Gå til innhold

Malou's


Malou

Anbefalte innlegg

Jeg fikk foressten iPoden, en sort 30 GB video iPod i gave fra mannen etter den første uka han har var innlagt på sykehuset til operasjon og etterfølgende behandling fordi jeg var der for han. Jeg trenger så absolutt gaver eller annen belønning for å stå ved hans side gjennom dette, men det er jo hyggelig å ikke bli tatt for gitt allikevel. :hjerte:

Så nå er jeg med på Apple hypen jeg også... :fnise:

Ryddet nettopp inn noen nyvaskede klær i skapet på soverommet og ble igjen minnet på at det trengs en skikkelig opprydning. Det må bli et høstprosjekt tror jeg. Det skjer i hvertfall ikke noe i kveld for jeg har rødvin, Freia melkesjokolade (big deal når man bor i utlandet skjønner dere), god musikk og laptop.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sukk...

(inneholder så vidt jeg vet ikke noe som ikke er vist på norsk TV, dvs lenger frem enn sesong 2)

Endret av Malou
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med ny dagbok fra deg Malou! Dere har vært gjennom en tøff tid, men jeg synes det høres ut som om dere er gode til å nyte øyeblikkene og være positive.

Her har det ikke vært mye sommeridyll dette året, dessverre. Tror jeg kan telle på én hånd de dagene hvor det har vært godt over 20 grader, og sol hele dagen. Derfor var det veldig fint å lese om hengekøy, syriner, middag ute, tur i havnen og bare tær i vannet om kvelden. *sukk*

Håper dere får en fin helg! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Amity, koselig at du fant meg igjen.

Det har ikke vært så veldig mye sommeridyll her denne sommeren heller, men jeg prøver i hvertfall å utynytte de øyeblikkene som er. Som nå som jeg sitter ute på den overdekkede terassen med :vin: i glasset selv om det ikke har vært særlig fint vær i dag. Temperaturen er fin nok, så hvorfor ikke være ute litt selv om været kunne ha vært bedre?

Jeg har shoppet i dag også. :shoppe: (eyy!! shoppe smiley!!) Burde kanskje vurdere å flytte denne dagboken til shoppedagbøkene istedet. :fnise: Skulle kjøpe noen kurver til å ha diverse lys og andre småting i det nye skapet i stua. Vi bestilte dette skapet i desember og skulle fått det i april/mai, men vi fikk det først levert i går. Det er laget i Indonesia etter våre ønsker i sort-/brunbeiset mahogny. Skapet er kjempeflott, sånn bortsett i fra at vi hadde bestilt med dører i 3/5 deler glass og 2/5 deler tre og fikk glass hele veien, men det ordner vi selv i tillegg til at vi fikk gavekort verdt 500 kr i kompensasjon. Vel... tilbake til kurvene. Jeg har ikke vært på IKEA i evigheter, men i dag hadde jeg overskuddet. (Jeg må nemlig ha overskudd for å dra på IKEA ellers ender jeg opp med å gå rett igjennom uten å kjøpe noe som helst.) Dette var ikke en av de dagene og før jeg fikk sett meg om hadde jeg foruten om tre kurver også plukket med meg to store og to små håndklær, en sånn hyllesak i stoff til å henge som jeg skal ha sommersko i (denne har stått på handlelisten lenge), en stor vase og to kjempesøte tynne rosa glassvaser som jeg ikke vet om jeg skal bruke til vaser eller små vannkarafler. I tillegg kom både gullveska og armbåndet i posten i dag. Tror jeg skal ha kjøpestopp en stund nå. :jugekors-smiley:

Har vasket klær sånn at alt er rent til neste uke når sambo skal inn på sykehuset og jeg skal bo hos svigers. I morgen håper jeg på ok vær sånn at vi kan slappe av og nyte den siste dagen hjemme ute i hagen.

Endret av Malou
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk etterhvert besøk av mannen ute på terassen. Tente opp i bålfatet og noen (les en god del) lanterner og ble sittene der ute å skravle 1½ time. Veldig koslig, ikke så ofte vi har gjort det i sommer akkurat.

Nå ser mannen en film på TV og jeg er...ja ehh...her... Har dusjet og vasket hår og håper på at det ikke tar for lang tid før jeg begynner å bli trøtt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har begynt å lese Menn som hater kvinner i dag. Har hørt mye bra om den så når jeg så at svigermor var i gang med å lese den var det bare å benytte sjansen å låne den. Inntil videre har jeg lest ca 50 sider og synes den virker veldig lovende. Den er i hvertfall lettlest og ikke tung å komme i gang med i det hele tatt.

Det ble faktisk litt soltid i dag. Riktig nok kom ikke sola frem før sent på ettermiddagen, men litt sol i hengekøyen er absolutt bedre enn ingen sol. Ikke det at jeg ikke hadde slappet av litt i hengekøyen før uten sol før i dag, men det er litt kosligere med sol da.

Nå skal jeg pakke ferdig til i morgen. Jeg skal jo ha jobbantrekk til minimum fire dager så det krever litt planlegning. Har sikkert med ti par øredobber, men det tar jo heldigvis ikke så mye plass.

Har forøvrig vært flink og ikke kjøpt noe som helst i dag. :fnise:

Endret av Malou
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

...i hvertfall helt til jeg sjekket mailen og fant ut at jeg hadde vunnet en auksjon på eBay, uff... :flau:

96 kr for sesong 5 av SATC er jo billig da! *prøve å forsvare seg selv*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:Gjesp: Ny natt med mygg på soverommet. Tror ikke jeg sovnet ordentlig før litt før halv fem, var tett på at det klikket for meg tror jeg. Nå har det skjedd to ganger på en uke, men selvfølgelig ikke noen av de fire nettene ikke skulle tidlig opp...

Leverte mannen inne på sykehuset i morges, skal ned til han i kveld. Heldigvis tar det ikke mer enn 10-15 minutter og kjøre mellom jobb og sykehus, og ikke mer enn 6-7 minutter mellom svigerforeldrene og jobb.

Endret av Malou
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, jeg er en tikkene bombe når det gjelder nettshopping for tiden. I dag har jeg prestert å legge inn et bud på eBay igjen, men jeg forteller ikke hva det dreier seg om før jeg vet om jeg har vunnet eller ikke... :fnise:

Jeg sikler litt på dette i orange (eller hvitt), men jeg bruker ikke 195$ på det. Det må da finnes billigere alternativer.

Denne OPI neglelakken i orange har jeg også litt lyst på. Den ligger jo absolutt i en mer overkommelige prisklasse, men spørsmålet er om jeg kommer til å bruke den mer enn en gang eller to på tærne i år.

Som sagt, en tikkene bombe...

Sitter på sykehuset og surfer mens mannen ser på TV. Han er i gang med den første dag av behandlingen, men kom sent i gang i dag så han blir nok ikke ferdig før jeg drar opp til svigerforeldrene for å sove. Det gjør egentlig ikke så mye. Det viktige var at han kom i gang i dag sånn at vi kan dra hjem fredag ettermiddag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startet dagen med å jobbe fra svigers et par timer før jeg dro inn på sykehuset. Det er perfekt at jeg også kan jobbe litt herfra og samtidig holde mannen litt med selskap. Han kjeder seg nemlig. Det er jo begrenset hvor festelig det er å oppholde seg på avdelingen 8-9 timer om dagen. Om et par timer drar vi opp til svigers for å spise også blir vi der begge to til i morgen tidlig.

Vi var på kino i går, så Evan The Almighty. Tidvis morsom, men også tidvis pinlig og veldig amerikansk. Den var da i det minste underholdene, selv om jeg vel kanskje hadde ventet meg enda litt mer av Steve Carell.

I dag regnet det sidelengs når jeg kom til sykehuset. Ikke spesielt smart å ha på seg stoffsko i regnvær (note to self.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du hr hatt en slitsom tid,og jeg leser at den ikke er over enda. Men prognosene er jo veldig gode, da.

I går regnet det alle veier her også. Ble skikkelig våt på beina, men jeg hadde bare sandaler, og de tørket til i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen Bettie! :icon_smile:

Noen dager siden siste oppdatering. Jeg vet ikke om det var de siste måneders stress eller mensen som snakket, men jeg ble plutselig utrolig sliten torsdag ettermiddag når vi var på vei hjem. Vi ble enige om å sove hjemme fra tordag til fredag. På vei opp til svigers for å hente tingene mine begynte plutselig tårene og renne nedover kinnene. Den verste tristheten gikk heldigvis over ganske fort, men tiltakslysten henger igjen litt ennå. Takk og pris for muligheten til å jobbe hjemmefra sier jeg bare, det var gull verdt om fredagen.

Det har ikke skjedd det store i helgen, men vi har i allefall nytt å være hjemme igjen. Mannen kjørte selv til og fra sykehuset om fredagen, og det gikk veldig fint selv om jeg hadde litt dårlig samvittighet over at jeg ikke "stilte opp." Må bare innse at jeg ikke alltid orker alt jeg heller og at det er lov å ikke orke noen ganger.

Jeg har fri mandag og tirsdag. Det er ikke meldt noe særlig bra vær, men vi må jo prøve å gjøre det beste ut av det allikevel, det er jo deilig med fri uansett. Prøver å styre skuffelsen over mangelen på ordentlig sommervær som varer mer enn et par dager og som man har fri til å virkelig nyte. Vet jo godt at det ikke gjør situasjonen noe bedre, men det er ikke så lett alltid heller. I hvertfall ikke når det typisk er bedre vær når jeg på jobb enn når jeg har fri, eller sånn føles det i hvertfall.

Prøver å få vært en del ute i helgene selv om ikke været er på topp, og har faktisk vært ute en stor del av dagen i dag. Har ligget i hengekøya og lest britiske InStyle (fikk ikke tak i det amerikanske), delvis med teppe men det er da mye bedre enn å ikke ligge i hengekøye i det hele tatt i allefall.

Kjøpte en bukett solsikker i går som står som små soler i en høy vase på spisestuebordet og lyser opp i stua.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Innom deg med en stor :klem: Jeg vet godt hva du går gjennom desverre, men kreftene strekker ofte til mer enn vi aner når man bare må. Håper formen din er bedre nå :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsninger Alou (jeg har lagt merke til deg også pga nicket) og Alwa. :)

Formen er vel noe bedre, men jeg er tydeligvis fortsatt inne i en periode med mindre energi. Ikke første gang det skjer når jeg har mensen for å si det sånn. Dessuten burde jeg jo komme i gang med å trene igjen. Jeg var jo i gang med å jogge før mannen ble syk og jeg vil gjerne i gang igjen. Det er bare ikke lett å ta seg sammen til å komme i gang igjen. Dette selv om jeg vet at det ikke skal så mange gangene til før jeg får det mye bedre med meg selv; bedre humør, mer energi og et bedre kroppsbilde.

Føler litt at jeg har sløst bort fridagen i dag med å gjøre nesten ingen ting samtidig som jeg likssom ikke har kost meg ordentlig heller. Dagen har bare gått likssom... Det er kanskje det jeg trenger, men det er et eller annet inne i meg som ikke er helt fornøyd. Heldigvis har jeg ennå en fridag i morgen.

Har nettopp spist "middag", to skiver ristet rugbrød med brunost og en stor kopp sitronte i Starbuckskoppen fra New York. Spiste middagsrester fra i går til lunch, så da gadd vi hverken å handle eller å lage middag i dag.

Endret av Malou
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett pilotepisoden av Lipstick Jungle i kveld. Den virket ok, selv om det selvfølgelig er litt vanskelig å bedømme en serie etter kun en enkelt episode. Jeg er jo en sucker for sånt og ser frem til en serie som kanskje kan fylle litt av tomrommet etter SATC.

Jeg har hatt litt høststemning i dag selv om det har jo har vært rundt 20 grader ute. Det har sånn stort sett vært overskyet og vind og man merker godt at kveldene blir kortere. Jeg har tent levende lys i vinduene, på hylla over TV'en og på toppen av det nye vitrineskapet. Jeg synes høsten er koselig, men synes godt at det kunne blitt sommer først (...) Men når det først skal være sånn som det er nå er det nesten like greit at det blir september. Så ville det da i det minste komme som en positiv overraskelse hvis det ble hengekøyevær, uten teppe vel og merke.

Fikk lyst til å lage en "positive ting med høsten"-liste selv om det er kanskje er litt tidlig, inspirert av Alwa.

:hjerte: Tenne masse levende lys

:hjerte: TV-seriesesongen starter opp igjen i USA (jeg er mer enn klar!!)

:hjerte: Teppe i sofaen og sitronte i koppen (gjerne kombinert med med de to første)

:hjerte: Laste ned ny musikk (finner mye ny musikk i de seriene jeg følger med på)

:hjerte: Fyre i ovnen

:hjerte: Høstfarger opplyst av rødlig høstsol

:hjerte: Crispy høstluft

:hjerte: Begynne å bruke støvletter igjen, kombinert med skjørt, strømebukser og strikkegensere

:hjerte: Ta i bruk skjerf og sjal igjen

:hjerte: Spise deilig varm suppe en skikkelig sur og kald høstkveld

Det eneste negative med høsten er vel egentlig at sommeren er over. Vinteren derimot... :fryser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Som jeg også skrev inne hos Alwa; nå virker ikke høsten fullt så depressiv og skummel lenger. Du bor i Danmark? Ikke hatt mye sommer dere heller, nei?

---

Go' tirsdag! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det ville være en overdrivelse å si at sommeren har vært bra her i Danmark Alou. Det har jo vært noen bra dager, men de har ofte vært på ukedagene når jeg har vært på jobb, på sykehuset eller av en annen årsak ikke har hatt muligheten til å være ute å nyte dem. Så jeg hadde virkelig håpet på denne langhelgen. Nå ser det ut som det er muligheter for bra vær til helgen da, men det tør jeg i hvertfall ikke satse på ennå.

Har nettopp bestilt Paris je t'aime på cdon. Har hatt den på ønskelisten lenge, men fant først ut at den hadde kommet på DVD i dag da jeg leste inne hos Yvette. Rart at de ikke har den hverken på play eller amazon. Det er ikke lenge siden jeg så etter den der sist.

Endret av Malou
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår godt at du får en reaksjon etter det du går gjennom nå. Noen ganger er det nesten verre å være pårørende enn pasient. Ta godt vare på deg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode ord Bettie! :) Jeg vet jo selv at det er normalt å få en reaksjon, men nå hadde det gått veldig bra siden mannen fikk diagnosen og kom i gang med behandlingen så jeg ble litt overrasket over at jeg plutselig følte meg helt tom for krefter. Heldigvis går det bedre nå etter noen dagers hvile, men jeg merker at hjernen ikke fungerer som den pleier og at jeg har problemer med å konsentere meg på jobb. Synes ikke jeg får avsluttet noe som helst. Nå passer det jo også ekstra dårlig at jeg midt oppe i dette har tatt over et nytt område på jobben. Arbeidsmessig er det en forbedring for jeg hadde begynt å kjede meg med det gamle, men akkurat nå kan det godt hende at det ville vært bedre å kjede seg litt. Vel, det er uansett ikke noe alternativ, så jeg må bare prøve å gjøre det beste ut av det.

Kjører "black on black" i dag, med andre ord helsvart fra topp til tå. Det er jo veldig moderne akkurat nå, og jeg er jo en sucker for svart så jeg har på meg sort tynn kortermet kjole som går til knærne med sort singlet og sorte leggings som går litt under knærne under. På føttene har jeg sorte ballerinaer kjøpt i Wien og i ørene litt lange sølvbroker med sort sten i, også fra Wien.

Jeg skulle jobbet med fashion istedet tror jeg, selv om jeg ikke tror at den bransjen er så veldig laid-back akkurat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...