Gå til innhold

Turn on/off ved jenter?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Castielz
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Personlig tror jeg ingen av de eksisterer. Man må utenlands for å finne de. Miljøskadet er de fleste, og de ødelegges i stadig yngre alder.

Anonymkode: 23f98...940

Ble vi skilt ved fødselen? :O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, Lady Stardust skrev:

Men da er vel egentlig ikke du den type mann disse jentene er ute etter heller. Du finner deg ei som ikke bryr seg om å gjøre det bra for seg selv, som du kan ta i ræva etter å ha gitt henne lommepenger til shopping, og hun finner seg en som syns det er en bra ting at hun klarer seg selv, og er stolt av jobben hun gjør. 

Her er det vel kanskje bare snakk om øyeblikkets turn offs og tun ons. Jeg synes det er vanskelig å bli, i øyeblikket, tent av ei som oser av intellekt og dypsindighet. "jeg tenner på intelligens" er jo en ganske vanlig uttalelse. Jeg har vanskelig for å forstå hva det er med en skarp hjerne som skaper seksuell tenning. I et langsiktig forhold er jo dette viktig, men det skaper da ikke bånntenning i øyeblikket eller? Er det forskjell på menn og kvinner her?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, fotosyntesen skrev:

Her er det vel kanskje bare snakk om øyeblikkets turn offs og tun ons. Jeg synes det er vanskelig å bli, i øyeblikket, tent av ei som oser av intellekt og dypsindighet. "jeg tenner på intelligens" er jo en ganske vanlig uttalelse. Jeg har vanskelig for å forstå hva det er med en skarp hjerne som skaper seksuell tenning. I et langsiktig forhold er jo dette viktig, men det skaper da ikke bånntenning i øyeblikket eller? Er det forskjell på menn og kvinner her?

Det er mulig det er forskjell på menn og kvinner der ja, men jeg tror heller forskjellen ligger på individnivå. Jeg kan bli veldig tent av en kar som er intelligent, nettopp på grunn av intelligensen. Jeg har vært borti mannfolk som kan bli det samme. Og det finnes de som ikke skjønner at man kan tenne på slikt, på samme måte som at jeg ikke forstår hvordan folk kan tenne på føtter. Likevel skjønner jeg at de som sier de tenner på føtter faktisk gjør det. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PseudonymBruker
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

I hovedsak til dere gutta; hva er det ved ei jente som dere finner interessant, og hva gjør hun totalt uaktuell? 

Vil gjerne høre hva dere mener er turn on og turn off med oss jenter :fnise:

Anonymkode: d5a97...0d5

 

  • Humor. Det finnes utrolig mange søte damer overalt, men det finnes få damer som er søte OG har god humor. Nå er humor veldig subjektivt da, så et eksempel på god humor for meg er å være sammen med dama og prate om helt absurde ting, sånn som de gjør i Radioresepsjonen. Mange damer jeg møter blir fort veslevoksne på en måte når det gjelder humor, så de som tør å "slippe ut barnet i seg" av og til selv om de er voksne (i hverdagen, og ikke bare på soverommet) setter jeg veldig pris på.
  • Tenke logisk og rasjonelt. Damer som er slik er så mye enklere å forholde seg til. Det er frustrerende å diskutere med noen som helt plutselig kan gå i følelsesmessig vranglås. 
  • Omsorg/godhet. Og da tenker jeg ikke på omsorg for seg selv og de som er de nærmeste, for det kommer av seg selv. Jeg tenker på de damene som har evnen til å se litt lengre enn sin egen nesetipp og som bryr seg om de som ikke har det så godt i samfunnet. For å ta et eksempel. Husker ei jente jeg syntes var søt for mange år siden. Hun hang sammen med en jentegjeng med andre søter jenter. En dag så var det sånn at disse var samlet og ved siden av så var en av samfunnets mindre heldige mtp utseende, klesstil og hygiene. Men han var en god person. De andre jentene overså han, men denne jenta gikk bort til han og viste interesse for det han holdt på med. Der og da så var jeg solgt. 
  • Ærlighet. Sier seg selv. 
  • Flink på forholdsrelatert kommunikasjon.
  • Et aktivt fohold til å ta vare på kroppen sin. Men ikke så mye trening at det går veldig mye ut over fritiden etter jobb.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Castielz skrev:

Ble vi skilt ved fødselen? :O

Bror? Er det deg? :cry3:

Jeg har savnet deg.

Anonymkode: 23f98...940

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok grunnen til at jeg skrev at jeg var mer interessert i å ta henne i toern, er fordi nettopp dette:

Kvinner som finner høy utdannelse attraktivt hos menn, tror nemlig at menn syns det samme om de. Akkurat som at menn som elsker å få nakenbilder, tror damer elsker å få bilder av pikken deres. Mange menn syns det er fint at hun har en mastergrad, men det er ikke akkurat noe å rope hurra over. Sitter dama der og snakker om sin karriere som om det er det eneste beste hun har å by på, så blir jeg ikke mer interessert.

Jeg blir mer interessert i de andre tingene jeg påpekte. Menn ser etter andre ting enn kvinner. Så lenge hun ikke er totalt håpløs med penger så spiller det ingen rolle om hun har PhD eller vanlig videregående. 

Anonymkode: 23f98...940

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

49 minutter siden, mini-mio skrev:

sikkert en som bedriver massing :P

 

Og hva er massing?

Anonymkode: 30f68...06f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Og hva er massing?

Anonymkode: 30f68...06f

lurer jeg også på

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, PseudonymBruker skrev:

 

  • Humor. Det finnes utrolig mange søte damer overalt, men det finnes få damer som er søte OG har god humor. Nå er humor veldig subjektivt da, så et eksempel på god humor for meg er å være sammen med dama og prate om helt absurde ting, sånn som de gjør i Radioresepsjonen. Mange damer jeg møter blir fort veslevoksne på en måte når det gjelder humor, så de som tør å "slippe ut barnet i seg" av og til selv om de er voksne (i hverdagen, og ikke bare på soverommet) setter jeg veldig pris på.
  • Tenke logisk og rasjonelt. Damer som er slik er så mye enklere å forholde seg til. Det er frustrerende å diskutere med noen som helt plutselig kan gå i følelsesmessig vranglås. 
  • Omsorg/godhet. Og da tenker jeg ikke på omsorg for seg selv og de som er de nærmeste, for det kommer av seg selv. Jeg tenker på de damene som har evnen til å se litt lengre enn sin egen nesetipp og som bryr seg om de som ikke har det så godt i samfunnet. For å ta et eksempel. Husker ei jente jeg syntes var søt for mange år siden. Hun hang sammen med en jentegjeng med andre søter jenter. En dag så var det sånn at disse var samlet og ved siden av så var en av samfunnets mindre heldige mtp utseende, klesstil og hygiene. Men han var en god person. De andre jentene overså han, men denne jenta gikk bort til han og viste interesse for det han holdt på med. Der og da så var jeg solgt. 
  • Ærlighet. Sier seg selv. 
  • Flink på forholdsrelatert kommunikasjon.
  • Et aktivt fohold til å ta vare på kroppen sin. Men ikke så mye trening at det går veldig mye ut over fritiden etter jobb.

Fin og utdypende liste. Kan du forklare hva du legger i å ha et aktivt forhold til å ta vare på kroppen sin? Normalt stell og holde kroppen fin, eller bodylotion fem ganger om dagen, hairextensions, timesvis på badet osv? 

Anonymkode: 2de30...b9d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor blir damer så butthurt med en gang menn nevner noe de ikke liker ved ei dame? :laugh: er liksom helt greit om det er den andre veien.

Endret av 123Sol
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, PseudonymBruker skrev:

 

  • Humor. Det finnes utrolig mange søte damer overalt, men det finnes få damer som er søte OG har god humor. Nå er humor veldig subjektivt da, så et eksempel på god humor for meg er å være sammen med dama og prate om helt absurde ting, sånn som de gjør i Radioresepsjonen. Mange damer jeg møter blir fort veslevoksne på en måte når det gjelder humor, så de som tør å "slippe ut barnet i seg" av og til selv om de er voksne (i hverdagen, og ikke bare på soverommet) setter jeg veldig pris på.
  • Tenke logisk og rasjonelt. Damer som er slik er så mye enklere å forholde seg til. Det er frustrerende å diskutere med noen som helt plutselig kan gå i følelsesmessig vranglås. 
  • Omsorg/godhet. Og da tenker jeg ikke på omsorg for seg selv og de som er de nærmeste, for det kommer av seg selv. Jeg tenker på de damene som har evnen til å se litt lengre enn sin egen nesetipp og som bryr seg om de som ikke har det så godt i samfunnet. For å ta et eksempel. Husker ei jente jeg syntes var søt for mange år siden. Hun hang sammen med en jentegjeng med andre søter jenter. En dag så var det sånn at disse var samlet og ved siden av så var en av samfunnets mindre heldige mtp utseende, klesstil og hygiene. Men han var en god person. De andre jentene overså han, men denne jenta gikk bort til han og viste interesse for det han holdt på med. Der og da så var jeg solgt. 
  • Ærlighet. Sier seg selv. 
  • Flink på forholdsrelatert kommunikasjon.
  • Et aktivt fohold til å ta vare på kroppen sin. Men ikke så mye trening at det går veldig mye ut over fritiden etter jobb.

Som dame så kjenner jeg meg igjen i det du sier er bra egenskaper. Det er også noe jeg bestreber meg etter å være. Jeg er i hvert fall en person som menn liker å være sammen med som venn, og jeg har ofte beundrere rundt meg. Men jeg har ett stort problem, og som også er grunnen for at jeg for det meste er singel - jeg er elendig på forholdsrettet kommunikasjon. Fordi jeg vet menn får helt noia av mas og urasjonelle samtaler og er litt mer "skjøre" så jeg er så redd for å virke som en slik dame og ender derfor med å holde kjeft. Jeg er så redd for å skremme vekk mannen, at jeg blir for passiv når det kommer til kommunikasjon. I alle år har jeg hørt om menn som klager på damer og alt deres mas og jeg vil ikke være noen masekjærring eller stille krav til menn :P  men det funker dårlig gitt. Jeg skjønner jo at man faktisk MÅ stille en del krav til menn men jeg aner ikke hvordan. Så det blir mest kompisforhold fra min side og menn blir friendzona kjapt. Da ødelegger jeg i hvert fall ingen ting.

Anonymkode: 3546c...1d1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PetterPanne
3 minutter siden, Mortem skrev:

Hvorfor blir damer så butthurt med en gang menn nevner noe de ikke liker ved ei dame? :laugh: er liksom helt greit om det er den andre veien.

De tenker automatisk negativt om seg selv, og negative tanker gir negative følelser. Så da sitter hun der med negative følelser og vil føle seg bedre. Så hun begynner å tulle og avspore hele tråden. I håp om at de slemme ordene skal forsvinne. Eller så kommer personangrepene. Holder at hun kjenner seg igjen i noe av det som blir sagt. Som f.eks han som ikke brydde seg om mastergrad. Artig ikkesant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For min del er et konstant behov for bekreftelse, et stort behov for kontroll og mangel på tillit totalt turn-off. Noen synes det er greit å få på seg kule og lenke så snart man er i et forhold. Jeg er av den oppfatning at man fremdeles er to forskjellige individer, og at det er fullt mulig å ha et velfungerende forhold uten å gå oppå hverandre til enhver tid.

For øvrig er hva man synes er attraktivt svært subjektivt. Jeg liker naturlige jenter som ikke er spesielt opphengt i utseende ut over at de bryr seg om helsen. Kort hår er et pluss, men det viktigste er at det er en fysisk tiltrekning. Ellers bør man være en god match intellektuelt sett, trives sammen og har tillit til hverandre. For meg er det også viktig at man har frihet til å dyrke interesser man ikke nødvendigvis deler, og ikke minst at man kan være stille sammen uten at stillheten blir trykkende.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Turn ons:

Damer som faktisk er litt classy. Damer som vet å oppføre seg som kvinner. Det er en grunn til at beste og oldemødrene deres ble gift, mens enkelte sitter igjen pumpa og dumpa nå til dags.

 

Anonymkode: 23f98...940

 

Ja, det var forventet av familien og samfunnet, og ofte måtte man gifte seg med den familien mente passet. Var det problemer i ekteskapet (f.eks. alkoholmisbruk, vold, utroskap) måtte man ofte tie stille og late som ingenting, for den største synden var tross alt å bryte ekteskapet. Var nok mange som tok med seg litt av hvert av ubehagelige opplevelser i graven.     

Anonymkode: 1b560...ace

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss Selfridge
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så med andre ord du har blitt skikkelig dumpa av en dame med mastergrad, blitt played av en dame som bare ville bruke deg for sex og du går stort sett i vennefellen ellers? ;) 

Anonymkode: e7eea...7ae

 

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

:ler:   :5:

Anonymkode: 9e1b1...048

 

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken utdanning har du selv om jeg tør spørre?

Anonymkode: c1bec...3c3

 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ok. Det forteller jo mer om deg. Ikke akkurat en catch for ei dame...

Anonymkode: a5d0e...46a

Voldsomt da 😁 Det står jo i HI hva trådstarter spør om og menn svarer. Hva er problemet? Alle har sine preferanser. Dere må da tåle å ikke være attraktive for alle 😋

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, PseudonymBruker skrev:

 

  • Tenke logisk og rasjonelt. Damer som er slik er så mye enklere å forholde seg til. Det er frustrerende å diskutere med noen som helt plutselig kan gå i følelsesmessig vranglås. 
  • Omsorg/godhet. 

 

Merker at disse to kan krasje noen ganger. Av og til blir man så følelsesmessig engasjert at man kanskje ikke tenker så fornuftig som man burde. Eller burde man? Det kan være vanskelig å vite fra gang til gang. 

Anonymkode: 1b560...ace

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, PetterPanne skrev:

Det går an å bruke hodet jenter, han mente selvfølgelig masing når han skrev det sammen med hysterisk.

You don´t say, Sherlock.  :ler:

Anonymkode: 9e1b1...048

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turn off:

-Ei som har "my way or the highway" -holdning.

-Religiøs i den grad at det er viktig å leve etter bibelen eller koranen. Homofili er synd eller ber og takker Gud for maten.

-Er arrogant og frekk mot fremmede mennesker. Feks til folk som jobber på restaurant. Det sier noe om hva som bor i dama.

-Ei som er rigid når det kommer til kjønnsroller. 

-Ei som begynner å oppføre seg som om hun er moren min.

Anonymkode: 64bc1...17f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aucaman

Tja.

Turn on:

Tatoveringer: Har du tatoveringer er jeg solgt.

"Utfordrende" stil: Om jeg skulle vært litt PK skulle jeg sagt det motsatte, men ser jeg et par lange bein og en liten rød kjole. Vel, vel.

Soveromsøyne: Ingenting er mer sexy enn et par soveromsøyne.

Direkthet: Hvis jeg spør om jeg ser ut som en bowlingkjegle i smoking forventer jeg at du er ærlig. Det gjør at jeg får tillit til deg, og det er turn on.

Drøyhet: Nordlendinger er fine folk. Har du vært på sexklubb i Amsterdam og har null problem med å fortelle det syns jeg det er turn on. Ikke at du har vært der i seg selv, men at du står ved det og gir faen.

Unikhet: "Du har vært utenlands i ferien ja. I New York da kanskje? Nei? Du har vært på backpacking gjennom Armenia på et esel, sier du? Akkurat. Skal ikke bare bestille kirke med en gang da?" Mennesker som ikke er helt A4 er fascinerende mennesker.

Intelligens: Slår du meg i trivial pursuit kommer du høyt opp på favorittmenneskelista mi.

"Redde verden": Det er noe fascinerende med de som skal redde verden. De har som regel et helt annet virkelighetssyn enn hva jeg har, men det er noe forlokkende med tanken.

Turn off:

Manipulasjon: Jeg er blitt god til å spotte den slags. Ingenting er mer frastøtende enn noen som prøver å skape følelser i meg for å få noe jeg i utgangspunktet ikke vil gi.

Overvekt: Har vært med ei som var overvektig, så det er tydeligvis ikke slik at det er totalt frastøtende, men generelt lever jeg etter regelen: "Kan det løftes er det greit." 

Lite inkluderende: Når jeg introduserer en venn for deg og gjengen din som dere aldri har møtt før, og dere enten ignorerer h*n eller fysisk utelukker h*n ved å sette dere i en sirkel med ryggen mot f.eks. Det er sykt turn off.

Kronisk offer: Hvis du ender opp med en "stakkars meg, du er slem"-holdning av høre andres synspunkt eller møte gode motargumenter anser jeg deg som ganske stakkarslig. Og stakkarslig er ikke særlig sexy. Et typisk trekk til et slik menneske er "jeg føler, derfor er det."

Moralens mørkefyrste: Jeg anser meg tilnærmet som en nihilist når det kommer til moralspørsmål. I det minste veldig liberal, og generelt lite dømmende til valgene folk tar (som ikke går utover noen andre). Dessverre er det mange som mener sin moral er den objektive moral, og dersom andre mennesker ikke står i stil med deres forventninger så er de normativt "dårlige mennesker".

Dramaqueens: Åpenbar, men det er mer turn on om du ser på dramaserier seks timer om dagen enn å konstruere fem minutters eget drama med vilje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...