Gå til innhold

Neseplastikk


Penny Lane

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Hei!

Jeg har vært på konsultasjon hos Dr. Stefan Emmes hos Plastik intitutt i Bergen, utifra det jeg har lest her virker han veldig bra, selvom da jeg avr på konsultasjon fikk jeg lit blandete følelser. Har hørt veldig lite om den klinikken og denne kirurgen før, har også blitt anbefalt Colusseum i Stavanger, så skal over dit snart for konsultasjonstime hos Knut Kvinneslund. Dersom noen har hørt/har erfaringer fra disse stedene er jeg veldig interresert i å høre! Emmes har opperert i 7 år, både i Bergen og Tyskland, men vet veldig lite ellers om han (og om hvor mange han ahr operert?!). Syns det er greit å vite ca hvor mange en kirurg har operert før jeg legger meg under knvien.

Håper på å høre fra noen av dere! :) Har lest gjennsom masse av tråden, så har sett hva som har blitt skrevet om disse klinikkene før.

Hei,

Jeg har skrevet her tidligere, jeg som kaller meg "CilliVanilli". :)

Jeg var hos Knut Kvinnesland på Colusseum klinikken i Stavanger og er KJEMPE fornøyd!! Det er snart 1 år siden operasjonen og operasjonen var verdt hver krone og vel så det. Resultatet mitt ble mye bedre enn jeg hadde forventet. :)

Jeg fjernet en ganske stor og markert hump på "neseryggen".

Så jeg kan anbefale Colusseum i Stavanger på det varmeste! :D

Knut er litt sånn "frampå" og rask i forklaringene så jeg fikk litt følelsen av at konsultasjonen gikk litt fort, men jeg fikk svar på det jeg lurte på. Så med en gang hadde jeg litt blandede følelser, men allikevel så sa magefølelsen min at dette var det riktige, heldigvis for det.

Hva er det du skal gjøre med nesen?

Lykke til med konsultasjon(er) og evt. operasjon når den tid kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En måneds tid siden jeg opererte nesa mi nå, og jeg er superfornøyd! Elsker den! :) Absolutt verdt penga! ;)

Hvor opererte du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg har skrevet her tidligere, jeg som kaller meg "CilliVanilli". :)

Jeg var hos Knut Kvinnesland på Colusseum klinikken i Stavanger og er KJEMPE fornøyd!! Det er snart 1 år siden operasjonen og operasjonen var verdt hver krone og vel så det. Resultatet mitt ble mye bedre enn jeg hadde forventet. :)

Jeg fjernet en ganske stor og markert hump på "neseryggen".

Så jeg kan anbefale Colusseum i Stavanger på det varmeste! :D

Knut er litt sånn "frampå" og rask i forklaringene så jeg fikk litt følelsen av at konsultasjonen gikk litt fort, men jeg fikk svar på det jeg lurte på. Så med en gang hadde jeg litt blandede følelser, men allikevel så sa magefølelsen min at dette var det riktige, heldigvis for det.

Hva er det du skal gjøre med nesen?

Lykke til med konsultasjon(er) og evt. operasjon når den tid kommer.

Hei,

Jeg vurderer K. Kvinnesland. Skal på konsultasjon hos han i August. Kjenner du flere som har blitt operert av han? Jeg er så usikker.. :)

Jeg skal fjerne en hump på neseryggen og gjøre nesten kortere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

[quote name=Pernilla :)' timestamp='1342695392' post='11278075]

Hei,

Jeg vurderer K. Kvinnesland. Skal på konsultasjon hos han i August. Kjenner du flere som har blitt operert av han? Jeg er så usikker.. :)

Jeg skal fjerne en hump på neseryggen og gjøre nesten kortere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen, CilliVanilli her.. :)

Nei, jeg kjenner ikke andre som har vært hos han, dessverre.

Under operasjonen la han selv merke til at nesen min "hang" på en måte med nesetippen, så han rettet opp i dette også, noe jeg er veldig glad for. :) På operasjons dagen viste jeg han bilder av et par andre neser som var i likhet med slik jeg ønsket at nesen min skulle ut slik han visste hva jeg så for meg. Jeg skal på 1 års kontroll hos han i august. :)

Hei, takk for svar :)

Det er bare så sykt vanskelig dette med å finne riktig kirurg, du kjenner sikkert til følelsen :) Det er bra du hadde en god opplevelse hos han hvert fall. Jeg drar på en konsultasjon hos han i august, så får jeg se hva han sier.

Så du tok vekk en hump på nese ryggen pluss dette med tippen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

[quote name=Pernilla :)' timestamp='1343038750' post='11292881]

Hei, takk for svar :)

Det er bare så sykt vanskelig dette med å finne riktig kirurg, du kjenner sikkert til følelsen :) Det er bra du hadde en god opplevelse hos han hvert fall. Jeg drar på en konsultasjon hos han i august, så får jeg se hva han sier.

Så du tok vekk en hump på nese ryggen pluss dette med tippen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Gjest Jeanett

Jeg opererte nesen min i dag. Det er ikke noe gale syns jeg. ikke vondt. må bare slappe av på dataen og se film. :-)....

Litt kjedelig da. og jeg kan ikke puste igjennom nesen, så mat smaker ikke. gleder meg til om 3 dager, da kan jeg ta ut tampongen ( skal gjøre det selv)....

og om 8 dager skal jeg ta av gipsen i dusjen. DET BLIR SKUMMELT! NY NESE"! Men jeg glederr meg og da, blir sikkert kjempe fint :)....

Nå må jeg prøve å sove ( ikke lett når jeg må sove på ryggen) jeg som er vandt å sove på siden :P

MEN ihvertfalv: Nese opreasjon er ikke ekkelt eller vondt :) Resultatet er viktig nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er 2 dag etter neseopasjonen min. hevelsen er ikke blitt verre, og jeg har forsatt lite blåmerker. Er egentlig helt ok :).... Har blødd bitte litt, men det tørker jeg bare vekk med litt papir :)....

Men alle er ute i det fine været og koser seg, imenst jeg må sitte inne og kjede meg.. det er kjipt... kan heller ikke snuse, eller spise noe godt siden jeg ikke kan smake ( nesen er jo helt tett av tampongene).

Men jeg er så glad for at jeg endelig er ferdig med det. har ønsket meg dette siden jeg var 12 år. nå er jeg 22 år. Gleder meg til å se resultatet. håper jeg blir glad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen. Dette e 3 dag. Nettopp våknet, og fy faen. Jeg er blitt ekstra hoven under øynene. helt jævlig. Blir liggende her resten av dagen kan jeg tenke meg. Får se film og slappe av, og tenke at det kun er 2 dager til tampongene skal UT =D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har vært på konsultasjon hos Dr. Stefan Emmes hos Plastik intitutt i Bergen, utifra det jeg har lest her virker han veldig bra, selvom da jeg avr på konsultasjon fikk jeg lit blandete følelser. Har hørt veldig lite om den klinikken og denne kirurgen før, har også blitt anbefalt Colusseum i Stavanger, så skal over dit snart for konsultasjonstime hos Knut Kvinneslund. Dersom noen har hørt/har erfaringer fra disse stedene er jeg veldig interresert i å høre! Emmes har opperert i 7 år, både i Bergen og Tyskland, men vet veldig lite ellers om han (og om hvor mange han ahr operert?!). Syns det er greit å vite ca hvor mange en kirurg har operert før jeg legger meg under knvien.

Håper på å høre fra noen av dere! :) Har lest gjennsom masse av tråden, så har sett hva som har blitt skrevet om disse klinikkene før.

Hei!

Jeg hadde nesekorreksjon hos Dr.Emmes tidligere i år (i mars).

Hadde mye hevelse etterpå, og det er fortsatt litt igjen. Men er godt fornøyd med både resultatet og måten de ansatte var på.

Jeg fjernet en kul på neseryggen og rettet opp en litt skjev nesetipp. Dette var en (i følge Dr.Emmes) litt komplisert nese og operasjonen tok over 3 timer med åpen prosedyre eller hva de kaller det (at de lager et snitt midt under nesetippen. Hadde lokalbedøvelse. Betalte 35 000-,

De var veldig omsorgsfulle under inngrepet og han ringte meg på kvelden for å høre hvordan det gikk.

I ettertid har det vært snakk om en liten re-operasjon fordi det er en del hevelse igjen midt på nesen akkurat der kulen ble fjernet. Jeg tror ikke jeg kommer til å gjøre noe med dette, men i så fall blir det ordnet gratis.

Det eneste negative jeg kan komme på er at jeg på første konsultasjonen bare fikk se ett før-og-etter bilde (hadde sikkert fått sett flere om jeg hadde spurt men..).

Han opplyste selv hvor mange neser han hadde operert og hvor mange av dem som hadde endt med re-operasjon (tror det var 7% han sa, men husker ikke helt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderer sterkt å bruke denne klinikken men er redd for bedøvelsen..(bivirkninger av den).Kan du (eller noen andre som har vært der) fortelle litt mer om hvordan selve operasjonen foregikk, hvor lang tid det tok og hva som skjedde før operasjonen.

Fikk du "likegladsprøyte" eller berolingende tabletter før inngrepet og hvordan virket de.Blir man helt neddopa og sløv av dem?

På forhånd takk :)

Dersom du er redd for å bli operert i lokalbedøvelse og likegladsprøyte, kan du velge å bli operert i full narkose. Les på "anbefalt.no" og søk på plastikkirurgi i Bergen for mer info.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en uke siden operasjonen og gipsen og alt er fjernet. men NESEN min ser helt forferdelig ut :-( STOR POTET NESE! Jeg kan ikke vise meg blandt folk! blir det bra etter 2 uker????

Kjæresten min syns ikke jeg er fin lenger, men han trøster meg å sier det kommer til å bli fint. og andre jeg kjenner synnes synd på meg :(

Når GÅR det VÆRSTE hevelsen bort??? Kommer det til å bli fint???

De har fjernet en hump også har de gjort nesen smalere og tippen spissere. MEN jeg får Motsatt STOR POTET NESE.

Jeg ANGRER!

PLIS HJELP MEG!!!!!! NOEN RÅD ? :-(:....... KAN det blir stor forandring fra denne potet nesen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en uke siden operasjonen og gipsen og alt er fjernet. men NESEN min ser helt forferdelig ut :-( STOR POTET NESE! Jeg kan ikke vise meg blandt folk! blir det bra etter 2 uker????

Kjæresten min syns ikke jeg er fin lenger, men han trøster meg å sier det kommer til å bli fint. og andre jeg kjenner synnes synd på meg :(

Når GÅR det VÆRSTE hevelsen bort??? Kommer det til å bli fint???

De har fjernet en hump også har de gjort nesen smalere og tippen spissere. MEN jeg får Motsatt STOR POTET NESE.

Jeg ANGRER!

PLIS HJELP MEG!!!!!! NOEN RÅD ? :-(:....... KAN det blir stor forandring fra denne potet nesen?

Hei,

Først og fremst - jaaaaaaaaa, det kan bli stor forandring på nesen når hevelsen går ned. Jeg tipper den er på sitt værste nå, litt etter at gipsen er av. Om en måned eller to så er det betydelig bedre. Men jeg håper du har satt deg inn i hva du skulle gjøre og fått rett innformasjon om at det tar 6-12 måneder før du ser resultatet av en nesetipp-plastikk.

Og tips fra en som ikke fortalte mange om operasjonen - andre er opptatt av det som skjer i sitt eget liv, og ser mer på om du har en ny genser, enn akkurat nesa di. Det er vi som har levd lenge med komplekser som er opphengt i neser. ;)

Lykke til med rekonvalensen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Okei, tusen takk :) Nå ble jeg glad. Det har gått 2 uker nå, og nesen er mye bedre. Min far så ikke noe forandring :D... Men det er forsatt hevelse, og jeg gleder meg til å se at det bare bli bedre og bedre.

Jeg kan se for meg at jeg kommer til å bli fornøyd =)....! Jeg skal være tolmodig ! =)

Jeg har nettopp begynt å bruke teip når jeg ikke er med folk, og om natten. Da skal hevelsen gå fortere ned.

Men det som er litt kjipt med teipen og det er at jeg har fåt UREN hud! Kvisete ekkel hud :(... Men det er noe som kan skje sa han, men det forsvinner til slutt da etter jeg er ferdig med teip. Gleder meg til alt er ferdig! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opererte nesen min i dag. Det er ikke noe gale syns jeg. ikke vondt. må bare slappe av på dataen og se film. :-)....

Litt kjedelig da. og jeg kan ikke puste igjennom nesen, så mat smaker ikke. gleder meg til om 3 dager, da kan jeg ta ut tampongen ( skal gjøre det selv)....

og om 8 dager skal jeg ta av gipsen i dusjen. DET BLIR SKUMMELT! NY NESE"! Men jeg glederr meg og da, blir sikkert kjempe fint :)....

Nå må jeg prøve å sove ( ikke lett når jeg må sove på ryggen) jeg som er vandt å sove på siden :P

MEN ihvertfalv: Nese opreasjon er ikke ekkelt eller vondt :) Resultatet er viktig nå!

Hvem opererte deg ? :sminkedokke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei alle sammen:) Er det noen her som har fått utført neseplastikk for å forkorte en lang nese UTEN å forandre nesetippen, dvs ved å flytte den nederste delen av nesen oppover? Dette er visstnok en vanlig teknikk i USA men har ikke funnet noen som helst dokumentasjon på at denne operasjonen er vanlig i Norge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opererte nesen min i dag. Det er ikke noe gale syns jeg. ikke vondt. må bare slappe av på dataen og se film. :-)....

Litt kjedelig da. og jeg kan ikke puste igjennom nesen, så mat smaker ikke. gleder meg til om 3 dager, da kan jeg ta ut tampongen ( skal gjøre det selv)....

og om 8 dager skal jeg ta av gipsen i dusjen. DET BLIR SKUMMELT! NY NESE"! Men jeg glederr meg og da, blir sikkert kjempe fint :)....

Nå må jeg prøve å sove ( ikke lett når jeg må sove på ryggen) jeg som er vandt å sove på siden :P

MEN ihvertfalv: Nese opreasjon er ikke ekkelt eller vondt :) Resultatet er viktig nå!

Skal du ta av gipsen selv??? Det er første gangen jeg hører noe sånt. Skal ikke kirurgen din gjøre det? Og du må ikke finne på å sove på ryggen. Da våkner du blå og rød i hele trynet. Og det kommer til å ta enda lenger tid før blåmerkene og hevelsen forsvinner. Du MÅ sove sittende så og si sittende! Med ikke bare hodet men brystet høyt hevet.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ta av gipsen selv??? Det er første gangen jeg hører noe sånt. Skal ikke kirurgen din gjøre det? Og du må ikke finne på å sove på ryggen. Da våkner du blå og rød i hele trynet. Og det kommer til å ta enda lenger tid før blåmerkene og hevelsen forsvinner. Du MÅ sove sittende så og si sittende! Med ikke bare hodet men brystet høyt hevet.

Jeg opererte meg i Bergen og fikk også beskjed om å ta av gipsen selv etter 1 uke.

Dette gikk helt greit ved at jeg fuktet den med vann og den var enkel å løfte av.

Jeg sov med hodet høyt (to hodeputer i sengen) de første ukene, som jeg fikk beskjed om. Kirugen sa aldri noe om at jeg måtte sove sittende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...