Gå til innhold

Skravletråd november og desember 2014


Gjest Squill

Anbefalte innlegg

Søt utstyrsliste :-) smart!

I dag er det 3 mnd til permisjon(!) Tiden går så fort og samtidig så sakte.

Lille har ligget litt annerledes i det siste og sparkene har vært svakere. i dag er det tydelige spark igjen. Det er en deilig følelse ♡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så bra at alt var bra, Studenten! Ikke kjekt når sånne ting skjer.

Ja, veldig bra. Men jeg tror de sjekker opp litt ekstra under svangerskap, så mesteparten er ikke noe å bekymre seg over som regel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er blodprøva til "dyrking"? Eller er du "friskmeldt"?

De sendte urinprøva til dyrking, også skulle de ringe om det ble noe utslag for da måtte jeg ha en annen type antibiotika. Nå blir jeg behandlet for urinveisinfeksjon, så 3 tabletter antibiotika om dagen i 1 uke.

Ble skikkelig frustrert over behandlingen på føden.. De var ikke interessert i å gjøre noe som helst og ga meg beskjed om å ringe fastlege eller legevakt neste gang.

Idag ble kynnerne verre, så jeg ringte legekontoret og spurte hva i alle dager jeg skulle gjøre.. Fikk komme inn for sjekk med en gang, og da sjekket de både livmorhalsen (som heldigvis var lukket!!), CRP, kjente på magen og ryggen, tok UL og ringte gyn.pol og hørte om de ville ta meg inn for sikkerhetsskyld. Det ville de ikke, for så lenge livmorhalsen var lukket skulle det gå fint.

Så endelig fikk jeg sjekket livmorhalsen, takket være en helt super turnuslege, men de burde sjekket den på føden igår! Så nå kan jeg endelig slappe av litt igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lilleløvetann: Så bra at du endelig fikk sjekket det!! Det burde de absolutt gjort på føden. Du vet jo ikke hvordan det skal kjennes, så det kunne fort vært forberedelse til en eventuell fødsel, slikt er jo kjempeviktig å følge opp så tidlig i svangerskapet.

Håper antibiotikaen fungerer så du føler deg bedre snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lilleløvetann: Så bra at du endelig fikk sjekket det!! Det burde de absolutt gjort på føden. Du vet jo ikke hvordan det skal kjennes, så det kunne fort vært forberedelse til en eventuell fødsel, slikt er jo kjempeviktig å følge opp så tidlig i svangerskapet.

Håper antibiotikaen fungerer så du føler deg bedre snart :)

Ja, utrolig fornøyd når jeg endelig fikk det sjekket! :)

På føden var de bare opptatt av å fortelle meg at en fødsel ikke starter så tidlig, bla bla bla. Men den kan jo det! Jeg ble så sint :sur: Jeg vet om flere som har mistet barn så tidlig i svangerskapet fordi de ikke ble tatt på alvor, så jeg ble så glad når jeg fikk komme til en turnuslege som rett og slett sjekket ALT! Turnuslegen var også sjokkert over hvordan de hadde oppført seg på føden, for om jeg hadde vært en av de få der fødselen startet så tidlig så hadde det faktisk ikke gått bra i det hele tatt.

Men nå er alt sjekket, og jeg kan slappe av uten å bekymre meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så mange skumle historier her!

Jeg kan også relatere..

For ca 4 uker siden hadde jeg 20 timer med kramper i rygg og på begge sider nede. De kom og gikk, og det strammet.. Det var vondt. Ikke kun kynnere, det var som en miks av menskramper og lette rier, fra jeg husker da fødselen startet. Det gikk over til slutt og jordmor sa at mest sannsynlig var det nok ligament pain, men i dag morges skjedde det samme igjen og jeg ble virkelig redd. Stoler ikke på dette.

Tak som kom og gikk.. Venter på telefon fra jordmor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mange skumle historier her!

Jeg kan også relatere..

For ca 4 uker siden hadde jeg 20 timer med kramper i rygg og på begge sider nede. De kom og gikk, og det strammet.. Det var vondt. Ikke kun kynnere, det var som en miks av menskramper og lette rier, fra jeg husker da fødselen startet. Det gikk over til slutt og jordmor sa at mest sannsynlig var det nok ligament pain, men i dag morges skjedde det samme igjen og jeg ble virkelig redd. Stoler ikke på dette.

Tak som kom og gikk.. Venter på telefon fra jordmor.

Uff.. Hvordan går det med deg nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen fine damer :-) dette er min første helg i vært nye hus :-) bor i et oppuasingsobjekt da. Men før lille kommer satser vi på å ha fått pusset opp stue og soverommet hennes hvertfall :-)

Hvordan er det med deg i dag Mus Katt? Høres ikkr noe særlig ut. Stresser du mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen =)

Så deilig å være på plas i nytt hus før babyen kommer! Da går jo tiden gjerne litt fortere også, med litt oppussing.

Igår dro jeg innom legen like før stengetid siden jordmor ba meg få tatt en urinprøve. Den viste ikke noe, men pga at det er mitt fjerde svangerskap og kun har 1 barn bak meg, pluss kombinasjon av forhøyet blodtrykk og igår, veldig høy puls ringte legen til gynekologisk på sykehuset og jeg fikk komme inn der.

FIkk innvendig og utvendig UL og sjekket livmorhals, alt så heldigvis fint ut, og jeg er veldig glad for at disse krampene ikke ser ut til å ha hatt effekt på livmorhalsen. Min største frykt!

Var hjemme litt før 9 igjen, men så ringte de like før kl 22 og vil nå at jeg kommer tilbake til uka pga en medfødt sykdom jeg har som kan være risiko for svskapet. Fint at de er nøye på det, men skaper litt ekstra bekymring.

Og ja Løvsol...Jeg er ikke flink til å slappe av. Stresser mye, uten at det er nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off blir skremt av opplevelsene deres! Håper dere blir bedre og får et fint svangerskap videre! :)

Selv har jeg ikke hatt noen plager enda, men jeg hører jo så mye - så venter egentlig bare på at noe skummelt skal skje :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off blir skremt av opplevelsene deres! Håper dere blir bedre og får et fint svangerskap videre! :)

Selv har jeg ikke hatt noen plager enda, men jeg hører jo så mye - så venter egentlig bare på at noe skummelt skal skje :/

Mange og sikkert de fleste opplever helt vanlige svangerskap. Ikke bekymre deg ♡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen =)

Så deilig å være på plas i nytt hus før babyen kommer! Da går jo tiden gjerne litt fortere også, med litt oppussing.

Igår dro jeg innom legen like før stengetid siden jordmor ba meg få tatt en urinprøve. Den viste ikke noe, men pga at det er mitt fjerde svangerskap og kun har 1 barn bak meg, pluss kombinasjon av forhøyet blodtrykk og igår, veldig høy puls ringte legen til gynekologisk på sykehuset og jeg fikk komme inn der.

FIkk innvendig og utvendig UL og sjekket livmorhals, alt så heldigvis fint ut, og jeg er veldig glad for at disse krampene ikke ser ut til å ha hatt effekt på livmorhalsen. Min største frykt!

Var hjemme litt før 9 igjen, men så ringte de like før kl 22 og vil nå at jeg kommer tilbake til uka pga en medfødt sykdom jeg har som kan være risiko for svskapet. Fint at de er nøye på det, men skaper litt ekstra bekymring.

Og ja Løvsol...Jeg er ikke flink til å slappe av. Stresser mye, uten at det er nødvendig.

godt alt er fint ♡ sender deg alle gode vibber jeg har og håper at du får et roligere svangerskap videre ♡ Hvor langt på vei er du igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere som bestilte den IKEA-senga på nett, hvordan fikk dere IKEA-family tilbudet til å faktisk bli registrert? Jeg meldte meg inn i IKEA-family idag, men uansett hva jeg gjør må jeg betale full pris når jeg kommer til kassa... :klo: Senga er jo fortsatt billig, men det er litt irriterende når det faktisk skal være 50% på den nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg har ikke kjøpt den på nettet, da vi har IKEA like i nærheten. Men jeg har hørt at du må være innlogget og at epostadresse på profilen din og IKEA family programmet må være lik. Håper du får det til :)

Dere som bestilte den IKEA-senga på nett, hvordan fikk dere IKEA-family tilbudet til å faktisk bli registrert? Jeg meldte meg inn i IKEA-family idag, men uansett hva jeg gjør må jeg betale full pris når jeg kommer til kassa... :klo: Senga er jo fortsatt billig, men det er litt irriterende når det faktisk skal være 50% på den nå.

Endret av *håper*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg har ikke kjøpt den på nettet, da vi har IKEA like i nærheten. Men jeg har hørt at du må være innlogget og at epostadresse på profilen din og IKEA family programmet må være lik. Håper du får det til :)

Har prøvd alt, men ingenting fungerer..

Var ei som sa til meg nå at tilbudene kun kan brukes i varehusene, og ikke på nett. Men jeg mener å huske at det var ei her inne som bestilte Gulliver-senga på nett til IKEA-family pris nå.. I tillegg står det jo på nettsiden at e-postadressen må være lik på både IKEA-konto og IKEA-family konto for at tilbudene skal fungere (og her er det likt, men det funker ikke fordi..), så da vil jeg jo tro at man skal få utnyttet tilbudene på nett også..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg bestilte den senga på nett til 50%. Hadde allerede Family medlemskort, så eneste jeg gjorde var å logge inn med min bruker på IKEA sine nettsider og legge senga i handlekurven. Da fikk jeg automatisk tilbudsprisen.

Sjekk at du er innlogget med din bruker på den fanen/vinduet du er på når du legger varen i handlekurven. Du vil se det øverst i høyre hjørne ved at det står Logg ut istedet for Logg inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

godt alt er fint ♡ sender deg alle gode vibber jeg har og håper at du får et roligere svangerskap videre ♡ Hvor langt på vei er du igjen?

Takk for det =)

20+3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestilte den senga på nett til 50%. Hadde allerede Family medlemskort, så eneste jeg gjorde var å logge inn med min bruker på IKEA sine nettsider og legge senga i handlekurven. Da fikk jeg automatisk tilbudsprisen.

Sjekk at du er innlogget med din bruker på den fanen/vinduet du er på når du legger varen i handlekurven. Du vil se det øverst i høyre hjørne ved at det står Logg ut istedet for Logg inn.

Har prøvd alt det der.. Jeg meldte meg inn i IKEA-family idag da, kanskje de ikke har klart å registrere det på nettsiden enda eller noe. Får prøve senere ikveld, og om det ikke funker da så får jeg bare kjøpe den til full pris..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, så dumt at det ikke funker.

Hvis jeg var deg ville jeg prøvd seinere i dag og uansett kjøpt seng+madrass i dag. Dersom du ikke får tilbudet så kan du sende Mail til de på kundeservice, og si du meldte deg inn i dag men får ikke rabatten. Det er godt mulig du får tilbake penger da, slik at du får det på tilbud også :)

Har prøvd alt det der.. Jeg meldte meg inn i IKEA-family idag da, kanskje de ikke har klart å registrere det på nettsiden enda eller noe. Får prøve senere ikveld, og om det ikke funker da så får jeg bare kjøpe den til full pris..

Endret av *håper*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...