Gå til innhold

Kan man EGENTLIG se bra ut med 130kg?


Gjest Enomorada

Anbefalte innlegg

Nei, det kan man ikke...

Anonym poster: c8ce270b19514e1e393f8ad51fee711a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Vampen

Jeg synes trådene der jenter poster bilder av seg selv og spør om de er pene eller feite er ille nok. Denne jenta har ikke engang bedt om å få KGs vurdering av utseendet hennes, så blir ikke dette helt feil?

Jeg tenkte nøyaktig det samme. Denne jenta har en blogg, hvor hun blogger om kampen mot kiloene. Hun har ikke bedt om KGs vurdering av hvordan hun ser ut, og det bør hun i grunn få slippe.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Jeg synes at de aller fleste unge, overvektige jenter jeg ser, kler seg helt feil. De vil vel følge moten, men pinetrange plagg er virkelig ikke kledelig når de er så store.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest _La Femme

Jeg tenkte nøyaktig det samme. Denne jenta har en blogg, hvor hun blogger om kampen mot kiloene. Hun har ikke bedt om KGs vurdering av hvordan hun ser ut, og det bør hun i grunn få slippe.

Nå får jeg sikkert tyn for dette, men syns du ikke at hun ber litt om å bli sett/hørt/vurdert? Hun lager en offentlig blogg, publiserer masse bilder av seg selv, med kommentarer under bildene som går direkte på hennes utseende og vekt.

Ja, hun er en utrolig vakker jente! Absolutt. Men jeg bare spør - er ikke det litt av poenget med en blogg? Å bli oppdaget, sett, hørt, diskutert, og ellers få tilbakemeldinger på det man publiserer?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampen

Nå får jeg sikkert tyn for dette, men syns du ikke at hun ber litt om å bli sett/hørt/vurdert? Hun lager en offentlig blogg, publiserer masse bilder av seg selv, med kommentarer under bildene som går direkte på hennes utseende og vekt.

Ja, hun er en utrolig vakker jente! Absolutt. Men jeg bare spør - er ikke det litt av poenget med en blogg? Å bli oppdaget, sett, hørt, diskutert, og ellers få tilbakemeldinger på det man publiserer?

Nei, jeg synes ikke det. Årsakene til at man har en blogg, og hva man ønsker å oppnå med den, er forskjellig. Jeg tror på ingen måte alle ønsker å bli oppdaget og diskutert opp og ned i mente. Og jeg tror ihvertfall ikke alle som har en blogg ønsker å få en hel tråd på KG hvor utseendet deres kan vurderes og bedømmes av folk, fe og alle andre med en mening.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest _La Femme

Nei, jeg synes ikke det. Årsakene til at man har en blogg, og hva man ønsker å oppnå med den, er forskjellig. Jeg tror på ingen måte alle ønsker å bli oppdaget og diskutert opp og ned i mente. Og jeg tror ihvertfall ikke alle som har en blogg ønsker å få en hel tråd på KG hvor utseendet deres kan vurderes og bedømmes av folk, fe og alle andre med en mening.

OK. Jeg vet ikke jeg, derfor spør jeg. Jeg har ikke blogg selv så er ikke sikker på hva intensjonene til en blogger er, men jeg har fått inntrykk av at det ofte handler om å vise seg fram på den måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå får jeg sikkert tyn for dette, men syns du ikke at hun ber litt om å bli sett/hørt/vurdert? Hun lager en offentlig blogg, publiserer masse bilder av seg selv, med kommentarer under bildene som går direkte på hennes utseende og vekt.

Ja, hun er en utrolig vakker jente! Absolutt. Men jeg bare spør - er ikke det litt av poenget med en blogg? Å bli oppdaget, sett, hørt, diskutert, og ellers få tilbakemeldinger på det man publiserer?

Jeg ser ikke helt hvordan det å starte en blogg som ser ut til å være laget for å dokumentere egen vektnedgang og muligens inspirere andre i samme situasjon, er det samme som å vise seg fram og be om å bli diskutert.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampen

OK. Jeg vet ikke jeg, derfor spør jeg. Jeg har ikke blogg selv så er ikke sikker på hva intensjonene til en blogger er, men jeg har fått inntrykk av at det ofte handler om å vise seg fram på den måten.

Jeg synes at det å vurdere utseendet til mennesker som ikke har bedt om det, uansett er en uting. Nettopp fordi kropp og utseende er et touchy tema, hvor man kan gjøre stor skade. Og da synes jeg ikke "hun har en blogg" er en god nok unnskyldning til å være fullstendig ukritisk i omtalen av utseendet til mennesker som på ingen vis har bedt om å bli vurdert på den måten. Uavhenging om det er vedkommende har for mange kilo, for få kilo eller noe midt i mellom.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hva man måtte mene så er en så høy vekt helsefarlig og man burde ikke "normalisere" en slik vekt. Beklager, jeg vet jeg sikkert tråkker mange på tærne nå. Men overvekt er en ganske utbredt sykdom nå i dag og da er ikke løsningen å "ufarliggjøre" dette.

Og ikke kan jeg fatte at det kan være det minste behagelig å være så stor. Må jo være fryktelig slitsomt...

Men det er nå en annen sak.

Men ja, hun var en pen jente som visste å kle seg. Men så usunt som det er så burde man ta tak i det om man er så stor. Uansett om man føler seg fin eller ikke. Alt har ikke med utseendet å gjøre, selv om det virker sånn i dag. Helsa burde jo komme først uansett!

Alltid må det komme en sånn som deg med masse greier om at det er helsefarlig o.s.v. Folk FLEST vet at det er skadelig å være overvektig, men nå var det jo ikke slik at TS skrev: "Se så sunn og helsemessig flott denne jenta er!" heller. Hold deg heller til saken eller hold deg for god til å kommentere.

Tja. Eg synest store mennesker kan sjå bra ut, men eg synest ikkje jenta i linken gjer det.

Enig i denne. Hun var IKKE spesielt pen til å veie 130kg. Jeg tror ikke hun hadde vert revolusjonerende pen om hun hadde veid 55kg heller. Hun kler seg OK, men kunne med fordel valgt en annen genser som ikke gjør de allerede korte bena (ikke negativt) kortere. Nå kjenner jeg ikke denne jenta, men hun ser ut som en sprudlende og flott pike.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til spørsmålet: JA, man kan se bra ut med 130kg, man kan faktisk se bra ut med mye mer enn det også. Om man holder seg fresh og er naturlig ansiktspen har man en STOR fordel, om man i tillegg er velproporsjonert (at ikke all vekten ligger på en plass), kan man komme langt. Det går faktisk an og ha midje og hofter med 130kg også.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun er jo en nydelig jente, men bra for henne at hun er på vei til å bli en sunnere, sterkere versjon av seg selv!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

....... Hva du er så sur for da? Om du tenker deg litt om, så skjønner du også hva jeg mener, men nå virker det som om du ikke har tenkt til å forstå med vilje :) Da er diskusjonen over :) Du får stå opp på riktig bein i morgen :closedeyes:

Nei, jeg er ikke sur. Litt oppgitt blir man likevel når motparten bestemmer seg for å stille seg på bakbeina i form av triksing med både ord og påstander. Det er jo litt tullete, synes du ikke? Sømmer seg jo ikke det:) Ikke fremstår det særlig seriøst heller. Og om man først skal ta i bruk hersketeknikker, så ser jeg jo helst at det blir gjort litt subtilt, framfor å drite seg på leggen med hersketeknikker ala skolejenter i 14 års alderen.

Ha en fantastisk natt videre!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blubberella

Hva er dette evige maset om at man må være forsiktig med å normalisere overvekt og fedme? Er det virkelig det man gjør når man sier noe pent om utseendet til overvektige? Dama i bloggen her strever med å gå ned i vekt og jeg er ganske sikker på at hun vet alt om helsefarer, men ønsker vel selvfølgelig å føle seg så bra som mulig mens hun går ned i vekt. Er ikke det greit? Eller mener folk at hun ikke har lov til å føle seg pen før hun når normal BMI? Skal heller ikke andre få lov til å gi henne komplimenter for utseendet før hun er slank nok til å ansees som sunn?

Hva med anorektikere? skal de også helst føle seg usunne og mindre pene frem til de oppnår riktig vekt?

Jeg får helt bakoversveis av enkelte her inne. Klarer dere ikke se nyansene? Er dere virkelig så redde for at noen skal begynne å fremelske overvekt så mye at det blir ansett som sunt? Tror dere seriøst det kommer til å skje? Skulle tro enkelte lider av en ny psykisk lidelse; fedmeparanoia (tror alle overvektige er ute etter å ta over verden).

Jeg unner både denne bloggeren og alle hennes likekvinner å føle seg som gudinner selv om de har en for stor kropp! Jeg tror nemlig ikke at ros og komplimenter får dem til å tenke "jasså, men da gidder jeg ikke gå ned i vekt, for jeg er sunn nok som jeg er!" Jeg tror heller tvert imot at den økte selvfølelsen kan brukes i kampen mot kiloene. Tanken om at man faktisk ser bra ut gjør at man setter mer pris på kroppen sin og får mer lyst til å ta vare på den. Kanskje blir det lettere å ta seg en tur ut i skog og mark fordi man lettere gir blaffen i hva forbipasserende måtte mene. Kanskje får man større mot til å trene på treningssenter uten å være redd for å bli uglesett. Man blir kanskje mer motivert til å gi jernet for å bli et nytt og bedre jeg. For en ting er sikkert; er man langt nedi gørra og føler seg som dritt er ikke motivasjonen på topp.

Kjære Kristine, hvis du leser dette: stå på! Du er faktisk vakker og har all rett til å føle deg bra! Fortsett å blogge, kle deg bra og vær glad i deg selv. Og ikke minst: lykke til på ferden mot et sunnere jeg! Jeg heier på deg :)

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Søgni

Ylvina, jeg er enig med deg. Jeg tror det er viktig å skille helse og utseende når man problematiserer overvekt, dette er faktisk mitt største hjertesukk når det gjelder diskusjoner om overvekt. Jeg har tro på at selvfølelse og selvbilde er viktig for å klare å gå ned i vekt. Jeg tror ingen blir inspirert og motivert til en bedre helse og livsstil, og vektnedgang (eller vektoppgang, for den saks skyld) ved å bli fortalt at kroppen deres er estetisk "unormal" og stygg (eller deformert!). Det blir en merkelig pedagogikk og helt feil fokus å tro at dette er viktig for at folk skal endre livsstilen, i så fall :) Det er ikke kun målet som er viktig, man skal også kunne føle seg bra og ha et noenlunde greit forhold til eget utseende mens man er på vei mot en sunnere kropp.

Denne jenta viser jo at hun tar helsen på alvor, og det er etter min mening hundre ganger bedre enn tilfeldige artikler om å "få sommerkroppen på tre uker",og å gå fort ned i vekt(på en måte som helst ikke innebærer endring av livsstil eller fokus på helse) som det florerer av i vår tid, der øyeblikkelig tilfredsstillelse tydeligvis er det viktigste.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...