Gå til innhold

Opp, ned, fram og tilbake..Et nytt liv!


Teriyaki

Anbefalte innlegg

Jeg har lagd meg den regelen at jeg kniper hver gang jeg ammer jeg :jepp: .....med andre ord blir det ganske hyppig, siden jeg har en skikkelig matmons av en sønn :fnise: Men det skal være sagt at jeg har ikke noen regel på hvor mange sekunder eller repitisjoner jeg tar da... så noen ganger gidder jeg ikke å ta mer enn et par-tre korte knip, mens andre ganger kniper jeg 5 eller 10 sekunder med kanskje 10 repitisjoner. Men jeg tenker nå sånn at alle monner drar! :jepp:

Det var jo en lur regel :jepp: Hadde ikke funket for meg da, for jeg synes det er så kjedelig, så en til to ganger er nok for min del :fnise:

Huff, jeg er dårlig på knipingen. Må bli flinkere, syns bare det er litt ubehagelig :sjenert:

Mener ihvertfall at jeg har lest at de ikke kan bli forstoppet om de bare får mm. Og det er helt normalt at det går flere dager mellom bæsjebleiene.

Ja det er det..Eller, jeg synes det er ubehagelig i starten, men etter hvert som jeg kommer meg i gang og blir litt mer sliten av knipingen så er det ikke ubehagelig lenger. :)

Og der var du!! Nå begynner folk å bli spredt for alle vinder så jeg må virkelig lete for å finne alle:)

Men nå fikk jeg i allefall oppdatert meg litt igjen her hos deg og det var koselig:) Fin måte å roe nervene på når man er trøtt og arg på mannen:)

Nattaklem!

Der var jeg ja :nigo:

Hehe, ja det KG er veldig greit å ha når man er sint på mannfolket :fnise:

Hadde ikke fått med meg at du har fått ny dagbok jeg. Ammetåka lenge leve. :fnise:

Men nå er jeg her ihvertfall. :nigo:

Så gøy med trening igjen. :hoppe: Jeg har endelig begynt jeg også og det er så gøy! Men kjenner meg igjen i det med muskler vs. fett altså. Jeg hadde myyye muskler før jeg ble gravid, nå har jeg ingenting. Så det tar nok sin tid før jeg er tilbake (om jeg er tilbake) til gamle former. :gjeiper:

Så koselig at du også følger meg videre! :)

Ja det er godt å være i gang. Det er bra demotiverende hvor fort de forsvinner, sant? Jeg hadde brukt tre år på å bygge opp musklene mine. Dvs. jeg har kanskje ikke trent skikkelig styrketrening alle tre årene, men det siste året var jeg mye mer nøye enn de to første årene..Uansett..På 10 mnd. forsvant nesten alt! Helt utrolig hvor fort det forsvinner. Men nå har vi jo sikkert grunnlaget da, så skulle tro vi får til å bygge oss opp igjen :jepp:

Lurer på om jeg skal prøve meg på en joggetur i dag. Er det dumt? Har hørt man må vente 12 uker, men leser også stadig om de som jogger før den tid..Tror ikke jeg får tid til treningsenteret i dag, men har satt meg mål om tre treninger i uka i tillegg til trilleturer, så vil gjerne få trent i dag slik at jeg når målet mitt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan jo prøve å jogge. :jepp: Man merker fort om det er for tidlig eller ei. Jeg kunne ikke trene ''hopp og sprett'' før det hadde gått en god stund, for det føltes som om hele underlivet mitt skulle falle ned. :sjenert: Akkurat som om jeg hadde en tampong som var på vei ut. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo prøve å jogge. :jepp: Man merker fort om det er for tidlig eller ei. Jeg kunne ikke trene ''hopp og sprett'' før det hadde gått en god stund, for det føltes som om hele underlivet mitt skulle falle ned. :sjenert: Akkurat som om jeg hadde en tampong som var på vei ut. :fnise:

Såppass, det hørtes ikke deilig ut, hehe..Jeg jogget 400 meter i går med hunden da vi skulle forte oss hjem, kan ikke si jeg kjente noe ubehag, så da tror jeg at jeg prøver :jepp: Eneste er at det er så kaldt ute i dag!-8 plus litt vind, så føles kaldere enn -8..Men det er jo bare å kle godt på seg. Noe annet er det med hunden, hmm..Er så vanskelig å få potevoks på føttene hans, og det er ikke akkurat en vinterhund..Rasen stammer jo fra Afrika :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, jeg får dårlig samvittighet av å spise opp lørdagskosen fra i går.. :sjenert: Spesielt siden jeg ikke akkurat har vært sunn den siste uken. Menmen. Ny uke og nye (sunne) muligheter i morgen!

Gått litt over en time trilletur nå, med masse oppoverbakker, også har jeg gjort litt styrkeøvelser på gulvet i stuen. Gleder meg til jeg kan inkludere magetreningen også :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, nei du har vel rett i det! Så lenge det ikke blir for mye av det gode :P

Nå har tekniske meg funnet ut hvordan man lager både avsnitt og smilefjes på mobilen, hehe. Sånn går det når man blir lei av å stirre ut i luften under amming, spesielt om natten :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fant deg! Og jeg kan ikke skylde på ammetåken heller :lol:

Forsinket godt nyttår :klem:

Godt nyttår :klemmer:

__

Jeg har i det siste slitt med at han har blitt sint på puppen. Har trodd han har hatt vondt, men vært usikker da det ikke har vært direkte smertegråt..Så spurte svigermor om jeg har mye melk, og om det spruter mye, og det gjør det jo. Så hun tipset meg om at når han blir sint, så skal jeg i stedet for å prøve å fortsette å gi han, ta en pause slik at spruten får rent seg ferdig, for spruten står virkelig i taket :fnise: At årsaken til at han blir så sint på puppen er at han ikke får svelt unna fort nok.

Prøvde nå å la det renne seg helt ferdig, og jammen funket det :jepp: Men nå må vi skifte bleie. Har kommet en skikkelig bombe i bleien :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å guriland jeg har aldri sett makan til bidrag i bleien!! Helt opp til skuldrene, i tillegg til et tonn som hadde havnet i selve bleien. Var bare å tørke av med x antall engangs-kluter for så å hive han i badebaljen :ler: Godt han får det ut i alle fall :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, såpass :fnise: Helt sikkert godt å få det ut :) S bæsjer kun en gang i uken, og da føler jeg at det er så godt for henne å få det ut :jepp:

S har også begynt å bli veldig "sinna" ved puppen. Ikke smertegråt, men det har blitt veldig vanskelig å amme i det siste :klo: Det eneste som hjelper da, er at jeg GÅR rundt på gulvet, helt til hun tar puppen selv, også kan jeg ikke sette meg ned igjen før hun har drukket endel. Føler meg skikkelig teit som går og ammer :fnise: Men men.. Håper det blir bedre, for det er ganske slitsomt og tungt i lengden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! Skikkelig godbleie :fnise:

Her kommer drittbleiene jevnt og trutt så kommer sjelden så voldsomt at det blir eksplosjon i bleien. Er som regel de få gangene han sparer opp hele dagen at alt må skiftes og vaskes.

O er også begynt å bli ganske urolig ved puppen. Ikke sint, men okker og styrer så voldsomt etter en stund. Akkurat som om det ikke kommer melk fort nok. Noen ganger roer han seg etter en stund, men ikke alltid. Da bytter jeg side og så roer han seg som regel. Er ikke redd for at jeg har for lite melk fordi jeg lekker som bare det :fnise:

Er sjelden jeg må gi tillegg på kvelden også. Spruter her og i begynnelsen, men tror ikke det er så voldsomt som hos deg. Bra vi har nok melk ihvertfall :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, såpass :fnise: Helt sikkert godt å få det ut :) S bæsjer kun en gang i uken, og da føler jeg at det er så godt for henne å få det ut :jepp:

S har også begynt å bli veldig "sinna" ved puppen. Ikke smertegråt, men det har blitt veldig vanskelig å amme i det siste :klo: Det eneste som hjelper da, er at jeg GÅR rundt på gulvet, helt til hun tar puppen selv, også kan jeg ikke sette meg ned igjen før hun har drukket endel. Føler meg skikkelig teit som går og ammer :fnise: Men men.. Håper det blir bedre, for det er ganske slitsomt og tungt i lengden..

Hehe, ja ikke sant? Det er merkelig hvor glad man kan bli for en skikkelig bæsjebleie :fnise: man skulle tro jeg hadde blitt frustrert over å måtte skifte alt av klær og bade han pga. bleien, men jeg synes bare det var gøy, og fint å se at han får det ut. :)

Det har jeg ikke prøvd, altså å gå rundt omkring. I dag har det ikke hjulpet å la spruten sprute seg ferdig, og egentlig ikke andre dager heller. I dag har han vært sinna helt til jeg rett og slett prøvde å pumpe ut melk for å gi han på flaske, bare for å se om det var selve puppen som var problemet. Og jammen tok han den ikke med glede..Men jeg vet han får ut melk fort nok når han ammer, for som sagt så står jo spruten..Så dette er litt frustrerende, sitter og frykter jeg må slutte å amme hvis jeg ikke får han til å godta puppen igjen.. :sukk:

Haha! Skikkelig godbleie :fnise:

Her kommer drittbleiene jevnt og trutt så kommer sjelden så voldsomt at det blir eksplosjon i bleien. Er som regel de få gangene han sparer opp hele dagen at alt må skiftes og vaskes.

O er også begynt å bli ganske urolig ved puppen. Ikke sint, men okker og styrer så voldsomt etter en stund. Akkurat som om det ikke kommer melk fort nok. Noen ganger roer han seg etter en stund, men ikke alltid. Da bytter jeg side og så roer han seg som regel. Er ikke redd for at jeg har for lite melk fordi jeg lekker som bare det :fnise:

Er sjelden jeg må gi tillegg på kvelden også. Spruter her og i begynnelsen, men tror ikke det er så voldsomt som hos deg. Bra vi har nok melk ihvertfall :jepp:

Hehe, ja her kom det bæsj i hver eneste bleie før, og jeg måtte også opp og skifte nesten hver gang etter amming på natten, men ikke nå lenger. Nå kommer det kanskje to til tre bæsjebleier i uken.

Hmm..Vanskeliv å vite hva man skal gjøre når det blir problemer med ammingen. Speislet når man vet at det er ikke mengden med melk som er problemet, da hadde det jo bare vært å prøve å øke produksjonen, men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke prøvd å pumpe ut det "verste" for så å prøve å amme han? Så slipper han den verste spruten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har ikke prøvd å pumpe ut det "verste" for så å prøve å amme han? Så slipper han den verste spruten?

Jo har prøvd det, men det fungerer ikke.. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det er noe som går over eller du finner en løsning :klemmer:

Samme her. Har lite lyst å begynne å styre med pumping og flasking, men det er det som er alternativet dersom det ikke går over. Kan ikke sitte og "krangle" med han i timesvis hver formiddag.

I dag kjenner jeg meg ganske trøtt..Til min store glede var han klar for sengen klokken ni i går kveld. Tror han begynner å regulere sengetiden av seg selv nå. :) Han fikk altså kveldsmat klokken åtte, og våknet ikke før halv et for neste måltid. Det er altså 4,5 timer, som ikke er så værst. Jeg la meg halv ti da, men ble vekt da kjæresten kom hjem og la seg i ellevetiden, så de tre timene ble ikke sammenhengende. Så våknet han klokken to for nok en amming, det var altså bare en time etter forrige amming var avsluttet. Deretter våknet han klokken fem igjen, som bare var 2,5 timer siden forrige gang, også våknet han klokken åtte, som da også var 2,5 timer siden forrige gang. Det var slitsomt, altså.

Jeg er vant til amming i totiden og sekstiden, også står jeg opp klokken ni. Mens i dag stod vi ikke opp før klokken kvart over ti, for jeg var så trøtt..Så har jeg prøvd å sove litt nå mens han lå ute i vognen, men det klarte jeg ikke. Nå er det for sent, for middagen står i ovnen, og han våknet om senes 50 minutt..

Jaja..Er ellers spent på hvordan det blir i kveld. Blir overlykkelig om det blir en trend at han er klar for sengen klokken ni, og helst etter hvert enda tidligere. :strix:

Han har forresten ligget over to timer i vognen nå (uten at vi trillet tur først), i tillegg til den time-halvannen han sov i vogn+bilstol da jeg var på universitetet for å fikse noen ting i forhold til videre skolegang. Så det er jo ganske så greit. :) Han blir nok en solstråle når han står opp, så framt han godtar puppen da. :gjeiper:

__

Dagens middag: Kyllingfilet med ost inni, røstipoteter og bernaise. Skulle hatt grønnsaker til også, men det hadde vi ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hørtes ut som en god middag :)

Det fungerer når jeg går, fordi hun elsker å gå.. Men jeg har ingen fler råd til deg. Hun tar puppen og godtar den som regel hele døgnet, men det er noen av ammingene som hun bare hyler og er helt stiv i kroppen. Da må jeg gå.. Det er slitsomt. Håper det blir bedre! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det går seg til med ammingen etter hvert. Har dere vært hos osteopat igjen (huff, jeg har falt helt ut i bøkene her :sjenert:)? Det kan ikke være at han fremdeles er litt stiv i nakken, og at ammestillingen blir ubehagelig? :vetikke:

Middagen hørtes veldig god ut :sikle: Hvilken ost fyller du med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teita: o blir ikke stiv i kroppen, var også det som gjorde at jeg skjønte han ikke hadde vondt, men heller bare var sint på puppen :P

Neala: har vært en gang til ja, og hun fant flere låsninger som hun fikset. Skal tilbake den 23. Håper det er siste gang, for det koster skjorta. Men ville han ikke fått vondt på kveld og natt også hvis han hadde vondt? Sitter og ammer for andre gang i natt, og han er så rolig og fornøyd at :) er først når vi står opp det blir problemer.

Ja det var godt. Jeg pleier å bruke den urte-kremosten til tine inni kyllingfileten, også har jeg litt jarlsberg oppå, men vi var fri for kremost, så brukte bare vanlig ost. Ikke helt det samme, men det funket :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg har mistet dagboken din neala...mulig du har den i signatur, så får sjekke når jeg sitter på pc :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...