Gå til innhold

Skravletråd mars/april 2017


Aomame

Anbefalte innlegg

Gratulerer Sapphira! :) Så koselig å høre at den endelig sitter!

Vi har forresten ikke begynt å diskutere navn enda. Jeg har ingen ideer og syns det er kjempevanskelig... Håper det blir lettere når vi får vite kjønn :) Jeg har forresten plutselig begynt å få kraftige stikninger særlig på høyre side. Det er sånn at jeg nesten hopper av smerte liksom, fordi det gjør så vondt i øyeblikket. Det går over ganske kjapt. Flere som opplever det? Blir jo såklart litt bekymra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blødninger i dag 13+5, ingen smerter. Håper ikke jeg mister nå, så jo en sprell levende sak for bare 9 dager siden.. Ringte jm, må bare vente å se.. Noen med erfaringer vedr blødninger etter å ha sett levende foster i uke 12?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, KMT skrev:

Blødninger i dag 13+5, ingen smerter. Håper ikke jeg mister nå, så jo en sprell levende sak for bare 9 dager siden.. Ringte jm, må bare vente å se.. Noen med erfaringer vedr blødninger etter å ha sett levende foster i uke 12?

Hvordan var blødningene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Birdo skrev:

Hvordan var blødningene?

Rikelig med friskt blod. Rakk å gå gjennom alt av klær før jeg rakk meg på do. Ingen smerter, tror blødningen har stoppet nå. Opplevde ingen blødninger i sist svangerskap så ble rimelig bekymret nå :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplevde styrblødninger forrige gang jeg var gravid.

Det skjedde plutselig og som navnet beskriver bare fosset det ut. Gav seg like fort som det kom. Alt var ok med den lille og jeg fødte en fin gutt.

jeg husker ikke helt i hvilken uke det skjedde, men mener det var opp mot 12.uken.

Så det trenger ikke være galt!! Jeg var hos fastlegen min og fikk UL med flott oppfølging. 

Hadde jeg vært deg hadde jeg gått til legen og bedt om en UL.... Ikke for at noe er galt, men da kan hodet få slappe av litt hvis man ser alt er ok på skjermen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, KMT skrev:

Rikelig med friskt blod. Rakk å gå gjennom alt av klær før jeg rakk meg på do. Ingen smerter, tror blødningen har stoppet nå. Opplevde ingen blødninger i sist svangerskap så ble rimelig bekymret nå :/

Uten at jeg er noen ekspert, så sier de vel at så lenge det er friskt blod uten smerter så er det som regel ikke noe farlig? Mange som har blødninger gjennom svangerskapet uten at det trenger å være farlig. Skjønner at du er bekymret, dra til legen å få ordnet en UL for å se at alt er bra, så får vi satse på at det går bra!:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Millemor84 skrev:

Jeg opplevde styrblødninger forrige gang jeg var gravid.

Det skjedde plutselig og som navnet beskriver bare fosset det ut. Gav seg like fort som det kom. Alt var ok med den lille og jeg fødte en fin gutt.

jeg husker ikke helt i hvilken uke det skjedde, men mener det var opp mot 12.uken.

Så det trenger ikke være galt!! Jeg var hos fastlegen min og fikk UL med flott oppfølging. 

Hadde jeg vært deg hadde jeg gått til legen og bedt om en UL.... Ikke for at noe er galt, men da kan hodet få slappe av litt hvis man ser alt er ok på skjermen :)

Takk for fine meldinger Millemor og Birdy :-) krysser fingrene for at det ikke kommer mer, så ringer jeg lege i morgen så jeg slipper å gå å lure.. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg melder meg inn her jeg!

I dag har vi vært på tidlig ultralyd på sykehuset, og jeg bærer på en liten knøtt som er 10 uker og 1 dag gammel (i svangerskapsalder). Har regna meg frem til at jeg har termin 18.april. 

Jeg er 30 år og er fra før av mamma til ei lite frøken på 14 måneder. Det nye svangerskapet var ikke helt planlagt. Må ha glemt en pille eller to, og jeg oppdaget først graviditeten da jeg var 7 uker på vei. Til nå har alt gått veldig fint. Litt kvalme og jeg er litt trøttere enn normalt, men ingenting i forhold til første svangerskap der jeg var veldig plaget med kvalme og brekninger. Vi skal inn til fosterdiagnostikk på Rikshospitalet denne uken eller neste. Første jenta vår er født med en sjelden tilstand og vi får derfor ekstra oppfølging denne gangen. I tillegg blir dette regnet for å være et risikosvangerskap. Jeg håper veldig at det er en veldig frisk baby vi får denne gangen. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, lorelei6 skrev:

Jeg melder meg inn her jeg!

I dag har vi vært på tidlig ultralyd på sykehuset, og jeg bærer på en liten knøtt som er 10 uker og 1 dag gammel (i svangerskapsalder). Har regna meg frem til at jeg har termin 18.april. 

Jeg er 30 år og er fra før av mamma til ei lite frøken på 14 måneder. Det nye svangerskapet var ikke helt planlagt. Må ha glemt en pille eller to, og jeg oppdaget først graviditeten da jeg var 7 uker på vei. Til nå har alt gått veldig fint. Litt kvalme og jeg er litt trøttere enn normalt, men ingenting i forhold til første svangerskap der jeg var veldig plaget med kvalme og brekninger. Vi skal inn til fosterdiagnostikk på Rikshospitalet denne uken eller neste. Første jenta vår er født med en sjelden tilstand og vi får derfor ekstra oppfølging denne gangen. I tillegg blir dette regnet for å være et risikosvangerskap. Jeg håper veldig at det er en veldig frisk baby vi får denne gangen. 

 

Gratulerer så masse, krysser fingrene for deg:blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 15+1 idag, trøttheten er så og si helt borte nå! Legger jeg meg ned på sofaen etter middag så sovner jeg selvfølgelig, men det er bare sånn jeg er :P Merker det begynner å bli tungt å jobbe kveld, jobber i butikk og da står jeg er alene i 4 timer. Det er ikke forenlig med gravidblære:fnise: Er ganske sikker på at jeg har begynt å kjenne bevegelser, selv om jeg er førstegangsfødende. Har aldri følt det sånn før, og jeg vet det ikke er luft i magen. Har også sammentrekninger, og det er ikke de samme følelsene. Er det bare ønsketenkning eller er det bevegelser jeg kjenner?:rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan det absolutt være Birdo! Så koselig :) Jeg kjenner ganske mye liv nå, ikke hver dag, men flere ganger i uken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så moro!😊 Kjenner det ikke hver dag jeg heller, men igår var det ganske mye aktivitet der nede. Dette er så fremmed, skummelt og koselig på en gang:rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så moro med liv! Gleder meg til å kjenne noe selv etter hvert :)

Noen andregangs som hat fått mage enda? Jeg er 11 uker i morgen og allerede står magen ut :ohmy: Det skal sies at min største utfordring mtp symptomer er ulvehunger, så noe er nok fordi jeg spiser mer iløpet av dagen, men det er ikke såååå mye...

Det er ikke mye lenger jeg klarer å skjule det nå tror jeg :dry: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, Millemor84 skrev:

Så moro med liv! Gleder meg til å kjenne noe selv etter hvert :)

Noen andregangs som hat fått mage enda? Jeg er 11 uker i morgen og allerede står magen ut :ohmy: Det skal sies at min største utfordring mtp symptomer er ulvehunger, så noe er nok fordi jeg spiser mer iløpet av dagen, men det er ikke såååå mye...

Det er ikke mye lenger jeg klarer å skjule det nå tror jeg :dry: 

Jeg er andregangs og har begynt å få mage, 9 uker. Meste av det er fett og luft, men bittelitt av det er babybump :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også andregangs, men ingen tegn til mage her. Er 10+5 i dag. Magen kom veldig sent forrige gang også, først etter uke 25. Til gjengjeld så jeg ut som en ballong fra uke 30 og utover. 🙈

Jeg har vært på første svangerskapskontroll i dag. Aner ikke hvor mye startvekta var denne gangen, men nå veier jeg 58 kg. Blodtrykket var i nedre del av normalområdet. Jeg er veldig spent på hvordan dette svangerskapet blir i forhold til det forrige. Bortsett fra kvalme frem til uke 18, litt bekkenplager og lavt blodtrykk, var forrige svangerskap et drømmesvangerskap. Nå plages jeg allerede med bekkensmerter og det er vondt å snu seg i sengen om natten. Frykter det blir noen lange måneder frem til april..

Birdo: Jeg kjente små bevegelser allerede i uke 14 forrige gang, så det er fult mulig å kjenne det så tidlig. :) Pass på deg selv på jobb. Butikkarbeid kan være ganske tungt når man er gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

@lorelei6, så bra det ikke bare er meg! Går noen dager mellom hver gang jeg kjenner noe, men jeg skvetter hver gang:fnise: Ja, det er tungt. Sjefen sørger for at jeg ikke får oppgaver som er tungt for kroppen, men bekkenet begynner å merke det etter 4 timer rett opp og ned.

Klær på overkroppen har begynt å bli stramme, men har bare gått opp totalt 2,5 kilo. Har litt for mye fra før, så jm var veldig fornøyd med vektoppgang😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

I hvilken uke fortalte dere/skal dere fortelle venner og familie om graviditeten? 

Jeg er 12+3 idag, men tenker at jeg enda ikke tør å fortelle om graviditeten før om flere uker, da jeg mistet i uke 12 sist. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Mainecoon skrev:

Hei :)

I hvilken uke fortalte dere/skal dere fortelle venner og familie om graviditeten? 

Jeg er 12+3 idag, men tenker at jeg enda ikke tør å fortelle om graviditeten før om flere uker, da jeg mistet i uke 12 sist. 

Fortalte i uke 7 :) Vil helst ikke tenke på "i tilfelle jeg mister". Nå har jeg ikke mistet før, så jeg hadde kanskje følt det annerledes om jeg hadde mistet tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortalte det til nærmeste familie og venner veldig tidlig, sikkert rundt uke 6. Synes ikke det gjorde noe. Fortalte det veldig sent sist, rundt uke 14. Første gang jeg ble gravid mistet jeg i den 9ende uken. Da visste ingen om det. Ville gjerne fått litt støtte og trøst hvis det ble misting igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...