Gå til innhold

Opp, ned, fram og tilbake..Et nytt liv!


Teriyaki

Anbefalte innlegg

:hallo:

Vil du ha en :kaffekopp: (den kan fylles med hva du vil)?

I går kveld var jeg på en joggetur, og møtte en mann som spurte om jeg var gift. Først jogget jeg forbi ham, så en kort stund senere hører jeg en som sier "Excuses-moi?" Jeg stopper opp for å høre hva han vil. Da sier han "De er veldig vakker. Er De gift?" :ler:

Ha en fin dag. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den ligger i signaturen, ja!

Så bra at osteopaten har funket! Og ang om han ikke skulle vært like sint om natten, nja? Jeg er jo ingen ekspert, men jeg tenker at han kanskje slapper av mer under amming på natten, og at det derfor ikke er vondt? Om det i det hele tatt er det som plager han da. Nevnt det for osteopaten!

Nam, kanskje jeg skal ha kylling til middag i dag :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo:

Vil du ha en :kaffekopp: (den kan fylles med hva du vil)?

I går kveld var jeg på en joggetur, og møtte en mann som spurte om jeg var gift. Først jogget jeg forbi ham, så en kort stund senere hører jeg en som sier "Excuses-moi?" Jeg stopper opp for å høre hva han vil. Da sier han "De er veldig vakker. Er De gift?" :ler:

Ha en fin dag. :klemmer:

Kakao :jepp::klemmer:

Haha, såpass ja. Jaja, du får ta det som et komplemang :fnise:

Den ligger i signaturen, ja!

Så bra at osteopaten har funket! Og ang om han ikke skulle vært like sint om natten, nja? Jeg er jo ingen ekspert, men jeg tenker at han kanskje slapper av mer under amming på natten, og at det derfor ikke er vondt? Om det i det hele tatt er det som plager han da. Nevnt det for osteopaten!

Nam, kanskje jeg skal ha kylling til middag i dag :sikle:

Fany den :nigo:

Ikke godt å si, men kan jo hende. :) Ja jeg får gjøre det når vi drar dit :jepp:

Kylling er kjempegodt! Man kan gjøre så mye med det også :jepp:

__

Første joggeturen i går! :strix: Jogget bare sånn 25 min da, men det var da i det minste uten stopp. Kjente det var nok, ble sliten. :) Må ta det rolig i starten. Var såå gøy å jogge med Balder! Han har ikke vært gammel nok før nå, så har ikke prøvd det enda. Det var godt å ha joggekompis igjen. Har vært stusselig å jogge uten Ziko etter at han døde, men nå kan jeg kose meg med å jogge sammen med Balder, som elsket det. :)

Også tok jeg litt styrkeøvelser på gulvet.

Gutten var i seng klokken ti, men ville ha mer mat, så jeg fikk lagt meg halv elleve ca. Natten ble som den pleier, med amming klokken to og klokken seks, så sto vi opp litt før ni. Kan ikke klage. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink du er som både jogger og trener :) Kjenner jeg blir litt misunnelig her jeg ligger i sofaen og leser.. Er kjempe stolt av meg selv bare jeg har gått en trilletur jeg :sjenert:

Kan jo ikke akkurat klage på nettene. Noen har det bedre, helt klart. MEN, det er så mange, som har det så mye verre. Så vi er heldige:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink du er som både jogger og trener :) Kjenner jeg blir litt misunnelig her jeg ligger i sofaen og leser.. Er kjempe stolt av meg selv bare jeg har gått en trilletur jeg :sjenert:

Kan jo ikke akkurat klage på nettene. Noen har det bedre, helt klart. MEN, det er så mange, som har det så mye verre. Så vi er heldige:)

Jeg elsker å trene! Før jeg ble gravid, så trente jeg fem ganger i uka, så er veldig deilig å være i gang. :)

Du skal være stolt av trilleturer også! Det er veldig god trening. :) Jeg er forøvrig også veldig fornøyd når jeg har vært på trilletur. :) Jeg har satt meg opp et mål om å kun ha en dag i uken hvor jeg ikke har bedrevet aktivitet. Så da blir det enten trening eller trilletur seks dager i uka. Da blir jeg forhåpentligvis fornøyd med meg selv igjen til sommeren :gjeiper: Men jeg gjør det like mye pga. psykisk velvære, som for kroppen min. Ettersom jeg har slitt med depresjon tidligere, så blir treningen desto viktigere for meg. For det var det som fikk meg ut av depresjonen sist. :)

Nei er det jeg tenker også. Greit nok at noen er så heldige at dem har babyer som sover natten rundt, men det er jammen meg de som har det værre enn oss også. Det virker som om vi to har ganske like netter. Jeg har i alle fall nesten alltid netter som den i natt. :) Før var det alltid tre amminger per natt, så det er veldig deilig at det kun er to ganger nå. Gleder meg til det kun er en gang. Blir sikkert en stund til, men når den dag kommer, så skal O over på eget rom. :) Ikke at det er noe stress, det bare er så trant med den vugga hengende der. Også synes jeg det er litt rart å skulle ha sex med ungen vår sovende på rommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg enig i. Nå har jo ikke vi så mye sex for tiden, men de gangene det skjer, så sover som regel S i vognen sin i stua i mens. Ikke det at jeg tror de blir skadet av det, for de forstår jo ikke hva som skjer, ihvertfall ikke dersom de sover, men likevel så er det litt rart. Syntes jeg.

Nå legger vi oss senere enn dere da, så vi har bare en "nattamming" og en amming i sengen før vi står opp, som regel. En typisk kveld og natt for oss, er: "Kveldsmat" mellom 23-24, "nattmat" mellom 03-07, også "frokost" mellom 08-11. Dvs. At jeg gir henne mat før jeg legger meg, våkner en gang for å gi henne mat, og gir henne mat når hun har bestemt at det er morgen :fnise: Hadde vi lagt oss tidligere, så hadde det nok blitt to "nattamminger" i tillegg til "kveldsmat" og "frokost". Dette ble litt surrete, men.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, skjønner hva du mener :) jeg foretrekker å legge meg tidligere enn det ja, slipper jeg å bli så trøtt. Er ikke flink til å få lite søvn.

Begynner vist å bli litt rutine her. Som oftest, så våkner han for mat klokken to og klokken seks, så står vi opp mellom halv ni og ni. Varierer når vi får han i seng da, men det er gjerne pga. Magevondt. I går var det i ellevetiden, mens dagen før halv ti. Vi har også hatt klokken ni. Ser han er trøtt i den tiden, men sjeldent det går å legge han da..

I dag blir det både trilletur og senere joggetur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink du er! Kos deg på trilletur og joggetur :)

S er også trøtt i nitiden, men da blir det som oftest en "powernap" på låret til pappaen, før vi tar natta. Jeg er skikkelig B-menneske, så jeg foretrekker når hun sovner omtrent samtidig som meg, sånn at jeg også får litt søvn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så sprek du er :jepp: gleder meg til jeg kan begynne å trene igjen, eller som samboeren min så fint sa det, jeg gleder meg til jeg har MULIGHET til å trene igjen :ler: jeg er litt lat, så det blir ofte bare med tanken.

Endret av Pjusk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink du er! Kos deg på trilletur og joggetur :)

S er også trøtt i nitiden, men da blir det som oftest en "powernap" på låret til pappaen, før vi tar natta. Jeg er skikkelig B-menneske, så jeg foretrekker når hun sovner omtrent samtidig som meg, sånn at jeg også får litt søvn.

Det ble bare en fem-mminutters tur for å være sikker på at O hadde sovnet, etterfulgt av nesten en og en halv time med snømåkking. Jippi, men guri for en treningsøkt. Håper bare jeg ikke har belastet magen for mye, det er jo enda for tidlig å trene magen. Blir redd for at magemusklene skal bli ødelagte. Tror de enda er litt delt, selv om det ikke er så mye. .

Hehe, ser den. :) Jeg er A+-menneske, eller kanskje det blir rett si A-..I alle fall så legger jeg meg helst i ellevetiden, og står opp i ni-halv ti-tiden. :) Liker å få med meg dagen. Plus at da blir det sikkert enklere når O etter hvert begynner å være klar for natten i syv-åttetide, og klar for dagen tilsvarende 12 timer senere. :gjeiper:

Så sprek du er :jepp: gleder meg til jeg kan begynne å trene igjen, eller som samboeren min så fint sa det, jeg gleder meg til jeg har MULIGHET til å trene igjen :ler: jeg er litt lat, så det blir ofte bare med tanken.

Det er veldig godt å trene, spesielt nå når jeg er så ivrig etter å komme tilbake til den gamle kroppen min. :jepp:

__

Huff så sliten! Som sagt så har jeg brukt en del tid på å måkke, mens O har sovet i vognen. Nå har han sovet to timer. Håper virkelig han sover den siste timen også, slik at jeg får slappet av. For jeg er skikkelig sliten nå. :)

Og av alle ting så kjøper kjæresten Big-One til middag i dag. Blææ.. :gjeiper:

__

Forresten så begynner O å lage litt rutiner virker det som. De siste dagene har det vært amming klokken to og klokken seks på natten, så har vi stått opp halv ni-ni. Deretter har han vært klar for en liten powernap på 45-60 min i halv elleve-tiden, også har han blitt lagt i vognen mellom halv et-et hvor han har sovet ganske så nøyaktig tre timer. :) Men etter det er han våken nesten helt til leggetid igjen, med unntak av noen smådupper her og der.

Noen andre som merker at bayen lager sine egne rutiner*?

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Hu her har hatt rutiner lenge. Sove til 8-9 om morgenen, spise litt, så sove til 11-12, deretter et måltid for å prate og pludre litt, for så å sove igjen til 16. Da er hun våken stort sett, med småblunder her og der (hun nekter stort sett å sove lenge, uansett hva vi prøver), og måltid innimellom før hun får vitamin D og siste måltid 23-24. Da er det natta. Jeg mater henne en 6-7 ganger daglig, og hun har mange våte bleier. Så.. Tror det går greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

S har egentlig hatt rutiner med det meste siden hun ble født, men de forandres stadig. Blant annet så har hun en fast bæsjedag en dag i uken :fnise: Og nettene er som de er i alt mellom 1 uke til 1 mnd, kommer litt ann på.

Ca. 1,5 time etter vi har stått opp for dagen, så er hun trøtt igjen. Sover ca. 1 time, og er våken 1-2 timer til, for så å sove 1 time igjen. Så har hun en lang våkenperiode, med smådupper innimellom frem til leggetid.

I romjulen sov hun jo i 6-8 timer før hun våknet for mat. Det var hærlig, men gikk over igjen etter en ukes tid, så..

Det forandres litt innimellom, men er sånn någenlunde rutiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal svare dere senere..

Sitter her og gjesper. Etter mange timer byssing og bæring i går kveld, hadde jeg håpet natten skulle være bra som den pleier. Ti over fem våknet han for mat, men fikk magevondt. Klokken er vel halv sju nå, virker som om det har gått over. Men jeg ammer han på nytt før jeg legger han, slik at han ikke våkner i åttetiden pga. Han er sulten. Det er jeg alt for trøtt for :P

Men nå er jeg lei altså. Når skal vi få en hel dag og hel natt uten masse skriking og byssing..hmmm...gleder meg i alle fall til det. Litt over en måned til han er tre måneder. Kanskje ting blir bedre da.

I dag skal vi i åpen barnehage på helsestasjonen, etter det har vi seksukerskontroll..kan vel egentlig kalle det åtteukers, men.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:klemmer: Håper du fikk sove litt til! :)

Lykke til på "6-ukers kontroll" Vi hadde vår rundt 7 uker, husker jeg.

Det sies jo at det går en magisk grense rundt 3 måneder, slik som 3 måneders kolikken.. Her tror jeg det snudde rundt 2 måneder, for ting ble lettere da. Ihvertfall ble jeg flinkere til å forstå de forskjellige tegnene hennes, slik at jeg slapp en overtrøtt baby.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hu her har hatt rutiner lenge. Sove til 8-9 om morgenen, spise litt, så sove til 11-12, deretter et måltid for å prate og pludre litt, for så å sove igjen til 16. Da er hun våken stort sett, med småblunder her og der (hun nekter stort sett å sove lenge, uansett hva vi prøver), og måltid innimellom før hun får vitamin D og siste måltid 23-24. Da er det natta. Jeg mater henne en 6-7 ganger daglig, og hun har mange våte bleier. Så.. Tror det går greit.

Ja du har vært heldig med en lett baby, du! :jepp: Uff, den D-vitaminen ja. Jeg gir han tran, men er helt besett på å glemme det. Nå tar jo jeg omega-3, så det får han jo i melken. Så tror jeg skal begynne med D-vitamindråper jeg også slik at jeg slipper å huske på den tranen..

S har egentlig hatt rutiner med det meste siden hun ble født, men de forandres stadig. Blant annet så har hun en fast bæsjedag en dag i uken :fnise: Og nettene er som de er i alt mellom 1 uke til 1 mnd, kommer litt ann på.

Ca. 1,5 time etter vi har stått opp for dagen, så er hun trøtt igjen. Sover ca. 1 time, og er våken 1-2 timer til, for så å sove 1 time igjen. Så har hun en lang våkenperiode, med smådupper innimellom frem til leggetid.

I romjulen sov hun jo i 6-8 timer før hun våknet for mat. Det var hærlig, men gikk over igjen etter en ukes tid, så..

Det forandres litt innimellom, men er sånn någenlunde rutiner.

6-8 timer høres helt fortreffelig ut! :) Her har det kun skjedd en gang at han har sovet i hele seks timer, og en gang i fem og en halv. Den gangen han sov seks timer, det var da mamma passet han. Hehe, så det var jo typsik :fnise:

:klemmer: Håper du fikk sove litt til! :)

Lykke til på "6-ukers kontroll" Vi hadde vår rundt 7 uker, husker jeg.

Det sies jo at det går en magisk grense rundt 3 måneder, slik som 3 måneders kolikken.. Her tror jeg det snudde rundt 2 måneder, for ting ble lettere da. Ihvertfall ble jeg flinkere til å forstå de forskjellige tegnene hennes, slik at jeg slapp en overtrøtt baby.

Ja, det fikk jeg. :) Sov helt til halv ti i dag :jepp:

Takk! Jeg gleder meg sånn til å få vite hvordan han ligger an! :)

Ja de fleste sier jo at det skjer noe "magisk" når de runder tre måneder. Så jeg gleder meg til å se hva dette magiske er :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

:fnise: Det magiske har jeg ikke akkurat sett stort til. C er like mye C som før. :fnise: Kan godt hende O plutselig forandrer seg, men det har ikke skjedd her i heimen for å si det sånn.

Ja, jeg har vært kjempeheldig med at C har vært så lett å ha med å gjøre, jeg klager ikke for å si det sånn, for neste gang kan det hende jeg får en som er stikk motsatt. :jepp: Vært hos osteopaten igjen? Kan hende du har skrevet det, men jeg har ikke alltid husken på plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:fnise: Det magiske har jeg ikke akkurat sett stort til. C er like mye C som før. :fnise: Kan godt hende O plutselig forandrer seg, men det har ikke skjedd her i heimen for å si det sånn.

Ja, jeg har vært kjempeheldig med at C har vært så lett å ha med å gjøre, jeg klager ikke for å si det sånn, for neste gang kan det hende jeg får en som er stikk motsatt. :jepp: Vært hos osteopaten igjen? Kan hende du har skrevet det, men jeg har ikke alltid husken på plass.

Hehe, men er vel derfor du ikke merket så mye da..At C generelt er en lett baby. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte jo å fortelle om kontrollen. Siden vi først var i åpen barnehage, så var han såå trøtt, at han hylskreik slik at legen ikke fikk lyttet på hjertet og sånt, så vi skal tilbakr neste torsdag. Men han veier nå 6,2 kg og er 11 cm lang. Det er 2,1 kg opp, og 10 cm lengre siden fødselen, så han vokser godt :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og er 11 cm lang. Det er 2,1 kg opp, og 10 cm lengre siden fødselen, så han vokser godt :jepp:

:fnise:

Antar det var en skriveleif :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...