Gå til innhold

mannen min steriliserte seg i hemmelighet.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Castielz
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan er det smart?

Anonymkode: 3766a...718

Bedre enn å få barn når man egentlig ikke vil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo mulig å angre seg, og operere ting på plass igjen. men det at dere har pratet om å få barn, og så gjør han bare dette?! Det er jo det verste.

Anonymkode: 3d280...6c7

Det er bare maks 25% sjanse for at den operasjonen blir vellykket så det er ikke bare bare det nei.

Anonymkode: 4af19...ad0

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er bare maks 25% sjanse for at den operasjonen blir vellykket så det er ikke bare bare det nei.

Anonymkode: 4af19...ad0

Det er en mindre sjanse for å gjøre noen gravide, men ikke så lite som 25%.

Det kommer an på hvor lenge man har vært sterilisert, alder, og andre ting som kan påvirke fertilitet. 

 

Anonymkode: 3d280...6c7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han er 28 og jeg er 26.. Vi giftet oss I juni i fjor... redd dette blir et kort ekteskap. Han sa og at det blir gøy å stifte familie med meg i talen. Jævla løgner!

Anonymkode: 6e05a...355

Min mann var på gjerdet i forhold til å få barn, og dette var ett av temaene vi diskuterte grundig før vi giftet oss. Jeg var veldig tydelig på at vi ikke kom til å vare med mindre vi var enig om å få barn. Dersom han hadde gjort noe sånt som dette hadde jeg følt det som et så voldsomt svik at jeg hadde følt at jeg ikke hadde kunnet stole på ham mer. En ting er at jeg hadde vært fly forbanna for at han bestemte at vi ikke skulle få barn, men det ville vært helt uaktulet å tilbringe livet med en jeg ikke stolte på. 

Har du en god venninne eller søster du kan reise til i kveld? En du stoler på som du kan snakke med om dette, evt. overnatte hos mens du tar litt tid for deg selv? Jeg hadde vært så forbanna at jeg ikke hadde orket stemmen eller trynet på ham. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, Momseguri skrev:

:hakeslepp: Nei men hva faen? Det hadde jeg faktisk ikke taklet. Er du sikker på at det er sant? Det er ikke en syk spøk?? Jeg klarer nesten ikke å tro på det faktisk. Men hvis det er sant hadde jeg regelrett tatt ut skilsmisse. Sånn går det ikke an å ha det i et samliv. Helt alvorlig. smh

Han har et eller to sting på hver side. Har ikke akkurat orket å sondere det terrenget etter på. Hadde det vært en spøk så hadde jeg sparket han så hardt I balla at han revnet... jeg sitter å lurer på om jeg skal pakke en bag og dra. Har ikke lyst å være her når han kommer hjem fra byen i natt.

Anonymkode: 6e05a...355

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Castielz skrev:

Bedre enn å få barn når man egentlig ikke vil.

Det er for så vidt greit at han ikke vil ha barn, men når han nevnet i bryllupstalen at det ville bli gøy å stifte familie og de giftet seg for 6 mnd siden er det overhodet ikke måten å presentere det på. Når man velger å gifte seg, velger man også å være et lag og da tar man ikke livsforandrene avgjørelser uten å diskutere det. 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har alltid sett for oss at vi skal ha barn. Og i går kom jeg hjem fra jobb  og han var hjemme, spurte om han hadde dratt hjem tidlig siden han slutter på jobb en time senere. Han sier at han har hatt fri for å ordne noe,  jeg spør hva da og han viser fram en nybarbert og sterilisert pung! Jeg ble så forskrekket og sa at jeg trodde vi skulle ha barn, fikk til svar : think again! Jeg ble så tatt på senga. Trodde han ville drøfte det med meg i allefall. Han har tatt en stor beslutning over hodet på meg. Og Holt det hemmelig, for det er jo en prosess, man kan jo ikke bare møte opp og si : en sterilisering takk! Jeg har grått, vært sint, og så fortvilet. Han sier bare at jeg kommer over det,  men gjør jeg det? Jeg klarer ikke dy meg og føler at jeg har lov å reagere. Jeg har masse følelser som bare koker og det må ut! Akkurat nå vil jeg bare sparke han. Overeager jeg og hvordan hadde dere taklet det? Jeg takler dette rett og slett fryktelig dårlig!

Anonymkode: 6e05a...355

Du er heeeelt sikker på at han også har det...? Eller er 'vi' egentlig bare deg og du har glemt å diskutere disse planene med ham?

Forøvrig er jeg skremt av forumets kvinner som tydeligvis ikke ser noen verdi i menn utover å være avlshingst for deres barn...

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Bokdamen skrev:

Min mann var på gjerdet i forhold til å få barn, og dette var ett av temaene vi diskuterte grundig før vi giftet oss. Jeg var veldig tydelig på at vi ikke kom til å vare med mindre vi var enig om å få barn. Dersom han hadde gjort noe sånt som dette hadde jeg følt det som et så voldsomt svik at jeg hadde følt at jeg ikke hadde kunnet stole på ham mer. En ting er at jeg hadde vært fly forbanna for at han bestemte at vi ikke skulle få barn, men det ville vært helt uaktulet å tilbringe livet med en jeg ikke stolte på. 

Har du en god venninne eller søster du kan reise til i kveld? En du stoler på som du kan snakke med om dette, evt. overnatte hos mens du tar litt tid for deg selv? Jeg hadde vært så forbanna at jeg ikke hadde orket stemmen eller trynet på ham. 

Vurderer å reise hjem til min mor nå ja.. tror jeg gjør det, pakker og drar. 

Anonymkode: 6e05a...355

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er en mindre sjanse for å gjøre noen gravide, men ikke så lite som 25%.

Det kommer an på hvor lenge man har vært sterilisert, alder, og andre ting som kan påvirke fertilitet. 

 

Anonymkode: 3d280...6c7

Du har rett, 60-75% sjanse etter ny operasjon var det visst. Likevel en stor reduksjon i sjansen til å få barn da.

Anonymkode: 4af19...ad0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Castielz
1 minutt siden, Uredd skrev:

Du er heeeelt sikker på at han også har det...? Eller er 'vi' egentlig bare deg og du har glemt å diskutere disse planene med ham?

Forøvrig er jeg skremt av forumets kvinner som tydeligvis ikke ser noen verdi i menn utover å være avlshingst for deres barn...

Helt enig, her ser man det i all sin prakt!
 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Castielz
4 minutter siden, Bokdamen skrev:

Det er for så vidt greit at han ikke vil ha barn, men når han nevnet i bryllupstalen at det ville bli gøy å stifte familie og de giftet seg for 6 mnd siden er det overhodet ikke måten å presentere det på. Når man velger å gifte seg, velger man også å være et lag og da tar man ikke livsforandrene avgjørelser uten å diskutere det. 

Vil han ikke å ha barn, så vil han ikke ha barn.
Det er hans valg, hva han har gjort er ikke verre enn kvinner som blir gravide før det er diskutert og bestemt.

Endret av Castielz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Castielz skrev:

Vil han ikke å ha barn, så vil han ikke ha barn.
Det er hans valg, hva han har gjort er ikke verre enn kvinner som blir gravide før det er diskutert.

Helt greit å ikke ville ha barn, men når han i følge TS sa i bryllupstalen at han gledet seg til å stifte familie så blir det litt rart at han plutselig har sterilisert seg ute nå nevne det til kona. 

Anonymkode: 2aa56...3fa

  • Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Castielz
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Helt greit å ikke ville ha barn, men når han i følge TS sa i bryllupstalen at han gledet seg til å stifte familie så blir det litt rart at han plutselig har sterilisert seg ute nå nevne det til kona. 

Anonymkode: 2aa56...3fa

Jada, som jeg sa i første innlegget mitt i denne tråden, feigt gjort!
Men fremdeles riktig, ett barn skal være ønsket, av BEGGE foreldre.
Og går TS fra ham, så vet han i alle fall hvor mye han betydde for henne, som spermdonor.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, Castielz skrev:

Vil han ikke å ha barn, så vil han ikke ha barn.
Det er hans valg, hva han har gjort er ikke verre enn kvinner som blir gravide før det er diskutert og bestemt.

Det er for så vidt greit, men så synes jeg heller ingenting om kvinner som blir gravid med vilje uten at det er diskutert. 

 

6 minutter siden, Uredd skrev:

Forøvrig er jeg skremt av forumets kvinner som tydeligvis ikke ser noen verdi i menn utover å være avlshingst for deres barn...

Det er jo ikke det det er snakk om. Jeg elsker min mann, men tror ikke på at det bare finnes en stor kjærlighet. Jeg har veldig lyst på barn, og derfor avklarte vi at dette var noe vi var enig om før vi giftet oss. Hvis ikke vet jeg at jeg på sikt ville blitt svært bitter på min mann, noe som ville ødelagt vårt samliv. Da ville det vært bedre at jeg fant en partner som ville ha barn og han fant en som ikke ville ha det. 

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Bokdamen skrev:

Det er for så vidt greit, men så synes jeg heller ingenting om kvinner som blir gravid med vilje uten at det er diskutert. 

Det er jeg helt enig i.

Anonymkode: 2aa56...3fa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Uredd skrev:

Du er heeeelt sikker på at han også har det...? Eller er 'vi' egentlig bare deg og du har glemt å diskutere disse planene med ham?

Forøvrig er jeg skremt av forumets kvinner som tydeligvis ikke ser noen verdi i menn utover å være avlshingst for deres barn...

Han nevnte det i bryllupstalen så spar deg... 

Det har ingenting med verdi som menneske å gjøre men måten han fortalte det og måten han responderte på viser klart at han ikke respekterer TS, hvorfor i alle dager skal hun godta det?

Mange får det til å funke uten barn og minst like mange går fra hverandre på grunn av uenighet om temaet. Det handler om hva man ønsker seg ut av livet og det å få barn eller ei er en ganske stor sak.

Anonymkode: 6f709...a8a

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vurderer å reise hjem til min mor nå ja.. tror jeg gjør det, pakker og drar. 

Anonymkode: 6e05a...355

Synes det høres ut som en god plan. Husk at dette ikke betyr at du bestemmer noe den ene eller den andre veien. Gi deg selv litt tid til å tenke over dette er noe du kan tilgi med tiden eller ikke. Så kan du snakke med mannen din når du er klar for det. 

Skru av telefonen og se en god film/serie som kanskje kan hjelpe med å få tankene litt bort far situasjonen. Jeg kan ikke tenke meg hvordan du har det, husk at alle følelser er lov. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...