Gå til innhold

Neseplastikk


Penny Lane

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er har lest gjennom hele forumet og funnet ganske lite informasjon om flinke kirurger på Vestlandet. Bor selv litt utenfor Stavanger, og har ikke lyst å reise til Oslo for å operere nesen min. Har snakket litt med Stefan Emmes (Plastikkirurgisk Institutt i Bergen) og skal på konsultasjon hos han snart. Har også lest at noen har operert nesa hos en som heter Knut Kvinnesland (i Stavanger), men tror ikke han opererer lenger. Jeg har ikke klart å funnet ut hvor han jobber, eller om han i det hele tatt jobber lenger. Er det noen som kan anbefale eller gi meg navn på noen flere dyktige plastikkirurger på Vestlandet?

Blir kjempe takknemlig for svar! :)

Jeg opererte nesen hos Dr.Emmes for noen år tilbake. Det gikk greit, selv om jeg ikke ble 100% fornøyd. Om det skyldes legen eller tilfeldigheter er jeg usikker på.

Ellers skal visst Dr.Bugge på Fana Medisinske Senter i Bergen være dyktig,etter det jeg har hørt.

Anonymous poster hash: 081b0...997

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg opererte nesen hos Dr.Emmes for noen år tilbake. Det gikk greit, selv om jeg ikke ble 100% fornøyd. Om det skyldes legen eller tilfeldigheter er jeg usikker på.

Ellers skal visst Dr.Bugge på Fana Medisinske Senter i Bergen være dyktig,etter det jeg har hørt.

Anonymous poster hash: 081b0...997

Hei igjen og tusen takk for svar! Jeg skal definitivt finne litt mer ut om Dr. Bugge.

Når du sier at du ikke ble helt fornøyd operasjonen din, hva var grunnen til dette? Var det Dr. Emmes sin feil, gjorde han en dårlig jobb eller var det bare at du ikke ble fornøyd med hvordan nesa ble seende ut? Haha, krunglete spørsmål, men håper du forstår hva jeg mener. :laugh:

Endret av Hell0Kitty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig, etter å ha irritert meg over nesa mi i 15 år, har jeg bestilt fly, hotell og operasjon på Budapestklinikken. Kirurgen vil bruke en åpen metode der de reduserer nesetippen og gjør neseborene smalere. I tillegg skal jeg fylle litt i haka med eget fett, da den har noen særpreg jeg helst ville vært foruten.

Det er litt mer som må planlegges når en reiser bort, og det blir tungt å være alene og borte fra familien i 10 dager. Men jeg har erfaring med klinikken fra før, og ville når som helst valgt denne foran noen norske klinikker :)

Jeg gru-gleder meg! :laugh:



Anonymous poster hash: 39650...049
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig, etter å ha irritert meg over nesa mi i 15 år, har jeg bestilt fly, hotell og operasjon på Budapestklinikken. Kirurgen vil bruke en åpen metode der de reduserer nesetippen og gjør neseborene smalere. I tillegg skal jeg fylle litt i haka med eget fett, da den har noen særpreg jeg helst ville vært foruten.

Det er litt mer som må planlegges når en reiser bort, og det blir tungt å være alene og borte fra familien i 10 dager. Men jeg har erfaring med klinikken fra før, og ville når som helst valgt denne foran noen norske klinikker :)

Jeg gru-gleder meg! :laugh:

Anonymous poster hash: 39650...049

Så utrolig spennende! Hva heter kirurgen? Har du sett tidligere før og etter bilder han har gjort? Håper du holder oss oppdatert! Vil gjerne høre hvordan det går:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm, litt begge deler. jeg synes neseborene fortsatt er for store. jeg synes det er vanskelig å avgjøre om tippen er mindre enn før, men jeg regner med at den vil krympe en del i løpet av de neste mndene. jeg ser forskjell på bredden på nesa, den er blitt litt tynnere. idag synes jeg den ser bedre ut enn før operasjonen, men forandringen er liten. håper den krymper endel:)

Hei, hvordan går det nå? Noen endringer med nesen? Fornøyd? grunnen til at jeg spør er at jeg har egentlig bestemt meg for Grigoryants jeg også så spennende å høre andres erfaringer

Anonymous poster hash: 20670...560

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager sent svar! Jeg er ikke misfornøyd altså, men midtpartiet på nesen (der kulen ble fjernet) er fortsatt litt hovent og dette er hevelse som ikke vil bli borte. Jeg ser det særlig på bilder av meg selv, men kan ikke se eller føle det til daglig,om jeg stryker fingen over nesen. Jeg kunne også ønsket mer bue på neseryggen, men den ble istedet ganske rett. Jeg laster ikke Dr.Emmes for dette ,og vet at mitt utgangspunkt var ganske vanskelig. Så han gjorde nok en god jobb.

Anonymous poster hash: 081b0...997

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lady.In.Heels

Dere som har operert: Får dere arr? Var det verdt det? Ser man stor forandring? Hvor lenge må man være borte fra jobb?

Endret av Lady.In.Heels
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Hei alle sammen! Jeg ser at folk er inne og poster her fra tid til annen, så jeg tenkte å bidra litt.. Jeg skal operere nesen hos Morten Haug på Teres Nobel om to uker, og gleder/gruer meg vilt. Hentet ut resepter i går, og alt er betalt og klart til operasjon. Skal bo hos en venninne som tilfeldigvis er sykepleier så det er jo i grunn perfekt, siden hun har medisinsk kompetanse til å ta ordentlig vare på meg.

Grunnen til at jeg valgte ham er rett og slett at jeg har lest og hørt mye bra om han, og at han har lang erfaring og har operert mange mange neser. Jeg skulle ønske han brukte litt mer tid på konsultasjonen da, det må sies. Det gikk ganske kjapt, var liksom ta bilde, snakke litt og poff var jeg ute av døra og inne hos hun damen som dealer med å sette opp operasjon, betaling og innhente informasjon osv. Jeg håper jeg får litt tid til å snakke med han før operasjon, så jeg kan være sikker på at han forstår hva jeg vil. Jeg ønsker å gjøre nesen smalere, ta ned den kulen oppå, og så forfine tuppen litt. Han kjente på nesen og sa at dette kunne han gjøre, men pga huden min ville han ikke love for mye ang tuppen, men han sa han definitivt kunne gjøre litt for å harmonere tuppen med resten av nesen. Nesen min er ganske bred sett forfra, og den kulen er bare DØD i mine øyne, jeg hater den.. Har hatet nesen min siden jeg var typ tolv år, og nå har jeg endelig klart å skrape sammen nok penger til å få dette gjort. Jeg er 24 år forresten. Operasjonen kostet 36 000 kr, og dette er betalt. Gleder meg til å kunne slappe av med vinkler og bilder, det er så slitsomt å være stresset når folk tar bilder og det er "feil" vinkel, og HVER gang jeg ser i speilet så ser jeg på nesen og blir helt lei meg.

Operasjonen blir en åpen rhinoplasty forresten. Og ja, dere! Om dere er på utkikk etter informasjon og sånt ang neseoperasjon burde dere sjekke ut realself.com, det er en amerikansk nettside/forum hvor man kan opprette bruker og skrive reviews om leger og operasjoner. Meget kjekt (om dere er komfortable med å lese på engelsk da). Jeg studerer i USA og gruer meg veldig til flyturen, jeg flyr til USA DAGEN ETTER jeg tar av bandasjen/stingene, og det tror jeg kan bli helt jævlig. 20 timer lang reise liksom.. Herregud. Noen som har erfaring med å fly langt etter neseoperasjon? Var det veldig vondt og vanskelig?

Vel, jeg ville bare legge inn min historie her, om dere har noen spørsmål er det bare å kommentere så skal jeg sjekke tråden jevnlig!

Er du her fortsatt?

Jeg hadde en veldig stor nese generelt. Med en bred og tjukk tupp og en knekk på neseryggen samt at nesen pekte veldig nedover, noe som har plaga meg siden jeg var liten. Så jeg retta opp neseryggen og gjorde tuppen mindre og løftet nesen.

Tok av neseskjoldet idag. Syns det var heelt grusomt å ta ut røra og stingene, kjentes ut som om han dro ut hele hjernen min. Men er veldig fornøyd hittil, selvom det fortsatt er ganske hovent. Og veldig fornøyd med klinikken, de er flinke til å ta vare på pasientene :)

Bare å spørre om dere lurer på noe! :-)

Lurte på såå masse før jeg opererte selv, deilig å kunne snakke med noen som allerede har gjort det!

Er du her fortsatt?

Selvfølgelig kan du få en penere nese med operasjon, men det er også stor sjangse for å ende opp med et resultat som ikke er optimalt for ditt ansikt.

Hvordan vil egentlig operasjonen endre livet ditt? Du vil fortsatt ha samme personlighet, venner, mulighet for å finne noen og samme jobbmuligheter.

Du vil bare få en litt forbedret nese og være 40.000 kr fattigere.

Jeg synes dette er et tåpelig svar fra en som virkelig ikke forstår hvordan det er å være misfornøyd med nesen sin. Nesen min har tatt over livet mitt, spesielt når jeg er ute i offentligheten. Jeg klarer ikke tenke på at noen skal se meg i profil og prøver å sitte slik at de ser ansiktet mitt rett frem. Dersom noen er på siden av meg, må jeg se den andre veien eller dekke nesen min med håret mitt. Det er forferdelig å leve sånn her. Jeg MÅ også ta på meg sminke for å klare å gå ut døra med en sånn nese. Før du sier at det sikker bare er meg som synes dette her, så nei... Det er flere som har sagt det til meg. Jeg har ikke sagt til så mange om at jeg skal ha en neseoperasjon, men hun ene jeg fortalte det til sa at hun skjønte det veldig godt.

Hvordan vil operasjonen endre livet mitt? Det vil la meg slutte å tenke på nesen min i det hele tatt og gjør slik at jeg kan vise personligheten min til alle andre. Jeg er ikke ute etter en perfekt nese. Jeg er ute etter noe jeg kan leve med.

Og hva tenker du å gjøre hvis du får komplikasjoner? Helt idiotisk å operere seg i utlandet bare for å spare penger.

Sværtsvært liten sannsynlighet å få komplikasjoner i forbindelse med neseplastikk.

Anonymous poster hash: fecbe...9c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei. Er Teres Nobel en svært dyr klinikk? for min operasjon: heve nesetipp, smalne tupp og fjerne hump koster det 50.000, det er helt sinsykt.



Anonymous poster hash: 8cc76...d98
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Er Teres Nobel en svært dyr klinikk? for min operasjon: heve nesetipp, smalne tupp og fjerne hump koster det 50.000, det er helt sinsykt.

Anonymous poster hash: 8cc76...d98

Jeg betalte 39000 for 2,5 år siden.

Anonymous poster hash: c991f...206

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opererte nesen min for 3 mnd siden. Jeg er fremdele noe tett, vil dette ordne seg ? Jeg opererte av medisinske årsaker da. Men er sjokkert over hvor dårlig jeg tydligvis ble etter operasjonen forhold til mange her, var svimmel og uvel i minst 2 uker, samt blåveiser i 2 uker. Men handler nok mye om hva en opererer da.Jeg sier bare det, gjør det aldri igjen! :) Men glad det er gjort.

Anonymous poster hash: f6195...997

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Er Teres Nobel en svært dyr klinikk? for min operasjon: heve nesetipp, smalne tupp og fjerne hump koster det 50.000, det er helt sinsykt.

Anonymous poster hash: 8cc76...d98

Jeg ble operert der for om lag 2 uker siden. Jeg betalte 45 000 kr. Jeg hadde full neseplastikk (noe som du også har). Det er klart at det blir en god del dyrere da. I tillegg er det også så dyrt på grunn av at du skal legges i narkose også (ansettelse av anestesilege samt anestesisykepleier).

Anonymous poster hash: fecbe...9c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble operert der for om lag 2 uker siden. Jeg betalte 45 000 kr. Jeg hadde full neseplastikk (noe som du også har). Det er klart at det blir en god del dyrere da. I tillegg er det også så dyrt på grunn av at du skal legges i narkose også (ansettelse av anestesilege samt anestesisykepleier).

Anonymous poster hash: fecbe...9c5

Om noen lurer på dette med lokalbedøvelse vs anestesi:

Jeg hadde full neseplastikk i lokalbedøvelse. Valgte dette fordi jeg var litt redd for narkosen.

Operasjonen tok tre og en halv time, og gikk fint ,bare litt ubehagelig enkelte ganger (måtte ha påfyll av bedøvelse underveis).

Men alt i alt er jeg glad jeg valgte lokalbedøvelse. Var på bena igjen rett etter operasjonen og hadde lite ubehag da jeg kom hjem.

Betalte 35 000,- Med narkose hadde det kostet ca. 5000,- mer sa de.

Anonymous poster hash: 081b0...997

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Hei! Må bare dele dette med noen!

I dag morgen ble alt av bandasje, sting og rør fjernet. Jeg prøvde å ha så lite forventninger som mulig, så for meg en stor hoven nese.... forberedte meg på det verste....

Men resultatet er bedre enn jeg kunne forestilt meg, jeg har nå en super feminin liten nese med en nydelig hevet nesetipp:) etter at hevelsen går ned blir det bare enda penere :)

Tenkte at det måtte skrives om litt flere positive erfaringer her :)

Hadde full neseoperasjon: hevet nesetipp, smalet nese, senket neserygg, rettet opp skjevhet..

Uken etter operasjonen har vært helt jævlig, men det var verdt all smerten og hevelsen :)



Anonymous poster hash: 8cc76...d98
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Må bare dele dette med noen!

I dag morgen ble alt av bandasje, sting og rør fjernet. Jeg prøvde å ha så lite forventninger som mulig, så for meg en stor hoven nese.... forberedte meg på det verste....

Men resultatet er bedre enn jeg kunne forestilt meg, jeg har nå en super feminin liten nese med en nydelig hevet nesetipp:) etter at hevelsen går ned blir det bare enda penere :)

Tenkte at det måtte skrives om litt flere positive erfaringer her :)

Hadde full neseoperasjon: hevet nesetipp, smalet nese, senket neserygg, rettet opp skjevhet..

Uken etter operasjonen har vært helt jævlig, men det var verdt all smerten og hevelsen :)

Anonymous poster hash: 8cc76...d98

Ja, samme her. Fikk en veldig positiv opplevelse da kirurgen tok av "pakningen". Hvem opererte du deg hos? Jeg synes også uken etter operasjonen var helt forferdelig, og det var også siste uken min hjemme før jeg flyttet, så det var utrolig kjedelig... Men nå så tenker jeg at det er heelt verdt det. Jeg opererte meg for en mnd siden.

Anonymous poster hash: fecbe...9c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest LilleTusenfryd

Da jeg opererte meg kunne jeg se, med en gang på oppvåkningen, selv med gipsen på og tamponger i nesa at kulen over neseryggen min var fjernet og at nesen var mye finere. Og som dere sier, jo mer hevelsen går ned - jo penere blir det. :-)

Jeg er faktisk øm over neseryggen fortsatt når jeg berører den. Ikke vondt, men ømt. Kjenner noe har skjedd liksom. Nå er det 1 år og 11 måneder siden operasjonen. Lurer på om det noen gang kommer til å bli helt normalt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Annonse

[1] Category widget

Dytter i denne!

Hvordan går det med dere som har operert og som vurderte operasjon??

Jeg skal ha konsultasjon hos Morten Haug på Nobel på onsdag, og er spent på hva han kommer til å si!

Vurderer dog mer og mer USA og Dr. Grigoryants..Men det virker så vanskelig å få arrangert hele greien.



Anonymous poster hash: ece3a...58a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dytter i denne!

Hvordan går det med dere som har operert og som vurderte operasjon??

Jeg skal ha konsultasjon hos Morten Haug på Nobel på onsdag, og er spent på hva han kommer til å si!

Vurderer dog mer og mer USA og Dr. Grigoryants..Men det virker så vanskelig å få arrangert hele greien.

Anonymous poster hash: ece3a...58a

Jeg hadde gått for USA. Hvertfall hvis du skal forandre mye på nesen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde gått for USA. Hvertfall hvis du skal forandre mye på nesen.

Merkelig utsagn når du ikke er klar over situasjonen hennes. Jeg hadde full neseplastikk og opererte meg hos M. Haug. Han overgikk mine forventninger og jeg angrer overhodet ikke på at jeg valgte han. Han er ikke så snakkesalig, men veldig dyktig. USA er svært dyrt generelt sett, men kan bli ufattelig dyrt om en ikke blir fornøyd.

Anonymous poster hash: fecbe...9c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig utsagn når du ikke er klar over situasjonen hennes. Jeg hadde full neseplastikk og opererte meg hos M. Haug. Han overgikk mine forventninger og jeg angrer overhodet ikke på at jeg valgte han. Han er ikke så snakkesalig, men veldig dyktig. USA er svært dyrt generelt sett, men kan bli ufattelig dyrt om en ikke blir fornøyd.

Anonymous poster hash: fecbe...9c5

Hvorfor er det et merkelig utsagn når hun sier at hun vurderer en topp kirurg i USA?

Dessuten skrev jeg hva jeg hadde valgt.

Endret av amadine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...