Gå til innhold

Skravletråd november og desember 2014


Gjest Squill

Anbefalte innlegg

Sliter med søvnen jeg også!! Klarer ikke å komme til ro. sover kanskje 3-4 timer om natten. max 1 time sammenhengende om gangen. Sliter med mye vondt ved ribbeina når jeg ligger på siden, og klarer ikke verken mage eller rygg!! Kjedelig.
Bekkenet krangler igjen, så nå er det godt jeg snart har "fri" :danse:

.. var en tur på sykehuset i dag for kontroll på fosterbevegelser og blodtrykk. Alt vel, og lille veier omkring 2,3 kg allerede :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Godt" å høre at andre også har det slik! Off :(

Jeg er 28+3. Sover med pute mellom beina. Prøver også ekstra pute under hodet, men det hjelper ikke. Finner ingen god måte å ligge på. Har ingen andre å ta meg av etter jobb, så burde klart å sove. Men jeg har aldri fått sove på dagtid og jeg får det heller ikke nå. Har alltid slitt litt med søvn, men nå er det mye værre enn vanlig.

Håper det går over snart :) Hvis ikke må det nok gjøres noe med arbeidsmengden...

Endret av *håper*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sover også dårlig, våkner ca midt på natten og må på do, og etter det får jeg aldri sove skikkelig igjen. Så er dermed våken grytidlig hver morgen. Dette gjør jo at jeg er trøtt og sliten igjen allerede i to tiden. Jobber fortsatt 100%, men vurder sterkt å be om gradert sykemelding. Har vurdert det en stund, men så får jeg dårlig samvittighet ovenfor kollegane mine. Hjelper ikke at halvparten av vaktene mine er kveldsvakter heller. Har prøvd å sove på dagen før kveldsvakten, men det går ikke.

Har prøvd å snakke med sjefen om at jeg ikke klarer å jobbe så mye kveld, men han har hittil ikke gjort noe med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig at dere også sliter med søvnen. Jeg er også oppe rundt 06:30 hver dag, så får liksom ikke hvilt ut. Og kjedelig når man har vært på do kl 2-3 om natten og ikke får sove igjen og ligger våken til man skal stå opp..

Hvis det fortsetter slik vurderer jeg også å høre om mulighetene for noe sykemelding. Men får dårlig samvittighet, i tillegg så vil vil jeg klare alt :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 32+5 nå og er sulten HELE tiden! Hittilbidag har jeg spist; 1 skål havregryn og fire brødskiver + 6 kornokjeks med geitost.

Var på kontroll på mandag og symfysemålet mitt hadde plutselig hoppet ut av kurven. Jeg har gått opp 9 kilo til sammen hittil og har ikke veldig stor mage. Er småbekymret for å få en veldig stor bebis. Dårlig kombi med matlyst ut av en annen verden og ikke mulighet til å trene eller bevege meg pga kynnere.

Ææh.. flere som har opplevet lignende eller som plutselig er veldig sultne?

Tips til gode og sunne mellommåltider som metter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm så rart, skrev et innlegg igår (men hvor i all verden ble det av ?) men jeg ser det ikke.

Sover skikkelig dårlig, men det er jo også fordi lillemor er våken på midt på natta før hun sovner igjen, og da får jeg ikke sove.

Og hun våkner uansett 6.30 :) Jaja, vi har sagt det er bare å bli vandt til det, snart kommer nummer to og da er det tilbake til mer våkentid enn søvn :) Det er jo omtrent luksus det jeg har nå. Vanskelig å finne en god posisjon i senga da, pga magen og vond rygg, men men! Ikke så lenge igjen, dette får gå :)

Løvsol; Man skal jo ikke ha for mye MEN cashewnøtter er jo av det sunne fettet og metter, hos meg iallefall.

Jeg hadde enorm matlyst på slutten forrige gang, men lillemor veide bare 3 kg ved 41 uker så hadde ikke bekymret meg for stor baby pga kiloene og matlyst :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, matlysten burde ikke bekymre deg så mye. :) Babyen tar bare det den trenger. Jeg har vært helt på jordet og spist ut av en annen verden, og det er ikke sundt for å si det slik.. Men baby ligger akkurat på gjennomsnittet og er estimert til 3,5 ved fødsel foreløpig.

Er du sulten, så spiser du. Så enkelt er det :) Vekta blir borte etter fødsel, og babyvekt er mer genetisk enn hva du putter i munn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekten har gått litt tilbake, så det var nok mye vann i kroppen min.

Har dere opplevet at det føles som om det er litt vanskelig å puste. Særlig når man ligger?

I natt har jeg vært så svimmel, føles som om jeg ikke får tatt ordentlig magedrag på en måte.

Har også vondt mellom skulderblandene.

Har sendt epost til kiropraktoren min, håper han har en time til meg i dag. Håper det er en kombinasjon av at jeg har stivnet og at bebisen sikkert vokser seg større og litt lenger oppover mot ribbeina..

Hilsen hu som snart høres ut som en gravidhypokonder :fnise: Nå begynner min ladibacke holdning til det meste å rakne litt. Det nærmer seg litt fort nå, begynner å gå opp for meg på ånkli, at jeg skal bli MAMMAAA!!!! :strix::hoppe:

33+0 i dag :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

signerer pustebesværet! Men er ikke bekymret.

Er det noen av dere som driver med, eller skal ta akupunktur? Jeg starter på torsdag og skal da ta bekkenet. Men så skal vi starte med modningsakupunktur om et par uker! :) Håper det har effekt når fødselen starter. Har snakket med et par som har tatt modningsakupunktur og har en "lettere" fødsel mtp åpningsfasen og tid. Kan jo være ren tilfeldighet, men det skader ikke å prøve!!

Hurra for 33+0 løvsol! :strix:
Jeg hopper for offisielt høygravid i dag, og 40 dager igjen! :strix:

Endret av studenten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde akupunktur =)

Jeg gikk fra 2 cm til 10 cm på 2,5 time.

Jeg er selv akupunkturstudent og er fascinert av mange historier, så skal gjøre det igjen :)

Hadde en time i uka med akupunktur fra uke 36, og å ved 40 uker hadde jeg akupuntur for å "prøve å sette igang" litt. Jeg fikk masse kramper, men var ikke moden enda. Fødselen gikk veldig kjapt, og det var det som er poenget med den akupunkturen, forkorte åpningsfasen som du sier Studenten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Jeg er hjemom en tur fra sykehuset for å hente litt saker og ting og sette på en vaske med prematurklær. Begynte plutselig å blø hjemme rett etter jeg var kommet hjem fra jobb på onsdag, og torsdag morgen fødte jeg en liten fantastisk jente (skal selvsagt fylle i litt mer her når jeg får tid...). Hun ble født 33+3, men er veldig sterk og klarer seg fint. Pappan er der med henne nå og så skal jeg straks hente storebror og ta han med på besøk. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg er hjemom en tur fra sykehuset for å hente litt saker og ting og sette på en vaske med prematurklær. Begynte plutselig å blø hjemme rett etter jeg var kommet hjem fra jobb på onsdag, og torsdag morgen fødte jeg en liten fantastisk jente (skal selvsagt fylle i litt mer her når jeg får tid...). Hun ble født 33+3, men er veldig sterk og klarer seg fint. Pappan er der med henne nå og så skal jeg straks hente storebror og ta han med på besøk. :rodmer:

!!!!!!!!!!! Gratulerer så mye med ei lite sterk jente :hjerte::klem: Så herlig og bra at hun er i så god form! Hurra, stor klem!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Åååh ♡ gratulerer med prinsessa di ♡ godt å høre at hun er sterk og klarer seg fint ♡ gleder meg til å lese mer :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg er hjemom en tur fra sykehuset for å hente litt saker og ting og sette på en vaske med prematurklær. Begynte plutselig å blø hjemme rett etter jeg var kommet hjem fra jobb på onsdag, og torsdag morgen fødte jeg en liten fantastisk jente (skal selvsagt fylle i litt mer her når jeg får tid...). Hun ble født 33+3, men er veldig sterk og klarer seg fint. Pappan er der med henne nå og så skal jeg straks hente storebror og ta han med på besøk. :rodmer:

Gratulerer så mye med jenta :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...