Gå til innhold

LilleNinja og gubben har fått sin vakre frøken <3


Lilleninja

Anbefalte innlegg

Deeer greide jeg omsider å ta frem dataen lenge nok til å komme meg inn på kg ^^

Vi koser oss masse her hjemme, vi har vært på første butikktur (mandag), første trilletur (tirsdag) og har hatt litt besøk :) I dag skal vi på en trilletur til, skal hente en pakke fra Lillemor sin oldemor ^^ Lillemor tar livet med ro, både på butikken og første trilleturen lå hun og sov mesteparten av tida, og så i været resten av tida. Hun skriker veeeldig lite, egentlig bare ved noen bleieskift, én gang når svigermor løftet henne mens hun var trøtt, og hvis vi er litt for trege frem med puppen! Jeg føler meg litt slem, men når hun gråter så begynner jeg å le, for hun er jo så søt når hun gråter også :biggrin: Så har hun litt hjerteformet tunge, så som jeg sa til gubben; Det fikk hun nok fordi hun tok med seg en bit av hjertet til mammaen på tur ut av magen :rodmer:

Må skryte av pappaen hennes, da! Han er SÅ utrolig flink til å hjelpe til her! Han lager middag, har smurt meg brødskiver iblant, ordner vann til meg når jeg ammer, lager meg te, koser masse med lillemor, skifter bleier, raper henne, vasker gulv og ordner masse ellers også! Kunne ikke hatt en bedre mann å dele livet og foreldreansvaret med :rodmer: Han spiller fremdeles ganske mye dataspill, men de settes på pause med en gang lillemor ber om oppmerksomhet eller jeg spør om hjelp til noe/lillemor ;) Så da er det egentlig greit! I dag har jeg spurt om vi kan ha en liten datenight hvis vi får tid, da, og se en film sammen eller noe :) I stedet for at jeg sitter og halvhjertet ser på tv (lillemor er jo mye mer spennende å se på, selv om hun sover!) og han sitter på dataen sin ^^

Ooooog! Når lillemor ble født veide hun jo 3142 gram, og da vi dro hjem fra sykehuset veide hun 2944 gram. I går hadde vi hjemmebesøk av helsesøster! (Skal gjøre som helsesøster gjorde med oss, og holde dere på pinebenken angående vekta ;) ) Lillemor fikk masse skryt! Hun fikk skryt for at hun er sterk i kroppen og oppvakt, blant annet! Når hun tok den "løftetesten" hvor de holder i hendene og løfter dem opp i sittende så holdt lillemor hodet sitt oppe hele veien opp, tippet det frem, og løftet det opp igjen. Når hun lå på magen så sparket hun sånn fra med tåspissene at hun faktisk beveget seg litt fremover :fnise: (Spørs hvor lenge gulvet vårt får være krabbefritt!) Hun flytter seg også oppover på brystkassa til pappaen hvis han holder i føttene hennes :P Så snudde hun seg fint etter når helsesøster flyttet hodet sitt fra side til side, og når jeg og pappaen snakket så snudd hun seg mot stemmene våre ^^ Hun smilte når jeg sa "et eller annet *navnet hennes*", og helsesøster sa at smilet faktisk kunne være "reaksjon" på at vi snakket :nigo: Visste ikke de kunne smile som "svar" så tidlig! Helsesøster syns også det virket som lillemor hadde vært heldig med foreldrene sine, og det syns vi det var helt fantastisk å få høre!

Og vekta, dere! Det skal ikke stå på maten, for på sin niende levedag veide lillemor..... *drum roll*... 3500 gram :hoho: Hun har altså gått opp 556 gram fra vi dro hjem på torsdag! :P Ikke rart vi synes hun har fått litt bollekinn ^^ Helsesøster sa det var kjempebra, da! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så koselig med oppdatering :rodmer: Bra du har fått en unge med matvett! Likte det utsagnet om at hun hadde tatt med seg en bit av hjertet ditt på vei ut og :hjerte:

Vil også gjerne se bilde etterhvert; send gjerne en PM :jepp: Vær forresten litt obs på snapchat og da, selv om de tilsynelatende slettes etter kort tid, så finnes det jo snapsave og -hack og hva ellers det er som finnes som ikke er så uskyldig likevel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra alt er fint, at du har mye melk, får hvile, og at pappa får kose mye med baby :)

Vil gjerne ha bilde av snuppa :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å lese at alt er så bra og at dere fikk så gode tilbakemeldinger fra helsesøster :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med oppdatering :rodmer: Bra du har fått en unge med matvett! Likte det utsagnet om at hun hadde tatt med seg en bit av hjertet ditt på vei ut og :hjerte:

Vil også gjerne se bilde etterhvert; send gjerne en PM :jepp: Vær forresten litt obs på snapchat og da, selv om de tilsynelatende slettes etter kort tid, så finnes det jo snapsave og -hack og hva ellers det er som finnes som ikke er så uskyldig likevel!

Skal ikke stå på apetitten heller, nei, hun spiste i 15:30-tida, tror jeg, og igjen nå i 17-tida! Vi hadde tross alt vært ute på trilletur, hardt arbeid å blunde ute :fnise:

Ja, den tanken bare slo meg en dag, at det var selvfølgelig derfor hun hadde litt hjerteformet tunge :rodmer:

Skal prøve å få til ett bilde på pm :jepp: Ja, jeg brukte snapsave selv en stund for å lagre bilder av familiehunden fra mamma ^^ Så lagres det jo i snapchat sine egne servere, mener jeg på. Men føles litt bedre hvertfall, for da sender man direkte til noen, og har i utgangspunktet litt bedre kontroll på hvem som får se :Nikke: Med mindre snapchat blir hacket igjen, da :P

Så bra alt er fint, at du har mye melk, får hvile, og at pappa får kose mye med baby :)

Vil gjerne ha bilde av snuppa :)

Ja, jeg er virkelig heldig med å ha så mye melk :) Selv om det fører til litt spreng iblant.. :P Det er sååå godt å se dem kose! ^^

Skal se om jeg får til å sende ett på pm på mobilen :Nikke:

Så koselig å lese at alt er så bra og at dere fikk så gode tilbakemeldinger fra helsesøster :hjerte:

Jaaa, det var veldig koselig med hjemmebesøk, vi satt bare og snakket :)

Vi har vært på vår andre trilletur! Merker at kroppen ikke har vært brukt på en stund, ja :fnise: Men vi gikk altså til ene nærbutikken, og kjøpte bleier og pålegg, pluss at vi hentet en pakke fra lillemor sine oldeforeldre (mine besteforeldre) :nigo: Hun fikk en elefant-leke, en uro og ett lite kort :)

Forresten så sa helsesøster i går at de har gått bort ifra rådet om å unngå løk, kål osv nå! Nå skal man prøve å spise alt, og heller kutte ut hvis man merker at lille reagerer :) Passer meg bra, for jeg er så glad i løk! Men er kanskje kjekt å prøve ut noe til frokost, sånn at vi eventuelt plages på dagen istedet for natta? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så koselig dere har det :hjerte:

JEPP :nigo:

Hvor er det forresten jeg skal få flyttet dagboka mi nå, og hvordan får jeg det gjort ? :klo:

Ny signatur! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her reagerte lillemann på absolutt alt, så mitt råd er å introdusere en ting om gangen, så du vet hva hun i så fall reagerer på og hva du må kutte ut hvis hun plutselig reagerer :jepp: Ikke trø i deg løk, kål, krydder, kullsyre og melk i en smell, liksom :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh ja, gjerne bilde på PM eller Snapchat!

Så koselig å lese om dagene deres, og hurra for kjempefin vektoppgang! :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flytter du så får jeg jo ikke fulgt deg ordentlig :O eller da må jeg trykke følg da..

Hørtes ut som dere ha det veldig fint! Vil også se lille hehe. Men om du ikke vil er det helt greit altså! :)

Kos deg videre :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å høre fra deg :) Sender deg en PM jeg :)

Lurte litt på om pappaen ikke spilte i det hele tatt, men godt at han tar litt tid til det han liker fremdeles også, men likevel spretter opp når lillemor eller mamma trenger han :) Høres ut som at dere har det helt fantastisk <3 Smelter helt av å lese det du skriver, og spesielt hjertetungen :) Så deilig å ha masse melk og se det på frøkna :) Håper dere bare får flotte dager videre, høres ikke ut som at det blir noe problem :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Endelig oppdatering ♡ høres ut som om at dere har en fantastisk start :-) de fødte foreldre ;-) nyt tiden, den går faktisk veeeldig fort, særlig etter seks uker ;-)

Er nettene fortsatt ok? Får du noe søvn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koslig å lese! Og godt hun har matvett :jepp: også fint å lese at mannen tar så mye initiativ!

Men du, hvordan er bekkenet?:) forsvant alle smerter og problemer ved fødsel?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snapchat?

Kan sende deg pm, så ordner viii? :nigo:

Flytt til generell dagbok og spør en modde om å få det gjort

Takk! ^^ Får se om jeg ikke finner en moderator en plass (ferskingen vet ikke hvor hun skal lete, men det går nok fort å finne ut!) ^^

Her reagerte lillemann på absolutt alt, så mitt råd er å introdusere en ting om gangen, så du vet hva hun i så fall reagerer på og hva du må kutte ut hvis hun plutselig reagerer Ikke trø i deg løk, kål, krydder, kullsyre og melk i en smell, liksom

Hehehe, godt tips :nigo: Spiste ertesuppe i går, og har ikke merket noen forskjell :jepp:

Åååh ja, gjerne bilde på PM eller Snapchat!

Så koselig å lese om dagene deres, og hurra for kjempefin vektoppgang!

Morgensnap er sendt :Nikke:

Jaa, nesten så jeg er redd hun skal legge på seg FOR mye :ler: Luksus :nigo:

Flytter du så får jeg jo ikke fulgt deg ordentlig :O eller da må jeg trykke følg da..

Hørtes ut som dere ha det veldig fint! Vil også se lille hehe. Men om du ikke vil er det helt greit altså! :)

Kos deg videre :D

Får man ikke fulgt likevel? :klo:

Kan prøve å få ordnet en pm :jepp:

Så koselig å høre fra deg Sender deg en PM jeg

Lurte litt på om pappaen ikke spilte i det hele tatt, men godt at han tar litt tid til det han liker fremdeles også, men likevel spretter opp når lillemor eller mamma trenger han Høres ut som at dere har det helt fantastisk <3 Smelter helt av å lese det du skriver, og spesielt hjertetungen Så deilig å ha masse melk og se det på frøkna Håper dere bare får flotte dager videre, høres ikke ut som at det blir noe problem :D

Ja, det er litt godt, men ene kvelden ble det en god pause :) Mamma sin lille hjerteklump :nigo:

Jeg er veldig glad for å ha masse melk ja, kjenner jo ei som ikke fikk nok melk til å fullamme, så føler meg veldig heldig (bortsett fra når jeg har spreng, såklart) ^^

Det går fremdeles bra med oss, men blir trist å ikke ha mannen hjemme noe mer etter mandag..

Endelig oppdatering ♡ høres ut som om at dere har en fantastisk start :-) de fødte foreldre ;-) nyt tiden, den går faktisk veeeldig fort, særlig etter seks uker ;-)

Er nettene fortsatt ok? Får du noe søvn?

Det går så aaaalt for fort :sjokkert: Tenk at på mandag er hun to uker gammel allerede!

De er sånn passelig, hun vil ikke legge seg før i 23-tiden, noen ganger 01-tiden, mens jeg gjerne vil legge meg i rundt 20-22 :P Løsningen blir at vi pupper, så ligger hun i stua med gubben mens jeg får sovet litt, og så pupper vi igjen når hun blir sulten (gjenta til han også legger seg) :) Så jeg får sovet nok, egentlig :) Jeg som alltid har vært oppe tidlig sover nå til 10:30-tida stort sett hver dag :nigo: Vi er bare oppe ett par ganger i løpet av natta, som regel, og da er det bleieskift, pupping og å legge henne ned i vugga igjen ^^

Så koslig å lese! Og godt hun har matvett også fint å lese at mannen tar så mye initiativ!

Men du, hvordan er bekkenet? forsvant alle smerter og problemer ved fødsel?

Ja, jeg er veldig glad for at hun spiser masse og at jeg har så utrolig god hjelp i mannen! ^^

Du! Det er faktisk 99% bra! :danse: Hender jeg kjenner det gjør vondt, men det er en sjeldenhet! Sååå deilig! Største problemet jeg har når vi går turer nå er at musklene mine ikke har vært ordentlig brukt på så lenge, så kjenner det godt :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Der var dagboka flytta ja :P Herregud og nydelig hun er <3 Jeg smelta jo helt jeg nå :rodmer::rodmer::rodmer::rodmer:

Flinke dere har vært!

Skjønner godt at det blir trist å ikke ha mannen hjemme mer fra tirsdag av! Må være vanskelig for han å dra også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...