Gå til innhold

Skravletråd mars/april 2017


Aomame

Anbefalte innlegg

Kvalm fra uke 6, trodde det kanskje hadde en sammenheng med migrene, men neei. Formen er helt elendig om dagen! Er heldigvis ikke så kvalm at jeg kaster opp, men nok til at klager høyt, mange ganger om dagen :fnise: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kvalme fra ca uke 5-6 tror jeg, hvis vi har regna rett på terninen. Men det får jeg nok vite i morgen, skal på tidlig ul da. Spennende! Grugleder meg.  Tror vi har passert 12 uker nå.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :-).

Hiver meg på denne tråden jeg også. Foreløpig termin står på 1. mars, og er i dag 15 + 5 på vei.

Min gravidhistorie er vel ikke av den enkleste sorten. Den lille spiren var et uhell etter noen glemte p-piller, og jeg fant ut at jeg var gravid samme dag som jeg hadde bestemt meg for å avslutte forholdet med kjæresten min. Han er en fantastisk mann, men for min del har det vært mer vennskap enn kjærestefølelser, og derfor hadde jeg bestemt meg for å avslutte forholdet. 


Til tross for at jeg er 31 år, og vil være 32 når barnet blir født, så ble abort et (overraskende) tema, og jeg har hatt flere runder hos både sykehus og Amathea. 
Likevel klarte jeg aldri å gjennomføre noen abort, og nå er jeg i en prosess der jeg skal prøve å innse hva som faktisk er i ferd med å skje. Jeg og kjæresten har tatt en pause fra forholdet, men han er veldig støttende angående graviditeten og gleder seg til å bli pappa. Jeg for min del har blandede følelser, og sliter med å forstå hva som faktisk skjer. Har vært så heldig at jeg ikke har hatt noen som helst symptomer på graviditet, bortsett fra en tannkjøttbetennelse og litt treg mage. Ingen kvalme eller andre av de klassiske symptomene. Har vært på UL tre (!) ganger i forbindelse med abortprosessen,  og har fått bekreftet liv i både uke 8, 10 og 12. Neste uke skal vi på ny UL for å prøve å få vite kjønn, slik at det kanskje går mer opp for meg.

Ting som gjør at jeg føler på "blanda følelser" handler mest rundt den potensielle singelsituasjonen jeg nå går inn i. Jeg og kjæresten er ikke samboere, men jeg eier en 40 kvadrat leilighet som jeg bor i. Den er liten, sentral og dyr, og jeg har ikke råd til noe dyrere alene i byen jeg bor i nå. Veldig usikker på om jeg i det hele tatt får plass til et barn her... :P Jeg har også en liten hund som jeg elsker over alt på jord, og som jeg er veldig redd jeg ikke vil kunne ta meg godt nok av når det kommer baby. I tillegg har jeg hatt en periode med mye smerter og sykdom (ufarlig sykdom, men nok til at jeg hadde trengt hjelp for å ta meg av et barn). Bekymringene både angående bolig, økonomi, helse og hund hadde selvfølgelig ikke vært et tema hvis vi var et par, så jeg er veldig i tenkeboksen på om forholdet bør få en ny sjanse for barnets skyld, eller ikke. Forøvrig er nettverket svært solid rundt både meg og barnefaren, og det finnes heldigvis masse gode hjelpere, blant annet i min familie. Jeg har heller ikke fortalt det til foreldrene mine enda, fordi jeg er redd for reaksjonen på at jeg muligens blir enslig mor og vil trenge hjelp av dem. 

Trøstende ord mottas med takk, og så gleder jeg meg til å følge med på dere andre framover. Forhåpentligvis vil det kanskje vekke følelsene mine også til liv etter hvert, for barn er jo noe jeg i utgangspunktet har et veldig stort ønske om <3 :). 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter! Hvordan går det med dere? Her er formen fremdeles svingende, kastet opp for første gang i svangerskapet i går, og er 16+2 i dag. Så her har visst ikke kvalmen tenkt å slippe taket helt ennå :rolleyes:

Velkommen hit Stella84! Håper alt ordner seg greit for deg, høres ut som du har en del ressurser å spille på selv om situasjonen ikke er helt som du skulle ønsket. Til å begynne med trenger ikke babyer mye plass, de vil aller helst være inntil deg hele tiden. Så jeg ville ikke uroet meg for plassen med en gang i hvert fall :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er veldig trøtt, men klarer heldigvis å holde ut sånn noenlunde på jobb dersom jeg har spennende arbeidsoppgaver. Jeg trodde jeg slapp unna kvalme og dårlig matlyst denne gangen, men det kom snikende i løpet av uke 7. Heldigvis er det ganske overkommelig og mye bedre enn sist. Har fått time til første svangerskapskontroll hos fastlegen om 4 uker. Kjennes ut som en evighet til :ler:

Mange som har vært på TUL?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt trøtt som en strømpe, og hender jeg blir litt småkvalm og svimmel. Har begynt å få litt vondt i tannkjøttet, men det går over når jeg pusser det forsiktig. Er 14+2 idag, var hos jordmor for første gang på mandag😊 Alt av prøver var perfekt bortsett fra at det slo ut litt på leukocytter i urinen, så hun skulle sende inn til analyse. Hjertelyden  ar helt perfekt også fikk jeg høre bevegelserundt. Nå er det én mnd igjen til OUL😍

@Nautika, vi var på tul i uke 10, betalte vel 1000 kr tror jeg. Har du vært?😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Nautika skrev:

Nei, @Birdo Jeg har ikke vært enda. Tenker å dra rundt uke 12 (som er 4 uker til)

Okei. Lykke til! Jeg hadde ikke klart å vente, syns de ukene fra positiv test og til tul var ekstremt lange.. Men nå er dette min første da, det har kanskje mye å si? Gikk og var super nervøs i alle ukene før tul, men etter jeg hadde vært så var jeg så rolig siden vi hadde sett en perfekt klump med perfekt hjerterytme❤ Var også usikker på hvor langt jeg var på vei, så det var greit å få det bekreftet.(Jeg hadde bommet med to dager)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8+3 og jeg har blitt ekstremt slapp og svimmel, klarer ikke den minste anstrengelse før jeg må legge meg ned! Er så tungpustet i tillegg, så jeg dro en tur til legen i dag bare for sjekke om alt var OK. Det var det tydeligvis, så jeg får bare holde ut :P Legen kjente på magen min og konstaterte at livmoren har kommet 6cm over symfysen allerede! Det hadde jeg ikke trodd, så jeg ble skikkelig overrasket og veldig glad :fnise: Det hjalp veldig på å kjenne at jeg faktisk er gravid :rodmer: 

Vi skal på TUL på lørdag :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter, endelig tør jeg å melde meg inn her :goodbye:Jeg er 11+3 idag og har termin 5. April. Vi har mistet tre ganger før, men denne gangen har vi vært på UL (10+4) og alt så bra ut :rodmer: Nå er det jammen ikke lenge igjen til de magiske 12 ukene! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei :)

formen her er skremmende fin, så som de fleste andre blir man jo bekymret av det også :fnise:

meeeen, jeg er sulten som en ulv som sist og ganske så trøtt, så det er sikkert i orden. Puppene har gått fra å være tomme poser fra ammingen i fjor til å være fyldige igjen, så noe må være på gang :PKjenner bare så mye mindre nede i magen nå andre gang. Noen andre som har det på samme måte?

Ellers tenkte jeg TUL når jeg er 12 uker og det er om 2 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer @Sapphira

Her nærmer OUL seg med stormskritt, bare litt over to uker til. Gleder meg veldig, samtidig som det er litt skummelt. Håper alt ser fint ut og at vi får vite kjønn, så vi kan begynne å diskutere navn for alvor. Noen som har bestemt seg for navnefavoritter? Jeg veksler så veldig fra uke til uke, så tror det blir vanskelig å bestemme seg. Forrige gang hadde jeg en klar favoritt hele veien, så da var det så greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Her er OUL ikke før om 3 uker, og jeg er i uke 17 nå. Er ikke det ganske seint? Lurer litt på om jeg kanskje skal ringe for å høre om det er meningen. Hva tenker dere? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg synes også at jentenavn er mye enklere! Men det er fordi da har jeg så mange fine alternativer at jeg vil bli fornøyd uansett nesten :P Men med guttenavn synes jeg det er vanskelig å finne noe som er fint og som både passer vil til en liten gutt og en voksen mann.

Det er kanskje litt sent ja j86, men jeg tror det er innafor. Jeg har OUL selv helt i slutten av uke 18.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, j86 skrev:

Her er OUL ikke før om 3 uker, og jeg er i uke 17 nå. Er ikke det ganske seint? Lurer litt på om jeg kanskje skal ringe for å høre om det er meningen. Hva tenker dere? :) 

Jeg ville ringt og spurt. Venninna mi fikk i uke 20 og jordmoren hun begynte å gå til reagerte på det og fikk ordnet time i uke 18 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...