Gå til innhold

Skravletråd januar/februar 2015


Nautika

Anbefalte innlegg

Ingen som ser at jeg er gravid med ytterklær. Greit med liten mage altså, men tenker naboene får sjokk når vi plutselig blir 3 i januar. Litt morsomt at jeg hilser på de hver dag, men ingen aner noenting :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag har jeg fullført to babyprosjekter: babynest og mor signes babyteppe :hoppe: Babynestet startet jeg på i går, så det gikk unna, men teppet var det godt å bli ferdig med etter 6-7 uker.

Nå sitter jeg bare og lurer på hvordan jeg skal vaske det. Leser skrekkhistorier på nett om toving..! Noen som har noen tips? Håndvaskprogram på vaskemaskin er mer skånsom enn ullprogram, ikkesant? Har strikket i alpakka/silkeblanding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at jeg ville håndvasket det siden det er alpakka. Det er så fort gjort at det blir ødelagt, og det ville jo vært fryktelig surt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er Essie! Mamma strikker teppet til meg og nestet er bestilt fra en som selger på bestilling. Ikke klarer jeg å strikke og alt av hobbyprosjekter må vike for å bli ferdig med oppussingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde også en plan om å lage babynest, men har kommet til den konklusjonen at jeg ikke kan sy for frem flate øre, så jeg må bite i det sure eplet og kjøpe en. :P

Lurer veldig på hva baby gjør for noe inni magen. Det er så mange underlige bevegelser, så jeg lurer på hva det er han holder på med. Tidvis tar jeg meg i å tro at baby er kognitiv, og da blir alt mye morsomt og ikke like plagsomt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spurte svigermor om hun hadde lyst å sy jeg, og sendte henne en oppskrift på babynest, så får vi se ;)

Vurderer å prøve å lage en selv også =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo, takk, men ble ikke helt fornøyd med nestet. Og det var vanskeligere enn jeg hadde tenkt også - så knotete å sy etter at man har hatt i platevatten... Men nå får hun ligge oppi der, lager ikke et til :P

Har ikke turt å vaske teppet ennå. Strikket et annet teppe før dette, men det var ikke noe problem å vaske da det var merino superwash. Får kanskje ringe og høre med svigermor.

I dag har jeg vært hos fysio for første gang. Hun gned på korsryggen og "rumpa" mi i 15 min, så lå jeg 20 min på varmepute. Fikk også god årsaksforklaring og hverdagstips. Fikk ny time på mandag. Hva gjør dere andre med bekkentrøbbel hos fysio?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er hos fysio på grunn av bekkenløsning :) Eneste han gjør er egentlig noen "tester" hver gang for å sjekke mobiliteten i leddene (eller noe sånt) og ryggen. Hvis han syns jeg kjennes litt stiv ut, så knekker han opp der jeg er stiv da, på en måte. Noen ganger i ryggen, og andre ganger i bekkenet :) Sist var det i bekkenet :)

Jeg har faktisk blitt litt verre igjen i bekkenet i det siste :/ Har hatt veldig mange gode dager, men nå begynner de dårlige dagene å komme tilbake :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går til ei venninne som studerer til å bli osteopat. Går mest i å strekke og vrikke forsiktig for å løsne opp spenninger og for å øke mobiliteten. Har ikke bekkenløsning, men sliter med smerter i bekken og rygg :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, takk, men ble ikke helt fornøyd med nestet. Og det var vanskeligere enn jeg hadde tenkt også - så knotete å sy etter at man har hatt i platevatten... Men nå får hun ligge oppi der, lager ikke et til :P

Har ikke turt å vaske teppet ennå. Strikket et annet teppe før dette, men det var ikke noe problem å vaske da det var merino superwash. Får kanskje ringe og høre med svigermor.

I dag har jeg vært hos fysio for første gang. Hun gned på korsryggen og "rumpa" mi i 15 min, så lå jeg 20 min på varmepute. Fikk også god årsaksforklaring og hverdagstips. Fikk ny time på mandag. Hva gjør dere andre med bekkentrøbbel hos fysio?

Det hørtes godt ut å bli massert og knadd litt på! Det ønsker jeg meg også!!

Jeg får ingen behandling av fysioterapeuten, men har fått flere øvelser av henne, slyngetrening og balanseputer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spurte mamma om hun kunne sy babynest til meg, men hun kjøpte et istedet☺

Men nå syr hun nytt trekk til ammeputa mi. Førstemann var en gulpebaby, så trekket er ikke noe fint lengre. Fant et stoff som er lyseblått med hvite rådyr på☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan heller ikke se at jeg er gravid med mindre jeg kler meg i ettersittende klær, så tror naboene får seg et sjokk her også. Er ikke som at jeg snakker så mye med de uansett :ler: Men hååååper det ene naboparet kutter litt ned på røykingen når babyen kommer. Er veldig irriterende med røyklukt sivende inn vinduene til alle døgnets tider, og vi vil gjerne at babyen kan sove ute på verandaen i vogna :)

De sitter på andre siden av leveggen der og damper i sikkert 18 av døgnets 24 timer. HVER gang jeg åpner verandadøra stinker det røyk.. Tror dere det er "farlig" for babyen å ligge i vogna der? :klo: Jeg måtte bare teste om det var plass forresten :ler:

10672256_10154700533580311_8849816102079

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan heller ikke se at jeg er gravid med mindre jeg kler meg i ettersittende klær, så tror naboene får seg et sjokk her også. Er ikke som at jeg snakker så mye med de uansett :ler: Men hååååper det ene naboparet kutter litt ned på røykingen når babyen kommer. Er veldig irriterende med røyklukt sivende inn vinduene til alle døgnets tider, og vi vil gjerne at babyen kan sove ute på verandaen i vogna :)

De sitter på andre siden av leveggen der og damper i sikkert 18 av døgnets 24 timer. HVER gang jeg åpner verandadøra stinker det røyk.. Tror dere det er "farlig" for babyen å ligge i vogna der? :klo: Jeg måtte bare teste om det var plass forresten :ler:

10672256_10154700533580311_8849816102079

Er usikker på sånn passiv røyking og baby selv, så tør ikke å svare på det. Men ville bare si så koselig terrasse dere har! Så fin farge på gulvet, og regner med at dere har det skikkelig koselig der sommerstid når møblene titter frem fra presseningen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har samme parasollfot som dere, men en av oss har snudd den opp ned. Vi har den andre veien, nemlig :ler:

Jeg ville ikke satset alt på at de roet ned røykingen. Vi hadde lignende naboer når storesøster var baby og de bare fortsatte dampingen, dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har julebordsesongen startet og i kveld er det jobben som inviterer.

Akkurat nå sitter jeg godt plantet i sofaen. Har funnet frem antrekk og lakket negler. Kjenner at jeg er litt trøtt og vurderer en liten dupp. I år kjører jeg og helene er byttet ut med ballerinasko. Håper det blir god mat og at de tilbyr annen alkoholfri drikke enn brus til maten.

Skal dere på julebord i år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har ikke tid til julebord i år jeg, men håper jeg klarer å være ned på nyttårssamling på spahotell mot slutten av januar 😆

Var med på julebord da jeg gikk med vesla, men det gikk stort sett i å sitte tilbords å høre på at promillen steg hos samtlige. Gikk tidlig den kvelden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om vi kaller det julebord men vi skal ha markedsmøte rett før jul og etter det skal vi spise ute. Usikker på om jeg skal være med siden jeg ikke synes det var så gøy å være med på sommerfesten tidligere i år. Jeg er en del yngre enn mine kolleger men allikevel så har de en tendens til å bli ganske fulle. Får se..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er julebord dagen før eksamen, så jeg skal ikke. Like så greit, får det mer enn travelt nok i desember om jeg ikke skal hive meg på julebord og.

De av dere som har født før: jeg skal skrives inn på sykehuset til uken. Hva gjør en da? Er det kun omvisning og veldig praksis, eller er det da jeg har mulighet til å ta opp mine ønsker i forbindelse med fødsel? Vet ikke hva jeg skal forberede meg på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobben min pleier ikke å ha julebord i den forstand, men vi pleier å ha årsfest :) Den pleier å være i februar, så har mine tvil på at jeg når den i år, gitt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...