Gå til innhold

Malou's


Malou

Anbefalte innlegg

Så tror jeg lysten til å skrive dagbok her på KG er tilbake. Det er faktisk veldig lenge siden sist. Definitivt det lengste oppholdet jeg har hatt her inne siden jeg registrerte meg i november 2002. Har tenkt frem og tibake om jeg skulle starte på nye dagbok eller fortsette på den gamle. Endte opp med å opprette en ny da det var noe som skurret med å forsette på den gamle.

For litt over to måneder siden ble livet vårt totalt snudd på hodet. Det som kun skjer andre skjedde plutselig for oss. Mannen hadde vært på sykehuset to ganger pga noe vi da trodde var brokk og skulle til videre undersøkelse på privatsykehus og mulig operasjon. Desverre viste det seg at det ikke var brokk som var hovedproblemet, men derimot noe langt mer alvorlig, nærmere bestemt testikkelkreft. Siden den gang har livet i hovedsak (i hvertfall i perioder) bestått av undersøkelser, samtaler, operasjoner, kemoterapi og (kortere) sykehusopphold. Det er ingen tvil om at de siste to månedene har vært de tøffeste i mitt liv, spesielt den første av dem. Jeg tror nesten alt har vært oppe til vurdering, og jeg har grått mer enn jeg noen gang hadde trodd jeg skulle gjøre. Jeg har ikke lyst til å gå så innmari mye mer i detaljer. Det som er overstått er overstått og nå prøver vi bare og se fremover, noe som faktisk går ganske bra. To omganger kemoterapi er overstått, og det gjenstår minimum en omgang til. Så skal det scannes og basert på det resultatet vurderer man da om det er godt nok eller om det trengs en eller flere omganger med kemoterapi eller operasjon før det er hele er borte.

Når det først skulle være kreft så var det heldigvis den (eller de) kreftypen(e) der det er høyest helbredningsprosent. Over 95% av de som får denne diagnosen blir helbredt. I de første ukene visste vi ikke om det var den ene eller den andre typen, så det var en enorm lettelse å endelig få konstantert at det var testikkelkreft.

På den mer positive siden så har vi giftet oss siden sist, nærmere bestemt på rådhuset den 16. juli. Vi bestemte oss for at det bare skulle være oss to da vi ikke ville gjøre forskjell på mine og mannens (...) foreldre og vi ikke orket noe mer under de nåværende omstendigheter. Selve sermonien på rådhuset tok maks et kvarter. Etterpå dro vi på en koslig restaurant med god mat som ligger nede ved en liten koslig havn og spiste middag ute i det strålende sommerværet. Vi har begge fått ring på fingeren, i gult gull med litt ujevn matt overflate, min med tre små cognacfargede diamanter formet som et hjerte.

Den planlagte ferien i Languedoc-Roussillon ble naturligvis avlyst. Føler på en måte at denne sommeren var overstått før den i det hele tatt begynte. Jeg hadde fri 1½ uke i midten av juli også har jeg tatt meg langfri denne helgen og skal ikke på jobb før på tirsdag. Vi har hatt besøk av pappa og stemor fra torsdag kveld til i formiddag, og resten av helgen skal vi bare slappe av og gjøre det vi har lyst til. Mannen skal først inn igjen på sykehuset den 13. august. Han er etter omstendighetene i bemerkelsesverdig god form og har sluppet unna de to første omgangene med kemoterapi uten de store bivirkningene. Jeg håper virkelig det forsetter på samme måten, for dette er jammen meg slitsomt nok som det er. Ikke fordi at alt dreier seg om sykdom hele tiden. Vi prøver så godt vi kan å leve så normalt som mulig, men jeg kan godt merke at jeg blir veldig fort sliten både psykisk og fysisk selv om jeg egentlig føler at det går ganske bra.

Nå mangler jeg bare å trykke på postknappen. Puh... To måneders mer eller mindre kaos i kortversjon.

Endret av Malou
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Denne dagboken skal jo helst ikke kun handle om sykdom, og for å sette tonen poster jeg denne linken og sukker henførst i beste fjortisstil.

Ikke typisk min stil, men det er definitivt noe ved denne som har fanget meg. Trakk seg fra American Idol gjorde han forøvrig også, i den grad det sier noe.

Endret av Malou
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Hilser på!

Finner ikke helt ordene for hva jeg skal si mht til din mann og deres situasjon. Vil bare gi en :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Malou!

Jeg har tenkt masse på deg denne tiden og jeg blir så glad for at det er bedring i sikte for mannen, at han er i så god form og for at sjansen for å bli frisk er så stor. Krysser fortsatt fingre for at dette kommer til å gå deres vei og at han blir 100% frisk igjen.

Gratulerer masse som fru. Blir helt rørt jeg.

Lykke til med ekteskapet :blomst:

Og grattis med ny dagbok.

Stor :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hilsninger, omtanke og gratulasjoner melloz og monja. Koslig å "se" dere i min nye dagbok. :D

Jeg burde egentlig ha lagt meg for en stund siden, men istedet sitter her og leser om høstens nye TV-serier. Jeg er jo ikke selverklært seriefreak for ingen ting. Inntil videre synes jeg følgende ser litt interessant ut:

:popcorn:Lipstick Jungle og Cashmere Mafia. Det er vel ikke noen som har klart å fylle tomrommet etter Sex and the City inntil videre, men begge disse seriene har muligens potensialet, i hvertfall i utgangspunktet.

:popcorn:Private Practice. Som den Grey's fan jeg er blir jeg jo nødt til å gi denne en sjanse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter og ser litt på siste etappe av TdF. Får alltid så lyst til å dra til Paris når jeg ser TV-bildene der fra. Jeg har vært i Paris en gang, men det er ca 15 år siden nå så det er vel på tide med en ny tur etterhvert.

I mangel på sommerferie i Syd-Europa og ordentlig sommervær i Danmark så prøver jeg å kompensere med litt nettshopping istedet. Har nettopp bestilt sesong 6 av Sex and The City og Snow Patrol's Eyes Open på Play.com. I tillegg bestilte jeg disse sandalene fra La Redoute i går. Jeg har også siklet på disse sneakersene en stund, men har ikke helt bestemt meg ennå. Skal også legge inn en bestilling hos H&M og Ellos etterhvert. :sjarmor:

Egentlig burde jeg kanskje spare pengene til USA ferien vi små smått har begynt å planlegge til neste år. Hvis alt går etter planen går turen til San Francisco, langs California-kysten, Grand Canyon og muligvis også Las Vegas og/eller LA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for det Sille. :-D

Jeg har visst ikke helt vent meg til å oppdatere dagboken igjen ennå så det har gått noen dager siden sist. Mandagen ble tilbragt inne på sofaen da det var mer eller mindre øsende regnvær sånn stort sett hele dagen. Ikke den beste dagen å ha fri på akkurat, selv om det er jo er deilig med fridager uansett. I går var jeg tilbake på jobb mens mannen var på sykehuset til en omgang "lynkemo", dvs en halv times ukentlig behandling han skal ha de ukene han ikke er inne på sykehuset. Vi har blitt såpass rutinerte nå at han drar inn til disse behandlingene uten meg. Denne gangen hadde han til og med bilen sånn at han kunne dra på besøk til faren sin inntil jeg var ferdig på jobb. Luksus å bli hentet på jobb av verdens beste mann.

I dag er det ukens hjemmearbeidsdag som forøvrig snart er overstått. Etterpå har jeg tenkt meg ut å ligge i den splitter nye hengekøya vi har fått av svigers i bryllupsgave. Været er heldigvis bedre i dag og det er faktisk meldt knallvær til helgen. *håpe*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så er hengekøya innviet, både alene og sammen med mannen, med puter og både med og uten tepper og dyne. :fnise: Den er mer enn godkjent på alle områder og jeg tror den kommer til å bli brukt mye. Lå å leste blad i sola i ettermiddag imens mannen tok seg en liten lur og var der ute igjen i 9-tiden med dyne, pute og iPoden. På tide med litt sommeridyll.

Planene for kvelden ble litt amputert etter å ha tilbragt nesten 1½ time på telefon med veninne, men det gjør egentlig ikke så mye for det var veldig koselig å skravle litt.

...også burde jeg ha sovet allerede...

Endret av Malou
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh... Denne uka har det plutselig begynt å skje mer på jobb igjen. Det var jo forventet, men det kommer som et like stort sjokk hver gang allikevel, også selv om jeg jo ikke har hatt noen deilig lang sommerferie i år. Jeg skal overta en nytt ansvarsområde. Det er jo spennende, men krever selvfølgelig også mer av meg en tidligere. Det blir nok et hardt kvartal det her, men midlertidig underbemanning på jobben i tillegg til at det som foregår på privatfronten.

Endret av Malou
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er meldt sommervær i morgen, så nå har undertegnede nylakkerte tånegler i gull. Fant endelig en ordentlig fin gullfarget neglelakk på Ebay for en stund siden i merket OPI. Betalte 95 kr for den og det er jo faktisk ikke SÅ mye dyrere enn for såkalte billigmerker.

Ser ut som de blir gode muligheter for :sol: i helgen. Håper på en skikkelig sommerhelg ute i haven med avlapning i den nye hengekøya med bok eller blad om dagen og grilling på kvelden.

Endret av Malou
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag og med en værmelding som denne kan man jo ikke noe annet enn å glede seg litt ekstra til helgen.

De nylakkerte tåneglene er forøvrig gjemt i lysegrønne flats (som er åpne bak). Det var ikke mer enn ca 15 grader i morges og jeg synes faktisk det var litt småkaldt, men det er jo sommer ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har hatt en deilig lørdag i hagen. Riktignok ble det litt mer skyer enn det ble meldt i går, men har ligget i hengekøyen både i og uten sol, i tillegg til at jeg har beskjært syrin og ordnet litt planter. Grillet tidlig på kvelden og tok "ettermiddagsluren" i hengekøya, dvs at mannen sov og jeg leste blad.

Jeg kan visst ikke gå forbi et jeansskjørt uten å kjøpe det for tiden. Nå har jeg kjøpt to på en uke, ett på HM og et på Føtex (stort supermarked som i tillegg til matvarer selger alt mulig annet rart.) Tilsammen kostet de kun 350 kr så da synes jeg godt det kan forsvares å kjøpe to. Jeg elsker jeansskjørt og bruker nok det like mye som mange andre bruker jeans, så da må jeg jo også ha litt å velge i. I skrivende stund har jeg fire, men minimum et av dem begynner å bli ganske slitt.

Nå skal jeg smøre inn leggene i selvbruner.

Endret av Malou
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ahh... Så deilig det er når det endelig blir ordentlig sommervær! Knallfin dag i dag med 27-28 varmegrader og knallblå himmel. Startet dagen med frokost på verandaen før vi tok en lynrask shinings innenfor (vasken på badet, kjøkken-, gang- og badegulv.) Så ligge og lese blad i hengekøya inntil svigers kom på besøk. Satt ute i skyggen ety par timer før vi dro for å spise på den samme restauranten vi spiste på etter at vi haddde giftet oss. Middag ute under parasol med rødvin i glasset, etterfulgt av en liten rusletur langs den lille koselige havnen. Denne gangen hadde jeg husket å ta med litt ekstra brød fra buffeten sånn at jeg fikk matet endene også. Spiste softis med sjokoladestrø til dessert før jeg og mannen avsluttet dagen med å vasse i strandkanten i kveldssolen. Sommeridyll. :hjerte: En stund var jeg i tvil om det kom til å bli noe av det denne sommeren, både pga av dårlig vær men nok mest pga av "det andre."

Den som bare hadde fri i morgen...

Endret av Malou
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med vel overstått bryllup! :blomst:

Dere har hatt en tøff tid, det er bra en ikke vet hva en står foran før slike ting inntreffer, det hadde ikke vært til å holde ut, men så er det utrolig hvor sterk en kan være når en bare må. Håper alt går deres vei nå, å nyte tiden sammen er viktig uansett, garantier har jo ingen av oss. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Mie! :)

Ja det er i hvertfall godt at man ikke vet hva fremtiden bringer, det skal være sikkert. På en annen måte hadde det jammen meg vært å slippe det store sjokket også, det øyeblikket der alt det man frykter aller mest men man ikke en gang tør å sette ord på blir til virkelighet.

_________________________

Selv om vi endelig har fått deilig sommervær er jeg allerede litt i høstmodus når det gjelder klær og sånt. Jeg har lyst på et par nye sorte støvletter til høsten. Eventuelt noe i denne stilen, evenutelt noe litt mer damete, eller begge deler??... :fnise:

Edit: Linken virker visst ikke. Hvis man går til collection -> womens shoes, også velger man high boot under all models så er det den som heter Twiggy, nummer to fra høyre i den øverste raden. Koster 999 DKK.

Nå -> :søvn: (forhåpentligvis)

Endret av Malou
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom bare til hovedsiden til Vagabond jeg...

Ble nysgjerrig, syntes ofte Vagabond har mye kult og jeg elsker støvletter - det er nesten det beste med hele høsten! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...