Gå til innhold

Skravletråd november og desember 2014


Gjest Squill

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Mange gode tips her! Jeg lurer på om jeg skal gå for en lys gråfarge, med møbler i hvitt og ellers teppe osv i rosa, lilla, mintgrønt og grått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk påvist GBS igår :( da blir det ikke fødsel i vann som jeg har sett frem til i mange år allerede :( blæh!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk påvist GBS igår :( da blir det ikke fødsel i vann som jeg har sett frem til i mange år allerede :( blæh!

-...... Hva er GBS? Æsj, så kjedelig!!! Jeg har veldig lyst til å føde i vann, men har ikke tatt det opp med sykehuset, må de vite det på forhånd, tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

-...... Hva er GBS? Æsj, så kjedelig!!! Jeg har veldig lyst til å føde i vann, men har ikke tatt det opp med sykehuset, må de vite det på forhånd, tro?

Det er Gruppe B Streptokokker, som finnes naturlig i bakteriefloraen hos ca 30% av alle kvinner - men det kan være livsfarlig hvis babyen blir smittet under fødsel.. Heldigvis er det sjeldent barna blir alvorlig syk, men er litt skummelt uansett! Jeg får mest sannsynlig antibiotika under fødselen for å unngå å smitte lille.. Er visst ikke vanlig å sjekke gravide for dette, og jeg visste ikke en gang at de hadde sjekket meg for det før jeg fikk beskjed om at jeg har GBS..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan sjekket de det hos deg da?

Usikker på om de sjekket urinprøven min for det når jeg hadde UVI i uke 21 eller om de sjekket det i forrige uke når jeg var innom føden for å sjekke om jeg hadde fostervannslekkasje.. Kan sjekkes i urin og med en sånn bomullspinnetest i skjeden tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mhm..bra de fant ut av det da. Selvom det er kjedelig at du ikke får føde sånn som du ønsket.

Hvordan er formen din ellers? Har kvalmen gitt seg litt eller er du fortsatt kvalm?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mhm..bra de fant ut av det da. Selvom det er kjedelig at du ikke får føde sånn som du ønsket.

Hvordan er formen din ellers? Har kvalmen gitt seg litt eller er du fortsatt kvalm?

Ja, veldig glad for at jeg vet om dette! :) Kvalmen er mye bedre! Bare vanlig svangerskapskvalme nå 👏 ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra Lilleløvetann :blomst:

Er det flere enn meg som går med masse mensensmertemurringer om dagen?

Hvor lenge er det vanlig å gå med det?

Er det tegn på at kroppen gjør seg klar? Jeg har ingen forventninger om at det skal skje noe de første dagene eller ukene, men jeg blir jo litt nysgjerrig når kroppen begynner å gjøre nye ting :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra Lilleløvetann :blomst:

Er det flere enn meg som går med masse mensensmertemurringer om dagen?

Hvor lenge er det vanlig å gå med det?

Er det tegn på at kroppen gjør seg klar? Jeg har ingen forventninger om at det skal skje noe de første dagene eller ukene, men jeg blir jo litt nysgjerrig når kroppen begynner å gjøre nye ting :fnise:

hadde lurerier, sammentrekninger og kramper ofte fra uke 37, men på 40+5 var jeg totalt umoden og fødte ikke før 41+0 så for å unngå skuffelse gang på gang råder jeg deg til å ikke begynne ventingen allerede, lettere sagt enn gjort!

sist gang venta jeg fra 37+0, da går tiden veldig tregt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det jeg var redd for... Da får jeg ta dette som helt vanlig symptomer og fortsette å tenke at det er minimum 4 uker, trolig seks til jeg er mamma :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag viste vekta +10 Kg :sjokkert:

Ikke så veldig gøy, men har akseptert at jeg mest sannsynlig kommer til å gå opp 15 kg tilsammen. Og det er jo innenfor normalen, så få vel være fornøyd med det.

Stelleplassen er ferdig og klar til bruk :)

Skal begynne å flytte inn møbler på barnerommet i dag, så da begynner vi virkelig å komme i orden. Skal begynnne å vaske babyklærne denne uken, og få lagt de på plass i kommoden.

Mangler gardiner og teppe til barnerommet, så det må jeg finne snart.

Hvordan ligger dere ann med innkjøp og forberedelser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Slapp av My_Lady, jeg er +27 kg....................................... :trist:

vi mangler vogna som vi henter om 1,5 uke. samt lammeskinn, madrass til lekegrinda og babycall .

har bestilt alt, så det kommer vel snart :)

Mangler babynest, da! Men det er vel det eneste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på +7 kg nå :-D Er +11 kg hvis jeg regner med det jeg gikk ned før jeg begynte å gå opp igjen. Meget fornøyd med det med tanke på hyperemesisen :)

Her mangler vi lammeskinn og stellematte. Ellers tror jeg faktisk vi har alt nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

+10 her også nå.

Med mindre du er overvektig er 10-12 kg bare sunt å gå opp har jeg lest og hørt :-)

Vi har det meste. Mangler en del hverdagsgreier tror jeg. Men, det får komme etterhvert ;-)

Har dere pakket den berømte fødebaggen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også +10 kg, og er kun i uke 33 :o Off, liker ikke at vekten går oppover!

Vi har fått alt i hus nå! Vognen står klar, lammeskinn, vognpose og vognpynt ++ er i hus, alle klær er vasket. Mangler egentlig kun å montere seng og lekegrind. Men tenkte å vente noen uker til før vi gjorde det :) Jo lengre vi venter, jo mindre støvete blir det, Hehe!

Hvordan er formen deres?

Jeg var syk forrige uke, feber, ondt i haksen og fæl hoste. Bedre nå - sliter kun med hosten! Er så fælt å hoste så mye, holder på å tisse på meg hver hele tiden. Så gjett om jeg løper på do for tiden??? :) Ellers jobber jeg kun 50% nå pga veldig dårlig søvn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...