Gå til innhold

Dyregod med en spire i magen


Dyregod

Anbefalte innlegg

Det nærmer seg nå ja! Heldigvis :)

Jeg har hatt en lite "dilemma" i det siste. Imorgen er det utdrikningslag for en god venninne av meg. Det er mange som kommer, 20 stk. Uansett, det er endel aktiviteter der og mye fram og tilbake fram til vi skal spise middag hos forloveren. Jeg har blitt så dårlig i bekkenet i det siste at jeg sliter med å stå/gå mer enn noen min av gangen. Så jeg blir egentlig nødt til å droppe å bli med, i hvert fall fram til middagen. Jeg får så utrolig dårlig samvittighet, men føler at det er eneste mulighet. Jeg håper virkelig at venninnen min forstår... Bryllupet er jo to uker før termin også så er jo ikke helt sikkert jeg får vært med på det heller (det er to timers kjøretur unna).

Hva tenker dere om det?

Endret av Dyregod
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan jo høre om det er greit at du blir med på de rolige aktivitetene som middagen :) hvis du klarer å sitte på sånne harde stoler lenge (det klarer ikke jeg, så middagsselskap er tortur).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo høre om det er greit at du blir med på de rolige aktivitetene som middagen :) hvis du klarer å sitte på sånne harde stoler lenge (det klarer ikke jeg, så middagsselskap er tortur).

Ja, jeg tenkte å bli med på middagen, det er veldig vondt å sitte, men da kan jeg regulere det litt mer når vi er hjemme hos noen. Jeg har jo tross alt betalt 1000 kr så...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venninnen din forstår sikkert hvis du forklarer henne grunnen til at du ikke er med på alt :) Tipper det ikke blir sure miner av dét. Jeg må droppe en av mine beste venninners bryllup i sommer fordi det er laaangt fra nærmeste sykehus og bare en uke før termin - jeg tør rett og slett ikke! Hun skjønner det veldig godt, selv om hun gjerne skulle hatt oss der (er god venninne av både mannen og meg). Jeg skal i utdrikningslaget hennes, men jeg er jo ikke plaget av bekkenet og kan fremdeles farte rundt med de andre om formen holder seg i noen uker til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 uker :hoppe:

Håper hun forstår deg. Ikke noe særlig å bli med hvis du har det sånn hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror hun forstår, hun har selv vært gravid to ganger med bekkenløsning.

Idag er ryggen ganske ille, klarer kun å ligge på sofaen. Er på hytta da, men får ikke gjort mye. Har fått veldig hovne bein også, det er sånn at det gjør vondt i ankelen og er helt gele å trykke på. Veldig ubehagelig. Gifteringen har begynt å bli liten også. Håper den kan sitte på til fødsel ;)

Ha en strålende langhelg folkens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Drikk masse vann og legg beina høyt så ofte du kan :)

God helg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikk masse vann og legg beina høyt så ofte du kan :)

God helg! :)

Ja, vann har jeg hørt er lurt og beina høyt har jeg prøvd hele dagen, det har hjulpet litt. Slet du med vann/hevelser i svangerskapet? Håper ikke det blir mye verre. Håper du koser deg med lillemor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vann har jeg hørt er lurt og beina høyt har jeg prøvd hele dagen, det har hjulpet litt. Slet du med vann/hevelser i svangerskapet? Håper ikke det blir mye verre. Håper du koser deg med lillemor :)

Ja, jeg sleit skikkelig med vann! Syns ikke det hjalp så mye å ha beina høyt, men det lindret på smerten hvertfall. Gjorde vondt/sprengte liksom i beina på slutten pga så mye vann. Og nå 9 dager etter fødsel har jeg gått ned 10 kg, så det var nok mye vann ja.

Vi koser oss masse :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg sleit skikkelig med vann! Syns ikke det hjalp så mye å ha beina høyt, men det lindret på smerten hvertfall. Gjorde vondt/sprengte liksom i beina på slutten pga så mye vann. Og nå 9 dager etter fødsel har jeg gått ned 10 kg, så det var nok mye vann ja.

Vi koser oss masse :nigo:

Ja, det lindrer smerten. Men er nok like hoven. Det er ganske vondt nå, så blir litt redd for hvordan de siste ukene blir med varmere vær og tyngre. Men må bare holde ut :)

Godt å høre dere koser dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg sleit skikkelig med vann! Syns ikke det hjalp så mye å ha beina høyt, men det lindret på smerten hvertfall. Gjorde vondt/sprengte liksom i beina på slutten pga så mye vann. Og nå 9 dager etter fødsel har jeg gått ned 10 kg, så det var nok mye vann ja.

Vi koser oss masse :nigo:

Men hæææ 9 dager siden fødsel? Hjelpes, tenkte det var 3 dager jeg! Det går unna, heldigvis for min del ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hæææ 9 dager siden fødsel? Hjelpes, tenkte det var 3 dager jeg! Det går unna, heldigvis for min del ;)

I know! Går alt for fort. Snart er hun 2 uker :O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å hjelpes, idag er det en hyper baby i magen! Hun har holdt på nå i to timer medmasse spark i ribbeina også kjenner jeg det nedover også. Kanskje hun forsøker å komme seg lenger ned i bekkenet? Det er koselig med spark, men også veldig ubehagelig siden hun har blitt så sterk! Jeg er ikke særlig i tvil om at hodet ligger ned nå egentlig. Er ganske tydelig at det er beina som er på høyre side ved ribbeina for jeg kjenner det igjen fra forrige gang. Hun ligger også med rumpa ut der storesøster lå. Koselig å tenke på at storesøster har ligget der en gang også <3

Idag har jeg veldig vondt i bekkenet. Gikk i sneglefart da jeg leverte i barnehagen idag også møtte jeg på sjefen (jobber der barnet går i barnehage) som syntes synd på meg som nesten ikke klarte å gå. Jeg lå endel og vrei meg i natt, mulig det er derfor jeg har vondt. Også har jeg alltid mer vondt etter helga siden jeg presser meg når datteren min er hjemme. Som jeg gleder meg til å bli "frisk" igjen! Og til å være en aktiv mamma igjen. Stakkars jenta mi som ikke skjønner hvorfor mamma må si nei til nesten alle ting :( Men heldigvis er hun også glad i rolige aktiviteter. Det er ikke mange uker igjen nå :) Jeg er jo heldig som skal få bli mamma på ny :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fortsatt vondt i ryggen. Men har vondt lengre opp nå, fra korsrygg til ribbeina bak. Klarer ikke stå for da strammer det forferdelig... Sov heller ikke i natt pga dette. Gruer meg til i natt :(

Imorgen skal jeg på ultralyd, vekstkontroll av babyen. Er veldig spent på om alt er bra og at hun har vokst som hun skal. Det føles sånn på styrken i beina hennes ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme fra ultralyd! Det gikk veldig bra, alt var rett og slett helt perfekt sa han! Fikk grundig gjennomgang av henne, også ligger hun med hodet ned. Det var en student tilstede også, hun kjente på magen, målte livmor og lyttet til hjertet. Hun presset ganske hardt på magen, men tror hun vet hva hun gjør :) Det var så koselig å se lille igjen! Fikk til og med sett på 3D i profil. Søt jente av det jeg kunne se ;) Hun var helt på gjennomsnittet, ca 2300g nå. Virker som hun blir ca samme størrelse som storesøster (3490 g).

Jeg brukte ca 10 min på å gå fra parkeringsplassen til ahus da, haha. Bekkenet og jeg er ikke venner for tiden. Ble forbigått av gamle folk i rullator og, haha. Jaja, men sånn er det bare da. Det er sol idag så det hjelper mye på humøret :)

Ha en fin dag alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig med fin ultralyd overstått! :nigo: Håper du får en fin dag og at bekkenet og ryggen er litt snillere med deg utover :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så deilig med fin ultralyd overstått! :nigo: Håper du får en fin dag og at bekkenet og ryggen er litt snillere med deg utover :kose:

Tusen takk! Ryggen har det litt bedre i daf etter litt mer rolig søvn i natt :) Så det er deilig med sånne dager også!

Ha en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 uker! Dette går jo nesten unna her... Føler at det går ganske fort. Men gleder meg til å få henne ut nå, magen er så tung og svær. Får jo høre det daglig hvor stor jeg er... Også er det 5 uker igjen! Jaja...

De siste dagene har jeg hatt vondt på tre forskjellige måter i ryggen. En dag kjenner jeg det skikkelig i midten av ryggen, det strammer så mye at jeg ikke klarer å stå oppreist nesten. Dagen etter fikk jeg vondt i hoftene, men ikke ryggen like mye. Idag er det rumpa og bekkenet som er vondt. Merkelig altså. Idag presser babyen mye nedover også. Det startet igår kveld da jeg måtte på do hver time. Nå kjennes det ut som hun prøver å grave seg ut der nede ;) Husker det fra sist også. Hun prøver kanskje å komme lengre ned. Det er bra det da :)

Vi tenker stadig på navn, men vi blir ikke enige... Sist var vi enige fra starten, men nå er vi på ulike plan. Men vi har vel to navn som begge liker, men vet enda ikke. Vi har valgt å ikke fortelle om de til noen så vi ikke får noen påvirkninger.før vi har sett barnet. Farmoren sa at hun looovte å ikke si noe om navnene hvis vi fortalte, men jeg sa nei. Like etter nevnte mannen min et annet navn og hun rynket på nesa og sa at DET var ikke fint... Såååh tror jeg valgte rett i å ikke fortelle ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg hatt en fin dag med god form, masse energi! Det er så utrolig deilig. Trordet hjelper med sol og litt søvn. Våknet 3 ganger i natt for å gå på do, men det er faktisk en bra natt :)

Men, lillemor i magen er helt gal for tiden! Jeg kjenner masse stikking og nedpress når hun er aktiv, og det er ganske ofte. Det kjennes som hun har strikkepinner hun stikker nedover hele tiden og beina stikker ut ved ribbeina. Jeg tror hun forsøker å komme lengre ned i bekkenet og tror hun har klart det også, for jeg har fått veldig lav mage og merker at hun ikke sparker oppi ribbeina lenger. Det er jeg glad for da. Men har lest noen steder at de strikkingene jeg har når hun beveger seg kan tyde på uvi også! ? Det gir ingen mening for meg, men det kan jo være det allikevel. Men nå skal jeg til jordmor på onsdag, så da kan jeg jo få svar på alt da :) Har også kjent murring i korsryggen når hun holder på... Jeg håper i hvert fall ikke det betyr fødsel de nærmeste ukene for det er jeg virkelig ikkeklar for! ;) Men tror egentlig det blir terminbaby altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt at du har hatt en god dag :sol:

De strikkepinnestikkene er vonde! Jordmor snakket også om uvi da jeg fortalte om stikkende, men nå på slutten er det jo så mange kontroller, så de finner fort ut om det er uvi. Spennende med modningstegn :) håper hun holder seg inne til både hun og du er klar ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...