Gå til innhold

Har du oppgradert til Windows 10?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

DU tror de fleste her vet hva SSO er?

Jeg er ikke den du siterer, men jeg regner da med at de fleste kjenner til begrepet "single sign on"...??

Anonymous poster hash: 40196...50a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Honeyblossom

Programmer som Windows Update vil at du skal oppdatere, skal komme på en liste og du skal kun trenge å velge de du vil og så trykke last ned eller installer. (evt så må du trykke på søk etter nye oppdateringer)

 

Hvis du er usikker så kan du ta et screenshot av meldingen som kommer opp.

 

 

Har maskinen stilt inn på å installere oppdateringer automatisk. Sjekka akkurat nå og da står det at jeg har 1 viktig (Microsoft .NET Framework 4.5.2 for Windows 8.1 og Windows Server 2012 R2 for x64-baserte systemer) og 10 valgfrie (Oppdatering for Windows 8.1 for x64-baserte systemer)

 

Er dette server oppdateringer? Syns oppdateringene alltid heter det samme.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke den du siterer, men jeg regner da med at de fleste kjenner til begrepet "single sign on"...??

Anonymous poster hash: 40196...50a

 

Har drevet på med pc i +10 år, aldri vært borti SSO før.

Jeg er tydeligvis ikke en så stor nerd som jeg trodde, skuffende.

 

Har maskinen stilt inn på å installere oppdateringer automatisk. Sjekka akkurat nå og da står det at jeg har 1 viktig (Microsoft .NET Framework 4.5.2 for Windows 8.1 og Windows Server 2012 R2 for x64-baserte systemer) og 10 valgfrie (Oppdatering for Windows 8.1 for x64-baserte systemer)

 

Er dette server oppdateringer? Syns oppdateringene alltid heter det samme.

 

 

Jeg hadde lastet ned viktig og skippet resten.

Det er små oppdateringer og forskjellen kan være ett tall eller noe slikt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Honeyblossom

Har drevet på med pc i +10 år, aldri vært borti SSO før.

Jeg er tydeligvis ikke en så stor nerd som jeg trodde, skuffende.

 

 

Jeg hadde lastet ned viktig og skippet resten.

Det er små oppdateringer og forskjellen kan være ett tall eller noe slikt.

 

Da gjør jeg det og prøver meg på W10 igjen imorgen så får vi se :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ikke den du siterer, men jeg regner da med at de fleste kjenner til begrepet "single sign on"...??

Anonymous poster hash: 40196...50a

 

Jeg anser meg selv som høvelig oppdatert på PC-fronten men har aldri hørt begrepet SSO før... :klo:

Man lærer så lenge man lever.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke Windows, men sånne oppdateringer pleier å ta lang tid på Mac i hvertfall. Sett av en kveld på det :)

Det kan jo strengt talt ikke sammenlignes da :P

Anonymous poster hash: ac8b6...876

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er jo ikke kommet enda da :)

Jeg bruker aldri pc lenger uansett siden pc er for det meste dødt virker det som nå så det er ikke sikkert jeg gidder engang :)

Tja, det spørs vel hvilke kretser du vanker i det. For meg som er programmerer og gamer er pc overhodet ikke dødt, en tablet eller mac vil aldri kunne måle seg til mitt og mine venners bruk.

Anonymous poster hash: ac8b6...876

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo strengt talt ikke sammenlignes da :P

Anonymous poster hash: ac8b6...876

Hvorfor ikke det? Store oppdateringer tar vel ganske lang tid uansett hvilken data du har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke den du siterer, men jeg regner da med at de fleste kjenner til begrepet "single sign on"...??

Anonymous poster hash: 40196...50a

 

Hvis du vanker i datakretser ja. Dette forumet er vel ikke akkurat overbefolket med datakyndige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdaterte forrige dagen, men fjernet dritten pga. jeg fikk bare at laptopen min krasjet igjen og igjen, krasjet til og med da jeg skulle bare lastet opp bilder eller gå igjennom filene mine i mappen. :glare:

Først så trodde jeg at det var bare en teknisk feil ved laptopen min, men så prøvde jeg igjen men det skjedde det samme.

Så hele dritten var bare kaos, hadde også prøvd å laste ned Windows 8.1, den hadde krasjet på Instillinger funksjon også. WTF??! Windows 10 nektet å bli fjernet, følte som om den visste at jeg skulle nedgraderte til Windows 8.1.

Samt også alt ble tregt, til og med start menyen med apper også ble tregt. Derfor ga jeg opp. Var det kanskje en bug eller noe, fordi lastet den ned dag 1 var en tabbe!!
Burde kanskje ha gitt den en sjanse men jeg har ikke lyst til å drive med å gå gjennom den episode igjen. Takk!
Fikk byttet til Windows 8.1 til slutt hvertfall. Yippi!!

 

Sånn var min opplevelse av Windows 10.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin hersketeknikk du har der.

Jeg bruker PCen til stort sett alt, fra Facebook og nettaviser til e-post, bildebehandling, spill, tekstbehandling, presentasjoner og programmering. Jeg bruker imidlertid ikke MS-tjenester til noe av det. Har selvsagt vært innom (og bruker tidvis i jobbsammenheng) Internet Explorer, Outlook og Office, samt Windows Live da det fortsatt var i...live, men funnet sakene dårligere enn konkurrentene på vesentlige områder. OneDrive har jeg ikke førstehåndskunnskap med. Jeg bruker også flere forskjellige enheter og operativsystemer, inkludert Windows (XP, 7 og 10), Android, Ubuntu, OpenELEC, PlayStation, samt Mac OS X om jeg må, så lock-in på tjenestefronten er håpløst; det jeg bruker må fungere så mange steder som mulig, ellers blir det bare tull.

Så spør igjen, hva går jeg glipp av?

Hersketeknikk? Det var jo bare en kort beskrivelse.

Hvis du ikke bruker Microsoft-tjenester i dag, så går du ikke glipp av noe. At du har drevet med Playstation og Ubuntu er ikke så veldig relevant.

Å lære opp folk til hvordan man skal bli effektive i Windows med Microsoft programvare slik Windows har vært bygget opp siden 8.0 blir litt for omfattende for et forum hvor selverklærte dataeksperter lurer på hva SSO er.

Anonymous poster hash: 9d98e...1fd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oppdaterte forrige dagen, men fjernet dritten pga. jeg fikk bare at laptopen min krasjet igjen og igjen, krasjet til og med da jeg skulle bare lastet opp bilder eller gå igjennom filene mine i mappen. :glare:

Først så trodde jeg at det var bare en teknisk feil ved laptopen min, men så prøvde jeg igjen men det skjedde det samme.

Så hele dritten var bare kaos, hadde også prøvd å laste ned Windows 8.1, den hadde krasjet på Instillinger funksjon også. WTF??! Windows 10 nektet å bli fjernet, følte som om den visste at jeg skulle nedgraderte til Windows 8.1.

Samt også alt ble tregt, til og med start menyen med apper også ble tregt. Derfor ga jeg opp. Var det kanskje en bug eller noe, fordi lastet den ned dag 1 var en tabbe!!

Burde kanskje ha gitt den en sjanse men jeg har ikke lyst til å drive med å gå gjennom den episode igjen. Takk!

Fikk byttet til Windows 8.1 til slutt hvertfall. Yippi!!

 

Sånn var min opplevelse av Windows 10.

 

Jeg lastet den ned i går, og internett har vært skikkelig tregt siden. Det er sånn symbol for at man skal vente, istedenfor pil hele tiden. Tar evigheter å laste inn nettsider osv. Hvordan byttet du tilbake til den gamle?

 

Har noen av dere tips til å få oppdateringen til å fungere bedre? (treghet osv)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hersketeknikk? Det var jo bare en kort beskrivelse.

Hvis du ikke bruker Microsoft-tjenester i dag, så går du ikke glipp av noe. At du har drevet med Playstation og Ubuntu er ikke så veldig relevant.

Å lære opp folk til hvordan man skal bli effektive i Windows med Microsoft programvare slik Windows har vært bygget opp siden 8.0 blir litt for omfattende for et forum hvor selverklærte dataeksperter lurer på hva SSO er.

Anonymous poster hash: 9d98e...1fd

 

Å insinuere at folk som ikke ser nytteverdien av MS-tjenester bare bruker Facebook og nettaviser er en hersketeknikk. Spørsmålet mitt var helt legitimt: Hvorfor skal jeg bruke disse tjenestene fremfor det konkurrentene leverer, spesielt når/om de ikke er tilgjengelige på plattformer jeg bruker?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å insinuere at folk som ikke ser nytteverdien av MS-tjenester bare bruker Facebook og nettaviser er en hersketeknikk. Spørsmålet mitt var helt legitimt: Hvorfor skal jeg bruke disse tjenestene fremfor det konkurrentene leverer, spesielt når/om de ikke er tilgjengelige på plattformer jeg bruker?

Hvilke applikasjoner bruker du som fungerer sømløst på tvers av alle de OSene og teknologiene du nevner? Da blir det litt lettere å gi deg tips.

Anonymous poster hash: 9d98e...1fd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest imperio

Oppdaterte forrige dagen, men fjernet dritten pga. jeg fikk bare at laptopen min krasjet igjen og igjen, krasjet til og med da jeg skulle bare lastet opp bilder eller gå igjennom filene mine i mappen. :glare:

Først så trodde jeg at det var bare en teknisk feil ved laptopen min, men så prøvde jeg igjen men det skjedde det samme.

Så hele dritten var bare kaos, hadde også prøvd å laste ned Windows 8.1, den hadde krasjet på Instillinger funksjon også. WTF??! Windows 10 nektet å bli fjernet, følte som om den visste at jeg skulle nedgraderte til Windows 8.1.

Samt også alt ble tregt, til og med start menyen med apper også ble tregt. Derfor ga jeg opp. Var det kanskje en bug eller noe, fordi lastet den ned dag 1 var en tabbe!!

Burde kanskje ha gitt den en sjanse men jeg har ikke lyst til å drive med å gå gjennom den episode igjen. Takk!

Fikk byttet til Windows 8.1 til slutt hvertfall. Yippi!!

 

Sånn var min opplevelse av Windows 10.

Tok du "ren installasjon" eller den andre?

Kan være det er et program som ikke funker på Win10, men selv om at den skal luke ut de programmene som ikke funker i win10, så kan det jo skje en feil...

Jeg skal ihvertfall ta hel installasjon, slik at jeg det blir minst mulig kræsj. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler ALLTID å ta en ren installasjon heller enn en oppgradering. Det har så lett for å bli kluss med alt mulig av drivere og litt forskjellig når en oppgraderer. Det er alltid tryggere å ta en ren installasjon.

 

Hvis det er noen programmer du gjerne vil ha backup av innstillingene til (f.eks. FireFox eller Opera) så åpner du explorer (Windowstasten+E) og skriver %appdata% i adressefeltet.

 

appdata.jpg

 

 

Kopier filene som er i den mappen. Går du opp en mappe (oppoverpilen rett ved siden av adressefeltet der) så kan du kopiere alle tre mappene der så er du helt sikker på at du får med deg alt viktig. Kopier det til en minnepinne eller ekstern harddisk, så det ikke bare blir kopiert til skrivebordet og så lurer du på hvorfor det ble borte når du tok en ren installasjon av Windows. :P

 

Når Windows er installert kan du åpne %appdata% på ny og kopiere tilbake de mapper du trenger, som firefox (heter "Mozilla"), osv. Men ikke kopier alt mulig rett tilbake. Bare kopier de mappene du trenger. 



Anonymous poster hash: 229a9...7d5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke applikasjoner bruker du som fungerer sømløst på tvers av alle de OSene og teknologiene du nevner? Da blir det litt lettere å gi deg tips.

Anonymous poster hash: 9d98e...1fd

 

Ingenting funger overalt, men noen ting funker flere steder enn andre. OneDrive har f.eks. ingen Linux-støtte, såvidt jeg kan se. Hvilke nyttige MS-tjenester er det jeg burde vurdere, som lar seg bruke på Windows 10, Ubuntu og Android (XP og spillkonsoller er mindre viktig)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting funger overalt, men noen ting funker flere steder enn andre. OneDrive har f.eks. ingen Linux-støtte, såvidt jeg kan se. Hvilke nyttige MS-tjenester er det jeg burde vurdere, som lar seg bruke på Windows 10, Ubuntu og Android (XP og spillkonsoller er mindre viktig)?

Jeg forstår ikke helt hva du spør om her. Mener du at du skal ha en app som du kan bruke på Windows, Linux og Android? Hva bruker du i dag?

Anonymous poster hash: 9d98e...1fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...