Gå til innhold

Dyregod med en spire i magen


Dyregod

Anbefalte innlegg

Ja, man begynner virkelig å lure på om de skal klare å komme ut ;) Når har du termin? Er det første?

Nei, hyttemadrasser er ikke mye å skryte av. Jeg la meg på sofaen der siden den var mykest, men klarte allikevel ikke å sove. Så det var slitsomt uten søvn, men man kommer seg igjennom dagene :)

Idag stod dattera mi opp med feil fot, alt car galt... Er så slitsomt å ta de kampene når man er gravid og sliten. Neste uke er jeg alene hjemme mandag-fredag, håper det vil gå greit :)

Jeg er 28+3 i dag, og det er første ja :) Blir nok en omveltning! Høres veldig mye mer slitsomt ut å være gravid når man allerede har en liten tass - ikke like lett å slappe av når man vil, ta en lur midt på dagen, etc :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er 28+3 i dag, og det er første ja :) Blir nok en omveltning! Høres veldig mye mer slitsomt ut å være gravid når man allerede har en liten tass - ikke like lett å slappe av når man vil, ta en lur midt på dagen, etc :)

Det er litt slitsomt, men nå går jo hun i barnehage og jeg er sykemeldt, så er jo ikke hele dagen "heldigvis". Jeg har vært såpass dårlig at mannen min må ta deler av sykedagene når hun er syk, jeg blir utslitt i ryggen. Men heldigvis har dette gått veldig greit. Håper bare hun holder seg frisk i neste uke!

Det som er fint med å ha barn når man er gravid er at det går mye fortere! Sist hadde jeg så mye ekstra tid til å vente, livet sto liksom på vent til babyen kom. Men nå må jo bare hverdagen gå sin gang ;) Også kunne jeg selvsagt ikke vært foruten verdens beste jente :hjerte: Det fins ingenting bedre enn å være mamma!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt slitsomt, men nå går jo hun i barnehage og jeg er sykemeldt, så er jo ikke hele dagen "heldigvis". Jeg har vært såpass dårlig at mannen min må ta deler av sykedagene når hun er syk, jeg blir utslitt i ryggen. Men heldigvis har dette gått veldig greit. Håper bare hun holder seg frisk i neste uke!

Det som er fint med å ha barn når man er gravid er at det går mye fortere! Sist hadde jeg så mye ekstra tid til å vente, livet sto liksom på vent til babyen kom. Men nå må jo bare hverdagen gå sin gang ;) Også kunne jeg selvsagt ikke vært foruten verdens beste jente :hjerte: Det fins ingenting bedre enn å være mamma!

Jeg gleder meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg :)

Bra, livet vil få en helt ny mening :) Hvor kjenner du spark? Vet du hvordan babyen ligger? Jeg klarer ikke å slå fra meg redselen for seteleie/ks, men vet jo det er tidlig enda :) Jeg hadde en så fin fødsel sist så er redd det ikke blir sånn denne gangen. Men de sier jo fødsel nr to ofte er enda bedre, så må legge bort de tankene :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra, livet vil få en helt ny mening :) Hvor kjenner du spark? Vet du hvordan babyen ligger? Jeg klarer ikke å slå fra meg redselen for seteleie/ks, men vet jo det er tidlig enda :) Jeg hadde en så fin fødsel sist så er redd det ikke blir sånn denne gangen. Men de sier jo fødsel nr to ofte er enda bedre, så må legge bort de tankene :)

Hun ligger med beina ut på høyresiden i alle fall, det er der jeg kjenner desidert mest spark :) Men er litt usikker på om hodet er opp eller ned, det vet jeg ikke. De kan vel snu seg ganske lenge? Tipper fødselen din blir finfin, som du sier pleier det vel å gå lettere andre gangen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun ligger med beina ut på høyresiden i alle fall, det er der jeg kjenner desidert mest spark :) Men er litt usikker på om hodet er opp eller ned, det vet jeg ikke. De kan vel snu seg ganske lenge? Tipper fødselen din blir finfin, som du sier pleier det vel å gå lettere andre gangen! :)

Det er nok sannsynlig at hun ligger med hodet ned da ja. Storesøster lå alltid med hodet ned og da kjente jeg beina på høyre side og rumpa på andre siden, de stakk ofte ut samtidig ;)

Nå kjenner jeg jo spark overalt... Men er jo bare 31 uker. Neste uke skal jeg til jordmor igjen så da kjenner hun vel hvor hun ligger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er nok sannsynlig at hun ligger med hodet ned da ja. Storesøster lå alltid med hodet ned og da kjente jeg beina på høyre side og rumpa på andre siden, de stakk ofte ut samtidig ;)

Nå kjenner jeg jo spark overalt... Men er jo bare 31 uker. Neste uke skal jeg til jordmor igjen så da kjenner hun vel hvor hun ligger :)

Det høres veldig likt ut, jeg kjenner harde spark på høyre side, men ofte samtidig at noe stikker ut på venstresiden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merker at jeg har begynt å få mye mer kynnere nå de siste dagene. Igår og idag har jeg kanskje 5-6 i timen. Men de er ikke vonde og jeg hadde flere forrige gang, så det er nok bare naturlig nå som man kommer nærmere termin :) Egentlig syns jeg det er fint, det føles mye nærmere nå! Også skal det skje så mye før termin, så har ikke tid til å være utålmodig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende når det begynner å nærme seg og skjer ting, selvom det er en stund igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 31+4!

Deilig vær nå altså! :sol:

Dag 1 som gressenke har gått greit, men jeg er helt utslitt i bekkenet. Jeg måtte jo dra på lekeplassen med jenta mi siden hun har mye energi og det er varmt. Det er 150 m unna, men jeg hadde SÅ vondt etter å ha vært der. Jeg kjenner også at magen begynner å bli så tung. Lurer på hvordan det skal bli ;)

Men det hjelper med deilig vær da, selv om jeg ikke klarer å sitte i sola mer enn ti min før jeg føler jeg skal svime av... Det skal ikke være greit ;)

Uff, føler jeg klager mye, men jeg har det bra ellers altså! Får bare så dårlig samvittighet ovenfor datteren min, jeg klarer jo ingenting nå. Hun forstår jo ikke, hun er ikke to år engang så det gjør det vanskelig. Men heldigvis har jeg mannen min tilbake på fredag! Han er gull verdt.

Babyen er i hundre i magen store deler av dagen. Det er moro, men også litt vondt og slitsomt :fnise: Jeg kan ikke huske at storesøster var sånn, men man glemmer nok lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg kommet til uke 32+4 og idag var jeg hos jordmor. Alt var bra med mor og barn! Det eneste er at jeg begynner å bli hoven i beina. Har fått vondt i leggen/ankelen. Men det går greit hvis jeg har beina opp mye ila dagen. Jeg sover fortsatt bra, det hjelper utrolig mye. Bekkenet er vondt og jeg klarer ikke mye, men jeg hviler så ofte jeg kan og da går det bra :)

Babyen har lagt seg med hodet ned! Det kjenner jeg egentlig fordi hun sparker meg oppunder ribbeina. Det er så ubehagelig! Jeg har ikke mye plass siden jeg er ganske liten, så er vel ikke hennes skyld :fnise:

Ellers snakket vi om fødselen og hun poengterte at vi måtte ringe føden så fort jeg kjenner tegn til fødsel. Også måtte jeg fortelle dem med én gang at forrige fødsel gikk veldig fort og at riene var uregelmessig til siste slutt. Jeg merker at jeg begynner å bli spent på hvordan fødselen vil utarte seg, men er ikke redd. Bare litt redd for hjemmefødsel ;) Men det tror jeg ikke det blir.

Jeg har blitt litt for glad i is i det siste jeg :sjenert: Håper bare ikke babyen tar skade av endel sukker hver dag. Jeg spiser sunt ellers så satser på at det går bra jeg :)

Ha en super dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra alt var bra hos jordmor :) har du lang vei til føden? Er greit å unngå hjemme- eller bilfødsel :fnise:

Åh, is! Alt som er kaldt er godt om dagen synes jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for hodet ned :danse: Det begynner vel å bli trangt nok der inne nå til at det er sannsynlig at hun beholder den stillingen frem til fødsel?

Jeg spiser også stort sett ett eller annet med sukker hver dag :plystre: Vet jo at jeg ikke burde, men så var det dette med selvdisiplinen da :sjenert: Håper på at det ikke gjør noe så lenge jeg og lille legger normalt på oss begge to!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra alt var bra hos jordmor :) har du lang vei til føden? Er greit å unngå hjemme- eller bilfødsel :fnise:

Åh, is! Alt som er kaldt er godt om dagen synes jeg ;)

Jaaa, is er så godt nå! Også fant jeg ut at jordbær var veldig godt her om dagen. Men det er ikke alle jordbær som blir solgt nå som er så gode. Gleder meg såå masse til norske jordbær kommer!

Og croissanter-frosne fra hatting, det er også digg om dagen. Haha DET matvraket da... Jeg har gått opp 11 kg til nå, føler det er innafor. Jeg er i utgangspunktet ganske slank så regner med det går bra :)

Satser på at vi rekker sykehuset ;) Vi har 20 min å kjøre til sykehuset, men så har vi jo en datter som må få barnevakt først. Svigers bor 15 min unna... Men jordmor sa at vi i verste fall får ta henne med på sykehuset og heller møte svigers der ;) Haha, måte på til dårlig tid man skal ha. Men vi aner jo ikke hvor lang tid det faktisk vil ta, vi må bare være på den sikre siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for hodet ned :danse: Det begynner vel å bli trangt nok der inne nå til at det er sannsynlig at hun beholder den stillingen frem til fødsel?

Jeg spiser også stort sett ett eller annet med sukker hver dag :plystre: Vet jo at jeg ikke burde, men så var det dette med selvdisiplinen da :sjenert: Håper på at det ikke gjør noe så lenge jeg og lille legger normalt på oss begge to!

Jeg tror og håper at det er så trangt at hunikke vil snu seg mer nå :) Men det kan fremdeles skje. Men jeg skal godsnakke litt med lillemor :fnise:

Selvdisiplin ja, hva er det? :fnise: Nei, jeg tenker også det at så lenge begge har en normal vekt og svangerskap så må man kunne unne seg det. Jeg koste meg endel forrige gang også, fikk en gjennomsnittlig baby og ble nærmest undervektig etter fødselen og med amming. Såå jaaa takk til is og sjokolade ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det betyr ulykke å si at jeg sover godt... I natt har jeg vridd meg hele natta og attpåtil var storesøster våken masse og mannen min tok henne inn til oss... Så det ble sikkert to timer søvn så våkner hun og ville stå opp. Typisk idag, jeg er alene til torsdag fra idag. Så nå må jeg bare droppe alt på dagen for å hvile til ettermiddagen.

Problemet med en sånn våkennatt er at jeg får så vondt i ryggen av å vri meg så mye. Håper å få sovet litt på dagen.

Dagens klageinnlegg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Uke 33!

Babyen presser sånn i ribbeina mine nå! Virker som hun har snudd seg i seteleie igjen, men vet ikke. Jeg sov så dårlig i natt fordi det trykket sånn oppi ribbeina og ryggen. Også er det 7 uker igjen, hjælp! Men det blir vel bedre hvis hun legger hodet dypt i bekkenet. Husker jo det fra sist i hvert fall, at magen sank endel på slutten. Får bare håpe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 uker :hoppe:

Det er så vondt når babyen presser på ribbeina! Har gledet meg til hodet ble festet slik at det ble bedre plass i magen, men i følge jordmor i går så har ungen festet hodet og sunket så mye han skal. Så baby er nok litt lang, for han ligger helt oppe i ribbeina fremdeles :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 uker :hoppe:

Det er så vondt når babyen presser på ribbeina! Har gledet meg til hodet ble festet slik at det ble bedre plass i magen, men i følge jordmor i går så har ungen festet hodet og sunket så mye han skal. Så baby er nok litt lang, for han ligger helt oppe i ribbeina fremdeles :sukk:

Åh, håper det blir bedre her altså. Føler ikke jeg klarer å bøye meg eller noe. Men men, man overlever heligvis det også ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...