Gå til innhold

Spiremors nye hverdag med baby <3


Spiremor

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vet ikke om salget er overalt, for jeg så ikke noe om det i nettbutikken. Skal ta meg en rask tur innom etter fysio i dag, tenker jeg. Så får jeg se om det er salg der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempesøt jumpsuit! Er det innedress? I så fall burde du sjekke om det er knapper i skrittet slik at det ikke blir veldig tungvint å skifte bleie. :) Fikk også lyst på den, men jeg skal ikke kjøpe noe babyklær før i januar, for det er først i romjula at jeg har planer om å ta ned eskene med babyklær for å se hva vi har og hva vi trenger. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fysioterapeuten spurte hvordan det gikk med meg rakk jeg å svare "ikke så bra som jeg skulle ønske" før tårene bare begynte å renne. Er litt andre ting som påvirker også (ikke så bra på jobben om dagen, samt at tre nære familiemedlemmer har og kommer til å miste noen de står veldig nær selv i disse dager), så jeg tror gravidhormonene virkelig slo til i dag. Vanskelig å stoppe når man først har startet også, så jeg endte opp med å grine og le samtidig, hehe.

Fikk beskjed om å slutte å gjøre øvelsene nå, for de har begynt å gjøre vondt. Nå blir det tur minst 30 minutter HVER DAG (jeg som er så dårlig på sånt må virkelig ta meg selv i ørene!), og samboeren fikk streng beskjed (via meg) om at han også skulle være med. Ringte han og fortalte det da jeg var ferdig, og han var visst klar for det :)

Hun foreslo også at jeg skulle ta et par uker med 100% sykemelding ettersom formen er dalende og ting ellers også påvirker meg en del nå, men det vil jeg jo helst ikke. Jeg kommer til å kjede meg med å gå hjemme, samt at da sitter jeg foran pc-en eller ligger i sofaen, og jeg tror ikke formen blir mye bedre av det heller. Føler at jeg får så mye av å være sammen med barna på jobb, at det veier opp for litt vondter her og der. I alle fall foreløpig.

Fikk også streng beskjed om at jeg må få til bassengtrening nå. Har sendt en mail til et av stedene som tilbyr det for å dobbeltsjekke tidspunktene, men tror kanskje jeg blir nødt til å ta det i arbeidstiden uansett. Og det er jo litt dumt for både meg, som da mister en halv dags lønn, og for de andre, som blir uten meg en halv dag. Med mindre jeg faktisk ender opp enda en dag sykemeldt, jeg mistenker at jeg må gå til det skrittet om ikke så lenge :(

MEN! Jeg valgte å trøste meg med salg på Newbie-kolleksjonen hos Kappahl. I Oslo er det i alle fall 3 for 2 på alt av barneklær, utenom yttertøy (25% avslag) og allerede nedsatte varer (der får du halv pris av "rød" pris). Kjøpte 8 ting til 535 kr totalt! De er så fiiiine! Kom over disse mocasinene, de er jo bare helt utrolig søte med ugler under sålen! :rodmer: (Synd at bildet ikke viser sålen, det er den som er det beste med dem! :fnise: )

I kveld blir det (forhåpentligvis) kjøpt inn stellebord med kommodeskuffer, gleder meg noe helt utrolig til å vaske alle klærne og sortere etter størrelse og type plagg!! :strix::rodmer::bolledeig::hjerte:

Edit: skrivefeil i smiley. Og OI, dette ble langt! :sjokkert:

Endret av Spiremor
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempesøt jumpsuit! Er det innedress? I så fall burde du sjekke om det er knapper i skrittet slik at det ikke blir veldig tungvint å skifte bleie. :) Fikk også lyst på den, men jeg skal ikke kjøpe noe babyklær før i januar, for det er først i romjula at jeg har planer om å ta ned eskene med babyklær for å se hva vi har og hva vi trenger. :)

Fant den ikke i butikken jeg var i, så jeg fikk ikke sett noe nøyere på den. Det var noen andre dresser der som ble kategorisert som yttertøy, selv om de var i grenseland. Jeg kjøpte denne, og den gikk som yttertøy (ser de kaller den "parkdress"). Tykk fleece i "pels"-finish. Veeeldig søt, lillemor blir min lille isbjørn :icon_lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner at du er engstelig for 100% sykemelding, men det å gro baby er pri nr. 1 vettu! :) Som du skrev til meg så er det masse gøy å gjøre hjemme! Litt obligatorisk husarbeid kanskje, så kose seg resten av dagen? Gå på kafe? Mange muligheter ;) Kommer til å gå bra, det vet jeg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at du er engstelig for 100% sykemelding, men det å gro baby er pri nr. 1 vettu! :) Som du skrev til meg så er det masse gøy å gjøre hjemme! Litt obligatorisk husarbeid kanskje, så kose seg resten av dagen? Gå på kafe? Mange muligheter ;) Kommer til å gå bra, det vet jeg! :klem:

Du har jo egentlig rett :P Jeg prøver litt til, men kjenner at terskelen blir stadig lavere for å ringe legen og be om å få litt mer sykemelding på fast basis. Det bare føles som et nederlag, samt at jeg vet det går ut over de andre jeg jobber med :( Men hvis jeg etter hvert blir sykemeldt en dag til, kan det jo være at jeg kan samle dem inntil helga så jeg kun har tre dager på jobb, og så lang helg. Nå er jo uka delt opp med fri på onsdager. Får se hva det blir til. Som sagt, vil gjerne prøve litt til. Det kan jo være det bedrer seg..?

Hjemme fra IKEA nå. De hadde ikke stellebordet mitt inne, og får det ikke før tidligst mandag :( Så da må jeg vente en uke! Buhuuu... MEN jeg fikk to stooore poser med jentetøy fra søsteren min! Gleder meg utrolig til å gå gjennom posene, for bare på toppen der kunne jeg se mye "snadder" :danse:

Og jeg får jo en ny tur på IKEA om en uke, da, jeg liker jo å gå der, så det er jo en god ting ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår at du vil være i jobb, men sier som Malicious, helsa og å gro baby er det viktigste:)

Og å gå på IkEA hver uke er da ikke den værste hobbyen? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår at du ikke vil vil 100% sykemeldt. Sier jeg som ikke er sykemeldt men er redd for å bli sykmeldt imorgen.

Men det er viktig for oss å tenke på helsa og babyen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg følte også at det var nederlag å skulle sykmeldes, men nå ser jeg at det er det beste som kunne skjedd, for jeg har det mye bedre :) Syns det høres ut som en god idé å forsøke å få én dag til med sykmelding i første omgang, og så få langhelg :)

Endret av Lilleninja
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjefen sa hun syntes det var best hvis jeg tok en dag til i uka som sykemelding, så slipper både jeg og se andre på avdelingen at jeg bare får jobbet halv dag. Fikk ikke tak i legen i dag, så jeg må ringe på mandag (han har fri i morgen).

Kjenner at jeg trenger den dagen nå, da. Må bare innrømme for meg selv at kroppen ikke vil det hodet mitt vil. Så da får det bli sånn nå.

Fikk sjokolade av pedleder, det var så koselig! :biggrin:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min tur til å ha med fredagskos på jobb i morgen, så da tar jeg meg en gåtur kombinert med innkjøp av det. Regner, men tenker det blir deilig med litt frisk luft :)

Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk nettopp vite at faren til stesøsknene mine døde i natt. Og i dag tidlig leste jeg en sterk reportasje om en jente født i uke 23. Det får en til å tenke litt på hvor skjørt livet er, samtidig som de små i magene våre noen ganger er mye sterkere enn man skulle tro.

Har begynt å få en irrasjonell frykt for å føde prematurt. Tror kanskje det hjelper å få snakket med jordmor om forventninger til fødsel og tiden rundt. Skal dit 11. november.

Nei, nå vil jeg tilbake til gode tanker igjen! Sjokolade, karibiske strender, fruktige drinker og behagelig musikk! Det hadde vært noe nå! (alkoholfritt, da)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kondolerer med faren til stesøsknene dine :(

Livet er skjørt, men ofte går det jo bra også :) Blir nok bra å få pratet litt med jordmor om det ^^

Sjokolade, litt reggae, og appelsinjuice med grenadine i :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var leit å høre, Spiremor! :troest: Livet er ufattelig skjørt, og vi mennesker er så sårbare. Satser på at jordmor har noen kloke ord :Nikke:

Og i tilfelle du trenger litt ekstra gode tanker, åtte dager gamle sovende kattunger kan vel ikke skade:

ygQsA4i.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trist å høre! Alltid trist når noen dør.. Var han syk? :klem:

Sikkert godt å få snakke med jordmor om det med å føde prematurt ja:) det er utrolig hvor sterke disse små er. Hadde en praksisperiode på nyfødt intensiv og jeg ble like overasket hver gang over hvor godt de klarte seg:)

Håper at resten av dagen din blir bedre :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...