Gå til innhold

Neseplastikk


Penny Lane

Anbefalte innlegg

Hei MM

Grigoryants har lang ventetid, jeg måtte vente i ca. 3mnd før jeg fikk time. Jeg skal bo på hotell Vagabond i Glendale, ca 20min unna sykehuset. Blir i LA i 10 dager. Har konsultasjonen dagen før operasjonen, og må vente 8 dager før jeg kan fly hjem. Min operasjonen koster 50 000 (fikk $300 i studentrabatt). Ellers må jeg sende de resultat av blodprøver osv før jeg reiser slik at de vet det er trygt å operere. Det er mulig å leie en sykepleier til å følge deg hjem etter operasjonen hvis du reiser alene (må forlate sykehuset 2 timer etter operasjonen). Bare spør om det er noe mer du lurer på :)

Avi

Det er en lukket rhinoplasty forresten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er en lukket rhinoplasty forresten.

Hva skal du gjøre?

Liker forresten spesilelt godt hans "tip work" og at han lager fin vinkel på nesetippen- drar den ikke opp for langt.

Kan du legge ut før og etter bilder når du har vært gjennom alt? Altså-, bare av nesen ikke deg :)

MM

Anonymous poster hash: 20670...560

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal gjøre hele nesen smalere og mindre: file ned litt på neseryggen, gjøre beina på siden smalere, gjøre tuppen og nesebor mindre. Grigoryants bruker ikke 3d program for å illustrere resultatet forresten. Ikke på min nese ihvertfall, kanskje det fungerer bedre med de som kun vil fjerne en hump etc.

Jeg kan oppdatere og legge ut bilder av nesen etterhvert. Men jeg er redd det tar lang tid før hevelsen går ned (spesielt i bredden).

Jeg har fulgt med på tråden her en stund. Hvordan har det gått med dere som har skrevet tidligere? Noen som har blitt mer fornøyde etterhvert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei.

Jeg har veldig lyst til å få operert nesen min i USA, nærmere bestemt Florida. Og bli der i kanskje 8 dager.

Jeg har ikke på langt nær nok penger til dette enda, men skal spare som en gal. Jeg synes det er absolutt verdt det, for nesen min ødelegger så mye av selvbildet mitt.

Men jeg lurer litt på om noen her har ca. overslag på hva jeg må regne med å spare opp for å dra. Selv har jeg satt 70,000 som minstemål, inkludert operasjonen hvis jeg regner med at den vil koste 40,000. De resterende 30 blir bil (8000?), hotell (8000?) og billett (ca. 7000). Grunnen til at jeg har satt bil og hotell lavt er fordi jeg kanskje kan få til en avtale om å leie et hus der nede med bil.



Anonymous poster hash: 7afe7...c52
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal gjøre hele nesen smalere og mindre: file ned litt på neseryggen, gjøre beina på siden smalere, gjøre tuppen og nesebor mindre. Grigoryants bruker ikke 3d program for å illustrere resultatet forresten. Ikke på min nese ihvertfall, kanskje det fungerer bedre med de som kun vil fjerne en hump etc.

Jeg kan oppdatere og legge ut bilder av nesen etterhvert. Men jeg er redd det tar lang tid før hevelsen går ned (spesielt i bredden).

Jeg har fulgt med på tråden her en stund. Hvordan har det gått med dere som har skrevet tidligere? Noen som har blitt mer fornøyde etterhvert?

Hei, kanskje du kan lage en anonym realself.com profil? Vet mange legger ut bilder med hele ansiktet, men jeg ber deg ikke om det altså :) hadde bare vært veldig kult å følge med på prosessen. Har selv tenkt å dra til usa

Anonymous poster hash: 20670...560

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden har hjulpet meg mye i valget mitt! Opererte nesa mi hos Morten Haug på Nobel Clinic på torsdag, og er ganske fornøyd hittil. Har jo enda neseskjoldet og alt mulig, så kan jo egentlig ikke si så mye før jeg ser resultatet imorgen! Utrolig spent på å se hvordan det ser ut.

Men til dere som sier det ikke er vondt.. HVORDAN? Det har vært de verste 4 dagene i mitt liv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denne tråden har hjulpet meg mye i valget mitt! Opererte nesa mi hos Morten Haug på Nobel Clinic på torsdag, og er ganske fornøyd hittil. Har jo enda neseskjoldet og alt mulig, så kan jo egentlig ikke si så mye før jeg ser resultatet imorgen! Utrolig spent på å se hvordan det ser ut.

Men til dere som sier det ikke er vondt.. HVORDAN? Det har vært de verste 4 dagene i mitt liv!

Hei, så spennende! Hva gjorde du?

Foretll hvordan det går når du har tatt av skjoldet og hva du synes!

Anonymous poster hash: 20670...560

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, så spennende! Hva gjorde du?

Foretll hvordan det går når du har tatt av skjoldet og hva du synes!

Anonymous poster hash: 20670...560

Jeg hadde en veldig stor nese generelt. Med en bred og tjukk tupp og en knekk på neseryggen samt at nesen pekte veldig nedover, noe som har plaga meg siden jeg var liten. Så jeg retta opp neseryggen og gjorde tuppen mindre og løftet nesen.

Tok av neseskjoldet idag. Syns det var heelt grusomt å ta ut røra og stingene, kjentes ut som om han dro ut hele hjernen min. Men er veldig fornøyd hittil, selvom det fortsatt er ganske hovent. Og veldig fornøyd med klinikken, de er flinke til å ta vare på pasientene :)

Bare å spørre om dere lurer på noe! :-)

Lurte på såå masse før jeg opererte selv, deilig å kunne snakke med noen som allerede har gjort det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, ja, å se helt normale neser bli omtalt som 'store' hjelper jo på selvtilliten.

Anonymous poster hash: 27ebc...2fb

Er enig i at det er litt irriterende med de som skriver nesen er "forferdelig" når den ser helt vanlig ut, men bare se forbi de! :)

http://24.media.tumblr.com/f7fe9ebb6908fe74d97b5b3ac83baffc/tumblr_mrr1hlBNhw1qce8ubo1_500.jpg

http://24.media.tumblr.com/a8f2de9ee381bd61d9a34ffb9fd96ddd/tumblr_mrj7lbxPXT1qce8ubo1_500.jpg

Nesen min ser litt ut som en blandig av de to.

Heldigvis er den helt symmetrisk, og ikke særlig lang og uten sånn "klump" på midten, men den er stor i forhold til ansiktet mitt.

Har tenkt mye på operasjonen men hva er egentlig vitsen? ;) En mindre nese endrer ingenting bortsett fra nesen, og ser ærlig talt ikke poenget lengre. Gikk så langt at jeg prøvde å knuse nesen min når jeg var yngre, fordi jeg ville ha operasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig i at det er litt irriterende med de som skriver nesen er "forferdelig" når den ser helt vanlig ut, men bare se forbi de! :)

http://24.media.tumblr.com/f7fe9ebb6908fe74d97b5b3ac83baffc/tumblr_mrr1hlBNhw1qce8ubo1_500.jpg

http://24.media.tumblr.com/a8f2de9ee381bd61d9a34ffb9fd96ddd/tumblr_mrj7lbxPXT1qce8ubo1_500.jpg

Nesen min ser litt ut som en blandig av de to.

Heldigvis er den helt symmetrisk, og ikke særlig lang og uten sånn "klump" på midten, men den er stor i forhold til ansiktet mitt.

Har tenkt mye på operasjonen men hva er egentlig vitsen? ;) En mindre nese endrer ingenting bortsett fra nesen, og ser ærlig talt ikke poenget lengre. Gikk så langt at jeg prøvde å knuse nesen min når jeg var yngre, fordi jeg ville ha operasjon.

Nesa mi er bred, store nesebor, lang, klumpete og har attpåtil dårlig hud. Hadde jeg bare hatt noen få av disse skavankene ville det vært greit, men alle? Nei takk. Den ødelegger hele ansiktet mitt. Den tar all oppmerksomhet uten sminke, jeg ser ut som en drag queen med sminke, og når jeg smiler står den i veien slik at det ser rart ut. Og nei, min vinkling er ikke helt objektiv, men jeg er moden nok mentalt til å se at den ødelegger for ansiktet mitt, som ellers faktisk er nokså pent.

Se for deg Angelina Jolie med litt mer klumpete ansikt, mindre sminke og en enorm, stygg nese, så har du meg på en god dag.

Gleder meg til operasjonen min, jeg, og jo, jeg kommer til å se mye penere ut etterpå. Den kommer ikke til å forandre selvtilliten min i seg selv, men det er heller ikke grunnen til at jeg vil la meg operere. Å si at man ikke blir penere av operasjoner er tull. Noen blir det, selv om skjønnhet er aldri så subjektivt.

Anonymous poster hash: 27ebc...2fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til operasjonen min, jeg, og jo, jeg kommer til å se mye penere ut etterpå. Den kommer ikke til å forandre selvtilliten min i seg selv, men det er heller ikke grunnen til at jeg vil la meg operere. Å si at man ikke blir penere av operasjoner er tull. Noen blir det, selv om skjønnhet er aldri så subjektivt.

Anonymous poster hash: 27ebc...2fb

Selvfølgelig kan du få en penere nese med operasjon, men det er også stor sjangse for å ende opp med et resultat som ikke er optimalt for ditt ansikt.

Hvordan vil egentlig operasjonen endre livet ditt? Du vil fortsatt ha samme personlighet, venner, mulighet for å finne noen og samme jobbmuligheter.

Du vil bare få en litt forbedret nese og være 40.000 kr fattigere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvfølgelig kan du få en penere nese med operasjon, men det er også stor sjangse for å ende opp med et resultat som ikke er optimalt for ditt ansikt.

Hvordan vil egentlig operasjonen endre livet ditt? Du vil fortsatt ha samme personlighet, venner, mulighet for å finne noen og samme jobbmuligheter.

Du vil bare få en litt forbedret nese og være 40.000 kr fattigere.

Jeg vil ha et ansikt jeg faktisk liker, jeg vil ha en symmetri i ansiktet som går overens, jeg vil ha flere muligheter innen sminke, noe som er en av mine hobbyer, og jeg vil være generelt penere.

Operasjonen tar jeg i utlandet (gidder ikke betale 40 000 for de norske kirurgene) og jeg skal ta meg god tid til å finne en kirurg jeg stoler på, så jeg kommer ikke til å ende opp med et stygt resultat.

Anonymous poster hash: 27ebc...2fb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Operasjonen tar jeg i utlandet (gidder ikke betale 40 000 for de norske kirurgene) og jeg skal ta meg god tid til å finne en kirurg jeg stoler på, så jeg kommer ikke til å ende opp med et stygt resultat.

Anonymous poster hash: 27ebc...2fb

Og hva tenker du å gjøre hvis du får komplikasjoner? Helt idiotisk å operere seg i utlandet bare for å spare penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hva tenker du å gjøre hvis du får komplikasjoner? Helt idiotisk å operere seg i utlandet bare for å spare penger.

Jeg gjør det ikke kun for å spare penger. Norge har ikke kommet særlig langt når det gjelder plastisk kirurgi i forhold til andre land. At det blir billigere også er bare en bonus.

Hva som gjøres med komplikasjoner tar jeg selvsagt opp med den aktuelle klinikken på forhånd. Tro det eller ei, ikke alle utenlandsklinikker er bakgårder med folk som knapt snakker engelsk.

Anonymous poster hash: 27ebc...2fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Noen som har operert seg i Norge som ikke har blitt fornøyd og klaget? Kan man egentlig klage?

Jeg vet jo at kirurgene ikke kan trylle og lage akkurat den nesen man ønsker seg.

Jeg opererte meg på Nobel clinic og er fornøyd med resultatet, men hvis jeg skal være veldig pirkete så kunne godt nesetippen vært litt mindre.

Er det normalt at man reopererer i Norge? Leser bloggen til Kissie (ja,I know guilty pleasure :rodme: )

Og hun skal reoperere fordi hun ikke er fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mens jeg skriver dette, sitter jeg på Nobel-klinikken i Oslo og venter. Er min tur straks. Er veldig spent og gleder med mye. Syns jeg har blitt ivaretatt til det fulle hele veien:-) var på konsultasjon i Nordland, men er her i Oslo for operasjonen nå.

Anonymous poster hash: 688d1...9c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mens jeg skriver dette, sitter jeg på Nobel-klinikken i Oslo og venter. Er min tur straks. Er veldig spent og gleder med mye. Syns jeg har blitt ivaretatt til det fulle hele veien:-) var på konsultasjon i Nordland, men er her i Oslo for operasjonen nå.

Anonymous poster hash: 688d1...9c9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk et sterkt inntrykk av at på Nobel kan kirurgen kun gjøre de enkleste inngrepene, som å forminske en kul på neseryggen. Har man problemer med stor nesetipp, eller en veldig stor kul, så ville jeg ikke operert meg i Skandinavia. Det er fordi det er mye mer kompliserte inngrep, som krever en med mye erfaring på akkurat de inngrepene.

Jeg har en stor kul på neseryggen og en stor nesetipp, og kirurgen på Nobel var ærlig og sa at han ikke kunne gjøre så mye med tippen min bortsett fra å smalne den litt på sidene. Om jeg bare hadde fjernet kulen på neseryggen min hadde jeg endt opp med en nesetipp som hadde sett ENDA større ut, siden det da hadde blitt kjempekontrast mellom størrelsen på neseryggen og tippen.

Så tenk dere om hvis dere i tillegg har en stor overprosjektert(tippen sitter langt fra ansiktet) nesetipp.

Anonymous poster hash: 7afe7...c52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...