Gå til innhold

Opp, ned, fram og tilbake..Et nytt liv!


Teriyaki

Anbefalte innlegg

Gratulerer såå mye med bestått eksamen! :hoppe: Flinka! :klemmer:

Håper du har hatt en superfin jul, og godt nytt år! Gleder meg til å treffe deg og lille O på nyåret! :)

Takk :)

Ja det blir trivelig å treffes :jepp: Kan på torsdag jeg hvis det passer :)

Titter innom :sjenert:

*godt nyttår*

:velkommen:

Takk, du også :jepp:

Prøver så smått å henge på lasset fortsatt jeg :)

Gratulerer med bestått eksamen :jepp:

Ønsker deg og den lille familien din et godt nytt år :) Måtte det bli et flott år :klemmer:

Så koselig :jepp:

Takk, og ha et godt nyttpr dere også!

__

Har vært slitsomme par dager med mye sutring, skriking og magevondt :sukk: Han har ikke bæsjet siden fredag. Han som alltid har bæsjet flere ganger for dag. Bare fiser en hel masse. Håper det bedrer seg snart.

Var forresten på trening i går. :) Deilig. I dag skal jeg bare en tur til byen, men i morgen blir det trilletur, også satser jeg på trening på onsdags ettermiddag. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er så deilig når de små lar oss sove litt lenger :)

Godt du hadde en vellykket kveld :)

Godt nyttår til deg og O :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så deilig når de små lar oss sove litt lenger :)

Godt du hadde en vellykket kveld :)

Godt nyttår til deg og O :hjerte:

Ja, det er jo det. :) Men vi fikk virkelig svi for den fantastiske natten (og dagen) dagen etterpå, altså i går. Nesten ikke noe soving hele dagen og mye sutring og gråting. Men natten ble heldigvis veldig bra. :) I dag har det vært en helt grei dag.

Da har vi akkurat spist middag. :) O ligger i svingestolen. Det er en elektrisk stol som svinger fra side til side, men begynner å bli søvnig, så skal vel legge han over i senga si så fort han sovner. :)

Har egelitg ikke spesielt mye mer på "skjemaet" i dag forutenom husarbeid. Litt godt å endelig ha en rolig hverdag.

I morgen skal vi tilbake til osteopaten. Kanskje hun kan trykke litt her og der slik at han gjør fra seg :gjeiper:

__

Kjenner jeg gleder meg til det har gått tolv uker nå slik at jeg kan både begynne å jogge, og å trene magen. Elsker å trene magen. :jepp: Liker ikke situps, da. Pleier å ta planken, også et sånn sak på treningssenteret jeg ikke husker hva heter, men man står oppreist, også holder man fast i to håndtak på en måte, også løfter man underkroppen ut slik at kroppen blir i 90 graders vinkel. Pleide å ta 3x15, noe som er ganske bra, i og med at det er en tung øvelse. :) Blir spennende å se hvor mye/om jeg klarer denne gangen :fnise:

Har ikke kommet meg skikkelig i gang med styrketrening ellers heller. Hadde tenkt å gjøre det i går, men ble sjenert da det kun var 6-7 "store" gutter der i styrkesalen. Turte liksom ikke helt å gå rundt der og løfte vekter og slikt da :ler: I alle fall ikke nå når jeg er så ute av trening. Kunne kanskje gjort det før da jeg hadde litt respektable kilo på vekta :ler:

Men nå balbler jeg bare i vei..Prøver vel å utsette klesvasken :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Håper det bedrer seg med magen til O., for det høres ikke godt ut. Jeg er nå passe hysterisk om C ikke har gjort stort fra seg, for hu her er ekspert på bæsjebleier.

Jeg husker da jeg var i treningsstudio mens jeg studerte, var mange ganske store gutter der. :fnise: Jeg kjørte noen runder med ganske tung vekt på bena. Takket være mange år med sykling og turgåing, så hadde jeg gode ben. :fnise: Tror neppe det er slikt nå. Synes uansett du er flink, flinkere enn meg. Jeg prøver å finne en sport jeg skal begynne å drive med, tenker på bandy eller noe lignende.

Håper dagen i dag har vært bedre for O og dere. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nyttår til dere :klem:

Håper osteopaten klarer å løsne litt igjen :) Kommer vel en ny runde med grønn gugge da, men det er vel å foretrekke foran hyl og skrik :troest:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det bedrer seg med magen til O., for det høres ikke godt ut. Jeg er nå passe hysterisk om C ikke har gjort stort fra seg, for hu her er ekspert på bæsjebleier.

Jeg husker da jeg var i treningsstudio mens jeg studerte, var mange ganske store gutter der. :fnise: Jeg kjørte noen runder med ganske tung vekt på bena. Takket være mange år med sykling og turgåing, så hadde jeg gode ben. :fnise: Tror neppe det er slikt nå. Synes uansett du er flink, flinkere enn meg. Jeg prøver å finne en sport jeg skal begynne å drive med, tenker på bandy eller noe lignende.

Håper dagen i dag har vært bedre for O og dere. :klemmer:

Håper jeg også. Hehe, ja man vil jo ikke at de skal bli forstoppet stakkars..DET kan jeg skrive under på at er veldig vondt. Men det er vist ikke uvanlig at det går noen dager mellom hver gang, men når man er vandt til at det er bæsj i nesten hver bleie så blir man jo litt bekymret.

Hehe, ja ikke sant. :fnise: Jeg hadde også veldig sterke lår før. Man så konturene av musklene når jeg stod vanlig, og når jeg strammet muskelene så bulet de litt ut. Kanskje litt for mye i og med at jeg er jente :sjenert: Men det var da jeg trente mer ekslposiv styrke. Det bedret seg da jeg gikk over til å ta litt lettere på vekta, men flere reps. Ååå som jeg gleder meg til å trene SKIKKELIG styrketrening :nigo: Elsker det.

Dagen i går var faktisk ganske så grei. Han var litt sutrete på formiddagen, men..Hadde en lur på tre-fire timer midt på dagen, og var i seng halv ti tror jeg? Er ikke helt sikker. :) Var i alle fall lite magevondt. Men er kanskje ikke så rart det, i og med at han kom med DE store bæsjebleiene :fnise: Men nå er vi tilbake til reine tissbleier igjen.

Godt nyttår til dere :klem:

Håper osteopaten klarer å løsne litt igjen :) Kommer vel en ny runde med grønn gugge da, men det er vel å foretrekke foran hyl og skrik :troest:

Det gjorde hun :jepp: Hadde enda litt låsning i nakken, så det har hun nå fikset. Så får vi se da. :) Skal på etterkontroll den 23 januar. Men guri det er dyrt, så satser på at det er siste gang ja.

__

O begynner å bli så våken og ineressert i verden rundt seg. :) Ikke i den forstand at leker er spennende enda, forutenom at det kanskje er gøy med litt farger, men han er ikke mer underholdt under babygymmen enn i sofaen, så. Det han derimot er, er veldig sosial. Prater og smiler og blir den sola når vi prater til han. Skikkelig sjarmør. Og han smiler med hele kroppen, hehe. Klarer ikke ligge stille :fnise:

I kveld får jeg besøk av to venninner. Det ser jeg fram til. :) Hun ene har en sønn på fire måneder. Vet ikke om hun tar han med da, men.. :)

Vi skal forresten på hytta i helgen! :strix: Spent på hvordan det blir med baby, men går sikkert fint. Balder (hunden vår for de som er nye lesere) elsker å være der. :)

Ha en fin dag folkens! Nå skal jeg rydde kjøkkenet før venninnene mine kommer :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ÅÅÅhhh, blir helt forelsket av å høre på hvordan du snakker om lille O...Og smil og bare kos :rodmer: :rodmer:

Håper du hadde det hyggelig med venninne-besøk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅÅhhh, blir helt forelsket av å høre på hvordan du snakker om lille O...Og smil og bare kos :rodmer: :rodmer:

Håper du hadde det hyggelig med venninne-besøk! :)

Ja det er så kos når de smiler og prater tilbake. Han ser ut som en skikkelig drømmer når han snakker :fnise:

:vinke:

Godt nyttår. :klem:

Godt nyttår :klemmer:

_-

Nå har sutrekoppen endelig roet seg. Sitter og ammer nå før vi skal på trilletur og han skal ha langluren sin. :) han har forresten begynt å bry seg litt om babygymmen. Lå og plundret og smilte til lekene en stund før magen begynte å plage han. :gjeiper:

__

I går kom jeg og sambo oss over dørstokkmila. Vi hadde sex for første gang siden fødsel, eller egentlig siden september :hakeslepp: Det gikk helt greit, men jeg fant ikke glidemiddelet, så ble fort litt ømt..Tror ammingen tar knekken på den naturlige "smøringen" :sjenert:

Sambo sa det ikke kjentes slakt ut der nede, men at han ikke helt husker hvordan det var der før, så...Skal i alle fall fortsette med knipingen slik at det blir enda bedre. :) Var flott med slik intimitet igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Det sies jo at amming gjør en passe tørr der nede, så det er noe i det du skriver. '''skal innrømme jeg ikke kjenner sååå mye til at det forandring i fuktighet (litt ja, men ikke særlig).

Det er godt å høre det har blitt intimt igjen, og det er nok ikke så slakt der nede som du tror. Sjekket i går for første gang om jeg var slak oppi herligheten, litt slappere enn det det var før, men med tanke på at jeg fødte for 3 måneder siden og det kan ta flere måneder før det er helt tilbake til normalen, så er jeg fornøyd. Forloveden klager ikke, så.. hva skal man klage over da? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sies jo at amming gjør en passe tørr der nede, så det er noe i det du skriver. '''skal innrømme jeg ikke kjenner sååå mye til at det forandring i fuktighet (litt ja, men ikke særlig).

Det er godt å høre det har blitt intimt igjen, og det er nok ikke så slakt der nede som du tror. Sjekket i går for første gang om jeg var slak oppi herligheten, litt slappere enn det det var før, men med tanke på at jeg fødte for 3 måneder siden og det kan ta flere måneder før det er helt tilbake til normalen, så er jeg fornøyd. Forloveden klager ikke, så.. hva skal man klage over da? :P

Hehe, du har vel rett i det :fnise: Tror bare man blir utrolig selvbevisst etter en graviditet og fødsel. Det er i alle fall jeg. Både når det gjelder kropp, "nedentil" og slikt.. :gjeiper: Derfor er det i det minste motiverende å se at det går sakte, men sikkert ned mot startvekt, så er det bare bytte ut det ekstra fettet med muskler så blir jeg så fornøyd at :fnise:

Har bare fire kg igjen nå, og det er jo ikke værst. Men jeg har jo mistet masse muskelmasse da, så jeg vil likevell ha større fettprosent på kroppen når jeg når 68 kg, enn hva jeg hadde før. Men det er jo helt naturlig det. :)

__

Akkurat vært på trilletur. :) Nå sover O i vogna, så skal sette på en klesvask, også skal jeg sove litt, tror jeg :jepp:

I dag skal vi til et vennepar og spise elgstek :nigo:

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du koste deg med venninner, og at dere koser dere med elgstek i dag :)

Det forandres endel der nede etter en fødsel, det er jo helt naturlig. Jeg kjenner selv at jeg har blitt videre, for jeg var forholdsvis trang før fødsel.. Syns det er kjipt, pluss at jeg er elendig på å ta knipeøvelser, men håper det blir bedre. En eller annen gang.

Og det sies jo at ammingen gjør at man blir tørr, så glidemiddel er ihvertfall et must her.

Men det er fint at dere endelig har begynt å være intime igjen:) Det er jo ganske viktig. Ihvertfall i de fleste forhold.

Kos dere på hyttetur:) Høres kjempe deilig ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du koste deg med venninner, og at dere koser dere med elgstek i dag :)

Det forandres endel der nede etter en fødsel, det er jo helt naturlig. Jeg kjenner selv at jeg har blitt videre, for jeg var forholdsvis trang før fødsel.. Syns det er kjipt, pluss at jeg er elendig på å ta knipeøvelser, men håper det blir bedre. En eller annen gang.

Og det sies jo at ammingen gjør at man blir tørr, så glidemiddel er ihvertfall et must her.

Men det er fint at dere endelig har begynt å være intime igjen:) Det er jo ganske viktig. Ihvertfall i de fleste forhold.

Kos dere på hyttetur:) Høres kjempe deilig ut!

Ja det var koselig med venninnebesøk, og en veldig god middag i går. :)

Ja det er klart det er naturlig. :) Men heldigvis så kan man knipe seg stram igjen :jepp: Jeg vet nå ikke hvor flink jeg er da..De sier man skal gjøre det tre ganger fordag. Jeg gjør det bare en, og av og til to ganger per dag. Men jeg gjør det såpass lenge da at jeg blir sliten.. :gjeiper:

Hytteturen blir utsatt til uken etterpå, men går greit det. :)

_

Da har jeg vært på kafe med Kisskissbangbang, og nå skal jeg straks på trening. Er vist ikke så avslappende dag i dag nei. :gjeiper: Gleder meg til å slappe av i helga, for denne uken har jeg hatt en del på planen hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Endelig klarte jeg å få somlet meg inn her :sjenert:

Er det ikke sånn at de ikke kan bli forstoppet om de bare får mm?

Hvordan har Balder taklet å få baby i huset? Hunden vår har taklet det bra og får snuse på O når hun vil, men merker at jeg ikke gir henne like mye oppmerksomhet som før og får dårlig samvittighet av det. Merker jo forskjell på forholdet vårt nå som hun ikke får like mye oppmerksomhet av meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet nå ikke hvor flink jeg er da..De sier man skal gjøre det tre ganger fordag. Jeg gjør det bare en, og av og til to ganger per dag. Men jeg gjør det såpass lenge da at jeg blir sliten.. :gjeiper:

Hytteturen blir utsatt til uken etterpå, men går greit det. :)

:O Oii.. Jeg gjør det kanskje 2-3 minutter en gang annenhver uke.. :sjenert: Jaja.

Men da har du ihvertfall noe å se frem til, om ikke annet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig klarte jeg å få somlet meg inn her :sjenert:

Er det ikke sånn at de ikke kan bli forstoppet om de bare får mm?

Hvordan har Balder taklet å få baby i huset? Hunden vår har taklet det bra og får snuse på O når hun vil, men merker at jeg ikke gir henne like mye oppmerksomhet som før og får dårlig samvittighet av det. Merker jo forskjell på forholdet vårt nå som hun ikke får like mye oppmerksomhet av meg.

Heihei! :jepp:

Det aner jeg ikke..Men det er i alle fall ikke uvanlig at det ikke kommer noe på noen dager. Men det er jo ikke hardt eller noe sånt. Er vanlig "kremete" :gjeiper:

Balder har taklet det bare bra. Men som du sier, så blir forholdet litt endret av at man ikke har like god tid lenger. Gleder meg til O kan legges tidligere på kveldene, slik at jeg og Balder får tilbake kosetiden vår :sjenert:

:O Oii.. Jeg gjør det kanskje 2-3 minutter en gang annenhver uke.. :sjenert: Jaja.

Men da har du ihvertfall noe å se frem til, om ikke annet:)

Hehe, okei. Ja det må nok knipes oftere om det skal ha noe for seg :jepp: Jeg har en slags rutine, at jeg kniper hver gang vi kjører bil. :) Da er det lett å huske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har lagd meg den regelen at jeg kniper hver gang jeg ammer jeg :jepp: .....med andre ord blir det ganske hyppig, siden jeg har en skikkelig matmons av en sønn :fnise: Men det skal være sagt at jeg har ikke noen regel på hvor mange sekunder eller repitisjoner jeg tar da... så noen ganger gidder jeg ikke å ta mer enn et par-tre korte knip, mens andre ganger kniper jeg 5 eller 10 sekunder med kanskje 10 repitisjoner. Men jeg tenker nå sånn at alle monner drar! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, jeg er dårlig på knipingen. Må bli flinkere, syns bare det er litt ubehagelig :sjenert:

Mener ihvertfall at jeg har lest at de ikke kan bli forstoppet om de bare får mm. Og det er helt normalt at det går flere dager mellom bæsjebleiene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der var du!! Nå begynner folk å bli spredt for alle vinder så jeg må virkelig lete for å finne alle:)

Men nå fikk jeg i allefall oppdatert meg litt igjen her hos deg og det var koselig:) Fin måte å roe nervene på når man er trøtt og arg på mannen:)

Nattaklem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke fått med meg at du har fått ny dagbok jeg. Ammetåka lenge leve. :fnise:

Men nå er jeg her ihvertfall. :nigo:

Så gøy med trening igjen. :hoppe: Jeg har endelig begynt jeg også og det er så gøy! Men kjenner meg igjen i det med muskler vs. fett altså. Jeg hadde myyye muskler før jeg ble gravid, nå har jeg ingenting. Så det tar nok sin tid før jeg er tilbake (om jeg er tilbake) til gamle former. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...