Gå til innhold

Har du oppgradert til Windows 10?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Installerte Windows 10 fra Windows 7. Alt virket bra, helt til jeg ville importere bilder fra kameraet mitt. Minnekortet fungerte ikke. Maskinen fant det ikke. USB -kabelen fikk maskinen til å reagere, men importen ble stoppet med feilmeldingen "Ingen tilgang". Windows 10 hadde endret rettigheter slik at jeg i egenskap av administrator på egen maskin ikke hadde de nødvendige rettigheter. Ingen ting jeg gjorde kunne endre på dette, så jeg rullet tilbake til Windows 7. Det hjalp ikke. Rettighetene var og ble borte, selv om jeg i "Brukerkontoer" står som administrator. 

Mens jeg drev og rotet med dette begynte maskinen å laste ned Windows 10 på nytt. At jeg gikk til "Windows Update" og stoppet nedlastingen hjalp bare en stund. Maskinen gjenopptok nedlastingen i bakgrunnen uten noe varsling. Jeg skjønte jo at noe foregikk, men regnet med at det bare var oppdatering av Windows 7. Etter hvert dukket det opp en varsling på "På/av" -knappen om oppdateringer. Jeg restartet maskinen for å bli ferdig med oppdateringen. 

Da maskinen startet opp igjen begynte den straks å installere Windows 10 igjen.

Etter flere timers intens krangel både med Windows 7 og Windows 10 om filrettigheter kan jeg avsløre at problemet er løst i samråd med et par dugelige glass Brandy -og et vidunderlig stykke systemverktøy: slegge, vekt 4,5 kilo.

Endret av Skywalker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når er det meningen man skal få Windows 10 om man har trykt på det ikonet og reservert?

Jeg fikk min først igår. Skjønner ikke hva alt dette snakket om en halvtime-time er om. Min maskin tok ti-femten minutt å oppgradere.

Anonymous poster hash: 229a9...7d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når er det meningen man skal få Windows 10 om man har trykt på det ikonet og reservert?

Det er ikke satt noe tid på når du skal få oppgraderingen.

Hvis du ikke vil vente så last den ned nå. Link finnes i denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jacklost

Jeg fikk min først igår. Skjønner ikke hva alt dette snakket om en halvtime-time er om. Min maskin tok ti-femten minutt å oppgradere. Anonymous poster hash: 229a9...7d5

Min har holdt på i circka en time
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min har holdt på i circka en time

Min PC er 4.3GHz (overclocket fra treige 4GHz) firekjernes/2threads CPU, 16GB ram, 500GB SSD (pci-e, ikke treig sata).

 

Kan det være musen som gjorde at min gikk raskere?

Anonymous poster hash: 229a9...7d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min PC er 4.3GHz (overclocket fra treige 4GHz) firekjernes/2threads CPU, 16GB ram, 500GB SSD (pci-e, ikke treig sata).

Kan det være musen som gjorde at min gikk raskere?

Anonymous poster hash: 229a9...7d5

Jeg bare antar at det innlegget ikke var seriøst? Vanskelig å vite når noen prøver å være morsom eller ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dataen min lastet ned Windows 10 første tilgjengelige dag (29. juli?). Første timene var dataen min litt treigere enn vanlig og hengte seg litt opp - men etter det fungerte den som gull.

 

Jeg har hatt windows 8 (8.1 muligens) lenge og hatet det, så jeg er kjempefornøyd med den nye oppdateringen (og at den kom av seg selv). Det er som en oppdartert versjon av Win 7 (som jeg likte godt). Elsker den nye startmenyen (sammenlignet med Win 8) og liker at man kan customize som man selv vil. Anbefaler den til alle som har en datamaskin som er kompatibel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jacklost

Internettet mitt er drit tregt nå og prøver jeg å klikke på noen av knappene som windows knappen så klikker pcen min og skjermen min blir svart, djises...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innstalerte på tirsdag. Brukte 45-60 min å oppgradere. Litt tregt i starten, men etter å ha oppdatert AVG, og noen andre småting som maste gikk det mye fortere. Merker ikke store forskjellen fra 8, så den stasjonære innstalerer jeg ikke på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan man gå tilbake til Windows 7?

Ja. Du finner et valg under "Gjenopprettinger". Muligheten er tilgjengelig i 30 dager etter installering av Windows 10. Jeg brukte dette, men filrettigheter var likevel herpet etterpå. Se mitt tidligere innlegg. Man kan altså rulle tilbake, men har ikke garanti for at alt fungerer som før likevel, er i alle fall min erfaring. Jeg måtte også laste ned AVG på nytt.

Endret av Skywalker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hva slags virusprogram anbefaler dere? 

Som er gratis, og enkelt å bruke.

 

Hadde norman en gang, ALDRI MER! Den er skummel. Jeg hadde en skummel mann som pratet i ett sett, på alle slags språk. Slik som pop up reklamer med film/lyd... men jeg slo av og på maskinen, og mannen (som fikk navnet Gunnar) var der fortsatt, også når jeg slo av lyden, så var han der!! 

Han var dritt skummel. 

Så ikke noe vits i å nevne Norman en gang, aldri mer Norman! Jeg vil ikke ha besøk av Gunnar igjen. Han forsvant da jeg bokstavelig talt sparket ihjel maskinen (stasjonær. Med en stoooor bulk) og kjøpte meg ny. Pappa fikk besøk av kona til Gunnar, Olga, han slettet hele maskinen og reinstallerte hele dritten, en uke senere og Olga var tilbake. Alt på grunn av Norman. 

 

Så ikke noe vits i å nevne Norman en gang. Never ever om den dritten skal på min maskin igjen. 

Får Norman gratis (full versjon) via utleierfirmaet, men nop, jeg vil ikke ha besøk av Gunnar eller Olga.

Har AVG nå, men har hørt at det ikke er så sikkert.... 

 



Anonymous poster hash: cf600...d81
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...