Gå til innhold

Skravletråd november og desember 2014


Gjest Squill

Anbefalte innlegg

Lillegull i magen har det heldigvis fint <3 Noen som vet når man senest må søke om foreldrepenger?

Senest 4-6 uker før permisjonsstart (og permstart er 3 uker før termindato.)

Du kan søke fra og med uke 26+0.

Endret av studenten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Senest 4-6 uker før permisjonsstart (og permstart er 3 uker før termindato.)

Du kan søke fra og med uke 26+0.

Takk for svar! :) Er 26+0 på lørdag.

Endret av Lilleløvetann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke vits å søke for tidlig. Saksbehandlingstiden er normalt 6 uker. Hvis du leverer det du skal og sikrer at arbeidsgiver sender inn inntektsopplysningsskjema går normalt fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smører dere magen med noe for å unngå strekkmerker? Jeg har brukt Mama Mio sin Tummy Rub til nå, men synes den er litt dyr. Tips mottas med takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smører ikke, har lest at det ikke har noe for seg.

FIkk ingenting før uke 36 :) Tror mer det er genetisk anlagt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg smører med feit krem. Men har også hørt at det har med genetikk å gjøre. Det kjennes uansett deilig å smøre. Da klør det ikke så mye :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er ikke noe særlig med stram, kløende mage!

Det er helt merkelig at du er så langt på vei som 28 uker Løvsol!

Her sitter jeg med 24, og har 11 Desember som termin, og 28 uker da tar du jo dine første skritt på vei inn i 3.trimester allerede! Herregud som tiden går!

Husker fra ca 28 da ble det mer ekte, spesielt etter 30 +. Plutselig var det "bare" 7 uker igjen til noe i teorien kunne skje, selv om det sikkert er best å tenke at det er, for meg iallefall, 16-17 uker igjen. Sist gang venta jeg allerede fra 37+0 og det var trått når det ikke skjedde noe før 41+0. Denne gangen har jeg forhåpninger om at jeg klarer å tenke at ikke noe skjer før termin, så får jeg heller bli positivt overraska =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg smører også. Men jeg er vant med å smøre hele kroppen hver dag pga atopisk eksem (kronisk tør), så det har blitt vane. Bruker både feit krem og olje! Er i uke 30, heldigvis ingen strekkmerker enda👌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også atopisk eksem Studenten, men heldigvis har ikke jenta mi fått det! Sliter ikke så ekstremt lenger heller, er mest i ansiktet og på armene.

Sist gang trodde jeg at jeg slapp strekkmerkene men så ble det 3 stk på hver side under magen de siste par ukene. Ikke at det bryr meg nå, de er bleknet og de kom som følge av noe godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også atopisk eksem Studenten, men heldigvis har ikke jenta mi fått det! Sliter ikke så ekstremt lenger heller, er mest i ansiktet og på armene.

Sist gang trodde jeg at jeg slapp strekkmerkene men så ble det 3 stk på hver side under magen de siste par ukene. Ikke at det bryr meg nå, de er bleknet og de kom som følge av noe godt :)

Jeg har fått begynt på allergitablettene mine igjen, så jeg er mye bedre nå og det er mer eller mindre ikke synlig. Heldigvis. Men har vært veldig plaget hele livet. Håper virkelig mini slipper å arve det av meg, da blir det virkelig ikke lett de første årene.

Når det er så få så får det vel bare gå ;) Jeg håper jeg slipper unna de mest synlige hvert fall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg smører meg hver dag, selv om det er hormonelt styrt om man får strekkmerker eller ikke. Jeg har hørt at en godt fuktet overhud kan slippe litt billigere unna om man får strekkmerker. Det er jo underhuden som sprekker opp først.

Jeg fikk MANGE strekkmerker på rumpe og lår i puberteten, så jeg smører meg godt nå. Mamma har født 3 barn og har kun fått ettpar strekkmerker på rumpa! Så man kan være veldig forskjellig ;)

Jeg har fått flere på undersiden av brystene, og noen bittesmå som så vidt synes på magen.. Håper jeg ikke får så mange flere, men samtidig - det er jo verdt det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, som du sier sprekker det i underhuden. Derfor tar jeg dobbel dose selolje, så jeg gir huden fett fra innsiden. Det hjelper masse på den tørre huden min, så det gjør jo mon! :)

Mamma fikk ikke noen strekkmerker, ikke mellomsøsteren min heller, men den eldste fikk noen på hofta, kun der hun IKKE hadde smørt seg - så hun er overbevist om at det hjelper. Jeg smører og smører :fnise: Hvis det er genetisk håper jeg at jeg også slipper unna :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei alle sammen! lenge siden jeg har vært innom denne tråden nå :)

Er inne i uke 28, og merker at nå er jeg gravid med stor G.

Fått stor mage, og jordmor sa den var over gjennomsnittet. Men trengte ikke bety at det ble en stor baby.

Har fått litt strekkmerker på sidene, men ingen andre plasser. Håper jeg slipper unna med de jeg har fått nå :) Jeg smører hver dag også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er ikke noe særlig med stram, kløende mage!

Det er helt merkelig at du er så langt på vei som 28 uker Løvsol!

Her sitter jeg med 24, og har 11 Desember som termin, og 28 uker da tar du jo dine første skritt på vei inn i 3.trimester allerede! Herregud som tiden går!

Husker fra ca 28 da ble det mer ekte, spesielt etter 30 +. Plutselig var det "bare" 7 uker igjen til noe i teorien kunne skje, selv om det sikkert er best å tenke at det er, for meg iallefall, 16-17 uker igjen. Sist gang venta jeg allerede fra 37+0 og det var trått når det ikke skjedde noe før 41+0. Denne gangen har jeg forhåpninger om at jeg klarer å tenke at ikke noe skjer før termin, så får jeg heller bli positivt overraska =)

det er helt utrolig ♡ superspennende :-) sparkene blir sterkere for hver dag. Mange rare følelser :-)

Ble sykemeldt ut uken i da.g. ble akutt svimmel på jobben. Det var veldig ekkelt. Legen fant ikke noe galt. Men jeg har muligens en begynnende urinveisinfeksjon og fikk antibiotika for å forebygge at det ikke utviklet seg. Han skulle sende prøven til dyrking for sikkerhetsskyld, men han trodde ikke de ville finne noe. Fikk beskjed om å slappe helt av ut uka. Skal på svangerskapskontroll på helsestasjonen på mandag. Så da får vi se hvordan ståa er da.

jeg som endelig begynte å føle meg så fin og fresh.. jaja.. tydelig at jeg skal ruge og ikke styre noe særlig..;-)

Lille er hvertfall veldig aktiv, så hun har det tydeligvis bra ♡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, en skal ikke ta det for gitt at en føler seg bra har jeg også lært :)

Har selv slitt med mye svimmelhet i begge mine svangerskap uten at de fant ut hvorfor. Er nok best å bare hvile, drikke litt mer enn normalt og få i seg næring og slå på NetFlix :)

Har du/dere andre landet på noe navn enda da? TIl gutt synes vi det er så utrolig vanskelig. Det var liksom ingen navn som er DET navnet. Nå må vi også ha navn som passer på 2 språk og i forskjellige land så det er ikke bare å velge flotte norske navn heller :/

Med jente var det veldig enkelt forrige gang, og hadde mange alternativer i starten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, en skal ikke ta det for gitt at en føler seg bra har jeg også lært :)

Har selv slitt med mye svimmelhet i begge mine svangerskap uten at de fant ut hvorfor. Er nok best å bare hvile, drikke litt mer enn normalt og få i seg næring og slå på NetFlix :)

Har du/dere andre landet på noe navn enda da? TIl gutt synes vi det er så utrolig vanskelig. Det var liksom ingen navn som er DET navnet. Nå må vi også ha navn som passer på 2 språk og i forskjellige land så det er ikke bare å velge flotte norske navn heller :/

Med jente var det veldig enkelt forrige gang, og hadde mange alternativer i starten.

vi tror vi går for Linnea ♡

Har dere noen forslag da?

Er det lett å kombinere norsk guttenavn og utenlandsk guttenavn? Dårlig formulert, men du skjønner hva jeg mener ;-)

Endret av Løvsol
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi klarer ikke å bestemme oss for navn.. Hadde 3 guttenavn vi likte bedre enn andre, men så fant vi jo ut av det er ei lita prinsesse i magen ;) Da ble det plutselig VELDIG vanskelig! Jeg har ett jeg føler er mer "riktig" enn andre, men samboer er liiitt usikker.. Spent på hva vi bestemmer oss for tilslutt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navn er vanskelig! Vi vil ikke ha noe topplistenavn, men så skal det heller ikke være et eller annet hjemmelaget "unge-mødre-navn", haha ;-) Har to favoritter til nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...