Gå til innhold

Dyregod med en spire i magen


Dyregod

Anbefalte innlegg

Godt å høre :) Det er så mange som tror at å være gravid er som å ikke være gravid, bare med litt mage. Det er helt utrolig hva hormoner gjør/kan gjøre med kroppen!

En kollega er gravid, termin en måned etter meg, hun jobbet til permisjon sist og jobber enda og er i fin form. Jeg ble sykmeldt tidlig og da jeg fortalte om graviditeten til de på avdelingen var det så vidt en gratulasjon, sikkert fordi jeg var borte fra jobb. Når kollegaen min fortalte oå face så jeg gratulasjonene strømmet inn fra alle på jobb som var sååå glad på hennes vegne. Da blir jeg litt lei meg for det er da like stort for meg? Bare at jeg har vært uheldig! Derfor kjenner jeg mye på det. Men må prøve å legge det litt fra meg, det hjelper ikke akkurat.

Huff, det er jo helt horribelt egentlig! Det er da det samme om man blir dårlig eller ikke, en graviditet er jo en begivenhet uansett. Man kan jo ikke noe for at man blir dårlig, men man har da like stor rett på å få barn som de som ikke blir dårlig. Har man bekkenplager, er kvalm eller sliter med andre ting så er det vanskelig å yte på jobb. Det er da det er kjedelig å ha kollegaer som ikke vet hvor vondt det faktisk kan være.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff, det er jo helt horribelt egentlig! Det er da det samme om man blir dårlig eller ikke, en graviditet er jo en begivenhet uansett. Man kan jo ikke noe for at man blir dårlig, men man har da like stor rett på å få barn som de som ikke blir dårlig. Har man bekkenplager, er kvalm eller sliter med andre ting så er det vanskelig å yte på jobb. Det er da det er kjedelig å ha kollegaer som ikke vet hvor vondt det faktisk kan være.

Ja, jeg syns det er veldig trist at det er sånn. Nå er det heldigvis bare et par stykker som er sånn da. Men de jobber på avdeling med hun som er gravid og de sammenlikner vel oss to... men jeg skal bare legge de tankene fra meg og nyte det jeg kan at jeg skal ha et lite vidunder til :) Så håper jeg at holdningene er endret til jeg skal tilbake i jobb igjen. Det blir nok ikke før etter permisjon. Jeg vurderte jo å presse meg tilbake i en redusert stilling bare for å vise at jeg virkelig vil, men ingen kommer til å takke meg for å presse kroppen så mye, og det er jo bare jeg som kjenner på smerten. Men heldigvis er det mange som forstår meg også, særlig de som jobber på avdelingen til storesøster. De er fantastiske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg syns det er veldig trist at det er sånn. Nå er det heldigvis bare et par stykker som er sånn da. Men de jobber på avdeling med hun som er gravid og de sammenlikner vel oss to... men jeg skal bare legge de tankene fra meg og nyte det jeg kan at jeg skal ha et lite vidunder til :) Så håper jeg at holdningene er endret til jeg skal tilbake i jobb igjen. Det blir nok ikke før etter permisjon. Jeg vurderte jo å presse meg tilbake i en redusert stilling bare for å vise at jeg virkelig vil, men ingen kommer til å takke meg for å presse kroppen så mye, og det er jo bare jeg som kjenner på smerten. Men heldigvis er det mange som forstår meg også, særlig de som jobber på avdelingen til storesøster. De er fantastiske!

Det er ingen vits i å presse seg. Har tenkt samme tanke selv, men tror tilrettelegging i jobben vil være vanskelig når jeg er avhengig av liggepauser. Men man har ingenting å bevise, så det beste er at man får være en fungerendes rugekasse hjemme om man trenger det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen vits i å presse seg. Har tenkt samme tanke selv, men tror tilrettelegging i jobben vil være vanskelig når jeg er avhengig av liggepauser. Men man har ingenting å bevise, så det beste er at man får være en fungerendes rugekasse hjemme om man trenger det :)

Du har rett i det, best å bare innfinne seg med situasjonen og gjøre det beste ut av det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er faktisk nesten litt kjipt med de gravide som ikke får noenting liksom. En venninne av meg fødte for ikke så lenge siden og hun var sååå lei av å gå gravid nå for det var så tungt fordi ungen beveget seg så mye.. djises! Altså det kan jo faktisk være smertefullt æ, men gvis det er eneste problemet på 9 (10) mndr så kan du holde det for deg selv .. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja det er faktisk nesten litt kjipt med de gravide som ikke får noenting liksom. En venninne av meg fødte for ikke så lenge siden og hun var sååå lei av å gå gravid nå for det var så tungt fordi ungen beveget seg så mye.. djises! Altså det kan jo faktisk være smertefullt æ, men gvis det er eneste problemet på 9 (10) mndr så kan du holde det for deg selv .. :fnise:

Aah jaaa, litt irriterende ;) De aner ikke hvor heldige de er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt sov jeg lite! Det gjorde jeg natta før også. Jeg sovner først ganske kjapt, men så våkner jeg igjen og ligger og vrir meg til sånn 3-4 tiden... Og kl 0530-0600 våkner E... Da tenker jeg bare: NEEEI, ikke nå! Det er pain ;) Men får håpe jeg klarer å sove litt etterpå, sliter med å sove på dagen og skal jo egentlig på grupprtrening idag. Men søvn kommer først!

Men i helga skal E sove hos svigers så vi kan dra ut og spise, bade i jacuzzien og sove lenge begge to! Jeg foreslo det så jeg og mannen kunne få litt tid sammen. Blir mye hjemmekvelder så er kos med litt oss-tid. Vi har noen fantastiske foreldre på begge sider som gjerne sitter barnevakt (særlig svigers siden det er deres første barnebarn, mamma og pappa har 4). Så vi er utrolig heldige, jeg begynner nesten å gråte av å tenke på det, aah disse hormonene ;)

Nei, nå skal jeg se fødeavdelingen!

Også må jeg ha sjokolademousse, Wenche lager det i god morgen Norge!! Gi meg styrke.... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er SOL idag! Utrolig hva det gjør med humøret altså. Føler jeg har masse mer energi enn på lenge, selv om jeg har sovet lite. Det blir fint å få en junibaby til :hjerte: Det er så fin tid!

Nå er det hjemmelaget pizza på oss her hjemme, nam nam :)

Ha en super helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen blir liksom så mye bedre når sola skinner :sol:

Ha en fin kveld! :)

Jaaa, virkelig :) Nå er snuppa i seng så da nyter vi en kaffekopp. God helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kosmdeg masse i helgen! Vi hadde også hjemmelaget pizza, nam!

Og du, det er absolutt lov å klage litt og være trist, sint, forbannet, glad og hormonell når man er gravid :klem: Det er fullt lovlig og nesten på sin plass ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kosmdeg masse i helgen! Vi hadde også hjemmelaget pizza, nam!

Og du, det er absolutt lov å klage litt og være trist, sint, forbannet, glad og hormonell når man er gravid :klem: Det er fullt lovlig og nesten på sin plass ;)

Takk, Dine :hjerte:

Ja, man har mye følelser i sving som gravid. Jeg merker at det svinger mye i følelsene om dagen. Jeg kan bli fort irritert på mannen, og da blir jeg virkelig irritert! Også kan jeg plutselig bli rørt og begynne å gråte ;) Sånn er hormonella.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aaah, vi har hatt barnevakt siden igår kl 15, veldig deilig. Vi har vært en tur på senteret og handla litt til babyen og litt til E. Så var vi ute og spiste heeelt fantastisk middag. Så dro vi hjem og spiste sjokolademousse som jeg hadde laget i forveien. Planen var å bade i jacuzzien også, men den måtte varmes og jeg var stuptrøtt kl 2230 ;) Jeg holdt meg våken til 0015, også sov jeg til kl 1015! Jeg sov bedre enn jeg har gjort sikkert før jeg fikk barn :) Det var deilig å ikke våkne av E kl 0530 eller i løpet av natta. Men hun våkner jo ikke alltid på natta så det var litt flaks også at jeg sov så godt. Nå sitter jeg med kaffekoppen og koser meg med Orange is the new black og venter på at mannen skal våkne. Utrolig deilig med en rolig morgen, men jeg savner jenta mi utrolig mye! Igår begynte jeg nesten å gråte når jeg så at senga hennes var tom... Det er jo deilig med barnevakt, men ville ikke vært uten henne lenger!

Ha en strålende fin søndag :sol: Vi skal hente E kl 13 og deretter i barnebursdag tilvenninnen min sine barn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud er du over 20 uker alt?? Sist jeg var her inne var du vel rundt 8 uker :P haha... fytti !!!! Du har juksa du! ;)

Alltid deilig med en god natts søvn! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud er du over 20 uker alt?? Sist jeg var her inne var du vel rundt 8 uker :P haha... fytti !!!! Du har juksa du! ;)

Alltid deilig med en god natts søvn! :nigo:

Jaaa, jeg er 23+3 idag! Håper det går fort til juni nå! Jeg tror det hjelper med finere vær fremover :)

Håper det går bra med deg :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jaaa, jeg er 23+3 idag! Håper det går fort til juni nå! Jeg tror det hjelper med finere vær fremover :)

Håper det går bra med deg :hjerte:

Ja, nå er vi jo mot lysere og varmere tider :) Har allerede hatt vårstemning her i noen dager ^^

Det går bare bra! Bikket 7 uker i dag, så nøyaktig 5 uker igjen til jeg er forbi den trygge grensa :P pjuuh....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå er vi jo mot lysere og varmere tider :) Har allerede hatt vårstemning her i noen dager ^^

Det går bare bra! Bikket 7 uker i dag, så nøyaktig 5 uker igjen til jeg er forbi den trygge grensa :P pjuuh....

Så braa, der går fort unna det vettu :) Det er fint med lysere tider ja. Humøret stiger med sola :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig deilig med en rolig morgen, men jeg savner jenta mi utrolig mye! Igår begynte jeg nesten å gråte når jeg så at senga hennes var tom... Det er jo deilig med barnevakt, men ville ikke vært uten henne lenger!

Akkurat sånn har jeg det også! Jeg kan nesten ikke se på sengene hvis de er borte uten å bli lei meg. Nå har jeg faktisk ikke vært hjemme når lillesøster har hatt barnevakt, men med storebror så har jeg følt det sånn hvertfall. Og jeg ville definitivt følt det sånn hvis lillemor hadde vært borte også. Jeg kan begynne å gråte bare ved å tenke på de også jeg, og jeg er ikke gravid engang, hehe. Men virker på måten du skriver på at du hadde veldig godt av det og det er fullt fortjent!!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat sånn har jeg det også! Jeg kan nesten ikke se på sengene hvis de er borte uten å bli lei meg. Nå har jeg faktisk ikke vært hjemme når lillesøster har hatt barnevakt, men med storebror så har jeg følt det sånn hvertfall. Og jeg ville definitivt følt det sånn hvis lillemor hadde vært borte også. Jeg kan begynne å gråte bare ved å tenke på de også jeg, og jeg er ikke gravid engang, hehe. Men virker på måten du skriver på at du hadde veldig godt av det og det er fullt fortjent!!! :klem:

Takk :) Føler det var noe vi trengte begge to. E sov jo typisk til 0730 hos besteforeldrene da. Det er jo flere måneder siden hun sov så lenge! Men er vel annerledes når hun ikke er hjemme. Jeg er veldig følsom når det kommer til både E og lillemor i magen. Jeg satt og strøk E i håret og bare så på henne da hun satt og lekte ikveld, akkurat som om det er uker siden jeg har sett henne ;) Men det er det som er så herlig med å.være mamma! Man får aldri nok! (Nesten;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...