Gå til innhold

En investering i helsa - mer aktivitet og litt færre kilo


Diis

Anbefalte innlegg

Gjest gjest- silje

Jeg tror ikke du skal henge deg opp i vekten du bruker i øvelsene. Det viktigste er teknikken og at den sitter bra! Det er tungt i starten, så det krever at en holder den rette stillingen slik at en ikke ødelegger seg :)

 

Ser du er flink med maten, du er jo så aktiv at det skader sikkert ikke å øke litt i kcal, hvis du enda ligger på 1500-1600? Kroppen har godt av å få litt ekstra, spesielt de dagene du trener styrke ;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 timer siden, gjest- silje skrev:

Jeg tror ikke du skal henge deg opp i vekten du bruker i øvelsene. Det viktigste er teknikken og at den sitter bra! Det er tungt i starten, så det krever at en holder den rette stillingen slik at en ikke ødelegger seg :)

 

Ser du er flink med maten, du er jo så aktiv at det skader sikkert ikke å øke litt i kcal, hvis du enda ligger på 1500-1600? Kroppen har godt av å få litt ekstra, spesielt de dagene du trener styrke ;)

Det er et veldig godt poeng, tror det viktigste for meg egentlig er å ikke la meg "rives med i øyeblikket" av alle rundt meg, alltid litt demotiverende når jeg er dritfornøy med 40 i markløft og hun ved siden av bare lesser på med 50 kg i knebøy:fnise: Spesielt knebøy synes jeg er litt tricky, så må prøve å stabilisere der og finne ut hva som funker og ikke funker. 

Ligger på sånn 1400-1500, da jeg fortsatt har litt igjen jeg vil bli kvitt - har ikke veid meg siden jul da, det har jeg ikke turt, men er fornøyd med hvordan jeg føler meg og hva jeg ser i speilet, så får ta det når jeg vet kroppen ikke er oppblåst og vannete på grunn av mensen og sånn. Ingen hast! Bare håper det ikke blir noen alt for store overraskelser. 

I dag ble det spinning, 4x4-intervall som sved skikkelig, pluss pushups, crunch i slynge, oblique twist, gående utfall og biceps curl. Akkurat det med gående utfall var litt gøy - før har jeg alltid synes det har vært litt vanskelig, mye fordi jeg aldri helt har kjent hvor det skal ta - i dag derimot! Jeg følte jeg var så mye mer i kontakt med muskulaturen, og det var mye lettere i dag enn det pleier å være, til og med etter spinning! Tar det som et tegn på at jeg i alle fall gjør noe riktig med knebøy og markløft som jeg såvidt har prøvd meg på i det siste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig sant som gjest - silje skriver, viktigst er formen. Funker ikke med mye vekt men dårlig form. Da ødelegger du bare kroppen og må starte helt på scratch, og kanskje ødelegger du "for godt". Selv om det er demotiverende når personen ved siden av tar mer enn deg, må du bare tenke på at du er deg, og hun er hun ;) 

Vekt har jo egentlig ikke så mye å si, så lenge du liker hva du ser i speilet :) Mensen og syklus og slikt er teit - hehe - blir så sykt oppblåst/vannete selv :(

Så bra at du kjente utfall! Har planer om å trene ben selv i dag. Grugleder meg :fnise: Jeg har begynt å kjenne nå at jeg må virkelig begynne å trene underarmene pga utfall, sliter med å holde manualene lenge nok (får vondt i ryggen når jeg legger en stang på ryggen, så må bruke manualer)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest- silje
1 time siden, elvital skrev:

 

Så bra at du kjente utfall! Har planer om å trene ben selv i dag. Grugleder meg :fnise: Jeg har begynt å kjenne nå at jeg må virkelig begynne å trene underarmene pga utfall, sliter med å holde manualene lenge nok (får vondt i ryggen når jeg legger en stang på ryggen, så må bruke manualer)

Måtte bare svare på denne: det finnes slike bånd en kan bruke til å avlaste handleddene med. Det er veldig omdiskutert, da man opparbeider seg greps styrke etter hvert som en trener, så mange mener at det da ikke er nødvendig, men jeg bruker det for å avlaste hendene/ armene.

 

1 time siden, Diis skrev:

Det er et veldig godt poeng, tror det viktigste for meg egentlig er å ikke la meg "rives med i øyeblikket" av alle rundt meg, alltid litt demotiverende når jeg er dritfornøy med 40 i markløft og hun ved siden av bare lesser på med 50 kg i knebøy:fnise: Spesielt knebøy synes jeg er litt tricky, så må prøve å stabilisere der og finne ut hva som funker og ikke funker. 

Ligger på sånn 1400-1500, da jeg fortsatt har litt igjen jeg vil bli kvitt - har ikke veid meg siden jul da, det har jeg ikke turt, men er fornøyd med hvordan jeg føler meg og hva jeg ser i speilet, så får ta det når jeg vet kroppen ikke er oppblåst og vannete på grunn av mensen og sånn. Ingen hast! Bare håper det ikke blir noen alt for store overraskelser. 

I dag ble det spinning, 4x4-intervall som sved skikkelig, pluss pushups, crunch i slynge, oblique twist, gående utfall og biceps curl. Akkurat det med gående utfall var litt gøy - før har jeg alltid synes det har vært litt vanskelig, mye fordi jeg aldri helt har kjent hvor det skal ta - i dag derimot! Jeg følte jeg var så mye mer i kontakt med muskulaturen, og det var mye lettere i dag enn det pleier å være, til og med etter spinning! Tar det som et tegn på at jeg i alle fall gjør noe riktig med knebøy og markløft som jeg såvidt har prøvd meg på i det siste :)

 

Ja, jeg også kjenner på det med vektene, og jeg kan fint lese andre sine logger og tenke wow! Men jeg trener jo hjemme og har ikke sikring/stativ til knebøy og har heller ikke så ekstremt mye vekter (skal kjøpe snart), så jeg trener gjerne med stopp, eller senker ekstra seint ned/opp, og veksler på rep/sett for å gjøre det tyngre. En trenger ikke så mye vekter for å få det tungt nok ;) 

Det er du som konkurrerer med deg selv, ikke mot andre. Det er det som er litt dumt med styrketrening, er at man gjerne ser på alle andre, men en kan ikke ta snareveier ved styrketrening, fordi det fungerer ikke slik. Da kan det gå veldig galt og en kan ødelegge seg selv.

Så jeg synes tallene dine er kjempebra og så synes jeg du er så flink å trene så allsidig som du gjør, du gjør nesten alt du!

Endret av gjest- silje
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke 1400-1500 veldig lite? Jeg har fått opp ca 2000 på macroplan nå, og likevel går jeg ofte litt over. Det du nevner med sammenligning er noe av grunnen til at jeg ikke trives på senter. Blir så stressa av å se på andre og føle at andre ser på meg. Høres veldig kult ut med gående utfall, at du følte du fikk det til på helt riktig måte! Det må forøvrig være noe av fordelen med treningssenter, du kan spørre de som jobber der om hjelp. Ikke at du gjorde det nå, men det å ha muligheten.

Bånd til å avlaste håndledd med hørtes bra ut. Sliter i tricep-pushups!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioioi, her var det lenge siden sist! Det har gått i hundre og tjue, mildt sagt, med evig lange skoledager med masteroppgave, trening på morgenen, og kollaps i senga med middagen før jeg sover som en stein til morgenen etter. Men jeg har det fint altså, og det går nokså fint med treningen! Det har gått i mye av det samme som før; svømming, mandags-gruppetimen, litt spinning, litt styrke, og jeg trives egentlig godt med det. Hovedproblemet mitt er at jeg føler jeg aldri får restituert skikkelig, jeg vil jo helst trene et eller annet gøy hver dag, men noen ganger bare kjenner jeg at kroppen trenger en pause. Spesielt kjenner jeg på at beina nokså ofte kjennes jelly, og det er litt kjedelig med tanke på knebøy og sånn. Det er vel bare et tegn på at jeg egentlig bør bortprioritere spinning feks, men hey, nå er ikke akk målet å bli råsterk, så foreløpig fungerer det greit slik jeg holder på nå. Har såvidt begynt å prøve meg på pull-ups med strikk da, for et styr:fnise: 

 

Takk for at dere gidder å stikke innom og gi tilbakemeldinger :mrgeen: @Rainbow det var liksom det kaloriinntaket jeg lå på i vår og sommer, som jeg følte fungerte fint - jeg gikk ned en del, følte jeg fikk i meg nok mat, og da kunne jeg fint skeie ut litt i helgene med god samvittighet. Nå kjenner jeg litt på at jeg gjerne vil kvitte meg med de siste kiloene, så derfor har jeg lagt meg såpass lavt - jeg tenker at så lenge jeg ikke føler meg sulten, kroppen fungerer og jeg spiser litt ekstra innimellom, så vil jeg prøve å ligge der til noen kilo til er borte. Men jeg skal være obs på det! :)

 

Nå skal jeg prøve å være litt jevnere her, for det er jo så gøy å se tilbake på hva man har gjort, og ikke minst kommunisere litt med dere andre. Dagens mat: 

- frokost: soyaespresso, powermuffins, yoplait dobbel 0 
- lunsj: salmalaks med mango, sesamfrø, soyasaus og mango :mrgreen: (studentluksus på sitt beste)
- mellom: go morgen zero eller questbar, et eple 
- middag: bønnepasta med chunky grønnsakssaus og karbonadedeig av svin 

For å si det sånn, dette er en matdag å se frem til! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ut som det går i ett der ja! Bare pass på å få i deg tilstrekkelig med næringsstoffer, og at du får slappet av nok, så du ikke går på en smell! Lett å bli syk når dagene går i ett ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.2.2017 den 13.59, elvital skrev:

Høres ut som det går i ett der ja! Bare pass på å få i deg tilstrekkelig med næringsstoffer, og at du får slappet av nok, så du ikke går på en smell! Lett å bli syk når dagene går i ett ;)

Ja, kroppen er flink til å si i fra og jeg er nokså flink til å lytte, så passer på altså! Merker det er litt utfordrende å stå opp så tidlig som seks flere dager på rad, da jeg sjelden rekker å legge meg så det blir åtte timer søvn (som jeg tror er nokså optimalt for meg). Får bare tilpasse det litt, jeg er jo veldig fan av rutiner, så må finne ut av noe som funker :)

Forrige uke ble helt middels med trening; på grunn av ny HPV-vaksine-runde ble det bare tre treningsøkter, pluss at jeg gikk litt til og fra skolen. Heldigvis er armen mye bedre nå enn sist gang, så i dag var det full fres igjen på gruppetime som vanlig :) Helga ble ganske bra snacks-messig, det ble en del mat spesielt på grunn av tapas på restaurant lørdag, men det er ikke så nøye. Som jeg har sagt tusen ganger før: jeg koser meg gjerne med mat innimellom, så lenge jeg får kontroll på snackinga. Allikevel kjenner jeg litt på det, da jeg fortsatt har noen kilo å bli kvitt, og jeg merker det er litt vanskelig med like god selvdisiplin som jeg hadde i fjor vår. Logging i ukedagene og veiing hver annen uke tenker jeg er et fint sted å starte, hadde vært gøy å nå målet til sommeren, uten at det blir hysterisk selvsagt. Jeg skal jo i tillegg levere masteroppgave denne våren, så kan liksom ikke satse på å gå all in hele tiden heller, da oppgaven må stå i hovedfokus når det nærmer seg. Den tid den sorg! 

Forrige uke ble latterlig sløv med tanke på armhevinger og pull ups-trening, og det blir det ikke akkurat resultater av, så denne uka må jeg gå litt mer bestemt til verks igjen :)

 

Dagens mat: 
- frokost: soyaespresso, powermuffins, dobbel 0 
- lunsj: tre rugsprø med to egg og kaviar 
- mellom: gulrøtter og noen pizzarester fra helgen 
- middag: blomkålsuppe med bogskinke-rester fra helga 

Hadde forsåvidt en liten trenings-seier i dag: jeg turte, og klarte, å ta box jumps på den høye boksen på treningssenteret! Var jo lekende lett når jeg først begynte :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns du har et sunt og fint forhold til dette med at det er lov å snacke litt innimellom! Det er noe av det jeg liker best med macrogreiene IIFYM. Ingen mat er egentlig forbudt selv om man selvsagt skal se på micronutrients også, og prøve å spise så rent som mulig. Så lenge det passer med macroene kan man spise det meste. I går mangla jeg feks masse karbohydrater på kvelden - yay for sjokoladekake! ;)

Knallbra med boxjump! Det er skummelt, så det syns jeg var kjempetøft å både tørre og klare! :danse: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Rainbow skrev:

Syns du har et sunt og fint forhold til dette med at det er lov å snacke litt innimellom! Det er noe av det jeg liker best med macrogreiene IIFYM. Ingen mat er egentlig forbudt selv om man selvsagt skal se på micronutrients også, og prøve å spise så rent som mulig. Så lenge det passer med macroene kan man spise det meste. I går mangla jeg feks masse karbohydrater på kvelden - yay for sjokoladekake! ;)

Knallbra med boxjump! Det er skummelt, så det syns jeg var kjempetøft å både tørre og klare! :danse: 

Det høres jo veldig fornuftig ut, jeg tror totalt forbud for enkelte ting man i utgangspunktet liker godt er en dårlig greie med mindre man klarer å slutte å tenke på det, i verste fall ender man med å ikke tenke på annet nettopp fordi det er forbudt, også sprekker man, også får man dårlig samvittighet og hele den regla der... Som en venninne av meg sa så fint her en dag; det er overraskende mye livsglede i en pose smågodt :mrgreen: og det kan jeg absolutt være enig i, til en viss grad. Hvordan er makroene fordelt sånn cirka? Hadde vært litt gøy å sammenligne med Lifesumen min, som insisterer på henholdsvis 144 g karbs, 90 g protein, og 56 g fett. Vanligvis går jeg over på proteiner, litt/en del mindre karbs og omtrent lik fettmengde :) Det er jo som oftest  tilfeldig da, men stort sett slik det blir med hverdagskostholdet. 

Og takk, jeg er veldig fornøyd med meg selv på akkurat det, haha :mrgreen: Små seiere kan også være store! 

I dag ble det 2000 meter i svømmebassenget; cirka 500 meter ble crawl. Har nok blitt litt flinkere til det selv om det ikke kjennes sånn, i alle fall misliker jeg det litt mindre enn før...:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens sirkeløkt, tre runder: 

- klatre frem og tilbake i Monkey Bar 
- etbeins strake markløft x10, 20 kg
- rygghev x10
- pushups x10 - en blanding av strake, eksentriske og knær
- sittende båt - 50 sek 
- bridge squat - x10, 12 kg 
- doble press x10, 12x2 kg 
- klatreplanke 40 sek 
- burpees x12 
- magecrunch i slynge

Akkurat passe slitsomt, og en haug med morsomme øvelser som rett og slett gjør det skikkelig gøy å være på trening :) Har kjent litt på et kne/knærne i det siste, og det er ikke gøy - prøvde dermed å unngå alt av tunge squats og utfall. Ble sliten uansett, og trælende inni hendene blir stadig større:fnise:

Dagens mat: 

- frokost: mager cottage cheese med sukkerfritt syltetøy 
- lunsj: espresso med skummet melk, speltlomper, hamburgerrygg, avokado, ruccolamix 
- mellom: enten en questbar, go morgen zero eller to speltlomper med noe godt på, et eple 
- middag: blomkålris med grønnsaksboller fra IKEA og hjemmelaget tomatsaus - NAM!! :D 
- kvelds: en skive eller to rugsprø med litt pålegg. 

Dagen i dag blir litt dum og oppdelt, og vanskelig å få til uten å sulte i hjel mellom de ulike transportetappene og stedene jeg bør være. Jaja, får bare tilpasse det så godt som mulig og være flink med mellommåltidene! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helga ble kakefest i anledning kjærestens bursdag - får skylde på selv for at jeg er en såpass flink baker:fnise::mrgreen: Ny uke er i gang nå i alle fall, etter en egentlig ganske ålreit forrige uke :) Litt mangel på aktivitet i helga, men det var fullt kjør med besøk og forberedelser og diverse styr, så det ble med en gåtur til og fra butikken på lørdag, det ble da noen kilometer det også. I dag startet jeg uka med trappeløp, seks etasjerx14 (skulle være 15, men ble visst en feiltelling der et sted), annenhver med å løpe enkle og doble trinn. Skulle egentlig på gruppetime, men har tydeligvis IGJEN klart å booke noen timer jeg har glemt å avbooke og dermed fått bookingsperre på treningssenteret......... Må ut med 75,- for å oppheve den, er ikke så mye, men sure penger uansett når det utelukkende skyldes egen sløvhet, haha. Jaja. Håper alle får en fin uke! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens trening: svømming! 2000 meter bryst, crawl og til og med 100 meter rygg. Crawlinga går så mye bedre nå, og det er digg! Tror bare jeg må slutte å tenke så mye og bare roe helt ned, hadde vært gøy å klare å svømme noen lengder sammenhengende uten å føle at jeg drukner. Også er jeg veldig støl i leggene etter trappeløp i går... :mrgreen:

Dagens mat: 
- frokost: powermuffins, soyaespresso, dobbel 0 vanilje 
- lunsj: rugsprø med egg og kaviar 
- middag: blomkålsuppe med kalkunbacon og en skive grovt brød (nam, jeg gleder meg allerede, haha) 
- mellom: gulrot, eple, en questbar eller go morgen zero 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er så fantastisk støl i leggene etter trappeløp at det ikke skulle vært mulig! Kjennes ut som jeg har en stor vond klump inni hver legg, som til og med protesterte da jeg dro på meg treningstightsen i dag, haha. Derfor ble det fokus på alt annet enn bein på dagens treningsøkt :)
 

Sirkeltrening, 3 runder: 

- pull ups i "maskin" med vektavlastning - fikk ikke helt taket på denne, men prøvde i alle fall 
- push ups x10 (bare strake, veldig fornøyd!) 
- crunch i slynge 
- sittende roing x10 (fra 19 til 33 kg) 
- omvendte fliesx10 (5x2 kg) 
- halo chopsx16 (12 kg kettlebell) 
- doble kettlebellpress x10 (8x2 kg) 
- oblige twist+båtx5 (10 kg ball) 
- rygghev 
- en slags franskpress x10 (vektstive 10 kg) 

En helt fin treningsøkt på en litt tung dag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest- silje

Wow flink du er!

Det er grusomt å få gangsperre i leggene! Husker sist jeg hadde det, og jeg klarte nesten ikke å gå ned trappa, eller sitte med leggene inntil sofaen :sjokkbla: Så jeg har fint lært meg til å tøye leggene nå..

Jeg tror heller ikke på at en skal være helt avholden på alt en liker. Jeg spiser gjerne litt innimellom, men da i mindre mengder. Jeg merker at hvis jeg har vært kjempestreng så går jeg bananas i skapet, og får i meg mye mer, enn det jeg bør. Så da er det bedre med litt av og til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.3.2017 den 20.30, gjest- silje skrev:

Wow flink du er!

Det er grusomt å få gangsperre i leggene! Husker sist jeg hadde det, og jeg klarte nesten ikke å gå ned trappa, eller sitte med leggene inntil sofaen :sjokkbla: Så jeg har fint lært meg til å tøye leggene nå..

Jeg tror heller ikke på at en skal være helt avholden på alt en liker. Jeg spiser gjerne litt innimellom, men da i mindre mengder. Jeg merker at hvis jeg har vært kjempestreng så går jeg bananas i skapet, og får i meg mye mer, enn det jeg bør. Så da er det bedre med litt av og til.

Hihi, takk! Altså, jeg løp trapper på mandag og kjente det fortsatt på fredag!! Det er jo helt vilt egentlig, men satser på det ikke blir på langt nær like ille neste gang... Burde nok kanskje ha tøyet litt selv, eller brukt en foam roller på treningssenteret, selv om jeg sikkert hadde sittet der og grått, haha:fnise: 

Så enig i den mentaliteten! Har bare vært litt lite flink til å praktisere den i det siste, det har liksom jevnt over blitt litt for mye av det gode i helgene, og da føler jeg at jeg bare ødelegger for det bra opplegget jeg faktisk klarer å følge helt utmerket i ukedagene... 

Så var det den vekta, da. Dere husker kanskje at jeg bikket nok et rundt tall før jul som "jeg ikke skulle over igjen!"? Jada, så lang tid tok det... Fader altså, kan ikke annet enn å bli litt irritert på meg selv, nå veier jeg faktisk 3 kg mer enn jeg gjorde før jul, og det plager meg kanskje ekstra mye fordi jeg stort sett aldri gikk oppover igjen i det hele tatt i fjor, men heller gikk stabilt nedover med litt "platåer" her og der. Jeg tror mye handler om at jeg må bli flinkere til å skjerpe inn i helgene, for ellers spiser jeg bra i ukedagene (synes jeg selv i alle fall). På toppen av det hele er det nå to helger med festing fremover (den ene er min egen bursdag som jeg feirer med to andre, den andre er innflytningsfesten til bestevenninna), så jada... :dry: Forhåpentligvis lesson learned, er spent på hvordan det blir fremover. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Og forresten! 35 strake pushups (i sett da), og 40 og 47 kg i nedtrekk i går :mrgreen: Det er jeg veldig fornøy med, om ikke annet. I dag ble det 2000 meter bryst og crawl, så digg når dagsformen er super og det bare går lett som en lek!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens trening: 45 min spinning, merket veldig godt at det var en liten stund siden sist! Etterfulgt av litt styrke: 

- nedtrekk: 40 kg x10x2, 47 kg x9
- sittende roing: 33 kg x10x2, 40 kg x7 
- pushups: 10x2 strake, 10x knær 
- liggende rygghev: 3x10
- planke 1 min 
- markløft: 30 kgx10, strake 35 kg x10, "vanlige" 40 kg x10

Puh, da var det unnagjort for dagen :mrgreen: Klarer ikke helt å bestemme meg for om jeg liker spinninginstruktøren eller ikke, haha. I starten maser hun alltid om at det skal være en rolig økt, gjerne bruke den som restitusjon, referer til at vi ikke skal opp på mer enn sånn 75-80% av makspuls, ikke melkesyre, og blablabla - så går det ti minutter, også høres det sånn her ut i stedet: "MER MOTSTAND NÅ! DET ER IKKE VITS I Å SITTE DER Å SLAPPE AV! DU BLIR IKKE STERKERE, DU BRENNER IKKE MER KALORIER, DU NÅR IKKE MÅLENE DINE HVIS DU IKKE TØR Å KOMME DEG UT AV KOMFORTSONEN!!!!", og jeg blir litt sånn:sjokkbla: jeg er enig i det, men var ikke det her i utgangspunktet en passe rolig økt hvor man heller styrer intensiteten selv...? Ikke for det, ble kjempesliten jeg, men sliter litt med at det høres så koselig ut i starten også er det blodsmak i kjeften før du vet ordet av det:fnise:

Mat: 
- frokost: powermuffins, yoplait double 0, soyaespresso 
- lunsj: rugsprø med egg og kaviar 
- mellom: druer, en bar eller en yoghurt 
- middag: marinertovnsbakt laks med avokado, mango, vårløk, paprika, ingefær og chili :mrgreen: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wohoooo for pushups!! :hoppe: Du har jo kommet kjempelangt med dem, dritbra!!

Har du stang eller manualer på markøft? Siden jeg selv bare har manualer skriver jeg allid ned vektene på 1 manual og ikke begge, men regner med du ikke har 40 kilo pr manual!

hahaha, hun instruktøren hørtes jo klin gæren ut! :hoho: Kanskje hun enten vil dere skal la være å være redde før økta begynner eller ombestemmer seg når hun er i gang eller glemmer hva hun har sagt? 

Oh, hva var oppskriften på de powermuffinsene igjen? Nå har jeg muffinsbrett og skal jo spise så mye, så nå trenger jeg litt variasjon! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest- silje

Alle har opp og nedturer når det gjelder vekta, den går sjeldent bare ned. Vann, tarminnhold, muskelmasse (du trener jo mer styrke nå) og hormoner virker inn på vekta hele tiden. Og begynner du å stresse, så kan jeg garantere deg at den enten står bom fast, eller øker ;) Så legg den litt bort og heller prøv å spise litt mindre dritt i helgene - som du selv sier. Hvis helgene ødelegger, så kan du starte med å legge inn et ekstra måltid hver dag? Det kan jo være at du spiser for lite i ukedagene og derfor blir du litt matsyk når helgen kommer?

Det er bedre å for eks spise 1800kcal hver dag - også i helgene, enn å spise 1600kcal i ukedagene og så ende opp med å overspise i helgene. Altså, jeg hadde nok økt litt, og sett om det hjelper på. Du er jo tross alt veldig aktiv, så det kan være at kroppen ikke får nok, og at det er derfor helgene går så dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...