsen. Å høre hjertelyden er ganske fantastisk :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte AngelSound igår, var usikker på om jeg skulle prøve den helt enda siden jeg bare er 11+6 idag, men klarte ikke å la være å prøve. Fikk hjertelyd innen et par minutter:rodmer: Det er det sykeste jeg har hørt, ble helt forelsket i den lille med en gang jeg hørte det. Tok opp lyden å sendte til de kommende besteforeldrene, de ble helt tullete også:rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Birdo skrev:

Kjøpte AngelSound igår, var usikker på om jeg skulle prøve den helt enda siden jeg bare er 11+6 idag, men klarte ikke å la være å prøve. Fikk hjertelyd innen et par minutter:rodmer: Det er det sykeste jeg har hørt, ble helt forelsket i den lille med en gang jeg hørte det. Tok opp lyden å sendte til de kommende besteforeldrene, de ble helt tullete også:rodmer:

Så herlig! Det er noe spesielt med å høre hjertelyden :hjerte: Jeg hadde en angelsound sist og måtte gi den bort før jeg ble gal, ble avhengig av å høre de små hjerteslagene hele tiden :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vurderer sterkt å kjøpe angelsound ;)

Etter skruing av ikea-møbler i helga har jeg fått kjenne litt på bekkenlåsning igjen. Så tidlig! :daane: Jeg er bare 6 uker i dag, så jeg håper det holder seg borte en god stund til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Leviora skrev:

Så herlig! Det er noe spesielt med å høre hjertelyden :hjerte: Jeg hadde en angelsound sist og måtte gi den bort før jeg ble gal, ble avhengig av å høre de små hjerteslagene hele tiden :fnise:

Ja, var ganske spesielt:hjerte: Blir nok en fast kveldsrutine å høre på hjerteslagene noen minutter før jeg sovner:rodmer:

 

42 minutter siden, Nautika skrev:

Vurderer sterkt å kjøpe angelsound ;)

Etter skruing av ikea-møbler i helga har jeg fått kjenne litt på bekkenlåsning igjen. Så tidlig! :daane: Jeg er bare 6 uker i dag, så jeg håper det holder seg borte en god stund til. 

Anbefaler det virkelig! Du bør nok vente en stund til da, skal mye til for å finne noe så tidlig. Kan fort bli en bekymring om man ikke klarer å finne noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, var på første svangerskapskontrol idag og på helsekortet mitt står det "god AT". Hva betyr det?😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Birdo skrev:

Forresten, var på første svangerskapskontrol idag og på helsekortet mitt står det "god AT". Hva betyr det?😛

God allmenntilstand,kanskje? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Almera skrev:

God allmenntilstand,kanskje? 

Det er mye mulig😛 Tusen takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, jeg tror jeg kjenner liv i magen!  :hoppe:Er jo bare 14+1 - er ikke det veldig tidlig? Tror ikke jeg kjente noe før uke 16-17 sist. Har ikke lyst til å være en sånn dame som innbiller meg at tarmgass er babyen som beveger på seg, men det føles altså ikke som tarmgass :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Aomame skrev:

Oi, jeg tror jeg kjenner liv i magen!  :hoppe:Er jo bare 14+1 - er ikke det veldig tidlig? Tror ikke jeg kjente noe før uke 16-17 sist. Har ikke lyst til å være en sånn dame som innbiller meg at tarmgass er babyen som beveger på seg, men det føles altså ikke som tarmgass :fnise:

Så spennende! De sier jo at man kan merke liv tidligere når man har født før, gjør de ikke det da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Aomame skrev:

Oi, jeg tror jeg kjenner liv i magen!  :hoppe:Er jo bare 14+1 - er ikke det veldig tidlig? Tror ikke jeg kjente noe før uke 16-17 sist. Har ikke lyst til å være en sånn dame som innbiller meg at tarmgass er babyen som beveger på seg, men det føles altså ikke som tarmgass :fnise:

Åh, så spennende! Hvordan føltes det? Appen min sier jeg snart potensielt kan begynne å føle liv, og jeg er 13+2. Jeg stryker hele tiden over magen, fordi de sier babyen kan kjenne det. Syns det er så koselig å skape kontakt allerede nå :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Birdo skrev:

Så spennende! De sier jo at man kan merke liv tidligere når man har født før, gjør de ikke det da?

Jo, de sier jo det, så det kan jo stemme :)

9 timer siden, Atziri skrev:

Åh, så spennende! Hvordan føltes det? Appen min sier jeg snart potensielt kan begynne å føle liv, og jeg er 13+2. Jeg stryker hele tiden over magen, fordi de sier babyen kan kjenne det. Syns det er så koselig å skape kontakt allerede nå :rodmer:

Litt vanskelig å forklare. Litt som at noe bittelite stryker lett og dulter litt borti mens det beveger på seg. Begynner å glede meg til OUL nå, så får jeg sett at alt er bra og kanskje også vite kjønnet :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! :duskedame:

Jeg tenker at jeg skal ta sjansen på å melde meg inn her nå som jeg er kommet til 9+3. Termin regnet ut fra første dag i siste mens sier at termin er 8.april :rodmer: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:velkommen:

Når kom kvalmen til dere? Jeg tror jeg var kvalm på dette tidspunktet sist, og nå har jeg kun vært litt uggen en eller to ganger. Krysser fingrene for at jeg slipper unna :sjenert: Jeg er 6+6 i dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble kvalm i uke 10. Har enda ikke kastet opp, men er kvalm minst en gang om dagen :P Begynner å slippe nå da, er 12+6 idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble kvalm rundt uke 5-6 tror jeg... Har fått det helt intenst, med grusom kvalme 24/7 og oppkast hver dag siden da :( Håper dere slipper unna det. Er helt grusomt. Er 14+0 i dag, så håper virkelig det gir seg snart :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...