Gå til innhold

Skravletråd november og desember 2014


Gjest Squill

Anbefalte innlegg

Vi har kjøpt en kjempefin kommode på Bohus, som en kan kjøpe en egen stelledel til, til å ha oppå. Når denne tas av, er det en vanlig kommode igjen. Kjøpte i tillegg Stella baby, den skal være den sikreste stellematten dersom en tror på reklamen ;-)

http://www.bohus.no/produkter/oppbevaring/kommoder/roomate-kommode/

http://www.bohus.no/produkter/oppbevaring/stellekommode/roomate-del/

http://www.mimmis.no/produkt/6034-stellababy-stellematte-med-kant.aspx

den kommoden var ordentlig fin ♡

får ikke åpnet den siste linken. Men antar at det er stellepute?:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

smart, trenger ikke bli så dyrt :-)

Har en mann som ønsker kommode og ikke åpen løsning. Stellekommode kommodene er jo svinedyre. Så da må man tenke litt annerledes ...:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en benkeplate over vaskemaskin og tørketrommel på badet og så har jeg kjøpt en stellematte til å legge oppå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi må trolig ha stellebordet på barnerommet. Jeg prøver å overtale mannen til å kjøpe en billig åpen løsning vi kan ha på badet til de første mnd. Hører rykter om at det kan være mye gris i starten før det blir fast avføring, så da er det greit å ha dusjen tilgjengelig å være på badet. Så kjøper vi en fin stellekommode vi kan ha på soverommet i tillegg.

Merker dere at bevegelsene i magen blir annerledes nå etter uke 28 ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt stellebordet på barnerommet hele tiden (har laminat og murvegg da.), var kun en gang det var to flekker sprutbæsj på veggen hehe. Utenom det var det mye splæshbæsj i starten, men mest hvis man venter litt etter hovedladningen har kommet så er man nesten sikret at alt er kommet, og unngår å få det på stellebordet.

Likevel ser jeg nytten av å ha det på badet også hvis man har mulighet til det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har stellekommoden på rommet da badet er alt for lite. Men vi skal ha en stellematte oppå vaskemaskin på badet tilfelle / ekstra. Sikkert greit å ha dusj tilgjengelig innimellom.:)

Her er sparkene blitt mye mer tydelig, og de er som regel på samme tidspunkt på dagen. Jeg kjenner og ser på magen bare han snur og vender på seg også, så det begynner å bli trangt om plassen :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker at sparkeraptusene som stoet sett var hele tiden tidligere er roligere. Blir mer på samme tidspunkt hver dag og så får jeg følelsen av at det er mer åling og vibrerendeaktig bevegelser inni der. Får noen reale spark også ♡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge kan jeg oppbevare urinprøve utenfor kjøleskap?

Skal til jordmor kl 13 imorgen, men har forelesning fra kl 09. Må derfor ha den liggende i bilen.

Er best med morgenurin, eller skal jeg bare ta en der og da på kontrollen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor lenge kan jeg oppbevare urinprøve utenfor kjøleskap?

Skal til jordmor kl 13 imorgen, men har forelesning fra kl 09. Må derfor ha den liggende i bilen.

Er best med morgenurin, eller skal jeg bare ta en der og da på kontrollen?

jordmora mi sa at så lenge den ikke står i sola og blir varm, så er morgenurinen best!

Jeg har hatt en urinprøve liggende i skyggen i bilen fra morgen til klokken 14 tidligere.

urinen kan bli forurenset dersom man tar den midt på dagen. eller noe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag sa legen at nå måtte jeg bare knipe igjen i 2 uker, så ville alt gå helt fint. Barn som er født etter uke 31 går det stort sett bra med :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tar jeg med morgenurin uansett! :) takk!

Jaaaa. 30+3 i dag, snart i mål 😁

.. Sitter i første forelesning nå. Kjenner at det skal bli vanskelig å fullføre eksamen med nyfødt i hus, men jeg vil så veldig få det til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jepp, vi kjøpte kommoden på finn.no til under halv pris. Den var nesten helt ny, de som hadde hatt den skulle flytte og ville ikke ha den med :) Så det ble billig :)

smart, trenger ikke bli så dyrt :-)

Har en mann som ønsker kommode og ikke åpen løsning. Stellekommode kommodene er jo svinedyre. Så da må man tenke litt annerledes ...:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg har samme "problem" når jeg skal til jordmor på mandag. Så bra jeg fikk svar på det her :)

Da tar jeg med morgenurin uansett! :) takk!

Jaaaa. 30+3 i dag, snart i mål 😁

.. Sitter i første forelesning nå. Kjenner at det skal bli vanskelig å fullføre eksamen med nyfødt i hus, men jeg vil så veldig få det til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En urinprøve bør ikke oppbevares mer enn to timer i romtemperatur, men det er kanskje først og fremst det som skal sendes til dyrkning. Jeg tisser som regel i koppen på legekontoret. Mye enklere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både jordmor og legen min har sagt at urinprøvene bør være fra morgenen fordi de er renere. og så lenge de oppbevares kjølig så er det bedre enn å ta det midt på dagen. Men da er det vel ulike meninger og rutiner på det :-)

Endret av Løvsol
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...