Gå til innhold

Dyregod med en spire i magen


Dyregod

Anbefalte innlegg

Kjedelig med syk mann. Skjønner at det er slitsomt å ta seg av ei lita ei når man er sliten og trøtt.

Det er rart med den akutte kvalmen. Har også kastet opp sånn helt plutselig et par ganger de siste ukene. Skikkelig merkelig!

Kosthold ja.. :fnise: har spist mye godteri lenge nå, og ble litt skremt da de estimerte mini til å være 8% over snittet. Men, så lenge man spiser sunt og variert, så gjør det ikke noe om man koser seg litt utenom til tider. Var noen som sa til meg at man måtte ha litt ekstra ammekilo i starten, så satser på at det er der godteriet havner ;)

Ang. oppkast så lurer jeg litt på om det er pga den dårlige plassen og at magen reagerer på at det plutselig kommer mat den ikke rekker å fordøye. Men aner ikke altså, bare en teori siden det kommer rett etter måltid.

Når gjelder ammekilo så er det faktisk noe som endel trenger, inkludert meg. Forrige gang gikk jeg ned alle 13 kg på to uker og slet med å holde vekta og spise nok. Fikk kommentarer på at jeg var så tynn. Så noen ekstra kilo er jeg ikke redd for :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oppkast er noe av det kjipeste som finnes! Får virkelig håpe det var et engangstilfelle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppkast er noe av det kjipeste som finnes! Får virkelig håpe det var et engangstilfelle :)

Jaaa, satser på det :) Har masse sprengte blodkar i ansiktet nå pga trykket. Går på blodfortynnende så det er vel ekstra lett å få det.

Har du dagbok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaaa, satser på det :) Har masse sprengte blodkar i ansiktet nå pga trykket. Går på blodfortynnende så det er vel ekstra lett å få det.

Har du dagbok?

Nei, har ikke det! Erfaringsmessig sett er jeg så sykt dårlig til å oppdatere, så den fisler ut etter kort tid. Så jeg bruker heller tiden på å henge på andres dagbøker ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, har ikke det! Erfaringsmessig sett er jeg så sykt dårlig til å oppdatere, så den fisler ut etter kort tid. Så jeg bruker heller tiden på å henge på andres dagbøker ;)

Ja det skjønner jeg ;) Er ikke så flink til å oppdatere selv. Men blir nok litt mere nå nærmere termin. Er moro å se tilbake på, det syns jeg nå som jeg har lest litt fra forrige graviditet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aah, i natt har jeg faktisk sovet godt! Det er nesten ikke til å tro. Jeg har ikke hatt urolige bein og ikke har jeg våknet for å tisse (natten før var jeg på do 5 ganger! ). Det hjelper nok også at jenta vår har sovet hele natten (til kl 0530), så tok vi henne i vår seng og hun sov til kl 8. Sånne dager er herlige.

Idag er det bassengtrening igjen også må jeg handle litt til en hyttetur vi skal på i helga med min del av familien :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Enda en god natt! Helt herlig. E har også sovet til kl 07.20! Håper hun fortsetter med det, både hun og vi er veldig fornøyd med det :)

Idag skal vi på hyttetur, det blir veldig koselig selv om jeg er litt redd for å ikke få sovet hvis det er harde senger. Jeg er i tillegg litt sær og var på å sove borte. Men to netter skal gå bra :) Jeg skal ikke gå på ski eller noe egentlig, får jo vondt av alt, men det er jo familien min vi reiser med så de forstår selvfølgelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

31 uker, wohooo!

Her går det bra, tiden flyr og magen vokser! I skrivende stund kan jeg se føttene(?) til babyen stikke ut av magen, mannen ser det også. Særlig når jeg ligger på den ene siden. Hun virker veldig sterk! Som jeg sa til mannen :"Hva ER det inni her a?". :fnise: Bare det er et menneske skal jeg ikke klage ;)

Jeg sover heldigvis greit for tiden! De urolige beina er ikke like urolige hver natt og ryggen klarer seg greit. Veldig deilig med i hvert fall 6 timer søvn! Men på hytteturen vi var på sov jeg ingenting... Jeg hadde så vondt i ryggen som aldri før, det begynte i bilen på vei dit. Biltur i tre timer med vondt bekken var ille. Klarte ikke å gå hele helga :( Men heldigvis hjalp det å komme seg hjem i sin egen seng og sove litt. Det la en demper på turen, men aå lenge jeg så at datteren min koste seg var det verdt alt.

Nå skal jeg legge meg, bare håper denne turboen i magen roer seg snart ;) Kjennes virkelig ut som om foten skal komme ut av magen. Men er veldig glad for å kjenne mye liv.

God natt :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 uker, wohooo!

Her går det bra, tiden flyr og magen vokser! I skrivende stund kan jeg se føttene(?) til babyen stikke ut av magen, mannen ser det også. Særlig når jeg ligger på den ene siden. Hun virker veldig sterk! Som jeg sa til mannen :"Hva ER det inni her a?". :fnise: Bare det er et menneske skal jeg ikke klage ;)

Jeg sover heldigvis greit for tiden! De urolige beina er ikke like urolige hver natt og ryggen klarer seg greit. Veldig deilig med i hvert fall 6 timer søvn! Men på hytteturen vi var på sov jeg ingenting... Jeg hadde så vondt i ryggen som aldri før, det begynte i bilen på vei dit. Biltur i tre timer med vondt bekken var ille. Klarte ikke å gå hele helga :( Men heldigvis hjalp det å komme seg hjem i sin egen seng og sove litt. Det la en demper på turen, men aå lenge jeg så at datteren min koste seg var det verdt alt.

Nå skal jeg legge meg, bare håper denne turboen i magen roer seg snart ;) Kjennes virkelig ut som om foten skal komme ut av magen. Men er veldig glad for å kjenne mye liv.

God natt :hjerte:

Hurra for 31 uker :)

Det er så utrolig koselig med liv og bevegelse i magen! Jeg lurer også på hva min jr egentlig driver med av og til, begynner å lure på om hun prøver å bryte seg ut gjennom navlen :fnise:

Kjedelig med ryggvondt :( madrassene på hytter er jo ofte heller ikke allverdens, noe som ikke akkurat gjør saken bedre. Bra det begynner å komme seg nå, og at søvnen er bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for 31 uker :)

Det er så utrolig koselig med liv og bevegelse i magen! Jeg lurer også på hva min jr egentlig driver med av og til, begynner å lure på om hun prøver å bryte seg ut gjennom navlen :fnise:

Kjedelig med ryggvondt :( madrassene på hytter er jo ofte heller ikke allverdens, noe som ikke akkurat gjør saken bedre. Bra det begynner å komme seg nå, og at søvnen er bedre!

Ja, man begynner virkelig å lure på om de skal klare å komme ut ;) Når har du termin? Er det første?

Nei, hyttemadrasser er ikke mye å skryte av. Jeg la meg på sofaen der siden den var mykest, men klarte allikevel ikke å sove. Så det var slitsomt uten søvn, men man kommer seg igjennom dagene :)

Idag stod dattera mi opp med feil fot, alt car galt... Er så slitsomt å ta de kampene når man er gravid og sliten. Neste uke er jeg alene hjemme mandag-fredag, håper det vil gå greit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...