Gå til innhold

Elvital jobber med saken ;)


elvital

Anbefalte innlegg

Jobber meg oppover ;)

i kveld ble det intervaller. 10 min oppvarming før 4min løp+3min gange ganget fire. Da var jeg sliten og svett hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og etter intervallene startet blindtarmen å gjøre vondt. Så den ble operert i går kveld. Dermed følger i hvert fall 2uker uten trening eller løfting.  Hurra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest- silje

Åh nei, stakkars deg!

Du får ha god bedring og "pleie" deg selv ;) Så kommer du nok inn i treningen igjen etterpå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, håper du får time nokså fort, å vente så lenge med varierende form og vanskelige bihuler er jo helt håpløst! Ser ut som du får til treninga superbra uansett da, og som Rainbow over her sier, utrolig imponerende med pull upsene :O Har noe å strekke meg etter der i alle fall, haha... Og jeg kjenner meg så igjen med det at man går hjemme og småspiser, en grunn til at jeg alltid drar på skolen for å skrive, med planlagt mat:fnise:

 

Edit: oi, jeg kom visst ikke til siste side før jeg svarte - shit, så kjipt med blindtarmen! God bedring, om ikke annet er det i alle fall et problem du aldri trenger å tenke på igjen :)

Endret av Diis
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke nok med at blindtarmen måtte ut- fikk jo så klart verk i magen, så da blir det en helg på sykehus. Hurra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest- silje

Åh nei! Føler med deg :troest:

Høres ut til at du har like mye flaks som meg :pinar:

Hva er det som er galt med magen din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så skummelt og kjipt og vondt og alt!! Håper du får masse smertestillende, hjelp og hvile og snart er tilbake i bra form! :klem:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg endelig hjemme fra sykehuset, og på bedringens vei. En uke innlagt nesten. Kan bare gå oppover herfra, right? :nori:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På sykehuset jeg ble operert på sa de jeg kunne så vidt begynne å trene etter to uker. Jeg stusset litt på det, syns det hørtes litt kjapt ut, men var litt for groggy til å spørre noe særlig mer. 

I dag hadde jeg besøk av sykepleiervenninnen (jobber på gastro, så er kjent med blindtarmer), og hun sa at jeg nok burde vente 6-8 uker før jeg trener noe særlig styrke/mage igjen... Og fra jeg husker da jeg var på gastro anbefalte de vel å vente 4-6uker tror jeg. Ca 6 uker det ser ut til at folk på nettet også har fått beskjed om. BLÆ! Jeg vil trene (ikke at jeg orker nå uansett da men). Er jo snart ferdig med to uker, men likevel.. 4-6 uker til uten trening/løfting? Får gå mye tur da. Og passe på kostholdet (etter jeg blir ferdig med antibiotika til mandag - har jo ikke matlyst)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Stille her om dagen... Har satt meg et mål om å gå minst 10000 skritt hver dag i det minste, helst minst 12000.

På torsdag begynte jeg å gå tur. Gikk dag rundt 30ish minutter

Fredag gikk jeg i en god time

Lørdag gikk jeg i 1,5 time tror jeg det ble

Søndag gikk jeg to timer 

Mandag var jeg på skole og så på jobb, så da ble det ingen tur (endte på rundt 8500 skritt).

Idag, tirsdag, ble det en stykk kald timeslang tur ca. Og 13500 skritt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, du må rett og slett ha hatt skikkelig uflaks, så kjedelig med blindtarmen i seg selv, men også verken og tida det tar før du kan trene... Fint at du får lagt inn en del turer da! Om det er en trøst er jo seks-åtte uker lite i det store bildet, en får heller prøve å slappe av og rehabilitere så godt som mulig så du er fit for fight når den "riktige" tida kommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh neeei! Kjenner meg veldig igjen i frustrasjonen (og nesten-desperasjonen) når man ikke kan trene. Jeg opererte ryggen for en del år siden (i huden) og fikk ikke trene på ca 1 mnd. Utrolig frustrerende, men hjelper litt å tenke på at det er av en grunn og at når hvileperioden er over er man sikker på å ikke få noen skader av å ha begynt for tidlig, og at kroppen trenger healingsprosessen. Godt du er hjemme fra sykehuset og i bedre form!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, Diis skrev:

Uff, du må rett og slett ha hatt skikkelig uflaks, så kjedelig med blindtarmen i seg selv, men også verken og tida det tar før du kan trene... Fint at du får lagt inn en del turer da! Om det er en trøst er jo seks-åtte uker lite i det store bildet, en får heller prøve å slappe av og rehabilitere så godt som mulig så du er fit for fight når den "riktige" tida kommer :)

 

8 timer siden, Rainbow skrev:

Åh neeei! Kjenner meg veldig igjen i frustrasjonen (og nesten-desperasjonen) når man ikke kan trene. Jeg opererte ryggen for en del år siden (i huden) og fikk ikke trene på ca 1 mnd. Utrolig frustrerende, men hjelper litt å tenke på at det er av en grunn og at når hvileperioden er over er man sikker på å ikke få noen skader av å ha begynt for tidlig, og at kroppen trenger healingsprosessen. Godt du er hjemme fra sykehuset og i bedre form!

Veldig sant. Det syke er at de sa at jeg kan trene etter to uker der jeg ble operert. Det er sinnsykt. Alle andre jeg snakker med sier jo 6-8 uker. Og med verk i tillegg. Blir nok å ta det litt rolig i starten. Skal ikke ha noe brokk e.l.! 

Håper bare den sinnsyke motivasjonen jeg hadde de tre forrige ukene holder seg videre hehe..

Dagens tur tok nok rundt 1,5t. Er foreløpig på 14863 skritt. Regner med å bikke 15000 iila kvelden da :phaedra:*netflixmaraton*:fnise:

Endret av elvital
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fortsatt med turgåing hver dag så vidt jeg husker. Var vel en dag jeg ikke gjorde det. I går slo jeg til med over 17000 skritt ila dagen. Målet nå er å bikke 10km, og gjerne 15000 skritt hver dag. Ikke alltid like lett. I hvert fall å komme opp i 100% aktivitet på klokken. So far i dag er jeg på 9,14km og 12886 skritt. Orker ikke å gå mer ute, var så sinnsykt surt, får se om jeg kanskje tar en tur til et senter e.l. (kjøpesenter altså) og slår ihjel litt tid/penger... *trenger nye sko*. Evt om jeg bare lar det være med det. Har i hvertfall kommet over 10000 skritt - det er viktigst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De siste dagene/uken har jeg roet litt ned på gåturene. Begynte med vondt i hofta og ryggen. Blitt noen km på asfalt, i sko som nok burde vært byttet ut før den slags bevegelser. Så tenkte det var lurt å roe ned. Nå er det bare å overleve helgen før det så smått er lov til å begynne å trene igjen. Det gledes. Føler meg ikke vel i kroppen min, kjenner på klær at jeg har gått opp, ser det selv i speilet.. Ikke god følelse. Så det blir bra. Praksis med litt aktivitet og trening. Satser på å nærme meg trivselsvekt innen sommeren, tror det bare er ca 4kg unna. I den grad man skal snakke om vekt da, er jo utseende som er viktigst. Kanskje jeg burde måle meg  og ta bilder også ila helgen, bare sånn for å ha? Husker jeg drev med det da jeg startet å trene (vel, daværende kjæreste gjorde det).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mål og bilder er bedre enn vekt, ja. Er jo bare å se på bilder av folk som har gått opp 5-10 kilo og likevel ser sykt mye bedre ut enn på førbildet. Jeg prøver egentlig å gjøre lite målinger sånn generelt, for jeg blir så demotivert om det går feil vei. 

Håper du føler deg bedre snart, både etter operasjonen og alle vondtene. Og masse god påååske! :hoppe: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DA var første økt på 6 uker gjennomført. Starter rolig nå de neste to ukene. Så skal jeg kjøre på. Løpingen gikk overraskende bra, så ser ut til at gåturene har hjulpet :) 

Dagens ble:

5 min gange+10min løping+5min gange på mølle

nedtrekk (6 sett)

Prøvde pull ups - klarte ikke én en gang... Før jeg ble dårlig tok jeg vel 5?

Push ups: 10+10+6+5

Gående utfall uten vekt: 4*20ish meter.

 

Vondt i rumpe/lår nå hihi

Har tatt ett bilde forfra med klær på treningssenteret. Bør ta fra siden og bak og tenker jeg, men bør kanskje få litt hjelp til det..

Håper alle har hatt en fin påske :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du er i gang igjen! Er sikker på at du kommer deg opp på alle tingene fort igjen. Tok du 5 pullups uten hjelp? Jeg har ikke engang turt å prøve uten hjelp! :fnise: 

Jeg fikk kjæresten til å ta bilder av meg før, men det ble litt uromantisk, så nå tar jeg det selv så godt det lar seg gjøre. Holder tlf bak hodet og står med ryggen til speilet for å ta ryggen. Ikke optimalt, men.

Håper formen fortsetter å stige og at påsken var bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok 5 uten hjelp ja :) Har brukt lang tid på å komme dit da, hehe. 

Har jo ikke noen kjæreste-kjæreste nå, så får prøve å gjøre det selv så godt det lar seg gjøre ja.. Alt er jo bedre enn ikke noe! 

I går kveld var jeg på en første-date med en fyr. Skulle gå tur. Han hadde dårlig tid tror jeg, endte med å nesten måtte småløpe ved siden av :fnise: Prøvde å si at jeg hadde vært på første trening pga treningsforbud osv, hint hint la oss roe ned litt her, men nei :dany: Blir ikke noe ny date med han (det var det flere grunner til da :fnise:).Turen som vanligvis ville tatt meg en halvtimes tid kanskje ble unnagjort på under 20 min!

Ble plutselig trening i dag også, selv om det var hviledag på planen. Men når treningskompisen skulle, så var det jo klart at man ble med hehe. Digresjon: Jeg har jo satt opp program til han. Da vi ble kjent led han virkelig av kukerundtsyndromet og gjorde ikke noe fornuftig. Nå har jo jeg pisket han rundt i 3mnd før jeg ble dårlig, også fortsatte han alene nå i disse ukene jeg har vært ute av spille. I februar tvang jeg han til å begynne med negative chins. 3 stk, hver økt + nedtrekk. Og nå klarte han plutselig 4sett*3reps med chins! Og har økt nedtrekk med... 30ish kg på arbeidssettene. Og i tillegg til å ha økt styrke har han gått ned en betydelig del fett. Må si jeg syns det er gøy når noe jeg har brukt tid og energi på (både å sette opp program, og å piske han rundt :fnise:) funker altså! Håper bare det funker på meg også hehe :phaedra:

Digresjon til side. I dag ble det

totalt 17 min på møllen, 7 var løping. Hadde da gått til treningen så fort jeg klarte med skikkelig støle lår etter gårsdagen, i oppoverbakke.

Planken: 3*1min

Leg curl 

Pull ups - klarte 4sett med 2 reps

Benkpress med manualer - gikk ikke så mye ned i vekt, men kjent det begynte å strekke litt i magen så da presset jeg ikke på

Biceps curl med liten stang 

Triceps extension i kabel

 

I morgen blir det TRENINGSfri hehe. Må få restituert denne kroppen litt kjenner jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...