Gå til innhold

Opp, ned, fram og tilbake..Et nytt liv!


Teriyaki

Anbefalte innlegg

:vinke:

Tenkte det var på sin plass å lage ny dagvok da jeg ikke er gravid lengre. Føles litt rart, og nesten vemodig, da jeg startet forrige dagbok den niende mars, som da var samme dag jeg testet positivt.

Men nå er gutten på utsiden og jeg ønsker å fokusere på litt flere ting enn bare graviditet og baby!

Litt om meg:

- Er 21 år gammel, bor i Nordland

- Går sykepleien, har to av tre år igjen

- Har en sønn som er født 16.11.2011

- Har en hund som er av rasen rhodesian ridgeback

- Samboer, hus og bil

- var veldig treningsglad før jeg ble gravid, så det skal jeg nå fortsette med

Kommer til å fortsette å skrive om mitt liv som mamma og O sin utvikling, men blir også å fokusere mer på både trening, kosthold og alt annet som måtte oppta meg. Etter hvert blir det vel også litt skriving om studenttilværelsen som jeg da gjenopptar fra høsten av. :)

:velkommen: til både gamle og nye lesere! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her er forresten den forrige dagboken, for de det måtte interessere:

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=545491&st=2480&gopid=10224042&

_____

I dag har jeg altså tatt min første treningsøkt etter fødsel, og forøvrig på flere måneder. Da jeg gikk gravid, så gikk meg mye tur, men var ikke noe særlig med trening.

Det ble 20 min kondisjon, og siden jeg ikke følte meg helt i form, trente jeg bare 10 min styrke. Men jeg synes egentlig det var helt greit, jeg. Tror det er viktig å starte rolig.

Foreløbig er målet å nå vekt før graviditet, etter det er målet å bli like fast i fisken. :nigo:

Vekt før graviditet: 68 kg

Vekt samme dag som fødsel startet: 92 kg

Nåværende vekt: 72,5 kg

Nærmer meg målet, med andre ord :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg kommer til å følge deg videre! Syntes alltid det er interessant å lese fra deg og man har jo masse å lære som kommende mor selv :) :)

Gratulerer med bestått eksamen! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer:

:klemmer:

Hei! Jeg kommer til å følge deg videre! Syntes alltid det er interessant å lese fra deg og man har jo masse å lære som kommende mor selv :) :)

Gratulerer med bestått eksamen! :klemmer:

Så koselig! :)

Ja det er veldig greit å lese i dagbøker til de som har kommet litt "lenger" i graviditetsforløpet/mammaforløpet.. :gjeiper:

Er som alltid spent på hvordan kvelden blir. Den siste natten var ikke noe særlig bra. Ikke har jeg rukket å sove når han har sovet heller, så nå er jeg sliten. Håper det blir en rolig kveld. :)

Nå skal jeg spise kvelds :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med bestått eksamen :strix:

Anngående MME. Skjønner deg såå godt! Føler det sånn hver gang jeg gir S MME, selv om jeg vet det er teit å føle det sånn, fordi de får i seg alt de trenger av vitaminer osv. Er nok en sånn "morsgreie" :sjenert::fnise: Er ingen skam å gi MME en gang i blant.

Har aldri prøvd Hipp da, har kun prøvd Semp1 (ferdigblandet) og NAN1, ferdigblandet. Begge har gått veldig fint, og hun har sovet lenger på det enn på MM.

Kos dere på fest! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med bestått eksamen :strix:

Anngående MME. Skjønner deg såå godt! Føler det sånn hver gang jeg gir S MME, selv om jeg vet det er teit å føle det sånn, fordi de får i seg alt de trenger av vitaminer osv. Er nok en sånn "morsgreie" :sjenert::fnise: Er ingen skam å gi MME en gang i blant.

Har aldri prøvd Hipp da, har kun prøvd Semp1 (ferdigblandet) og NAN1, ferdigblandet. Begge har gått veldig fint, og hun har sovet lenger på det enn på MM.

Kos dere på fest! :jepp:

Takk! :nigo: Ble skikkelig overasket da jeg bestod. Var såå sikker på stryk. Fikk en D, noe som overasket meg enda mer, for det er mer enn så vidt bestått :jepp: Selv om D så klart ikke er en imponerende karakter..

Jeg prøvde Hipp fordi jeg har hørt at det er så bra med tanke på magevondt. At mange barn reagerer på NAN, men at Hipp pleier å gå bra. Det som også var rart, var at han sov absolutt ikke lenger etter å ha fått MME. Ble faktisk tre nattamminger i natt, kontra to som jeg er vant med. Menmen.

Her skal jeg selvfølgelig følge med videre :jepp:

Supert :nigo:

__

Da tar jeg kveld! Tror ikke jeg rekker innom i morgen, så dere får ha et kjempegodt nyttår! :strix: :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følger ikke med på noen dagbøker, så hvorfor ikke starte nå! :danse: Hvordan er det å gå sykepleien forresten? Går du deltid eller heltid? Skal begynne høsten 2013 forhåpentligvis. Også er det en ting jeg alltid har lurt på, som jeg fikk høre av en vennine av meg. Betaler man ingenting for å gå sykepleier(variere jo fra skole til skole, tenker på Høgskole), bare semesteravgift på noen hundre kr? Det er jo isåfall fantastisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følger ikke med på noen dagbøker, så hvorfor ikke starte nå! :danse: Hvordan er det å gå sykepleien forresten? Går du deltid eller heltid? Skal begynne høsten 2013 forhåpentligvis. Også er det en ting jeg alltid har lurt på, som jeg fikk høre av en vennine av meg. Betaler man ingenting for å gå sykepleier(variere jo fra skole til skole, tenker på Høgskole), bare semesteravgift på noen hundre kr? Det er jo isåfall fantastisk!

:velkommen: Veldig koselig med nye lesere også! :jepp:

Det er mye jobb, men det er kjempeartig! Lærer så mye nytt og interessant. Liker spesielt når vi har anatomi og praksis! :jepp: Jeg går heltid, forresten. :) Og ja, betaler bare 650 kr hvert semester. :) Så dyrt er det ikke. Bortsett fra bøker da, men man får jo ekstra stipend fra lånekassen ved hvert semesterstart slik at det skal dekke utgiftene for bøker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:velkommen: Veldig koselig med nye lesere også! :jepp:

Det er mye jobb, men det er kjempeartig! Lærer så mye nytt og interessant. Liker spesielt når vi har anatomi og praksis! :jepp: Jeg går heltid, forresten. :) Og ja, betaler bare 650 kr hvert semester. :) Så dyrt er det ikke. Bortsett fra bøker da, men man får jo ekstra stipend fra lånekassen ved hvert semesterstart slik at det skal dekke utgiftene for bøker.

Takk takk! Gleder meg til å fortsette å lese her inne :hallo:

Jeg liker å ha mye mellom fingrene, så mye jobbing ser jeg på som positivt, og har alltid vært målbevist når det gjelder studier :) Synes det er kjempebra at man ikke betaler for studiet på sammen måte som en del andre studier, der de betaler gjerne 90 000 i året eller per semester for å gå på selve skolen. Men nå er jo sykepleier et helsefremmende yrke om jeg kan kalle det det :) Bøker har jeg hørt koster litt ja.. men det må da går bra!

Og en ting til, du må ha et kjempegodt nyttår du også!! :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Fortsetter å følge deg her også jeg. :jepp:

Har allerede nådd startsvekta, for lenge siden. Nå er målet å komme meg ned til 80. :sjenert: Er litt tungvekter desverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer såå mye med bestått eksamen! :hoppe: Flinka! :klemmer:

Håper du har hatt en superfin jul, og godt nytt år! Gleder meg til å treffe deg og lille O på nyåret! :)

Endret av kisskissbangbang
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk! Gleder meg til å fortsette å lese her inne :hallo:

Jeg liker å ha mye mellom fingrene, så mye jobbing ser jeg på som positivt, og har alltid vært målbevist når det gjelder studier :) Synes det er kjempebra at man ikke betaler for studiet på sammen måte som en del andre studier, der de betaler gjerne 90 000 i året eller per semester for å gå på selve skolen. Men nå er jo sykepleier et helsefremmende yrke om jeg kan kalle det det :) Bøker har jeg hørt koster litt ja.. men det må da går bra!

Og en ting til, du må ha et kjempegodt nyttår du også!! :duskedame:

Ja noen studier er ganske dyre. Men er ikke alle universitetsstudier i Norge "gratise"?

Takk!

Fortsetter å følge deg jeg :jepp:

:klemmer:

Fortsetter å følge deg her også jeg. :jepp:

Har allerede nådd startsvekta, for lenge siden. Nå er målet å komme meg ned til 80. :sjenert: Er litt tungvekter desverre.

Supert!

Ja du var jo heldig å ikke gå opp så mye! Mot mine 24!! :ler: Bare å sette seg et mål, så når du det etter hvert :jepp: Er jo ikke noe å stresse med. :)

Gratulerer med bestått eksamen, og med ny dagbok! :strix: Følger deg videre her jeg også :jepp:

Takk! Og veldig bra!

__

Nå er jeg pyntet og klar! Partyy! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

En vellykket kveld :hoppe: Ble 4-5 øl plus at jeg smakte på diverse drinker, men var ikke full så gikk bra. :) Sitter nå og pumper bort sprengen for andre gang, for O ligger og sover, men våkner vel sart, for han fikk siste flaske med utpumpet melk for 3 timer siden. :) Ble nok melk :hoppe: Og han har vist sovet fra 00:00 til 06:00 :hakeslepp: så fra halv sju til halv ti. Beste natten noen sinne :jepp: Håper det blir en trend :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra det ble en vellykket kveld i går :jepp: og bra at det ble nok melk, og at O sov så lenge. Var nok deilig kan jeg tenke meg :)

Godt nyttår! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver så smått å henge på lasset fortsatt jeg :)

Gratulerer med bestått eksamen :jepp:

Ønsker deg og den lille familien din et godt nytt år :) Måtte det bli et flott år :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...