Gå til innhold

Neseplastikk


Penny Lane

Anbefalte innlegg

Nei, det gjør man ikke. Alt er over på kort tid, så jeg ville ikke ha gruet meg til det. Det gjorde ikke jeg. Selvsagt er det litt ubehagelig, men jeg synes ikke det var spesielt smertefullt. Det var egentlig deilig å endelig få de ut. Andre igjen sier at det er grusomt. Det var også litt ubehagelig da han røsket ut stingene. Det eneste jeg husker spesielt godt fra denne timen var da han renset med klorheksidin. Forferdelig sterk lukt som jeg følte gikk gjennom hele systemet mitt. Absolutt ikke noe å grue seg til. Nå har jeg et veldig rolig forhold til smerte da, og spesielt smerte som jeg selv har påført meg selv med intensjon og som bare varer i kort tid.

Anonymous poster hash: fecbe...9c5

Du har nok rett, jeg har en tendens til å skremme meg mer enn nødvendig :) Får nok ta det som det kommer, har ikke mye til valg uansett.

Anonymous poster hash: 3e2fe...d9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Foreløpig kan jeg ikke se noe, og av det bittelillte jeg kan se så er nesen min fortsatt veldig hoven. Men gleder meg enormt til jeg fjerner bandasjen og metallplaten, kan selvfølgelig oppdatere her etterhvert som jeg ser resultatet :)

Hvordan går det med deg da? Har du kommet noe nærmere valget?

Anonymous poster hash: 3e2fe...d9f

Skjønner det :) Har lest enda flere erfaringer idag om jenter som har operert nesen, (for det meste svenske blogger), og de har virkelig vært hoven i laang tid. Tror jeg kommer til å få SJOKK når jeg tar av bandasjen.. For jeg har en slank nese, og jeg kler en slank nese, og er livredd for å få en klumpete potetnese. Uff.

Når skal du fjerne alt?

Jeg har bestemt meg for en 2. konsultasjon om dette er kostnadsfritt, og så vil jeg såklart se på før/etter bilder. Fikk du se det?

Anonymous poster hash: ece3a...58a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner det :) Har lest enda flere erfaringer idag om jenter som har operert nesen, (for det meste svenske blogger), og de har virkelig vært hoven i laang tid. Tror jeg kommer til å få SJOKK når jeg tar av bandasjen.. For jeg har en slank nese, og jeg kler en slank nese, og er livredd for å få en klumpete potetnese. Uff.

Når skal du fjerne alt?

Jeg har bestemt meg for en 2. konsultasjon om dette er kostnadsfritt, og så vil jeg såklart se på før/etter bilder. Fikk du se det?

Anonymous poster hash: ece3a...58a

Ja akuratt, hva vi ikke må gjøre for skjønnheten :fnise: Så lenge jeg kan se tilbake på dette og være fornøyd skal jeg nok klare å lide meg gjennom et par uker med hoven nese. Jeg skal ta den av på torsdag.

Høres veldig bra ut, det er viktig å være helt sikker og trygg før man legger seg under kniven. Ikke er det en billig operasjon heller, så man må ta den tiden man trenger til å bestemme seg. Nei jeg spurte aldri om før-etter bilder av hans klienter, men jeg kjenner 2 stk som har vært operert av han og jeg likte resultatet. Og jeg oppfattet han som ærlig, så når han sa han kan få til det han viste meg i 3D-bildene var jeg fornøyd. Men nå var det ikke veldig store greier jeg ønsket å gjøre med nesen, men hvis man tenker seg et større inngrep kan det være veldig nyttig å se før-etter-bilder før man bestemmer seg.

Anonymous poster hash: 3e2fe...d9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et spørsmål, gjerne til dere som er operert hos dr. Haug: når man fjerner bandasje og rør uken etter operasjonen, får man da noe plaster eller liknende på nesen? Eller er man da ferdig med alt slikt?



Anonymous poster hash: 3e2fe...d9f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner det :) Har lest enda flere erfaringer idag om jenter som har operert nesen, (for det meste svenske blogger), og de har virkelig vært hoven i laang tid. Tror jeg kommer til å få SJOKK når jeg tar av bandasjen.. For jeg har en slank nese, og jeg kler en slank nese, og er livredd for å få en klumpete potetnese. Uff.

Når skal du fjerne alt?

Jeg har bestemt meg for en 2. konsultasjon om dette er kostnadsfritt, og så vil jeg såklart se på før/etter bilder. Fikk du se det?

Anonymous poster hash: ece3a...58a

Ja akuratt, hva vi ikke må gjøre for skjønnheten :fnise: Så lenge jeg kan se tilbake på dette og være fornøyd skal jeg nok klare å lide meg gjennom et par uker med hoven nese. Jeg skal ta den av på torsdag.

Høres veldig bra ut, det er viktig å være helt sikker og trygg før man legger seg under kniven. Ikke er det en billig operasjon heller, så man må ta den tiden man trenger til å bestemme seg. Nei jeg spurte aldri om før-etter bilder av hans klienter, men jeg kjenner 2 stk som har vært operert av han og jeg likte resultatet. Og jeg oppfattet han som ærlig, så når han sa han kan få til det han viste meg i 3D-bildene var jeg fornøyd. Men nå var det ikke veldig store greier jeg ønsket å gjøre med nesen, men hvis man tenker seg et større inngrep kan det være veldig nyttig å se før-etter-bilder før man bestemmer seg.

Anonymous poster hash: 3e2fe...d9f

Så å si all hevelse er borte etter en uke. Så det er ikke noe å være bekymret for. Når en er operert hos M. Haug får en et neseskjold som en bruker i minst 1 uke som gjør at en ikke ser nesen i det hele tatt. Så når du tar av neseskjoldet vil du se et resultat som er tilnærmet likt det endelige resultatet. :)

Et spørsmål, gjerne til dere som er operert hos dr. Haug: når man fjerner bandasje og rør uken etter operasjonen, får man da noe plaster eller liknende på nesen? Eller er man da ferdig med alt slikt?

Anonymous poster hash: 3e2fe...d9f

Ja. Dette kom litt overraskende på meg, og jeg skulle ønske han sa noe om dette i forkant. Han sa jeg måtte gå med plaster i 5 dager. Dette var veldig uheldig for min del da jeg tok av neseskjoldet på en mandag og hadde første skoledag på universitetet dagen etter. Så i den tiden jeg var på skolen tok jeg av tapen, så tok jeg den på igjen når jeg kom hjem. Litt synd da jeg måtte droppe litt diverse fadderopplegg helt i starten. Likevel varte fadderuken vår i 2-3 uker, så jeg tok jo det meste igjen. Jeg ville absolutt ikke vise meg i offentlighet med dette plasteret (selv om jeg gjorde det på flyplassen på mandagen). Grusomt pinlig og jeg passet hele tiden på at ansiktet mitt var dekket av håret mitt. Jeg tror egentlig ikke det var noen som la merke til det. Tapen er hudfarget og den synes jo nesten ikke. Dette er jo også noe en bør sette tid av til dersom en ikke vil at andre skal se det. :)

Anonymous poster hash: fecbe...9c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så å si all hevelse er borte etter en uke. Så det er ikke noe å være bekymret for. Når en er operert hos M. Haug får en et neseskjold som en bruker i minst 1 uke som gjør at en ikke ser nesen i det hele tatt. Så når du tar av neseskjoldet vil du se et resultat som er tilnærmet likt det endelige resultatet. :)

Ja. Dette kom litt overraskende på meg, og jeg skulle ønske han sa noe om dette i forkant. Han sa jeg måtte gå med plaster i 5 dager. Dette var veldig uheldig for min del da jeg tok av neseskjoldet på en mandag og hadde første skoledag på universitetet dagen etter. Så i den tiden jeg var på skolen tok jeg av tapen, så tok jeg den på igjen når jeg kom hjem. Litt synd da jeg måtte droppe litt diverse fadderopplegg helt i starten. Likevel varte fadderuken vår i 2-3 uker, så jeg tok jo det meste igjen. Jeg ville absolutt ikke vise meg i offentlighet med dette plasteret (selv om jeg gjorde det på flyplassen på mandagen). Grusomt pinlig og jeg passet hele tiden på at ansiktet mitt var dekket av håret mitt. Jeg tror egentlig ikke det var noen som la merke til det. Tapen er hudfarget og den synes jo nesten ikke. Dette er jo også noe en bør sette tid av til dersom en ikke vil at andre skal se det. :)

Anonymous poster hash: fecbe...9c5

Tusen takk for svar! Da kan jeg planlegge dette litt bedre ja :)

Anonymous poster hash: 3e2fe...d9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anastasia

Ser det er flere som har operert seg hos dr Haug, jeg bestilte konsultasjon hos han i dag :) Men er ikke ledig før i januar da. Vet bare ikke helt når jeg skal ta operasjonen, jeg står mye på ski om vinteren og man skal vel være mye i ro etter en sånn operasjon? Hvor lenge har dere ventet med trening etc?

Kanskje jeg skal vente til april da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det er flere som har operert seg hos dr Haug, jeg bestilte konsultasjon hos han i dag :) Men er ikke ledig før i januar da. Vet bare ikke helt når jeg skal ta operasjonen, jeg står mye på ski om vinteren og man skal vel være mye i ro etter en sånn operasjon? Hvor lenge har dere ventet med trening etc?

Kanskje jeg skal vente til april da..

Ja, det er nok lurt. Jeg ventet i 3-4 uker etter operasjon. Det er også det som er anbefalt. Det står litt om dette på sidene til teres nobel.

Til de av dere som bruker briller: en må vente i minst 4 uker til å bruke briller for å unngå søkk i nesebeinet. Jeg bruker hovedsakelig linser, men rett etter operasjonen var høyresiden min så hovnet opp at jeg slet med å holde opp øyet. Litt etter hvert ble øynene mine ekstremt tørre av å bruke linser, så jeg måtte ha de av. Dette er noe som varierer hos alle, men dette er hvertfall min erfaring. Grusomt kjedelig den første uken å være helt hovnet opp, ikke kunne bruke linser eller briller og sitte inne rett opp og ned med smerter, spise kjedelig mat og smaksløkene mine var helt døde. Jaja. Jeg så nok ganske stakkarslig ut. Jeg så også litt dårligere med linser i måneden etter operasjonen. Dette er helt bra nå da. Veldig heldige dere som slipper dette. Gjør uken etter operasjonen så behagelig som mulig for dere selv. Finn en god serie og se på dette (jeg så gjennom 4 sesonger av True Blood mens jeg holdt oppe brillene foran øynene så de ikke presset på nesen). Tiden går mye raskere da synes jeg hvertfall. Jeg synes også det var veldig deilig å kunne få ut mye av tankene og følelsene mine her på forumet, spesielt da jeg ikke snakket om dette med noen. Selv om mine søstre og moren min visste om dette ønsket jeg aldri å snakke med dem om det. Så uansett om du blir fornøyd eller misfornøyd tror jeg det er veldig lurt å få ut tankene dine ett eller annet sted. :)

Lykke til videre i prosessen! Og håper du som har operert deg for noen dager siden blir like fornøyd med resultatet som jeg ble.

Anonymous poster hash: fecbe...9c5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omg, jeg er her, og i dag hadde jeg min konsultasjon med legen. Synes han var veldig profesjonell, og vi fikk en fin tone. Jeg synes han var på grensen til negativ til å gjennomføre operasjonen, og at mitt hovedproblem kunne bare bli noe bedre, ikke perfekt. Han tok bilder av meg og slengte dem opp på skjermen, hvor han dro og fikset. Jeg så endringen og tenkte at, ja: jeg må forstå at jeg ikke kan få en 100 % symmetrisk nese pga hvordan anatomien er, men at de små endringene vil være nok til at jeg får en mer harmonisk nese.
Så i morgen kl 15 så tar jeg meg en lur på operasjonsbordet mens han fikser den snurrige nesa mi. Akkurat nå er jeg full av gru og nerver, men hva annet er å forvente egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omg, jeg er her, og i dag hadde jeg min konsultasjon med legen. Synes han var veldig profesjonell, og vi fikk en fin tone. Jeg synes han var på grensen til negativ til å gjennomføre operasjonen, og at mitt hovedproblem kunne bare bli noe bedre, ikke perfekt. Han tok bilder av meg og slengte dem opp på skjermen, hvor han dro og fikset. Jeg så endringen og tenkte at, ja: jeg må forstå at jeg ikke kan få en 100 % symmetrisk nese pga hvordan anatomien er, men at de små endringene vil være nok til at jeg får en mer harmonisk nese.

Så i morgen kl 15 så tar jeg meg en lur på operasjonsbordet mens han fikser den snurrige nesa mi. Akkurat nå er jeg full av gru og nerver, men hva annet er å forvente egentlig?

Oj det gikk da fort :) Lykke til så masse, dette blir nok bra!

Hvor er det du opererer forresten?

Anonymous poster hash: 3e2fe...d9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omg, jeg er her, og i dag hadde jeg min konsultasjon med legen. Synes han var veldig profesjonell, og vi fikk en fin tone. Jeg synes han var på grensen til negativ til å gjennomføre operasjonen, og at mitt hovedproblem kunne bare bli noe bedre, ikke perfekt. Han tok bilder av meg og slengte dem opp på skjermen, hvor han dro og fikset. Jeg så endringen og tenkte at, ja: jeg må forstå at jeg ikke kan få en 100 % symmetrisk nese pga hvordan anatomien er, men at de små endringene vil være nok til at jeg får en mer harmonisk nese.

Så i morgen kl 15 så tar jeg meg en lur på operasjonsbordet mens han fikser den snurrige nesa mi. Akkurat nå er jeg full av gru og nerver, men hva annet er å forvente egentlig?

Nå er det ikke lenge igjen til det er din tur!! Ønsker deg masse, masse lykke til! Og det at han realitetsorienterer deg ang resultatet synes jeg er bra, slik at du ikke forventer noe du mest sansynlig ikke kan få. Da blir du heller positivt overrasket enn negativt :)

Oppdater gjerne her om hele opplevelsen når du orker, igjen LYKKE TIL :D

mulle

Anonymous poster hash: ece3a...58a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det er flere som har operert seg hos dr Haug, jeg bestilte konsultasjon hos han i dag :) Men er ikke ledig før i januar da. Vet bare ikke helt når jeg skal ta operasjonen, jeg står mye på ski om vinteren og man skal vel være mye i ro etter en sånn operasjon? Hvor lenge har dere ventet med trening etc?

Kanskje jeg skal vente til april da..

Fikk du ikke konsultasjon før i januar? Hvis du vil ha konsultasjon før, så hadde jeg ringt/sendt mail og spurt om de har noe før. Jeg kunne få 2. konsultasjon allerede imorgen eller neste uke.

Hva vil du gjøre med nesen? :)

Anonymous poster hash: ece3a...58a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg bestilt time til en 2. konsultasjon hos Haug på Nobel 1 desember!

Skal få se før/etter-bilder og skal snakke litt mer om nesetippen og resultat forfra. Er spent!

mulle



Anonymous poster hash: ece3a...58a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anastasia

Fikk du ikke konsultasjon før i januar? Hvis du vil ha konsultasjon før, så hadde jeg ringt/sendt mail og spurt om de har noe før. Jeg kunne få 2. konsultasjon allerede imorgen eller neste uke.

Hva vil du gjøre med nesen? :)

Anonymous poster hash: ece3a...58a

Blander litt navn her, Bjørn Tvedt på Akademiklinikken er det som skal operere meg :) Han har visst veldig mye å gjøre, jeg fikk derfor ikke time før i januar. Haster ikke sånn akutt for min del.

Blir spennende! Jeg vil fjerne en hump på neseryggen og få en mindre nesetipp hvis mulig. Har sjekket kirurger i Florida, Riga og London,men jeg vil gjøre dette i Norge, og i nærheten av der jeg bor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Har noen operert oppstoppernese her? Jeg har skikkelig grisenese og har blitt mobbet for den hele livet. Er 30 år nå og vil gjerne gjøre noe med den.

Den er kort, bred og står opp :(



Anonymous poster hash: dbf8a...657
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det gjennomført! Jeg var overraskende lite nervøs for inngrepet, og snart fikk jeg likegyldighetsmedisin, og da klarte jeg ikke ta inn over meg at jeg lå i operasjonsbordet. Utrolig sympatisk lege, følte meg helt trygg med å legge meg ned på operasjonsbordet hans. Endte opp med ikke å brekke opp nesebeinet, noe som gjør at jeg vil komme meg langt raskere. Rommet er kjempefint, som et lite hotellrom, hvor de kommer med mat til meg, fått ansiktsmassasje av fysioterapeut og en pose med alle medisiner jeg trenger. Ganske ekkelt akktuat nå, blør masse, men ikke spesielt smertefullt. Kjempesøte sykepleiere. Vanskelig å se resultatet ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da er det gjennomført! Jeg var overraskende lite nervøs for inngrepet, og snart fikk jeg likegyldighetsmedisin, og da klarte jeg ikke ta inn over meg at jeg lå i operasjonsbordet. Utrolig sympatisk lege, følte meg helt trygg med å legge meg ned på operasjonsbordet hans. Endte opp med ikke å brekke opp nesebeinet, noe som gjør at jeg vil komme meg langt raskere. Rommet er kjempefint, som et lite hotellrom, hvor de kommer med mat til meg, fått ansiktsmassasje av fysioterapeut og en pose med alle medisiner jeg trenger. Ganske ekkelt akktuat nå, blør masse, men ikke spesielt smertefullt. Kjempesøte sykepleiere. Vanskelig å se resultatet ennå.

Gratulerer!! :) Må være utrolig deilig og lettende og ha det gjennomført! Så du hadde kun lokalbedøvelse?

Er hotellet i forbindelse med sykehuset? Det hørtes veldig greit ut :) Eller har du et rom på sykehuset hvor du skal være?

Når skal du ta av bandasjen?

Anonymous poster hash: ece3a...58a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føles fortsatt litt surrealistisk egenlig. Nå er jeg trøtt. svimmel og groggy. Jeg fikk sove over på klinikken første kvelden, men er nå tilbake på hotellet. Det ble tatt med full, generell anestesi, og siden det bare er tuppen som er operert, har jeg kun blitt tapet masse, med et tørkle som byttes under. De sier jeg kan ta av den i natt, men ser for meg at jeg kommer til å blø all over the place, så jeg vet ikke...håper jeg blir bra snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fjernet bandasje og rør på torsdagen, og må si jeg er veldig førnøyd med resultatet, til tross for hovenheten! Jeg har fått teip over nesen fo å dempe det de første dagene, og jeg kan ikke vente til jeg fjerner de helt og kan se sluttresultatet :)

Når det gjeder fjerning av rør var det ingenting i forhold til hva jeg hadde forventet. Var en ubehagelig følelse, men ikke vondt i det hele tatt.



Anonymous poster hash: 3e2fe...d9f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fjernet bandasje og rør på torsdagen, og må si jeg er veldig førnøyd med resultatet, til tross for hovenheten! Jeg har fått teip over nesen fo å dempe det de første dagene, og jeg kan ikke vente til jeg fjerner de helt og kan se sluttresultatet :)

Når det gjeder fjerning av rør var det ingenting i forhold til hva jeg hadde forventet. Var en ubehagelig følelse, men ikke vondt i det hele tatt.

Anonymous poster hash: 3e2fe...d9f

Så bra!! Det hjelper å høre for en som er veldig nervøs.. Ser du veldig annereldes ut?

Bra at det ikke var noe ille å ta ut rørene, du som har gruet deg ! :)

Hva var det du gjorde med nesen igjen?

Anonymous poster hash: ece3a...58a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...