Gå til innhold

Ting du har vært litt treig med å skjønne?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Oppdaget ikke før nå at Chris Evans (han som spiller Captain America) tidligere spilte Johnny Storm i de to

Fantastic Four filmene. :murvegg:

 

Fra Marvel til Marvel, og det gikk meg hus forbi.. HÆ?

 

Oj, det hadde jeg ikke fått med meg i det hele tatt.  Slenger meg på med en  :kari:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oj, det hadde jeg ikke fått med meg i det hele tatt.  Slenger meg på med en  :kari:

 

Det var ganske mye snakk om det i diverse media når han ble hyret til Captain Amerika. I den nye Fantastic 4-filmen har det vært mye snakk om at de to søsknene har forskjellig hudfarge. Kanskje de ikke er søsken i filmen???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde frem til idag at Scary Movie-filmene var seriøse, men bare skikkelig dårlige skrekkfilmer. Helt til jeg ble fortalt at det var parodier på andre skrekkfilmer  :fnise: At jeg virkelig trodde at det var seriøst altså ..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ganske mye snakk om det i diverse media når han ble hyret til Captain Amerika. I den nye Fantastic 4-filmen har det vært mye snakk om at de to søsknene har forskjellig hudfarge. Kanskje de ikke er søsken i filmen???

 

Det var akkurat i forbindelse med det der at jeg fant det ut (i samme artikkel skrev de om dengang Chris "skiftet beite"). Jeg føler meg litt som han her akkurat nå:

 

58648082.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ganske mye snakk om det i diverse media når han ble hyret til Captain Amerika. I den nye Fantastic 4-filmen har det vært mye snakk om at de to søsknene har forskjellig hudfarge. Kanskje de ikke er søsken i filmen???

 

Nå føler jeg meg helt utenfor, jeg har ikke en gang klart å få med meg dette.  Hvordan har de tenkt til å bortforklare dette?  De har ihvertfall fortsatt samme etternavn, så vidt jeg kan se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:plystre:  Don't push too far your dreams are china in your hand.

Jeg var flaut langt over 30 da jeg ble fortalt at T'Pau ikke sang om Kina, men om porselen  :klo:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå føler jeg meg helt utenfor, jeg har ikke en gang klart å få med meg dette.  Hvordan har de tenkt til å bortforklare dette?  De har ihvertfall fortsatt samme etternavn, så vidt jeg kan se.

 

"Det kan være flere familier som heter Storm...", kanskje????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle âme

Trodde frem til idag at Scary Movie-filmene var seriøse, men bare skikkelig dårlige skrekkfilmer. Helt til jeg ble fortalt at det var parodier på andre skrekkfilmer :fnise: At jeg virkelig trodde at det var seriøst altså ..

Er det? Eg og trudde at det var ekte 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå føler jeg meg helt utenfor, jeg har ikke en gang klart å få med meg dette.  Hvordan har de tenkt til å bortforklare dette?  De har ihvertfall fortsatt samme etternavn, så vidt jeg kan se.

 

Dattera er adoptert, eller en genetisk "fluke". Tross alt er det ikke store endringen som skal til før man endrer hudfarge, det skal antagelig litt mer til for å endre huden til kampestein..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badebuksa

Forbinder bare Chris E. med en sleiping. Klarer ikke å like ham i filmer. Gikk ikke meg hus forbi at han har flere roller i Marvel, blæ. Men derimot skjønte jeg ikke at Ben stiller er sønnen til han som spiller faren i kongen av queens! ! Der ble jeg overrasket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jacklost

Hva med at hun som spilte mora til spencer er eller var kona til jerry stiller som spiller Arthur (Hun døde nylig) Eller at han som spiller danny er broren til Doug i virkeligheten. Dette er ting som jeg ikke har skjønt før lenge etterpå :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Trakt (kjegleformet redskap med tut) og traktering har forskjellige røtter, men begge er fra latin - trakt fra trajicere 'helle fra et fat over i et annet', å traktere: tractare 'behandle, stelle med, trekke, slepe'. Men... trakt i betydningen område... kommer fra trahere 'trekke, dra'. Det er noe muffens her!

 

http://riksmalsforbundet.no/qa_faqs/hvor-kommer-ordet-traktere-fra/

http://www.nob-ordbok.uio.no/perl/ordbok.cgi?OPP=trakt&bokmaal=+&ordbok=bokmaal

 

Må sitere en gammel post her jeg, dette var litt interessant. :) 

 

På min dialekt bruker vi ordet trakte på en annen måte også. "Å trakte etter noe", dvs å ha lyst på noe/ønske noe. Oftest brukt motsatt, slik: "Det er da ingenting å trakte etter!" Kan vel kanskje komme av betydningen trekke? Altså noe som trekker deg? 

Anonymous poster hash: 31eb4...5b9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hofmann

Burde kanskje ta denne som AB, men skit au.

 

Men eg lærde altså ikkje å tørke meg skikkeleg i rumpa før eg var vel inne i 20-åra. Dette lærde eg først då eg var på kompistur til Irland, og eg og ein av dei andre sat og dreit på fellesdassen på herberget. Plutselig kikka han på meg over veggen inn til min bås:

 

Han: "Haha! Står du og tørkar deg?"

 

Eg: "Ja? Er ikkje det normalt?"

 

Han: "Nei! Det normale er at ein tørkar seg mens ein fortsatt sit på dassen."

 

Eg rodde meg vekk, og sa noko om at eg gjorde jo det først, og at eg berre tok den siste finishen mens eg stod. Blank løgn, men eg adopterte hans framgångsmåte etter den episoden, og må innrømme at anus-hygienen min har vorte mykkje betre etter denne revolusjonerande oppdaginga.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig  :laugh:

 

Bestill "whisky on the rocks, med is" eller "kaffe med avec" neste gang du går på bar, og se hvilken reaksjon du får  :fnise:

Whisky on the rocks er grei, men Kaffe med avec? Trodde det var noe oppi kaffen, bailey's eller noe?

 

Anonymous poster hash: 45f76...0e6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Whisky on the rocks er grei, men Kaffe med avec? Trodde det var noe oppi kaffen, bailey's eller noe?

 

Anonymous poster hash: 45f76...0e6

 

Begge spøkene følger samme mønster. "On the rocks" betyr "med is". "Café avec" betyr noe ala "kaffe med nogo attåt". Spriten/likøren kan sikkert blandes oppi også; poenget er at "avec" er fransk og betyr "med". "Kaffe med avec" og "whisky on the rocks, uten is" blir altså "kaffe med med" og "whisky med is, uten is"  :fnise:

Endret av Pringle
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omtrent alle amerikanere jeg kjenner sier "ATM machine" (med andre ord "automatic teller machine machine"). På et annet forum jeg ramler innom er "WAF-faktor" en gjennomgående greie ("wife acceptance factor-faktor").

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omtrent alle amerikanere jeg kjenner sier "ATM machine" (med andre ord "automatic teller machine machine"). På et annet forum jeg ramler innom er "WAF-faktor" en gjennomgående greie ("wife acceptance factor-faktor").

 

Og så har du alle de som skal lage hjemmelaget hummus, pizza, syltetøy eller whatever.  :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...