Gå til innhold

Tråden for oss som bruker Clearblue Fertilitetsmonitor


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Theakri

 

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Testetøs ja... Jeg har testet hver dag siden 5 dpo... :rodme: Fordelen med å ha rundt 70 billigstrips liggende å bare lyse mot deg i baderomsskapet.... :fnise:

 

-Morticia-

Anonymkode: 76034...767

Ja jeg begynte i dag! har igjen noen strips som jeg bestilte fra kina på ebay så jeg får bruke dem frem til jeg får de andre billigstripsene på mandag, brukte opp den siste stripsen idag fra tostreker.no! herregud, tror alltid jeg ser skyggestreker, tror faktisk jeg holder på å bli klin kokos :balltre:

Endret av Theakri
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Theakri
2 timer siden, Ab85 skrev:

Hei. Jeg fikk min CBFM i posten i dag, og har noen praktiske spørsmål jeg håper noen kan svare meg på. Når jeg skal legge inn syklusen for første gang, så får jeg bare opp datoer for 5 dager, og bare for denne uken vi er i nå. Min første dag i siste mens var f.eks 29 januar,men klarer ikke legge det inn i systemet?Finner ingen piler som kan bla i kalenderen hverken bakover eller fremover. Skal det være sånn,eller er det bare jeg som ikke klarer den? Er det ikke mulig å bla seg lenger frem i kalenderentil mars måned f.eks heller? 

Lykke til med bruk av den nye monitoren! :laugh: den er virkelig en fantastisk dings! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til å se hvordan den fungerer, og når tid jeg faktisk har eggløsning, har ustabil syklus så vet aldri når. Frykter jeg kommer til å bruke opp de 20 EG testene rimelig kjapt, men ser flere har dere skriver om billige tester, så tror jeg må bestille det et sted jeg også. kostet jo over 300kr for de 20 testene jeg har kjøpt. Har et barn fra før, født i 2013, hadde ustabile sykluser da også, så tok 1 år før spiren satt, men brukte aldri eggløsningstester da. Denne gangen har vi ikke orket å starte prøving skikkelig, da jeg aldri vet når eggløsning kommer, så håper virkelig jeg får frem noen resultat på monitoren. Ønsker dere alle lykke til, og håper dere skriver inn resultater her om det blir noen spirer😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Theakri
8 minutter siden, Ab85 skrev:

Gleder meg til å se hvordan den fungerer, og når tid jeg faktisk har eggløsning, har ustabil syklus så vet aldri når. Frykter jeg kommer til å bruke opp de 20 EG testene rimelig kjapt, men ser flere har dere skriver om billige tester, så tror jeg må bestille det et sted jeg også. kostet jo over 300kr for de 20 testene jeg har kjøpt. Har et barn fra før, født i 2013, hadde ustabile sykluser da også, så tok 1 år før spiren satt, men brukte aldri eggløsningstester da. Denne gangen har vi ikke orket å starte prøving skikkelig, da jeg aldri vet når eggløsning kommer, så håper virkelig jeg får frem noen resultat på monitoren. Ønsker dere alle lykke til, og håper dere skriver inn resultater her om det blir noen spirer😊

Har hatt ganske uregelmessige sykluser jeg også, så var godt å fastlå på virkelig når EL var! lykke til :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Theakri skrev:

Har hatt ganske uregelmessige sykluser jeg også, så var godt å fastlå på virkelig når EL var! lykke til :laugh:

Ja, det skjønner jeg 😊 Men ser du noen sammenheng på monitoren på EL fra måned til måned?fant du ut om det er like lang tid fra EL til mens i syklusene dine? For min del ser jeg for meg at den vil vise forskjeller fra måned til måned siden jeg aldri får mensen på samme dag. Misunner de med stabile sykluser og alt klaffer med en gang 🙊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Theakri
6 minutter siden, Ab85 skrev:

Ja, det skjønner jeg 😊 Men ser du noen sammenheng på monitoren på EL fra måned til måned?fant du ut om det er like lang tid fra EL til mens i syklusene dine? For min del ser jeg for meg at den vil vise forskjeller fra måned til måned siden jeg aldri får mensen på samme dag. Misunner de med stabile sykluser og alt klaffer med en gang 🙊

Jeg er kun i PP1 med monitoren så denne mnd var første gang jeg tok den i bruk! Men jeg har jo alltid trodd ut ifra EL kalkulatorer og sykluskalkulatorer og gud vet hva at jeg har hatt EL ca 2 uker etter første dag i siste mens, men tydeligvis så har jeg EL mye senere enn hva jeg trodde. jeg hadde EL mellom 31januar og 1februar i følge monitoren, og jeg begynner alltid å spotte rundt den 10 hver mnd, og pleier å få tante rød på besøk ca 2 dager etterpå. men jeg kan jo få tanta på besøk alt i fra den 9-15 hver mnd,, så jeg har jo tidenes syklus:balltre: 
Men veldig greit med monitoren da den viste nøyaktig når jeg hadde EL! 

Endret av Theakri
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, Theakri skrev:

Jeg er kun i PP1 med monitoren så denne mnd var første gang jeg tok den i bruk! Men jeg har jo alltid trodd ut ifra EL kalkulatorer og sykluskalkulatorer og gud vet hva at jeg har hatt EL ca 2 uker etter første dag i siste mens, men tydeligvis så har jeg EL mye senere enn hva jeg trodde. jeg hadde EL mellom 31januar og 1februar i følge monitoren, og jeg begynner alltid å spotte rundt den 10 hver mnd, og pleier å få tante rød på besøk ca 2 dager etterpå. men jeg kan jo få tanta på besøk alt i fra den 9-15 hver mnd,, så jeg har jo tidenes syklus:balltre: 
Men veldig greit med monitoren da den viste nøyaktig når jeg hadde EL! 

Så gøy å høre at monitoren har hjelpet deg med å finne EL😀 Jeg håper jeg finner svar på når min EL er også. Jeg får ofte en følelse av at nå har jeg EL, men så kommer ikke tante rød to uker etter at jeg har trodd det, og heller ikke gravid, så nå er jeg spent på å se om monitoren har svaret. Masse lykke til, er vel ikke lenge til du kan ta gravid test nå 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Theakri
6 minutter siden, Ab85 skrev:

Så gøy å høre at monitoren har hjelpet deg med å finne EL😀 Jeg håper jeg finner svar på når min EL er også. Jeg får ofte en følelse av at nå har jeg EL, men så kommer ikke tante rød to uker etter at jeg har trodd det, og heller ikke gravid, så nå er jeg spent på å se om monitoren har svaret. Masse lykke til, er vel ikke lenge til du kan ta gravid test nå 😊

Ja har hatt samme problemet her!
Føler ikke det har klaffet denne gangen heller, men tiden vil vise:laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det første syklus med maskinen? Det er antatt at alle må bruke 20 testvinner første syklus, og ikke alle før Max heller på første runde. Dette er for at maskinen skal bli kjent med deg og din syklus. Jeg brukte 20 pinner første syklus, uten å få Max. På syklus 2 brukte jeg 7 pinner, og fikk Max. Den lærer seg etterhvert når du vanligvis har EL, og tilslutt er du nede i ganske få pinner i forbruk. Men i starten er det helt normalt at man må bruke mange. 

Anonymkode: 76034...767

Andre syklus med maskinen! Fikk heller ikke Max forrige mnd:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at jeg ikke fikk Max første syklus, frykter jeg er min feil. Det står at man ikke skal lese av testen manuelt, men det kan man jo fint gjøre. Og jeg var altfor heftig med å tisse på pinnene!! Teststrekene "fløt" utover. Hadde glemt fra de andre årene at man bør tisse i en kopp, og la trekke 15-20 sekunder. Da var teststrekene helt fine.

-Morticia-

Anonymkode: 76034...767

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Monitoren gikk rett fra lav til maksimal! Wii! Ser i heftet at da er EL ca 24-36 timer etter maks på monitor. Men er det noen som har andre erfaringer? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville sagt 12-24 timer, googling tilsier at EL som oftest skjer innen 24 timer, helst før. Nå får du Max imorgen også, maskinen er bare laget sånn, men pass på å lese av selve testpinnen for å se om du er negativ igjen. Min andre dag med Max var helt klar negativ, 24 timer etter første Max, så var teststreken tydelig svakere enn kontrollstreken. Så da regner jeg med egget hadde sluppet.

lykke til!! Hopp til køys!!!! 

Anonymkode: 76034...767

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville sagt 12-24 timer, googling tilsier at EL som oftest skjer innen 24 timer, helst før. Nå får du Max imorgen også, maskinen er bare laget sånn, men pass på å lese av selve testpinnen for å se om du er negativ igjen. Min andre dag med Max var helt klar negativ, 24 timer etter første Max, så var teststreken tydelig svakere enn kontrollstreken. Så da regner jeg med egget hadde sluppet.

lykke til!! Hopp til køys!!!! 

Anonymkode: 76034...767

Takk for svar!! :) Testpinnen i dag var sterk, men den var svakere enn kontrollstreken. Kan den leses av som en vanlig EL-test? Betyr det egentlig at jeg allerede er på vei "ned" igjen? :P Rekker ingen sengehygge mer denne uken, vertfall ikke før EL er over, så håper det holder nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan lese den av som vanlig, selv med det står at du ikke kan det. Jeg følger med både på monitoren og pinnene. Lykke til, håper det holder! 

Anonymkode: 76034...767

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan lese den av som vanlig, selv med det står at du ikke kan det. Jeg følger med både på monitoren og pinnene. Lykke til, håper det holder! 

Anonymkode: 76034...767

Ok. Syns likevel det er rart at jeg fikk maks i dag, når teststreken ikke var like sterk som kontrollstreken.:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Theakri
Den 6. februar 2016 at 21.34, Theakri skrev:

 

Ja jeg begynte i dag! har igjen noen strips som jeg bestilte fra kina på ebay så jeg får bruke dem frem til jeg får de andre billigstripsene på mandag, brukte opp den siste stripsen idag fra tostreker.no! herregud, tror alltid jeg ser skyggestreker, tror faktisk jeg holder på å bli klin kokos :balltre:

Hvordan går det med deg Morticia? noe nytt?:bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

56 minutter siden, Theakri skrev:

Hvordan går det med deg Morticia? noe nytt?:bond:

Blendahvit imorrest. Men er bare 9 dpo hvis jeg regner litt ekstra ifht EL. Lever lenger i håpet da! :fnise:

ikm om 4-5 dager.... 

-Morticia-

Anonymkode: 76034...767

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Theakri
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Blendahvit imorrest. Men er bare 9 dpo hvis jeg regner litt ekstra ifht EL. Lever lenger i håpet da! :fnise:

ikm om 4-5 dager.... 

-Morticia-

Anonymkode: 76034...767

Samme som meg, men jeg er bare 7dpo i dag, så er jo tidlig enda! det er fremdeles håp for oss :laugh:
Men herregud så vondt magen jeg har hatt nå siden 5dpo, kjempe kvalm og kramper i magen... konstant press på magen! håper virkelig ikke at tanta skal melde sin ankomst de neste dagene. ca 5 dager til ikm.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke tegn til spotting enda, og DET er ikke likt meg! Jeg spotter alltid brunt i 2-3 dager før mens. 

:opplyser:

DPO-land denne måneden er ei treg høns! Herregud så sakte dagene går!!!! 

-Morticia-

Anonymkode: 76034...767

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Theakri
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke tegn til spotting enda, og DET er ikke likt meg! Jeg spotter alltid brunt i 2-3 dager før mens. 

:opplyser:

DPO-land denne måneden er ei treg høns! Herregud så sakte dagene går!!!! 

-Morticia-

Anonymkode: 76034...767

Så spennende! jeg skal eller pleier alltid å begynne å spotte rundt den 9 og 10 i hver mnd, så blir spennende å se om det kommer noe i morgen! la oss håpe at det ikke kommer noe for noen av oss :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...