Gå til innhold

Skravletråd mars/april 2017


Aomame

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

Har vært innom og lest litt her av og til, men turte ikke helt å melde meg inn før jeg ble mer sikker på at det kom til å gå bra.

Er 11 uker i dag og dette blir vårt første barn. Ikke helt planlagt, men et veldig koselig tilskudd <3 Foreløpig termin satt etter TUL er 26.april.

Veldig sjalu på dere som allerede har vært på OUL. Heldiggriser! Føler at det er en ganske stor milepæl.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

18 timer siden, Birdo skrev:

Tror jeg kan puste lettet ut, var ikke mer enn en gang til etter andre gang ser kom litt rødlig på papiret. Ikke noe mer nå hvert fall, men tar det rolig resten av dagen for det😊

Så bra Birdo. Det hørtes skummelt ut! Det er visst ikke så uvanlig med blødninger, men det er jo ikke noe moro å oppleve.

Gratulerer og velkommen til @LexSuperior! :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen flere her som har gått på Selexid og begynte å få blødninger etter det? Eller hatt blødninger ved uvi? Kom litt idag igjen, men velger å ikke stresse noe over det denne gangen siden det gikk fint sist. Men det må jo nesten være en sammenheng mener jeg, siden jeg aldri har hatt problemer med blødning før.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så mye, @LexSuperior! :)

@Birdo: Er det mot uvi/nyrebekkenbetennelse? Jeg fikk noe antibiotika (husker ikke navnet) mot det ved første svangerskap, men husker ikke at jeg hadde blødninger. Har du tatt det opp med lege? 

Er det noen her som har hatt KS tidligere? Jeg hadde det med nr. 1, og nå gjør det så forbaska vondt i livmora hver gang jeg nyser. Vet ikke om jeg er paranoid, men begynner å tenke at den skal sprekke og andre fæle ting. Noen andre som har opplevd lignende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Birdo skrev:

Er det noen flere her som har gått på Selexid og begynte å få blødninger etter det? Eller hatt blødninger ved uvi? Kom litt idag igjen, men velger å ikke stresse noe over det denne gangen siden det gikk fint sist. Men det må jo nesten være en sammenheng mener jeg, siden jeg aldri har hatt problemer med blødning før.. :P

Jeg har hatt blod i urinen ved skikkelig ille UVI (sånn at det vises på papiret). Men det kom før jeg tok medisinen, da... Vet ikke om det hjalp :) Men da kom jo blodet i urinen, og ikke fra skjeden.

 

I dag har vi vært på OUL, og fått vite at det er ei lita jente som gjemmer seg der inne :rodmer: Fikk også forskyvd termindatoen til 8.mars, kvinnedagen :) Så nå er det bare å glede seg :hjerte: Formen er enda ganske dårlig. Flere som sliter med kvalme og trøtthet så langt ute i svangerskapet? Er 18+1 i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy med jente, @Atziri! Gratulerer! Og så fin termindato! <3 Jeg var dårlig til langt etter oul i forrige svangerskap. Kvalme og brekninger og lå for det meste på sofaen og sov. Håper det blir bedre for deg snart. Har du prøvd sea-band? Det har hjulpet for meg denne gangen, men forrige gang var det kun prostafen som hjalp. Fikk det på resept av fastlegen, og det skal visst være trygt å bruke etter uke 12. Jeg har ikke vært like kvalm denne gangen, så har for meg at det er en gutt nå. 

@BirdoJeg har også opplevd blod i urin under uvi når jeg tenker meg om, men det var ikke i forbindelse med svangerskap og var før jeg fikk medisiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk @lorelei6! :) Jeg kastet opp senest i dag, og sliter så med kvalme hele døgnet :( Har fått postafen og afipran, og prøvd seabands, men ingenting hjelper føler jeg... Nå har jeg heldigvis sluttet å kaste opp hver dag, så får i meg næring, men er jo likevel helt utslitt av den kvalmen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar alle sammen. Ringte til føden på søndag og de sa at så lenge det var bare litt friskt blod og det bare kom på papiret når jeg var på do, så skulle jeg bare ta det rolig noen timer og ikke stresse. Har ikke noen smerter eller noe, og er som sagt kun på papiret, og bare de 2-4 første gangene jeg tisser på morgenen.

@Atziri, gratulerer så masse med liten jente!:rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi vært på Rikshospitalet, tatt duotest og sett lille på ultralyd. Alt så helt upåklagelig ut og ingen tegn til sykdommen til storesøster. Mest sannsynlig er det en liten gutt denne gangen. Nå skal vi tilbake om tre-fire uker for organrettet ultralyd, også blir det ordinær ultralyd på lokalsykehuset etter det. Legen mente jeg var 12+5, så da har jeg termin rundt 16.april. 

Nå er jeg utrolig lettet! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei skravletråden! Her har ikke jeg vært på leeenge. Jeg slet med kvalmen min og trøtthet og lite energi, så jeg droppet egentlig forumet mye annet enn lesing og ting jeg MÅTTE svare på. Men nå er kvalmen helt borte. Jeg er 14+1 i dag, og det er seks dager siden jeg var på tidlig UL og fikk bekreftet svangerskapslengden (skulle bare mangle, jeg testet som en gærning og registrerte når vi hadde sex nesten på minuttet, så noe hadde jeg ca kontroll på) så termin ble fastslått til 7 april og han trodde det kunne være gutt, men tør ikke å si helt sikkert så tidlig. Så da blir det kanskje to gutter på meg, med tre år i mellom. :) Jeg skal ha ordinær ultralyd 4 november, så kanskje jeg får vite det sikkert da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi var på OUL denne uka og fikk vite at alt er bra med babyen og det er ei jente der inne! Stor overraskelse, vi var ganske sikre på at det var en gutt. Så da er vi veldig heldige og får en av hver :nigo: har en gutt på straks 14 mnd fra før. 

Termin ble forskjøvet her også, til 7mars. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@lorelei6, så bra at alt ser bra ut! Blir litt lettere å glede seg litt mer da, når man vet at ting er bra inni der:) Venter selv spent på svar på blodprøver som mannen tok for halvannen uke siden, på om han er bærer av samme gen som meg. Er han det så må vi stålsette oss for at det kan være 25% sjanse for å få et sykt barn. Har blitt tilbudt fostervannsprøve, men takket nei. Hadde ikke avsluttet svangerskapet om jeg hadde fått bekreftet sykdom uansett, men kjekt å få vite om det er en mulighet..

@Havrekjeksen, deilig å være kvitt kvalmen tenker jeg! Har slitt mye med den selv den siste uken, men det var nok pga antibiotikaen, for nå er den borte igjen. Blir spennende å høre om det blir gutt da, eller om babyen bare lurte deg:P

@j86(fikk ikke lov til å tagge deg), gratulerer så masse med jente!:rodmer: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidlig UL i dag, mest sannsynlig jente her og :). Var 13+3 i følge cm-mål, en dag lengre enn jeg har beregnet selv, og alt ser fint ut! Det er veldig betryggende!! Jeg er jo dessverre litt sånn overnervør for det her.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

@MarimbaGratulerer så mye med jente, og så godt at alt så bra ut med den lille! Vi er akkurat like langt på vei. Jeg er også 13+3 i dag. 

@BirdoJeg kjenner meg dessverre alt for godt igjen i det du skriver. Vi tok jo fostervannsprøve med førstemann og har også tatt to ulike gentester i etter at hun ble født. Den siste tok vi i november i fjor og vi har fortsatt ikke fått svar.. Jeg håper ikke det drøyer så lenge for deres del. Det er vondt å gå sånn og vente. Heldigvis blir man like glad i barna sine om de er friske eller ikke. Jeg ville ikke bytta bort jenta vår for alt i verden, men skulle jo veldig gjerne ønske at hun var født frisk. Men om mannen din skulle være bærer av samme gen er det fortsatt 75 prosent sjanse for at barnet ikke har en genfeil. Tenk hvis man hadde fått vite at man hadde 75 prosent sjanse for å vinne førstepremie i Lotto!? Krysser alt jeg har for at dere får fine blodprøvesvar! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, lorelei6 skrev:

@MarimbaGratulerer så mye med jente, og så godt at alt så bra ut med den lille! Vi er akkurat like langt på vei. Jeg er også 13+3 i dag. 

@BirdoJeg kjenner meg dessverre alt for godt igjen i det du skriver. Vi tok jo fostervannsprøve med førstemann og har også tatt to ulike gentester i etter at hun ble født. Den siste tok vi i november i fjor og vi har fortsatt ikke fått svar.. Jeg håper ikke det drøyer så lenge for deres del. Det er vondt å gå sånn og vente. Heldigvis blir man like glad i barna sine om de er friske eller ikke. Jeg ville ikke bytta bort jenta vår for alt i verden, men skulle jo veldig gjerne ønske at hun var født frisk. Men om mannen din skulle være bærer av samme gen er det fortsatt 75 prosent sjanse for at barnet ikke har en genfeil. Tenk hvis man hadde fått vite at man hadde 75 prosent sjanse for å vinne førstepremie i Lotto!? Krysser alt jeg har for at dere får fine blodprøvesvar! 

Sant det, vil elske barnet mitt uansett selvfølgelig! Men ingen ønsker jo syke barn. Nå har de heldigvis kommet ganske langt med den sykdommen jeg er bærer av, de fleste lever ganske gode liv opp til 40 årene, lengre med transplantasjon om det trengs:) Mistet en veldig nær i familien med denne sykdommen i ung alder, så krysser selvfølgelig alt som kan krysses for at barnet er frisk! Takk for det, og masse lykke til til dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, lorelei6 skrev:

@MarimbaGratulerer så mye med jente, og så godt at alt så bra ut med den lille! Vi er akkurat like langt på vei. Jeg er også 13+3 i dag. 

@BirdoJeg kjenner meg dessverre alt for godt igjen i det du skriver. Vi tok jo fostervannsprøve med førstemann og har også tatt to ulike gentester i etter at hun ble født. Den siste tok vi i november i fjor og vi har fortsatt ikke fått svar.. Jeg håper ikke det drøyer så lenge for deres del. Det er vondt å gå sånn og vente. Heldigvis blir man like glad i barna sine om de er friske eller ikke. Jeg ville ikke bytta bort jenta vår for alt i verden, men skulle jo veldig gjerne ønske at hun var født frisk. Men om mannen din skulle være bærer av samme gen er det fortsatt 75 prosent sjanse for at barnet ikke har en genfeil. Tenk hvis man hadde fått vite at man hadde 75 prosent sjanse for å vinne førstepremie i Lotto!? Krysser alt jeg har for at dere får fine blodprøvesvar! 

Så moro at vi er akkurat like langt på vei! Da blir det ekstra gøy å følge med på deg her videre :) Har du egen dagbok også, eller holder du deg mest her i tråden? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...