Gå til innhold

Skravletråd november og desember 2014


Gjest Squill

Anbefalte innlegg

Jeg har bestemt meg for at babyen får hengevugge. http://www.sneglehuset.com/category/slyngevuggen-83/

Ble inspirert av en tråd i gravidforumet og husker med gru hvordan det var å bysse og bysse for at storebror skulle få sove. Jeg og mannen bestemte oss for at dersom nestemann måtte bysses så skulle vi kjøpe en sånn motorisert vugge som gynget ungen i søvn, men denne vuggen må jo være veldig mye mer behagelig. Liten plass tar den også. Det var fryktelig dyrt å bestille fra Danmark, men blir ikke så verst pris om jeg syr selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Denså veldig lur ut!!! :):) hengevugga altså. Skulle ønske vi hadde plass til den.

_________

Må bare ut med det. Nå er jeg blitt litt bekymret.. Etter Løvsol fortalte om vannvekt på tre dager, tok jeg mot til meg og gikk på vekta i stad.

Jeg veier meg på dagtid hos jordmor (etter frokost og lunsj med klær, så jeg tror ikke forskjellen er stor nå på kvelden uten klær)..

Uansett. Var på kontroll for tre uker siden, med null vann i kroppen... Det kom over natta og jeg har djupe sokkemerker og legga går snart i ett med låra. Det som er, er at vekta viser 7 kg opp på disse tre ukene. Det er ikke mulig at dette er sukker/fett-vekt?

Jeg har aldri i mitt liv lagt på meg pga kosthold, og har god forbrenning. Nå bare skyter vekta helt vilt. Det må være vann? Det kan umulig være bra med så mye vekt på så kort tid?? Har kontroll om en uke, skal jeg vente, eller be om urinprøve på mandag? Tenk om det er SF på gang.. Føler meg fin ellers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denså veldig lur ut!!! :):) hengevugga altså. Skulle ønske vi hadde plass til den.

_________

Må bare ut med det. Nå er jeg blitt litt bekymret.. Etter Løvsol fortalte om vannvekt på tre dager, tok jeg mot til meg og gikk på vekta i stad.

Jeg veier meg på dagtid hos jordmor (etter frokost og lunsj med klær, så jeg tror ikke forskjellen er stor nå på kvelden uten klær)..

Uansett. Var på kontroll for tre uker siden, med null vann i kroppen... Det kom over natta og jeg har djupe sokkemerker og legga går snart i ett med låra. Det som er, er at vekta viser 7 kg opp på disse tre ukene. Det er ikke mulig at dette er sukker/fett-vekt?

Jeg har aldri i mitt liv lagt på meg pga kosthold, og har god forbrenning. Nå bare skyter vekta helt vilt. Det må være vann? Det kan umulig være bra med så mye vekt på så kort tid?? Har kontroll om en uke, skal jeg vente, eller be om urinprøve på mandag? Tenk om det er SF på gang.. Føler meg fin ellers.

Det de sa på føden var at dersom du på veldig kort tid, typ et døgn eller to, gikk opp mer enn en kilo, burde du gå på kontroll for å sjekke blodtrykk og proteiner i urinen. 7 kilo er kanskje litt mye på 3 uker, men du har jo ligget litt over hele veien har du ikke? Så hvis kiloene har kommet sakte, men sikkert, så er det nok ikke noe farlig hvis du føler deg fin. Men, det er jo en rask telefon til lege eller jordmor for å få en rask undersøkelse, så kan du legge vekk alle bekymringer.

Jeg har kontroll på mandag, føden ba meg gå på test i går, da jeg hadde gått opp 2,5 kilo på tre dager. Det var jo heldigvis absolutt ingenting galt med meg. Men, det var betryggende å sjekke det ut.

Kanskje man bør gå jevnlig på vekten? Men da blir jeg nok gal!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

27+0 her i dag.. Føler ikke at formen er på topp, div bekken skavanker, hodepine og generelt sliten.. Jobber "bare" 40%..

Har bestilt ny vogn og babynest i dag :rodmer: har kjøpt en del ull også.. Str 56 pg 62.. Har poser til bilstol og bag.. Vi begynner å bli klare mht utstyr nå, men det er enda lenge igjen :sjenert: synes det er godt å være i mål med div handling..

Selvom jeg skulle ønske du slapp det, så er det godt å lese at jeg ikke er den enesten som ikke klarer å stå i arbeid. Jeg jobber faktisk bare 20% nå. Jobbet 80 % og 50 % til uke 30. Vi får minne oss på at vi er huset til bebis i magen og at lille har det bra når vi er et godt hus ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvom jeg skulle ønske du slapp det, så er det godt å lese at jeg ikke er den enesten som ikke klarer å stå i arbeid. Jeg jobber faktisk bare 20% nå. Jobbet 80 % og 50 % til uke 30. Vi får minne oss på at vi er huset til bebis i magen og at lille har det bra når vi er et godt hus ;)

Jada.. Jeg er ikke skuffet over meg selv eller lei eller noe. Innser bare at formen ikke er på topp, jeg er husmor, mamma til en på 3 og vil gjerne klare alt 100% :sjenert: det går ikke nå og da er det like greit å innse det og gjøre dagene så fine som mulig. Jeg jobbet vel fullt til jeg var 23 uker. Så hadde jeg litt med 60% jobb og nå fra 25 har jeg gått til 40%. Føler at jeg klarer å være mer tilstede både for huset, mannen og gutten min nå som jeg ikke stresser og sliter livet av meg.. Behandlingen hos kiro har også lettet veldig på plagene i bekkenet. Vi er mye bedre rugere når vi har litt overskudd :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner at ting begynner å falle godt på plass nå i forhold til utstyr. Vognene er bestilt, det samme er bilsetet, seng var i hus for lenge siden og det samme gjelder tripp trappen. Mangler bare newborn seat til denne:-)

Og så må jeg bestille vognposen fra Risarosa, noen som vet her inne hvor lang leveringstid de har?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Studenten: Ring jordmor/lege og få en sjekk for sikkerhetsskyld du :) Er ikke sikkert det er noe, men om det skulle være noe så er det jo greit å finne ut av det så fort som mulig. Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det de sa på føden var at dersom du på veldig kort tid, typ et døgn eller to, gikk opp mer enn en kilo, burde du gå på kontroll for å sjekke blodtrykk og proteiner i urinen. 7 kilo er kanskje litt mye på 3 uker, men du har jo ligget litt over hele veien har du ikke? Så hvis kiloene har kommet sakte, men sikkert, så er det nok ikke noe farlig hvis du føler deg fin. Men, det er jo en rask telefon til lege eller jordmor for å få en rask undersøkelse, så kan du legge vekk alle bekymringer.

Jeg har kontroll på mandag, føden ba meg gå på test i går, da jeg hadde gått opp 2,5 kilo på tre dager. Det var jo heldigvis absolutt ingenting galt med meg. Men, det var betryggende å sjekke det ut.

Kanskje man bør gå jevnlig på vekten? Men da blir jeg nok gal!

jeg aner ikke hvor fort det gikk, da jeg våknet med beina fulle av vann over natta! Pleier ikke å veie meg her hjemme, så.

Vektoppgangen min har vært høy og jevn hele veien, ja. Men det har vært mye. Jeg liker ikke det så godt når jeg aldri har vært den som har lagt på meg før. Jeg legger egentlig ikke lett på meg, uavhengig av kosthold - og går fort ned i vekt. Men nå har jeg altså nådd 24 kg i følge min egen vekt.

Er så bekymret over mye det blir innen fødsel. :(

Søstern min sa jeg burde sjekke. Da hun ble hasteinnlagt og ble tatt med keisersnitt i uke 35 på grunn av svangerksapsforgiftning. Hun følte seg aldri dårlig og hadde ingen tegn, bare masse vann i kroppen. Så hun sa at vi heller burde sjekke, og ikke se etter tegn - for de kommer ikke alltid.

Ringer helsestasjon og hører om de har en time til meg litt tidligere enn torsdag neste uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Studenten: Ring jordmor/lege og få en sjekk for sikkerhetsskyld du :) Er ikke sikkert det er noe, men om det skulle være noe så er det jo greit å finne ut av det så fort som mulig. Lykke til :)

Enig med søsteren din :-) ring og forklar, så får du nok en kontroll :-)

Jeg fikk flytta timen min til mandag, så da slipper jeg å vente helt til torsdag i alle fall :-)

Det er sikkert ingen verdensting, men man blir jo litt ekstra bekymret når man aldri har gjort dette her før :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestemt meg for at babyen får hengevugge. http://www.sneglehuset.com/category/slyngevuggen-83/

Ble inspirert av en tråd i gravidforumet og husker med gru hvordan det var å bysse og bysse for at storebror skulle få sove. Jeg og mannen bestemte oss for at dersom nestemann måtte bysses så skulle vi kjøpe en sånn motorisert vugge som gynget ungen i søvn, men denne vuggen må jo være veldig mye mer behagelig. Liten plass tar den også. Det var fryktelig dyrt å bestille fra Danmark, men blir ikke så verst pris om jeg syr selv.

Den slynga har jeg sett på, litt dyr..så har bestemt meg for at om baby er vanskelig å få til å sove/kolikk skal jeg bestille den med en gang, og bare håpe at det ikke tar for lang tid i posten rett før/i jula.

Om jeg er heldig å får en baby med godt sovehjerte sparer jeg de pengene til noe annet :)

Jeg fikk flytta timen min til mandag, så da slipper jeg å vente helt til torsdag i alle fall :-)

Det er sikkert ingen verdensting, men man blir jo litt ekstra bekymret når man aldri har gjort dette her før :nigo:

Så bra du fikk flytta timen, krysser fingrene for at det ikke er noe galt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi vært på shopping og fått handlet inn dyne, sengetrekk, kluter og håndklær til baby. Greidde ikke å holde meg lengre..og falt for fristelsen av en heldress fra lillelam. Har siklet på den dressen siden jeg fant ut at jeg var gravid :P

Barnas hus hadde 3for2 på alle klær, så måtte jo kjøpe to ting til, og endte opp med 2 forskjellige utedresser i forskjellige størrelser i tillegg :)

:shoppe:

Nå holder jeg på vaske håndklærne og neste maskin blir fylt opp med sengetrekk og kluter :) har vist gått litt over styr med kjøp av kluter og har nå 40 stk! (+10stk i guttefarger som jeg tenkte å gi bort)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt! Jeg har ikke kjøpt noen kluter, ANER ikke hvilke jeg skal kjøpe! Har du gode tips? :fnise:

Selv bestilte vi Risarosa vognpose i dag. :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så kjekt! Jeg har ikke kjøpt noen kluter, ANER ikke hvilke jeg skal kjøpe! Har du gode tips? :fnise:

Selv bestilte vi Risarosa vognpose i dag. :danse:

Har kjøpt gas og frottekluter fra princess. Siden de ikke har blitt brukt enda, så vet jeg ikke om det er gode/dårlige men er iallefall billige. 19 kr for 5 tror jeg det var. I dag hadde de 3for2 på barnepodukt så da måtte det bare bli 3 av hver da :P

Hvilken farge kombo bestillte du?

Skal også ha risarosa pose, men greier ikke helt å bestemme meg for om jeg skal gå for nøytralt med grått+grå stjerner eller grått med rosa hjerter. Tenker jo på å kunne bruke den til neste også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg valgte nøytralt med beige utside og hvitt for. Tenker at jeg har lyst til å kunne bruke den til barn nummer to også, og det er jo ikke sikkert at det også blir en jente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også kjøpt/fått masse kluter og sånn fra kid. Syns de virker veldig greie - i tillegg er det 40% der nå på nesten alt til barn :) Så jeg har fått dundyne, vogndyne, sengetøy, laken, helsepledd, smekker, skikkelig lammeskin osv.. Er kjempe fornøyd med kjøpene :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er det forresten flere her som er "utslitt" og ikke får sove?

Jeg er så trøtt og sliten, men sliter skikkelig med å sove. Det er flere netter på rad hvor jeg maks får sove 3 timer, og jeg får vondt i hode hele neste dag. Klarer så vidt å holde ut på jobb. Forrige uke måtte jeg ta en dag hjemme (jobber 100%). Blir ekstra hormonell av dette, og begynner å grine av den minste ting (klarer å være seriøs på jobb - men hjemme "knekker" jeg helt sammen), for eksempel griner og hulker av at det er smuler på bordet :(

Blir gal av dette, hvor lenge skal det fortsette???? Off, stakkars min kjære samboer <3

Måtte bare få ut litt frustrasjon!!! :s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det forresten flere her som er "utslitt" og ikke får sove?

Jeg er så trøtt og sliten, men sliter skikkelig med å sove. Det er flere netter på rad hvor jeg maks får sove 3 timer, og jeg får vondt i hode hele neste dag. Klarer så vidt å holde ut på jobb. Forrige uke måtte jeg ta en dag hjemme (jobber 100%). Blir ekstra hormonell av dette, og begynner å grine av den minste ting (klarer å være seriøs på jobb - men hjemme "knekker" jeg helt sammen), for eksempel griner og hulker av at det er smuler på bordet :(

Blir gal av dette, hvor lenge skal det fortsette???? Off, stakkars min kjære samboer <3

Måtte bare få ut litt frustrasjon!!! :s

Hvor langt på vei er du igjen?

Hva er det som gjør at du sover dårlig? Jeg sov bedre da jeg begynte med en pute mellom bena og en pute som jeg holder rundt :-) sover generelt dårligere selv og har perioder hvor jeg føler meg overkjørt av en traktor. Men det har kommet og gått litt. Hadde en litt lengere periode i uke 27-30 med lite søvn og mye hormonelle svingninger :-) ♡

Klarer du å hente deg inn med søvn på dagtid for eksempel?

Kanskje du må redusere litt på arbeidsmengden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres litt ut som meg når jeg jobbet 100%... Hodepinen kommer hos meg så fort jeg er sliten og ikke kan lytte til kroppen og slappe av litt :sjenert: håper du finner deg en teknikk som gjør at det slipper litt taket. Hbor langt er du på vei igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det forresten flere her som er "utslitt" og ikke får sove?

Jeg er så trøtt og sliten, men sliter skikkelig med å sove. Det er flere netter på rad hvor jeg maks får sove 3 timer, og jeg får vondt i hode hele neste dag. Klarer så vidt å holde ut på jobb. Forrige uke måtte jeg ta en dag hjemme (jobber 100%). Blir ekstra hormonell av dette, og begynner å grine av den minste ting (klarer å være seriøs på jobb - men hjemme "knekker" jeg helt sammen), for eksempel griner og hulker av at det er smuler på bordet :(

Blir gal av dette, hvor lenge skal det fortsette???? Off, stakkars min kjære samboer <3

Måtte bare få ut litt frustrasjon!!! :s

Jeg har også sånne perioder, utrolig frustrerende! Jeg og mannen byttet plass i senga, og etter det har jeg faktisk sovet veldig godt 😁 Vi har vanligvis fast side av senga, men herlighet så god søvn jeg har fått etter vi byttet plass 😂 Jeg har i tillegg ei dyne brettet sammen som jeg har mellom beina når jeg ligger på sidene og under beina når jeg ligger på ryggen 👍😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...