Gå til innhold

Det verste utdrikningsslaget du har vært på...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mitt eget utdrikningslag var det verste. Så ekstremt ille var det ikke, men jeg hadde fått noe i drinken helga før og våknet opp på legevakta. Alkohol var derfor ikke det jeg hadde mest lyst på. Jeg hadde sagt til forloveden at jeg ønsket at vi gjorde noe gøy sammen, men dette hadde hun glemt og ordnet massasjetime til meg. Lå på benken og lurte på hva de andre snakka om. Hun hadde tenkt middag i parken men så begynte det å regne, karaokebaren hadde ikke karaoke og bordet hun hadde reservert på ene utestedet var visst ikke registrert.

Kvelden ble avsluttet på sportspub hvor vi ente opp med dansebattle på dansegulvet. Så avslutningen ble veldig morsom 😊

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vært i mange utdrikningslag, og også arrangert ett (var forlover). Jeg sier stort sett alltid ja til å være med, da ingen av mine venner eller bekjente gjør de typiske kleine tingene. Men takket pent nei til ett da det ble stipulert til å koste 2000,- (ble dyrere) og det var ikke inkludert egen mat/drikke. Jeg syns det ble for drøyt. De hadde det nok kjempegøy, men det ble for mye penger for min del.

Det jeg arrangerte var før facebook, så jeg kommuniserte med folk via brev og e-post (ikke alle hadde e-post). Alle kom, alle deltok på alt da bruden i forkant hadde ønsket at alle skulle ha det gøy (noe jeg var enig i) og vi avsluttet med en grillfest hjemme hos en annen venninne (som bor veldig idyllisk til). Har bare fått ros av bruden, hun storkoste seg og har snakket om dette i årevis i etterkant. Alle jentene som deltok koste seg også. Kanskje fordi de deltok i alle tingene vi skulle gjøre. Mener å huske at alle betalte 500,- hver. Det som ikke ble dekket da betalte jeg av egen lomme, uten å si noe til de andre. Ønsket at bruden skulle ha en bra deg med glade venner. 

Anonymkode: 39fa6...42d

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

 Dårlig av forlovere å ikke få med flere da, de 2 utdrikningslagene jeg har blitt invitert i har forlover laget en facebookgruppe, og hatt avstemning på hvilken helg det passer best 

Anonymkode: 8b216...afa

Opplevde litt det samme, og trodde virkelig at det kom til å være litt flere der. Det var som sagt invitert 14 stykker, så mener jo at det er veldig merkelig at det ikke skulle passe for så mange... Jeg sa selv lenge før at om det var behov for overnatting, så kunne flere bo hos meg den aktuelle helgen. Og et krav om at det ikke skulle koste for mye, siden 3 av gjestene måtte reise inn (to av dem min enærmeste venner..). 

Jeg ble forresten hentet klokken ni, hvor meg og forlovere var alene til klokken ett... Det var over etter 4 timer. :/ 

Anonymkode: 9ae5e...657

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i ett hvor bruden hadde hatt to ønsker: hun ikke ville gjøre kleine ting på gata, og hun ville ikke at gjestene skulle legge mye penger i utdrikningslaget. Dette hadde forloveren tolket som at man ikke kunne gjøre noe som helst annet enn å sitte på hytta til hun ene og snakke en hel kveld. Bruden var nok litt skuffet, men hun latet som om hun var fornøyd og sa flere ganger hvor mye hun satte pris på opplegget. Hun er ei som hadde syntes at alt mulig av aktiviteter hadde vært gøy, men forloveren må ha misforstått hennes personlighet eller noe.. Jeg og flere andre var i hvert fall ille berørte.

Anonymkode: 8d670...c41

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var i ett hvor bruden hadde hatt to ønsker: hun ikke ville gjøre kleine ting på gata, og hun ville ikke at gjestene skulle legge mye penger i utdrikningslaget. Dette hadde forloveren tolket som at man ikke kunne gjøre noe som helst annet enn å sitte på hytta til hun ene og snakke en hel kveld. Bruden var nok litt skuffet, men hun latet som om hun var fornøyd og sa flere ganger hvor mye hun satte pris på opplegget. Hun er ei som hadde syntes at alt mulig av aktiviteter hadde vært gøy, men forloveren må ha misforstått hennes personlighet eller noe.. Jeg og flere andre var i hvert fall ille berørte.

Anonymkode: 8d670...c41

Stakkars brud! 

Virker som om flere forlovere mener at dette er svaret når man ikke vil bli dummet ut og at det ikke skal koste for mye. Da samler vi alle som kanskje ikke kjenner hverandre, og skaper klein stemning. 

Å sitte på restaurant med 3 stykker som ikke kjenner hverandre i over 2 timer var kleint... Veldig kleint. 

Anonymkode: 9ae5e...657

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venninne var den første som giftet seg, vi var veldig unge, hun hadde nyfødt baby og forloveren bodde i en annen by og hadde ikke arrangert utdrikningslag i det hele tatt, noe bruden uttrykte stor skuffelse over. Så jeg trommet sammen forlover og noen andre venninner til et treff kort tid etter. Men hun måtte jo ha med babyen, og kunne ikke spise noe av maten jeg hadde laget pga amming (det var skagensalat og reker og slikt, og kinakål osv, loff var visst ikke bra, jordbær...jeg og de andre ante virkelig ikke noe om ammerestriksjoner da vi var 21), ikke skulle hun drikke noe selvfølgelig, og der satt vi på verandaen i solen og fikk tiden til å gå. Jeg kunne spart meg den. Ikke var vi noe begeistret for brudgommen heller, så vanskelig å feire. Hun var like skuffet etter det, så da hadde både jeg og forlover dårlig samvittighet.

Anonymkode: ff2b5...e22

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den Sunday, May 22, 2016 at 1.15, Hurrahei skrev:

I mitt var det bare 2 som kom, pluss forloveren min. Ingen av de to var invitert i bryllupet, de var kollegaer av meg...

Senere kom min svigerinne innom.

Ikke noen av kjærestene/konene til vennene våre kom, vet om hvertfall 6 stk som takket nei...

Hverken jeg el forloveren min har snakket om det... Jeg synes det var flaut

men de kom i bryllupet.... 

Hadde du invitert noen venninner da? Eller var forloveren den eneste venninna? Kan jo henne damene til kompisene til mannen din ikke synes de kjenner deg så godt at de trengte å komme...

Anonymkode: 671dc...21c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde du invitert noen venninner da? Eller var forloveren den eneste venninna? Kan jo henne damene til kompisene til mannen din ikke synes de kjenner deg så godt at de trengte å komme...

Anonymkode: 671dc...21c

Står vennnee våre så regner med de kjenner hverandre godt nok

Anonymkode: 6f70a...49b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Står vennnee våre så regner med de kjenner hverandre godt nok

Anonymkode: 6f70a...49b

Det står at hun inviterte kjærester/koner til vennene, som var en litt rar formulering hvis hun regner dem som sine venninner. 

Anonymkode: 671dc...21c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det står at hun inviterte kjærester/koner til vennene, som var en litt rar formulering hvis hun regner dem som sine venninner. 

Anonymkode: 671dc...21c

Til felles venner står det, jeg kunne sagt det samme, men kanskje formulert det litt anderledes. Men min mann henger mest med mennene til mine venninner og det var en selvfølge at de kom i utdrikningslaget

Anonymkode: 6f70a...49b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært deltaker i tidenes kjipeste utdrikningslag! Jeg kjente ikke bruden noe særlig, og var ikke bedt i bryllupet. Men siden det i utgangspunktet bare var forlover av bruden som var aktuell for utdrikningslaget, ble jeg og en annen jente med som partydeltakere.  Dette etter ønske fra bruden. Jeg ble ikke med å arrangere eller betale noe som helst, men ble altså med for at bruden skulle få en fest med flere mennesker. Så jeg hadde ingen kjennskap til "opplegget" på forhånd. 

Over til dagen. Det startet med å hente bruden. Hun fikk en prinsessekrone,  og en t-skjorte med "bride to bee". Vi dro til sentrum for å gi bruden en utfordring hvor hun skulle gjøre ulike opptredener i offentlighet. Vi stod mitt i gågaten  med både gitar, mikrofon og diverse plakter. Bruden var så sjy at hun ikke turte å gjøre noe som helst. Hun stod der stiv som en stokk. Forståelig nok, etterom hele opplegget bare var uorganisert og kleint. Men ettersom det samlet seg masse folk rundt oss for å se på "underholdning" ble det til at JEG sang og tralla. Folk la penger oppi en skål, og det var sykt kleint. Det var jo ikke jeg som skulle drite meg ut, men klarte bare ikke stå der i all stillheten med forventninger fra publikum 😂 Vi holdt ut i max 10 min, før vi dro hjem.

Vi kom hjem, pynta oss, spiste Grandiosa (Ja, Grandiosa!!! 😱)  hørte på musikk, drakk alkohol og skravla. Bruden satt mye på telefon og sendte SMS med kjæresten. Dette fordi han hadde et enormt kontrollbehov for hva hun drev med. 

Vi dro senere på et populært utested. Der var det planlagt ulike drikkeleker/utfordringer. Bruden sa klart og tydelig at hun ikke ble med på noe opplegg, så lenger det ikke var avklart med kjæresten først. Venninna mi ringte kjæresten, og han sa tvert nei til alt! Vi hadde det hyggelig på byen, men ettersom de andre ville dra hjem før stengetid, så tydet det på at stemningen ikke var helt på topp. Etter byturen dro vi hvert til vårt. 

Herregud! Jeg blir lei med på brudens vegne, og synes det er pinlig å være deltakere av noe slikt. Om vi bare hadde spist noe god mat i det minste. 

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 28.5.2016 at 21.48, AnonymBruker skrev:

Mitt eget egentlig. Føler meg utakknemlig for faktisk å si det, men... 

14 var invitert, 4 dukket opp til sammen, hvor en kom en time senere og en annen dro etter en times tid. Så vi var maks 4 venninner som dro og tok en kaffe på en kafé, for deretter å dra en tur ut på sjøen med båt. Hyggelig å være med dem, men det ble mer som et vanlig treff med venner enn noe annet. 

Hørte i etterkant at forloveren min hadde andre planer, men at de ble spolert fordi det var så få som kom. 

Det var fire personer jeg ikke står veldig nær (utenom forlover), som ikke kjenner hverandre, så det ble ganske kleint, da jeg måtte holde samtalen igang mye av tiden. Hadde dette vært mine nærmeste venner, så hadde det også vært annerledes, men de som kom var de som jeg har minst kontakt med.  :/ 

Anonymkode: 9ae5e...657

Jeg tror nok mye av grunnen blir kostnad dessverre. Ser du skriver i senere innlegg at kravet var at prisen ikke skulle bli for høy siden to av de hadde reisevei, men "for høy pris" defineres veldig forskjellig av hver enkelt. For meg går grensen på 500, og da må det inkludere mat og drikke om jeg skal ha råd. 

Anonymkode: 33b00...bb6

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde ikke utdtrikningslag, heldigvis og vi har heller ikke vært i noen

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Honey Dew skrev:

Vi hadde ikke utdtrikningslag, heldigvis og vi har heller ikke vært i noen

 Ikke alle utdrikningslag er like ille som i denne tråden da....  :)

Anonymkode: 84efb...04f

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den 8. juni 2016 at 21.49, Runnershigh skrev:

Jeg har vært deltaker i tidenes kjipeste utdrikningslag! Jeg kjente ikke bruden noe særlig, og var ikke bedt i bryllupet. Men siden det i utgangspunktet bare var forlover av bruden som var aktuell for utdrikningslaget, ble jeg og en annen jente med som partydeltakere.  Dette etter ønske fra bruden. Jeg ble ikke med å arrangere eller betale noe som helst, men ble altså med for at bruden skulle få en fest med flere mennesker. Så jeg hadde ingen kjennskap til "opplegget" på forhånd. 

Over til dagen. Det startet med å hente bruden. Hun fikk en prinsessekrone,  og en t-skjorte med "bride to bee". Vi dro til sentrum for å gi bruden en utfordring hvor hun skulle gjøre ulike opptredener i offentlighet. Vi stod mitt i gågaten  med både gitar, mikrofon og diverse plakter. Bruden var så sjy at hun ikke turte å gjøre noe som helst. Hun stod der stiv som en stokk. Forståelig nok, etterom hele opplegget bare var uorganisert og kleint. Men ettersom det samlet seg masse folk rundt oss for å se på "underholdning" ble det til at JEG sang og tralla. Folk la penger oppi en skål, og det var sykt kleint. Det var jo ikke jeg som skulle drite meg ut, men klarte bare ikke stå der i all stillheten med forventninger fra publikum 😂 Vi holdt ut i max 10 min, før vi dro hjem.

Vi kom hjem, pynta oss, spiste Grandiosa (Ja, Grandiosa!!! 😱)  hørte på musikk, drakk alkohol og skravla. Bruden satt mye på telefon og sendte SMS med kjæresten. Dette fordi han hadde et enormt kontrollbehov for hva hun drev med. 

Vi dro senere på et populært utested. Der var det planlagt ulike drikkeleker/utfordringer. Bruden sa klart og tydelig at hun ikke ble med på noe opplegg, så lenger det ikke var avklart med kjæresten først. Venninna mi ringte kjæresten, og han sa tvert nei til alt! Vi hadde det hyggelig på byen, men ettersom de andre ville dra hjem før stengetid, så tydet det på at stemningen ikke var helt på topp. Etter byturen dro vi hvert til vårt. 

Herregud! Jeg blir lei med på brudens vegne, og synes det er pinlig å være deltakere av noe slikt. Om vi bare hadde spist noe god mat i det minste. 

1) regner med du mener sjenert (shy).

2) hva er galt med å spise grændis? Lista på laget var jo lagt.

3) forøvrig helt enig at dette hørtes sykt pinlig ut. 

Anonymkode: 7f446...0b2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

1) regner med du mener sjenert (shy).

2) hva er galt med å spise grændis? Lista på laget var jo lagt.

3) forøvrig helt enig at dette hørtes sykt pinlig ut. 

Anonymkode: 7f446...0b2

Jeg mente å skrive "sky", som det vel heter på norsk :) 

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 9. juni 2016 at 22.51, AnonymBruker skrev:

 Ikke alle utdrikningslag er like ille som i denne tråden da....  :)

 

Anonymkode: 84efb...04f

Absolutt ikke nei!! Min forlover arrangerte et utrolig fint og morsomt utdrikningslag for meg :) Hun spurte meg på forhånd hva jeg ønsket meg, og kjenner meg jo dessuten så godt at hun traff blink med alt. 

Det eneste som var litt nedtur var at jeg fikk en forferdelig migrene etter den første aktiviteten, og da vi kom på spa etterpå spydde jeg som en gal og var helt i ørska :sprettoy: Da passet med fint med massasje og pampering på spa, migrenen ble borte og resten av dagen/kvelden ble kjempefin. Takk kjære forlover, du er den beste!! 

Anonymkode: 5e938...cc8

  • Liker 18
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen begynte med dansetime ("sexy dans", hvor bruden (egentlig hele gjengen) var tydelig ukomfortabel. Deretter skulle bruden på pub-til-pub runde. På vei til byen fikk jeg og en venninne beskjed om at vi skulle møte på siste pub, 5 timer senere. Heldigvis bodde venninnen min i nærheten av puben, så da dro vi heller hjem til hun og tok oss et glass vin. Må sies at de timene med "dødtid" morsomste med hele kvelden..!

Anonymkode: 6b58d...992

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...